אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הובל בקלף גבוה מסדרה ללא מכובדים

הובל בקלף גבוה מסדרה ללא מכובדים

פורסם ביום: 23.03.2012; עודכן ביום: 14.01.2024

זהו טיפ מספר 57 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

הובל בקלף גבוה מסדרה ללא מכובדים

הביאור:

סגנון ההובלה הרגיל שלך צריך להבחין בין סדרות עם מכובדים לבין סדרות ללא.

ההובלה המוסכמת הנפוצה ביותר היא "רביעי מלמעלה ממכובד", אבל אתה צריך לשלב את זה עם "השני מלמעלה משום דבר", משחק של קלף גבוה יותר כאשר אין מכובד בסדרה שלך. אתה צריך להמשיך את הנוהג הזה לאורך המשחק.

חשוב להבחין בין סדרות שבראשם מכובד לבין סדרות שלמרות האורך, אין לנו מכובד. זה עושה הבדל רב למשחק של שותפך שלך בלקיחה הראשונה וזה גם עוזר לצד שלך להחליט אם כדאי להמשיך ולהוביל את הסדרה.

הסתכל על 2 החלוקות הבאות:

אם שותפך מוביל ב-4 בשתי החלוקות, אז אתה מכניס ה-T , כאשר מהדומם משוחק נמוך זה עובד מצוין בחלוקה מספר 1, כי זה מנצח את הלקיחה ואתה יכול להחזיר את המלך כדי להפיל את ה-A, ובסופו של דבר לאפשר למלכה של שותפך לסיים את הסדרה.

עם זאת, בחלוקה 2 ה-T שלך מפסיד ל-Q. למרות שהדברים יכולים להיות בסדר אם שותפך מקבל את ההובלה כדי לשחק את הסדרה דרך הדומם שוב, יותר סביר הוא כי כרוז ערמומי יוודא כי הוא ייתן לך להוביל בסיבוב הבא. עכשיו אתה תקוע, לא מסוגל להוביל את הסדרה מהצד שלך של השולחן. אילו שותפך הוביל 7 יכולת לזכות ב-K שלך ולהוביל heart מיד בחזרה, ואם כן, כל אחד מהמגנים יכול להוביל את הסדרה ללא בעיה. יתר על כן, אם אתה יכול לנצח את K מיד אתה יכול, אם תרצה, לעבור לסדרה אחרת: בידיעה שלשותפך אין מכובד בסדרה שהובלה, ייתכן שתחליט כי בסדרה אחרת יש סיכויים טובים יותר.

גרוע מכך יהיה התרחיש בחוזה בסדרה: זה עדיין נכון כדי לשחק T (מכיוון שההובלה בקלף נמוך של שותפך מבטיחה מכובד), מה האסון בחלוקה 2 כאשר ה-Q זוכה בלקיחה הראשונה: אם הכרוז לא צריך לקיחה שלישית ב-heart , הוא יזכה בלקיחה השנייה עם ה-A ולאחר מכן ה-K שלך ייחתך! זה צריך להמחיש את הצורך להציג או לשלול קיום מכובד עם ההובלה שלך.

 בעת בחירת הובלה בסדרה "רעה", זה סטנדרטי להוביל את הקלף השני מלמעלה, כי לפעמים חשוב לשמור את הקלף הגבוה ביותר לנצח בלקיחה השנייה:

אתה מוביל 7 אל ה-T, הנ-J וה-Q, בסיבוב הבא ה-A מפיל את המלך וה-9 יזכה בסיבוב השלישי. אילו אתה מוביל 9, אז ה-8 של הכרוז היה זוכה בסיבוב השלישי.

 בכל משחק, אתה תמיד צריך להוביל קלף גבוה יותר כאשר אין לך מכובד, כפי שמומחש על ידי החלוקה הבאה:

דרום פותח 1NT (חלש 12-14 נקודות) וצפון מעלה ישירות ל-3NT. מערב בוחר להוביל ב-diamonds ומחליט על 8, שולל מכובד. הכרוז זוכה ב-Q ומוביל 6. מזרח חושד בצדק בהובלה זו וזוכה ב-K שלו.

המחשבה הראשונה של מזרח היא לחזור בסדרה של שותפו – הוא ללא ספק בעל אורך שם – אבל ללא מכובד, זה אומר לחסל גם את ה-A וגם את ה-K, ואין ספק שלא יהיה זמן לזה. הכי טוב לחפש במקום אחר ויש רק סדרה אחת שנותרה מלבד clubs, שהם באופן ברור לא באים בחשבון. לאחר שזכה הוא צריך להוביל spade, מזרח צריך לבחור את הקלף הנכון – גבוה – אז הוא משוחק 8 . מערב יזכה עם J , ובידיעה שלשותפו אין K (הובלה בקלף גבוה שוללת מכובד), הוא משחק בחזרה heart אל ה-A של השותף. עכשיו הובלת spade שני תאפשר לאפשר להגנה לזכות בחמשת הלקיחות שלה.

ההגנה צריכה להוביל גבוה: מערב היה מוביל ב-diamonds נמוך, מזרח היה ממשיך כראוי עם הסדרה, מקווה שלשותף יש ה-A או ה-K. מאוחר יותר, מזרח מחליף ל-spade נמוך, מערב היה ממקם אותו עם K, ולכן היה זוכה ב-J שלו ומיד גובה ה-A שלו.

על ידי הבחנה בין הובלה מסדרות עם ובלי מכובדים תוכל להגדיל מאוד את דיוק ההגנה שלך.

הערת המתרגם: לכתבת "כללי הובלה במשחק הברידג', האתגר של שחקן ההגנה" לחץ כאן

עפ"י הכתבה: הובלה בקלף גבוה-שני מלמעלה מסדרה ללא מכובד: על השותף לשחק הקלף הכי הגבוה שבידו. במידה ובידו 2 קלפים גבוהים צמודים, ישחק את הנמוך מבניהם! כאשר לדומם קלפים נמוכים בלבד.

וגם: הובל בקלף השני מלמעלה בסדרה ללא מכובדים בכלל (לדוגמא: 86543 או T982) בעיקר כאשר אינך מעריך כי לשותפך מכובד בסדרה / הובל בשליט (לא מ-Singleton). כאשר קיים ספק.

מקור: MrBridge-B. Magee  תרגום ועריכה: גבי לוי

שים לב, בסדרת השותף, הובל בקלף השני מלמעלה בסדרה ארוכה ללא מכובדים.

עפ"י Bakerbridge: כאשר אתה מוביל קלף spot גבוה אתה מציין שאין בידך כל מכובד (כלום) בסדרה. מידע זה יעזור לשותף להגן כראוי.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י השיעור " !Don’t Drop the Ball ": קלף spot גבוה יגיד לך שהשותף אינו מחזיק בכל קלף מכובד בסדרה שלך.

לקישור – לחץ כאן

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות