אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הבחירות במשחק הברידג'
הבחירות במשחק הברידג'

הבחירות במשחק הברידג'

פורסם ביום: 06.05.2012; עודכן ביום: 15.01.2024

קהל היעד:

2013-07-24_074611

כתבת " הבחירות במשחק הברידג' " ברוח הבחירות הכלליות שנערכו ביום 01.11.2022 לכנסת ה-25.

שימו לב: משחק הברידג' למעשה הוא משחק של בחירות וקבלת החלטות : האם להכריז, מה להכריז בכל סיבוב, באיזה גובה, משחק חלקי או מלא ואולי סלאם, בסדרה או ב-NT, לבחור האם להכריז Over-call או Double, לבחור האם לפתוח ביד גבולית / ביד הרביעית, באיזו סדרת הובלה יש לבחור, ובאיזה קלף, האם לכסות או לא לא לכסות קלף מכובד, האם לשחק קלף נמוך או גבוה, לבחור בין עקיפה לבין הפלת מכובד היריבים, בחירת כיוון העקיפה, בחירת הטקטיקה-האם להכריז חוזה או להפיל את חוזה היריבים עם Double, בחירת איזה קלף להשליך (discard) ועוד ועוד.

וכמובן: בחירת השותף / השותפה – חצי מההצלחה "בקרב" היא שותף טוב!

כללי הובלה במשחק הברידג'-האתגר של שחקן ההגנה : בחן, עפ"י תהליך ההכרזה, האם ההובלה המומלצת הינה אקטיבית או פאסיבית  ובחר הסדרה המתאימה – לכתבה – לחץ כאן

הערכת היד – ניסיון להגיע להכרזת משחק מלא – בחירת הסדרה המתאימה – לכתבה לחץ כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

ולכניסה לאווירה: מערכון " בחירות " של יוסי בנאי ז"ל – לקישור לחץ כאן ; ל " בחירות 1999 – טוביה צפיר – שיר המפלגות " – לחץ כאן; ל " בחירות 1999 – טוביה צפיר – שלושת הטנורים " – לחץ כאן; ל " שבוע סוף – בחירות 2009 " – לחץ כאן; ל " מערכוני לילה גוב – תשדירי בחירות " – לחץ כאן; למערכון " הישראלי היפה – בחירות 2013 – לחץ כאן; למערכון " הכל הולך – בחירות 2015! " – לחץ כאן; ל " ארץ נהדרת | ארץ שבטים ומחנות: סיכום מערכת הבחירות 2019 סבב ב' " – לחץ כאן; ל " מאיר אריאל ולהקת "כאריזמה" נאום בחירות " – לחץ כאן; ל " זהו זה – מערכוני בחירות " – לחץ כאן ; למערכון " זהו זה! 2020 | הזקנים – בחירות באמריקה – (עונה 2, פרק 15) " – לחץ כאן; למערכון " הזקנים של זהו זה – גרסת 2019 (אחרי הבחירות) " – לחץ כאן; למערכון " ארץ נהדרת גוררים אתכם לעוד בחירות מצחיק בטירוף " – לחץ כאן; למערכון " יובל סמו (אשר) – יום שאחרי הבחירות " – לחץ כאן; ל " ארץ נהדרת בחירות 2020 " – לחץ כאן; למערכון " זהו זה! 2020 | משאל רחוב – בחירות 4 – (עונה 2, פרק 4) " – לחץ כאן;  למערכון " זהו זה! | סקר בחירות דרמטי (עונה 2, פרק 20) " – לחץ כאן; למערכון " זהו זה! | הבידרמנים לקראת בחירות (עונה 3, פרק 8) " – לחץ כאן; ל" צפוף עונה 1 פרק 9 – בחירות בצפוף! " – לחץ כאן; ל " ארץ נהדרת | עוד בחירות: סיכום מערכת הבחירות סבב ג' " – לחץ כאן; ל " זהו זה, סאטירה, נתניהו מברך למנצח הבחירות " – לחץ כאן; ל" באטל ראפ 'ארץ נהדרת' ליברמן VS דרעי וגפני, שבוע לפני בחירות מרץ 2021 " – לחץ כאן; ל " באטל ראפ 'ארץ נהדרת' בן גביר וסמוטריץ' VS עבאס וטיבי, שבוע לפני בחירות מרץ 2021 " – לחץ כאן; ל " באטל ראפ 'ארץ נהדרת' שבוע לפני בחירות מרץ 2021 " – לחץ כאן; ל " זהו זה! | ביידן מגיב לבחירות בישראל " – לחץ כאן; ל "זהו זה"- פארודיה על תשדיר בחירות של מפלגת הגמלאים – לחץ כאן; לקישור ל " זהו זה! | רגעי בחירות (עונה 3, פרק 10) " – לחץ כאן; ל " זהו זה! | ספיישל בחירות! ️ עונה 3, פרק 11 המלא " – לחץ כאן; ל " זהו זה – בחירות לרשויות " – לחץ כאן; ל " זהו זה! | פרשננו אחרי בחירות (עונה 3, פרק 11, ספיישל בחירות) " – לחץ כאן; ל " זהו זה! | אותה כתבה (עונה 3, פרק 11, ספיישל בחירות) " – לחץ כאן; ל " זהו זה! | מפלגת הפיראטים (עונה 3, פרק 11, ספיישל בחירות) " – לחץ כאן; ל " זהו זה! | קול הימאי (עונה 3, פרק 11, ספיישל בחירות) " – לחץ כאן; ל " גב האומה – אלה לא בחירות, זה ניסיון הפיכה " – לחץ כאן; ל " זהו זה! | הבחירות להסתדרות (עונה 5, פרק 2) " – לחץ כאן; " מערכוני זהו זה – בחירות לרשויות " – לחץ כאן; " זהו זה מערכוני בחירות " – לחץ כאן; זהו זה! | עונה 5, פרק 17 – ספיישל בחירות 2022 – לחץ כאן; זהו זה – מערכוני בחירות – לחץ כאן

וכמעט באותה אווירה, לקישור למערכון " הגשש החיוור | הסיידים (באיזה צבע אתה רוצה את הפס כסף) " – לחץ כאן

ולזכרו של שייקה אופיר ז"ל – לקישור ל " שייקה אופיר: כל המערכונים הקלאסיים וגם קטעים נדירים " – לחץ כאן; ולקישור ל " שייקה אופיר – נאום בחירות " – לחץ כאן

לאחר בחירת סדרת ההובלה יש לבחור את הקלף הנכון, עפ"י הפירוט במסמך Excel – לחץ כאן

טיפ 27: התחשב במה שהצד השני יכול לחשוב על חוסר הנוחות וההתלבטות שלך בעת בחירת הקלף הנכון לטיפ המלא לחץ כאן

טיפ 49: בחר 2 סדרות מפתח כדי להתרכז במהלך המשחק; לקישור – לחץ כאן

טיפ 77 של מומחי הברידג':

זכור את מה שהם לא הכריזו. בעת קבלת החלטה בנוגע לקו המשחק שלך, זכור את מה שהיריבים לא עשו. זה עשוי לתת לך רמז איך לשחק את הידיים בהצלחה רבה יותר. כאשר אתה משחק יד ככרוז זה תמיד חכם לעצור ולהסתכל כאשר הדומם יורד – אחרי הכל, אתה עדיין לא שחקת קלף שגוי! אסוף את כל הראיות מן המכרז ומקלף ההובלה. נתח את כל הרמזים לפני שתחליט על הקו שלך, וזכור כי ישנם רמזים רבים שניתן להסיק ממה שהיריבים לא עשו , לעומת מה שכן עשו:

• ליריב שלא פתח את ההכרזה יש פחות מ 12 נקודות

• ליריב שלא הכריז overcall אין ערכים וסדרה ארוכה

• ההובלה בסדרה הנבחרת אומרת לך לעתים קרובות משהו על ההחזקות בסדרות אחרות

טיפ 56 של מומחי הברידג'

Defense electivity (בחירת ההגנה) לעולם אל תעקוב באופן אוטומטי בסדרה עם הקלף הנמוך ביותר שלך; שקול לשחק קלפי ביניים או קלף מכובד. המתחילים במשחק הברידג' ילמדו בקרוב כי הדרך הפשוטה ביותר לזכות בלקיחה היא לשמור על קלפים הגבוהים עד שיהיה צורך בהם. בהמשך לרעיון של הסימונים – עידוד, ספירה או Lavinthal – ישכנע אותם לשחק קלף אחר מאשר הנמוך ביותר שלהם בהזדמנויות מסוימות.

בנוסף לכך הם מגלים משחק טקטי כדי להשיג לקיחה בסדרה בנפרד, כגון השלכה-כוזבת. ישנן סיבות רבות אחרות שלא לעקוב עם הקלף הנמוך ביותר שלך. הנה כמה דוגמאות (בכל המקרים אתה שוקל לשחק את הקלף הרביעי מלמעלה):

1. הימנעות ממשחק סופי (endplay);

2. הסרת חסימה;

3. הפרעה לתזמון של הכרוז;

4. מניעה של משחק התחמקות: מוסר ההשכל: כאשר הכרוז אולי רוצה לוודא שלא תוביל, מסיבה כלשהי, תשובה הגיונית כהלכה צריכה להיות כדי לנסות למנוע ממנו לעשות זאת על ידי משחק בכל הקלפים הגבוהים או בינוניים שאתה מרגיש שאתה יכול להרשות לעצמך.

5. הגנה על הכניסה של שותפך: לבסוף, כאשר מובל מהדומם קלף נמוך זה מרגיש לא טבעי לשחק מכובד שאינו נתמך במושב השני. אולי מרגישים  כי זה לוקח עקיפה של הכרוז עבורו, או שאתה עלול לרסק קלפים הגבוהים של שותפך. לעומת זאת, בדרך כלל המכובד שלך יהיה בלתי ניתן לעקיפה בכל מקרה, זה רלוונטי במיוחד לשקול לעלות עם מכובד כאשר אתה מנסה לבסס את הסדרה של שותפך שלדעתך ייתכן שיהיה קצר בכניסות. כל זמן שאתה מחזיק Doubleton (או אפילו Tripleton) אס או מלך ייתכן שהדבר הנכון לעלות עם המכובד שלך כאשר הסדרה הובלה מהדומם.

עפ"י טיפ (מספר 46) של דוד בירמן ז"ל: העדפת סדרה בהובלת הפתיחה. כאשר הצד שלך מצא התאמה, או שאתם יודעים שיש Singleton בדומם או בידו של הכרוז, אתה מוביל בסדרה אשר בה נמצאה ההתאמה כדי לסייע לשותפך למצוא את ההמשך מיד אחרי הזכייה בלקיחה הראשונה. ישנם מצבים רבים שבהם שותפך בה נמצאה עומד לנצח את הלקיחה הראשונה בסדרה שבה צפוי הכרוז להיות Singleton, ואז משחק השותף בלקיחה הבא הוא קריטי. זה חשוב שתשתמש בקלף הראשון שלך (ההובלה) כדי לסייע לשותפך לקבל את ההחלטה הנכונה. רוב הזמן מספר הקלפים שאתה מחזיק בסדרה ידוע מן המכרז, או שמספר הקלפים בידו של הכרוז ידוע (כשהוא הכריז splinter, למשל). לדעתו של כותב הטיפ, העדפת סדרה בהובלה suit-preference on lead)  SPL) יכולה להיות חשובה יותר מאשר רק הובלה  מערכתית (systemic ) של הקלף השלישי או הרביעי מלמעלה. במצבים אלה, הימנע משימוש בשיטות הרגילות שלך, והובל במקום זאת את הקלף אשר יראה לשותפך איזו מ-2 הסדרות האחרות אתה מעדיף.

עפ"י טיפ (מספר 41) של Tim Seres: תן לכרוז מספיק חבל. כאשר אתה יכול לראות כי הכרוז מחויב להצליח על ידי משחק נורמלי, מצא את ההזדמנות לתת לו אפשרות להפסיד. זה סביר שאם אתה בעקביות נותן ליריב סיכוי לטעות, הוא לפעמים ייקח אותה! מפני שברידג' הוא משחק של טעויות, כדאי לך לנסות לפתח את כישרון הנתינה ליריב של הזדמנות לטעות. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי לתת הכרוז את הבחירה של משחק במצב שבו הוא היה אחרת מחויב לבצע משחק זוכה. בטווח הארוך אתה מנצח בברידג' על ידי הימנעות משגיאות ולא על ידי היותך  מבריק. המומחה רשאי להציג בחטף גאונות או אלגנטיות מזדמנים, אך הוא חייב את עליונותו לעובדה שהוא עושה פחות טעויות מאשר חבריו השחקנים.

מקור: H. Schogger

שים לב, קבל את ההחלטה בעצמך כאשר אתה יודע מה לעשות – עשה זאת. אל תגרום לשותפך לנחש.

לקישור לכתבה " החלטה קשה: לבדוק סלאם או לא? " – לחץ כאן

עפ"י כלל מספר 2-3-4 של Ely Culbertson  לפתיחות Pre-emptive:

הערכת היד לקבלת החלטה על גובה הפתיחה, מבוססת על מספר המפסידים הצפוי ביחס למצב הפגיעות. בהנחה שליריבים אפשרות לבצע משחק והם יכריזו Double, ואתה מצפה ללקיחה אחת משותפך. עם 6 לקיחות זוכות צפויות:

מצב פגיעות

הכרז בגובה

נפילה /ות עם Double

הניקוד

 

מונעת ביצוע חוזה

מעודד (רק היריבים פגיעים)

4

אחת

200-

420+

שווה (כולם פגיעים, או כולם לא פגיעים)

3

שתיים

300-

420+

500-

620+

לא מעודד (רק היריבים לא פגיעים)

2

שלוש

500-

620+

לקישור לכתבה " Ask Sally: בחירה בין חלופות גרועות – A choice of poisons " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " פנטוני-נונס: ניתוח המקרה באמצעות קבלת החלטות בתנאי אי-וודאות " – לחץ כאן

עפ"י כתבתו של Robert S. Todd בכותרת " Which Suit to Open ": פתיחת ההכרזות היא תחילת השיחה שלנו עם השותף (ולעיתים קרובות עם היריבים.) חשוב מאוד שנתחיל את השיחה בצורה הנכונה – נעשה את הבחירה הנכונה בפתיחת המכרז. אם אנחנו מתחילים עם הכרזת פתיחה שגויה, לעתים קרובות אנו מתקשים לתאר נכון את היד שלנו עם התקדמות המכרז. פתיחה עם הסדרה הנכונה מאפשרת לנו למצוא ביתר קלות את סדרות ה-Major שלנו, כאשר הן קיימות. אבל בנוסף לחיפוש אחר סדרת Major, פתיחת הסדרה הנכונה מאפשרת לנו להכריז re-bid סביר. זה חשוב במיוחד במכרזים מודרניים, שבהן היריבים מתחרים לעתים קרובות בהכרזות. תכננו מראש וחשבו על פתיחה בסדרה שתאפשר לכם לבצע re-bid סביר.

לקישור – לחץ כאן

לכתבות " בחירת החוזה הנכון " – לחץ כאן וכאן

לקישור לכתבה " מהי האסטרטגיה המתאימה: הגנה פאסיבית או הגנה אקטיבית? " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Help with bidding choices " – לחץ כאן

לקישור לכתבה-משאל " Multiple Choice " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?How do you play Picture Bid when the choice is 3M or 4M " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Choice " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Choice of games " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Rate Your Choices " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Multiple choices at IMP Pairs " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defensive Bidding Choices " – לחץ כאן

לקישורים לשיעורים ב-youtube:

לקישור לשיעור " משחק היד – לבחור טכניקת משחק עם הכי הרבה סיכויי הצלחה – או לשלב סיכויים " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Matchpoint Decisions " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Best Hand Decisions " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Decent Choices " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Poor Decisions " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Controversial Decisions " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Bridge Decisions " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Controversial Decisions – Weekly Free #92 – Expert Bridge Commentary " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Close Decisions – WFIT #54 – Expert Bridge Commentary " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " How To Solve Tricky Bidding Decisions " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Close Decisions " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Competitive bidding decisions at Sky Bridge Club with Graeme Tuffnell " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " 71% game solid bidding choices and getting all the tricks I " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Responder's Choices and Hand Evaluation " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Responders Choices " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " competitive bidding decisions " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Bidding – High level decisions " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " How beginner, intermediate, and expert players might bid this bridge hand differently " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Are You Sure You Want To Bid That " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " ?To Bid or Not to Bid " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " How high to bid in bridge " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Handling Borderline Decisions " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Rough one some bad choices " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Declarer play in No Trump – choosing the best options " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Too Many Choices: So Much Difficulty " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו " ?Which Game " של Lary Cohen – לחץ כאן

לקישור לכתבה " פתיחת 1NT ביד של 15-17HCP עם 5 קלפים בסדרת Major – בעד או נגד? " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Force declarer to make the right plays " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Goren Bridge: The Choice " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " One hand, many bidding decisions " – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים מספר 4, 7, 11, 12, 19, 24 ו-29 של רם סופר בתחרות סימולטנית יולי 2021 – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות