אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הכרזות ושיטות הגנה כנגד הכרזות פתיחה pre-emptive של היריבים
הכרזות ושיטות הגנה כנגד הכרזות פתיחה pre-emptive של היריבים

הכרזות ושיטות הגנה כנגד הכרזות פתיחה pre-emptive של היריבים

פורסם ביום: 14.06.2013; עודכן ביום: 01.02.2024.

מהות העדכון: נוספו קישורים לכתבות ולשיעורים ולמצגת ועודכנו טבלאות ההכרזות

קהל היעד:

וכעת, כתבה חדשה: " הכרזות ושיטות הגנה כנגד הכרזות פתיחה pre-emptive של היריבים " לידיעתכם, הכתבה מפורסמת לטובת כל הגולשים לבקשת אחד החברים, ונכללת בה גם התייחסות להכרזות weak2.

הגדרה: pre-empt – לבצע הכרזת מנע-הפרעה – pre-emptive במשחק הברידג'.

pre-emptive: הכרזה במשחק הברידג', בדרך כלל הכרזה פתיחה, נועדה להיות גבוהה כל כך שהיא היא מונעת או מפריעה להכרזות יעילות על ידי היריבים.

(1) בחלוקות: 6-4-2-1; 6-3-3-1; 6-3-2-2

הדרישות: אין 4 קלפים בסדרת Major לא מוכרזת, מקסימום A אחד; 2-3 מכובדים מתוך A K Q J T; מיקום: במושב 1 ו-2 תמיד נכריז Weak2 מדויק! במושב  ה-3, אחרי שני Pass אפשר להכריז עם יד חלשה יותר (גם 3) בתנאי שהמכריז אינו פגיע והמתנגדים פגיעים! ; Pre-emptive במושב השני מחייב 2 מ-3 המכובדים מלמעלה. במושב ה-4 לא נפתח ב-Pre-emptive, כי לא נותר למי להפריע. כמובן שאם יש פתיחה טבעית אין להכריז Pre-emptive. לא ניתן להכריז הכרזת מנע לאחר הכרזת מנע של היריב/על פתיחת השותף.  גורם חשוב בהחלטה לפתוח בהכרזת מנע-מצב הפגיעות.

פתיחת pre-emptive : הערכת היד לקבלת החלטה על גובה הפתיחה, מבוססת על מספר המפסידים הצפוי ביחס למצב הפגיעות. בהנחה שליריבים אפשרות לבצע משחק והם יכריזו Double, ואתה מצפה ללקיחה אחת משותפך, השתמש בכללי 2-3-4 של Ely Culbertson:

pre-emeptive overcall:
אם היריבים הכריזו overcall מנע-pre-emptive, אתה צריך יותר נקודות כדי להכריז negative double. מעל 1 –2, צריכות להיות בידך לפחות 9 נקודות כדי להכריז negative double. זכור כי אתה פחות או יותר מחייב את שותפך לבצע הכרזה, אפילו עם פתיחה מינימאלית.

לקישור לכתבה (שביעית) " Overcall על פתיחות חלשות Weak2 " – לחץ כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עפ"י השיעור " הגנה נגד פתיחות חלשות בגובה-2 ":

2016-12-14_112314

לקישור – הוסר

עפ"י הכתבה " התערבות אחרי שמתנגדים פתחו בגובה-3 ":

2016-12-14_115503

לקישור – הוסר

עפ"י אילנה לונשטיין: בברידג' המודרני  Double על פתיחת מנע הינו Takeout גם בגובה 4. עם זאת, ככל שהכרזת היריבים גבוהה יותר, הסבירות שהשותף יהפוך את הכפל למעניש עולה.

לקישור לכתבה " Ask Sally: הגנה כנגד הכרזות מנע – Pre-empts " – לחץ כאן

עפ"י שיעורו של Robert S. Todd בכותרת " Bidding over 3-level and 4-level Preempts ":

כאשר היריבים פותחים בגובה של 3 או 4 הם מפעילים עלינו הרבה לחץ לקבל החלטות קשות בלי הרבה מקום-טווח לתמרון או לתאר את היד שלנו. הכרזת מנע-pre-empt זו תאלץ אותנו להכפיל-double או לבצע overcall  ברמה מאוד גבוהה – לא יהיו לנו הרבה מהאפשרויות שעומדות לרשותנו ברמות נמוכות יותר.

קשה לפעול מעל התערבות בגובה רב (הרסנית) מצד היריבים שלנו. זה דורש שיקול דעת, תחושת שולחן הברידג' וניסיון כדי להצליח במכרזים אלה. שים לב שהכותב נמנע מלהציב דרישות של HCP-נקודות קלפים גבוהים לפעולה-להכרזה מעל הפרעה בכל גובה – כנגד גובה-2, גובה-3, גובה-4 וכול'. הסיבה לכך היא שה-HCP הם חשובים, אבל כוח המשחק הכללי (צורת היד) הוא חשוב עוד יותר כשאנחנו חושבים על התקפה. לרבים מהמכרזים הללו יהיו ידיים חלוקתיות מאוד ליד השולחן וזמנים שבהם 2 הצדדים יכולים לעשות הרבה לקיחות ככרוזים. לפיכך, התמודדות עם התערבות זו היא איזון של סיכון ותגמול – האם עלינו להיכנס למכרז או לא? במכרזים אלו, אנו נעמוד לעיתים קרובות בפני בחירות קשות ונאלץ לעשות כמיטב יכולתנו כדי לתאר את היד שלנו ולאפשר לנו לנחות על הרגליים. מכרזים אלו יהוו אתגר ומדי פעם ניפול עם 1100- כאשר אנו חסרי מזל או שנטעה בשיפוט. אבל עם תרגול ושיפוט-שיפור היכולת לקבל החלטה המבוססת על מחשבה זהירה ומדוקדקת, אנחנו מצפים לעשות זאת בתדירות נמוכה יותר מאשר השחקנים האחרים!

לקישור – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Robert S. Todd בכותרת " Partnership Bidding-Their Preemptive Opening Auctions " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו בכותרת " Bidding Over the Opponent’s 3+Level Preempts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה | הכרזות התערבות לאחר הכרזת Weak two: חלק 1 – 2NT " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הכרזות התערבות לאחר הכרזת Weak two: חלק 2 – בגובה 4 " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הכרזת התערבות לאחר Weak two: חלק 4 – הכרזה בקפיצה בגובה 3 "- לחץ כאן

לקישור לכתבה " הכרזות התערבות לאחר Weak two: חלק 5 – כפל " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הכרזת התערבות אחרי Weak two: חלק 6 – האם יש Balancing? " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " !Preemptive Bidding – Take that, opponent " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של Larry Cohen בכותרת " Versus Opponents' Preempts " – לחץ כאן

לקישור לשיעור "Polling You #37, Preempts and Penalty Doubles "- לחץ כאן

לקישור לשיעור "Preempts/Weak 2 Bids, Suit Quality, Polling You #77-78 Part 1 "- לחץ כאן

לקישור לשיעור "Preempts/Weak 2 Bids, Suit Quality, Polling You #77-78 Part 1B "- לחץ כאן

לקישור לשיעור " Preempts/Weak 2 Bids, Suit Quality, Polling You #78 "- לחץ כאן

האתגר: מציאת והסכמה על שיטה להתמודד עם הכרזת מנע-pre-emptive על ידי היריב היא קשה לפעמים, שכן הטווח להכרזות ולהעברת מידע נגזל. (bridgeguys)

היכולת לכל שותפות ברידג' לקיים תקשורת מדויקת הופכת פעמים רבות קשה יותר לאחר הכרזת פתיחת מנע-pre-emptive בגובה של 3 ע"י אחד היריבים. ואכן, זאת בדיוק הסיבה לכך שהם הכריזו אותה מלכתחילה. הכרזות Take-out Doubles לעתים קרובות עובדות, אבל זכור, הצד שלך איבד לפחות 2, ואולי 3 רמות של טווחי הכרזה, ולכן, הצורך של לקיחת סיכונים, בגבולות סבירים, הופך להיות בעל חשיבות עליונה.

Overcalling 3NT מעל פתיחה בגובה-3 הוא מושך במיוחד עם מקור לקיחות משלך, סדרה טובה – 5 או 6 קלפים ו-16 או יותר HCP. אם ביד מכריז פתיחת המנע 6-7HCP. אם יש בידך 16, אז ה-18 הנותרות מחולקות בין 2 השחקנים האחרים. "תן " מחצית מהם לשותפך ויש לך 25-26HCP הניקוד הדרוש למשחק מלא. הכרזת Take-out Doubles יכולה לעבוד לפעמים, אבל הכרזת 3NT לעתים קרובות הופכת לחוזה המשחק הסביר ביותר, ולכן ההכרזה המנצחת. (fourseasonsbridge)

לקישור לשיעור ולחידון " Defence Against Pre-empts " – לחץ כאן

עפ"י bridgeguys: הגובה של הכרזת pre-emeptive וייזום Optional Double:

ה-Optional Double מוגבל בדרך כלל להכרזות מנע-pre-emptive רק בגובה-3 ובגובה-4. השימוש ב- Optional Double על הכרזה גבוהה יותר או על מנע-pre-emptive בגובה-2 אינו מומלץ.

דאבל אופציונאלי-  Optional Double, מינימום HCP 16-17

שים לב:

  1. ה-Double בגובה-3 צריך להיות יותר חזק כי השותף ייאלץ להכריז בגובה-3 ואף בגובה-4.
  2. ה-Double בגובה-3 חופשי יותר מבחינת החלוקה ויכול לכלול סדרה בת 5 קלפים ב Major.
  3. הידיים המתאימות הן אלה שבהן יש עניין שהשותף יבחר את הסדרה.

יוצאים מן הכלל:

  1. יד מאוזנת וכוח בסדרת המתנגדים: 16-17 HCP ומעלה נכריז 3NT (אם נכריז Double והשותף יענה בגובה-4, כבר לא נוכל לשחק 3NT).
  2. עם יד חד-סדרתית כאשר ברור לנו היכן אנו רוצים לשחק נקפוץ למשחק מלא.

תשובות ל-Double על הכרזות מנע (Pre-emptive):

  1. מענה בגובה מינימאלי (מודעות ל"חוק 7 הנקודות": כאשר היריב פתח ב-Pre-emptive, הנח שלשותפך 7 נק' מפוזרות) אם למשיב 7 נק' אין צורך לקפוץ (זה מה שמכריז ה- Double מצפה ממנו);
  2. משחק מלא: המשיב חזק יותר, בנקודות או בחלוקה. תשובה של 3NT ל- Double מתאימה יותר כאשר יש עוצר או 2 בסדרת המתנגדים, וסדרת minor אחרת שתהיה מקור ללקיחות;
  3. Pass – להפוך את ה-Double לעונשין  (Penalty Double): למכריז ה-Double בד"כ יד טובה עם 3 לקיחות, כאשר לשותפו יש 2 לקיחות (בד"כ בשליט) יש סיכוי גבוה מאוד להפלת החוזה, ואז הוא מעדיף להשאיר ה-Double, במידה ולא מצא הכרזה סבירה אחרת.

הערה: Double על פתיחת Weak Two מכריח לרוב את השותף להשיב בגובה-3, ולפיכך יש להכריזו רק עם יד מתאימה.

הפתרון לבעיה: Lebensohl Convention .

לקישור לכתבת " Lebensohl " – לחץ כאן 

לקישור לשיעור " Lebensohl Part 1 " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Lebensohl Part 2 " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Lebensohl Part 3 " – לחץ כאן

וגם: כתבה מפורטת " Lebensohl " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Lebensohl Over Weak Two Openings " – לחץ כאן

ניתן להכריז overcall או Take out Double על הכרזת weak2 של היריבים:

וגם, ניתן להכריז overcall בגובה-3 או 4 על הכרזות pre-emptive של היריבים.

הדרישות: סדרה איכותית, לפחות ששייה עם כמות מכובדים, ו-14-17 נק'.

ביד של +17 נק' ועוצר(ים) בסדרת היריבים ניתן להכריז 3NT.

עפ"י מקור נוסף: תשובות ל-Take out Double אחרי פתיחות בגובה-2:

למרות שההכרזה מתחילה יחסית בגובה גבוה, עדיין כדאי להבחין בין ידיים עם 0 נק' לבין ידיים עם 10 נק'. מאידך אין אנו רוצים לקפוץ לגובה-4 עם 8-9 נק' כאשר לשותף ערכי פתיחה בלבד, או כאשר החוזה הנכון הוא 3NT. לכן כדאי להשתמש במדרגת הכרזה נוספת, הכרזת 2NT מלאכותית.

הכרזת 2NT מבקשת מהשותף להכריז 3, עם זאת, ה-Double של השותף מבוסס על יד חזקה. כמובן שאם ה-Double של השותף מבוסס על יד חזקה, אין הוא חייב להכריז 3, אלא הוא יכול להכריז ישירות את סדרתו.

הכרזת סדרה בגובה-3, מראה את אותן הידיים בהן היינו מכריזים בקפיצה אחרי Double בגובה-1.

כלל " 7 הנקודות ": הערכת ידי השותפות לאחר פתיחת Pre-emptive  של היריב – האם "בטוח" להכריז (קווים-מנחים):

כאשר אתה ה-Over caller לאחר פתיחת Pre-empt של היריב מימינך, נדרשת  לפחות פתיחה עם כח ואורך בסדרה צדדית, הנח שביד השותף 7HCP מפוזרות בלי controls בסדרה ספציפית, הכרז בהתאם למה שתוכל לבצע. אם למשיב 7HCP אין לקפוץ (זה מה שמכריז ה-Double מצפה ממנו). כאשר המשיב מכריז בגובה מינימלי, יכולה השותפות להעריך את כוחה לקראת המשך ההכרזות. אגב, ניתן ליישם כלל ה-7 כאשר ההחלטה קשה, הכלל מציע ל-Overcaller לדמיין 7HCP "רגילות" ביד השותף, בעוד "כלל האצבע" דורש מה-Overcaller פתיחה וקוצר בסדרת היריב (למעט הכרזת NT עם עוצרים) ה-Overcaller הפיקח ירוויח מיישום כלל ה-7 בידיים חלשות יותר.

" כלל ה-8 " – Pre-emptive ": הוסף למספר הקלפים בסדרה הארוכה (לפחות 6) את מספר המכובדים באותה סדרה, אם התוצאה 8, הכרז בגובה-2; אם התוצאה 3, הכרז בגובה-3. אין לספור J ו-T אלא אם יש מכובדים נוספים כגון: A K Q.

" כלל ה-17 "- תשובה לפתיחת השותף ב-Weak Two: אם תוצאת החיבור של  HCP + מספר השליטים בסדרת שותפך שווה 17 או יותר, ובידך תמיכה של +2, הכרז משחק בסדרת שותפך. אם התוצאה מעל 10 ופחות מ-17, העלה ל-3 בסדרה. אם אינך בטוח, הכרז 2NT=קונבנציית Ogust, אם התשובה 3 (יד טובה=9-10 נק', סדרה גרועה) או ♠3 (יד טובה, סדרה טובה = מכילה 2 מכובדים מתוך: A,K,Q) הכרז משחק בסדרה בגובה-4, אחרת העלה רק לגובה-3 .

הובלות: לאחר פתיחה של Pre-emptive ולאחר מכן הכרזת 3NT – הובלה אקטיבית.

אין טעם לעכב לקיחות, חייבים למצוא את "הפירצה" להפלת החוזה ולקחת את הלקיחות שלנו מלמעלה. הובל בסדרה שיש בה מכובדים ושיש סיכוי לפתח בשלב מוקדם את הסדרה. יש להתחשב בעובדה שביד הפותח 7 קלפים בסדרתו.

כאשר היריבים מכריזים pre-emptive היה אגרסיבי בהגנה עם Singleton בסדרת היריב. אתה יכול להכריז takeout double עם מעט כמו HCP 12-13, אם יש לך חלוקת הקסם 4-4-4-1. עם doubleton נמוך בסדרת היריב, לבדוק את התמיכה שלך בסדרות הלא מוכרזות. אם יש לך תמיכה של 4 קלפים באחד מהם או שניהם, אתה יכול להסתכן ולהכריז takeout double עם מעט כמו 14 HCP. עם תמיכה של 3 קלפים בסדרות ה-Major הלא מוכרזות, אתה צריך 15-16 HCP, מינימום, כדי להכריז takeout double.

כמו כן, בעת הכרזת takeout double אל תכלול בספירה נסיכים או מלכות שאינם נתמכים בסדרתו של הפותח.  (kantarbridge)

לקישור לכתבה " כללי הובלה במשחק הברידג', האתגר של שחקן ההגנה " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Pre-emptive 3-Level openings " – הוסר

לקישור לכתבה " Defense Methods to Pre-emptive Opening Bids " – לחץ כאן וכאן

לקישור לכתבה " Bidding over the oponnents' Pre-empts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bidding over the Opponents’ Pre-emptive Openings " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Overcalls of Opponents' Pre-emptive Bids " – לחץ כאן

לקישור לכתבה  " Competing Over Pre-empts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Versus Opponents' Pre-empts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bidding Against Pre-empts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defense Methods to 3 level Pre-empts bids " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bidding over 3-level and 4-level Preempts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה (ריכוז הכרזות ומשמעותן) " Defense against pre-emptive openings " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defense Against Weak2 Openings " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Overcalling a 3 level preempt " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " bidding over 4-level pre-empts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bidding over Opponents Pre-empts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " fishbein defense method " – קונבנציית fishbein לשימוש לאחר הכרזת פתיחה pre-emptive ע"י היריב – לחץ כאן

לקישור לכתבה (טבלאות הכרזה) " Ogust – After opener's weak 2 pre-emptive bid " – לחץ כאן

השימוש בקונבנציית Ogust בתגובה לפתיחת  Weak Two  של השותף, תיאור חלוקת ידו ופריסת הנקודות (מרוכזות או מפוזרות)  על פני הסדרות, בדיוק רב יותר במונחים של חוזק או חולשה ומאפשר לשותף לקבוע את החוזה הסופי הטוב ביותר.

לקישור למצגת " Pre-emptive Bidding " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defense to Weak Two Bids " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defense against disciplined Weak two bid " לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defending against weak twos " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " 2NT Overcall – Weak Two – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Weak 2's – 3NT overcall " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Entering the bidding after a Weak two bid " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Entering the bidding after a Weak two bid – Part 2 – לחץ כאן

לקישור ל " התערבות לאחר הכרזת pre-empt " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Weasel Over Preempts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defense against 4S preempt " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bidding Over the Opponents' Preempts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Interfering bids. Overcalling a Preempt " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Defending Pre-emptive bids " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " What to do after your opponents' preempt " ב-youtube – לחץ כאן

וכמובן, הטיפים:

מס'

הטיפ

15

ככרוז, כאשר היריב הכריז הכרזת מנע (pre-empt) הנח שכל קלפי המפתח שעדיין לא טופלו כגון המלכות והנסיכים החסרים לך, נמצאים ביד היריב האחר, מאחר ול-pre-emptor לא צריך באמת להיות דבר חוץ מסדרתו הארוכה. כעת המון עקיפות דו-כיווניות שלך לא יהיו עוד רק ניחושים.

16

לעולם אל תכריז שוב לאחר pre-empt-הכרזת מנע

40

לאחר הכרזת pre-empt אל תכריז שוב כי בצעת limit bid, כעת עליך להשאיר כל ההחלטות לשותפך.

53

אם תפתח עם weak two או pre-emptive זוהי הכרזת limit, ואינך צריך להכריז שוב אלא אם כן שותפך מכריח אותך לעשות זאת או מזמין אותך. כל ההחלטות ישענו על השותף – אל תבצע הכרזת הקרבה (phantom sacrifices) במכרז תחרותי ובהחלט אל תכריז Double מטופש.

77

כדי להכריז overcall pre-emptive אתה צריך לבצע קפיצה כפולה כדי להראות pre-emptive כך שמעל 3 הכרזת 3 או 4¨או 4  תיחשב pre-emptive overcalls

79

מחפש Q חסרה ויש לך אפשרות לעקיפה דו-כיוונית, אם שחקן אחד כבר הראה אורך ניכר בסדרה אחרת (אולי הכריז pre-empt או חזר על הכרזת סדרתו, או שהשותף לא תמך בסדרה זו) ככל הנראה הם יהיו קצרים בסדרה הקריטית שלך בה הנך מנסה לבצע העקיפה ורבים הסיכויים שה-Q החסרה ביד הארוכה. כך, במקרה של ספק ובהיעדר סיבה אחרת, עקוף יד זאת.

87

לאחר שהיריבים פתחו עם weak 2 או pre-emptive אם אתה מכריז overcall אז אתה לא יכול להשתמש גם ב-pre-empt. כל ההכרזות שלך צריכות לעמוד בכללי ההכרזה. אתה לא יכול להכריז pre-empt על pre-empt.

112

במושבים 3 ו-4 אחרי ששותפך עבר-Pass אתה יכול pre-empt להכריז 4 בסדרת Major עם יד טובה, אם אתה כבר לא חושב שסלאם אפשרי.

116

פתיחות 1NT ו-1 טובות לבריאות הברידג' שלך, כמו הכרזות מנע-pre-emptive,המונעות מהיריבים להכריז בגובה-1 אם ירצו להתחרות.

רוצה להכריז Pre-empt ?

134

אל תפתח את ההכרזה ב-pre-empt game (מנע, הפרעה) עם החזקה של 2 אסים או A אחד ו-2 מלכים. יש לך יותר מדי כוח הגנתי.

135

אל תכריז pre-empt בסדרת minor עם החזקת סדרה צדדית של 4 קלפים ב-Major.

136

אל תכריז pre-empt בסדרת Major אחת בזמן שאתה מחזיק 4 קלפים בסדרת ה-Major האחרת אלא אם הסדרה שלך יכולה בקלות לשחק מול Singleton היפותטי משוער.

137

לאחר שהכרזת pre-empt, ושותפך מכריז או סדרה חדשה מתחת לגובה משחק מלא או " 2NT", אתה לא יכול לעבור-pass. זכור את ראשי התיבות " – “Raise Only Non-Force) "RONF) ( העלה רק ללא כוח ). שום דבר אחר מאשר העלאה בסדרת ה-pre-empt הוא מחייב.

138

מיקום הוא חשוב כאשר שוקלים להכריז pre-empt. שחקנים במושב ראשון ושני נוטים להפגין ערכים מסורתיים (השותף עדיין לא בהכרזה); pre-empt במושב שלישי יכול להיות קצת מסולף וגמיש יותר (השותף כבר עבר). אותם העקרונות חלים על pre-emptive weak jump overcalls במשוב השני (השותף עדיין לא הכריז), נדירים ה-overcalls במושב הרביעי preemptive weak jump overcalls (השותף כבר עבר).

Pre-empts במושב הרביעי הם הדבר המתאים להכרזת פתיחה, ביד חלשה במושב הרביעי, העבר את היד-pass.

139

ל-pre-empts מובנים ומוקפדים או להבטיח 2 מ-3 המכובדים העליונים, שביעות רצון מהכלל של 2-3-4, או שניהם. במסגרת מגבלות אלה, הכרז preempt לעתים קרובות ככל האפשר, זה משגע את היריבים .

140

תגובה של 3NT ל-pre-empt בגובה-3 על ידי השותף מסיימת את המכרז; השותף בחר לשחק בגובה של משחק מלא ב-NT, זה לא ל-pre-empter לפסול או לבחור חוזה חלופי.

141

לאחר שאתה pre-empt, שותפך אחראי ולוקח כל הקרבה נוספת או בוחר הכרזות מחייבות נוספות אם זה מובן כי זאת תהיה היד שלך ולא של היריב. זאת לא זכותך-prerogative, אתה כבר לא אחראי. אם ה-pre-empter ממשיך להכריז בלי תמיכה משותפו, בין אם הכרזתו של ה-pre-empt שגויה, או / הכרזתו השנייה לקידום שאינה מזמינה שגויה, או שניהם. קרא שוב את הטיפ הזה! תפנים את הטיפ הזה!!

142

כאשר מכריז ה-pre-emptive מכפיל חוזה סופי (בדרך כלל סלאם), זה בדרך כלל מצביע על void בסדרה צדדית ומבקש הובלה חריגה אחרת מאשר סדרת ה- pre-emptive. ה-double אוסר על הובלה של סדרת ה-pre-empter ומבקש (לא!! מתחנן!) משותפו חיתוך.

143

Pre-empts עם ידיים חלשות מאוד הן the rare (רעב, תשוקה) בימים אלה. זה נכון במיוחד במושב הראשון בגובה 3 – בסדרות 7-קלפים ו-pre-empts במושב השלישי במצב לא פגיע. להקדים רפואה למכה. כתוצאה מכך, היה אגרסיבי כאשר אתה שוקל להכריז מעל הכרזת pre-emptive על ידי היריבים. עשה זאת במיוחד כאשר אתה מחזיק בידך Singleton או doubleton בסדרה שלהם, אפילו עם מעט כמו HCP 12. הנח כי שותפו מחזיק בין HCP 4-8 כאשר אתה שוקל את ההכרזה שלך אם תחשוש מההכרזה.

144

Overcall פשוט מעל ה-pre-empt מראה ערכי הכרזת פתיחה. Overcall בקפיצה בעקבות ה-pre-empt אפילו חזק יותר. זה מעיד על לפחות ספירת HCP +15.

145

לעולם, לעולם, לעולם אל תכריז pre-empt מעל ה-pre-empt על ידי היריב.

146

אם היריב מצד ימין-RHO פותח ♣3 או 3, cuebid של "♣4" או "4" בהתאמה הוא Takeout עבור Majors Michael’s Cuebid. הוא מראה חלוקה 5-5 או 6-5 ביד שהיית אחרת פותח.

147

אם היריב מצד ימין-RHO פותח 3, overcall 4 Michael’s Cuebid מעיד על חלוקה 5-5 או 6-5 בהחזקת של 2 הסדרות: Spades וסדרת minor לא מוגדרת, וכן על ערכים של הכרזת פתיחה.

148

"Double" על הכרזת pre-empt 4 הוא מוכוון Takeout. ביד מכריז ה-double חייבים להיות לפחות 3 קלפי Spades. Overcall של "4NT" הוא "Unusual No Trump" הכרזה המבקשת את ה-minors.

149

"Double" על הכרזת pre-empt 4 הוא לעונשין-penalties. הכרזה "4NT" היא overcall Takeout לנסיבות הייחודיות הספציפיות האלה.

150

כאשר שותפך מכפיל הכרזת pre-empt של משחק מלא, תעבור-pass ברוב הידיים המאוזנות והסר עם אלו הידיים החלוקתיות.

151

Overcall של 3NT הבא אחרי הכרזת pre-empt בגובה 3 מראה טווח של HCP 16-22.

טיפים הכרזות Pre-emptive

34

אל תפתח עם הכרזת מנע-pre-empt מתחת למשחק בהחזקת 2 אסים או A אחד ו-2 מלכים. אתה חזק מדי בהגנה.

35

במצב פגיע כנגד לא פגיע, הסדרה שלך צריכה להכיל 3 מתוך 5 המכובדים העליונים (A-K-Q-J-T) או 2 מכובדים מתוך 3 העליונים (A-K-Q) .

36

לאחר שאתה מבצע הכרזת מנע-pre-empt, ושותפך מכריז סדרה חדשה מתחת לרמת משחק מלא, אתה לא יכול לעבור. הכרזת סדרה חדשה מחייבת אל תקבל רגליים קרות!

37

לאחר פתיחת 3 ושמיעת השותף מגיב 3, הראה עוצר בסדרת Major אם יש לך אחד. עם S. QJ4 H. 3
. 42 . AJT8743. הכרז 3 להראות עוצר ב-spade. תגובת 3 לא מראה סדרה אמיתית. הכרזות פתיחה 3 או 3 לא אמורות לשלול 4 קלפים ב- Major.

38

למרות שרוב הכרזות pre-empt בגובה 3 מראות סדרות 7 קלפים, אם יש לך חלוקה 7-4, עם Major ארוך, חשוב על פתיחה בגובה 4.  . S. AQJT543 H. 4 D. QT86 C. 3 היד הזאת היא הכרזות פתיחה 4 ברורה. הקלף הרביעי בסדרה של 4 הקלפים בדרך כלל שווה לקיחה נוספת.

39

אם שותפך מגיב 3NT להכרזת המנע-pre-empt בגובה 3 שלך, זה מסיים את ההכרזה. זה לא תפקידך להוציא אותו. יד השותף יכולה להחזיק סדרה מוצקה אולי עם Singleton או void בסדרה שלך. אל תעבור על כוונותיו של שותפך!

40

בצע הכרזות מנע-pre-empt לעתים קרובות ככל האפשר בהתחשב עם מצב הפגיעות. זה משגע את היריבים.

41

לאחר שאתה מבצע הכרזת מנע-pre-empt, שותפך הוא ה-Captain והוא לוקח את כל הכרזות ההקרבה. קרא את זה שוב.

42

כאשר שותפך, מכריז ה-pre-emptive, מכפיל את החוזה הסופי (בדרך כלל חוזה סלאם), זה כמעט תמיד התראה על void בסדרה צדדית. נסה למצוא אותה בהובלת הפתיחה. אל תוביל בסדרת שותפך! אל תוביל בשליט!

טיפים-כאשר היריבים מכריזים pre-emptive

43

היה אגרסיבי בהגנה עם Singleton בסדרת היריב. אתה יכול להכריז takeout double עם מעט כמו HCP 12-13, אם יש לך חלוקת הקסם 4-4-4-1. עם doubleton נמוך בסדרת היריב, לבדוק את התמיכה שלך בסדרות הלא מוכרזות. אם יש לך תמיכה של 4 קלפים באחד מהם או שניהם, אתה יכול להסתכן ולהכריז takeout double עם מעט כמו 14 HCP. עם תמיכה של 3 קלפים בסדרות ה-Major הלא מוכרזות, אתה צריך 15-16 HCP, מינימום, כדי להכריז takeout double.
כמו כן, בעת הכרזת takeout double אל תכלול בספירה נסיכים או מלכות שאינם נתמכים בסדרתו של הפותח.

44

כאשר שותפך מבצע תגובה ללא קפיצה להכרזת takeout double שלך על פתיחת pre-empt-מנע, הנח שיש ביד שותפך HCP 4-5. הטווח שלו בפועל הוא 0-8, ולכן אתה צריך לקחת את עמדת אמצע הטווח.

45

אם היריב מצד ימין-RHO פותח 3 או 3 ואתה overcall של 4 או 4, אתה מראה 2 סדרות Major, לפחות 5-5 עם ערכי הכרזת פתיחה.

46

אם היריב מצד ימין-RHO פותח 3 ואתה overcall של 4, אתה מראה 2 סדרות spade-minor, לפחות 5-5 עם ערכי הכרזת פתיחה ועוד קצת.

אולי יש לך יד כמו זאת: S. AJ943 H. A D. 2 C. KQT876 השותף מכריז 4NT לשאול על ה-minor שלך.

47

הכרזת double על הכרזת פתיחה 4 היא בכיוון Takeout וביד מכריז ה-double חייבים להיות לפחות 3 קלפי spades.
אם יש בידך hearts חזקים, אתה מסודר. אתה חייב לעבור-pass ולקוות ששותפך יפתח ההכרזה מחדש עם takeout double. הכרזה של 4NT על הכרזת פתיחה 4 מציגה את ה-minor's בחלוקות 5-5 או 6-5 בכל מקרה.

(א) S. A2 H. KQ5 D. A8765 C. Q98

(ב) S. AJ4 H. 5 D. KJ984 C. AK43

(ג) S. 4 H. 3 D. KQ984 C. AQJ874

אם היריב מצד ימין-RHO פותח 4, עבור-pass עם (א) (זה כואב רק לזמן קצר), הכרז double עם (ב) והכרז 4NT עם (ג).

48

ואיך אתה צריך להתמודד עם הכרזת פתיחה 4? הדעה הרווחת היא הבאה:
1. double מראה או יד חזקה מאוזנת, לפחות הכוח של הכרזת פתיחת No trump חזקה או קוצר ב-spade, אולי:

S. 4 H. AJ87 D. AK54 C. KJ43 מגיב מושך הכרזת double על הכרזת 4 רק עם יד חלוקתית. תגובה של  4NT היא 2 או 3 סדרות  takeout.

2. עם 3 סדרות חזקות ניתן להעלות על הדעת,5 overcall מחייב את היד לסלאם. אולי: S. – H. AKJ9 D. AKQ4 C. KQT76 אל תדאג, אף פעם לא תהיה לך היד הזאת.

בין המקורות:  "fourseasonsbridge – “Tips For Tops; kantarbridge; H. Schogger

לקישור לכתבות " Defence to 3-level Preempts " של Bernard Magee – לחלק ראשון – לחץ כאן; לחלק שני – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Two level pre-empts Generic defences to weak twos " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bidding Over and Responding to 3/4/5 Level Preempts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defence Methods to three level Preemptive Bids " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defense Against Pre-empts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defending against pre-empts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Interfering bids. Overcalling a Pre-empt " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Over three level pre-empt bid " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Responder 1st bids. After Weak 2 opening " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bidding After Their Weak Two-Bids " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Weak 2 defence " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Double 5 level pre-empt How light could it be? Does DD result fool me " בפורום BBO – לחץ כאן

 לקישור לכתבה " ?Fishbein…Defense against Pre – Empts " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defence against Weak Twos and the Multi " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Overcalling a weak 2 with two long minors " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defense Against Standrd Weak Two Bids " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defensive Tricks In Pre-emptive Hands " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defence to 3-level Pre-empts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defense to Opening Pre-empts or Overcalls " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Doubles over Pre-empts " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Lebensohl Over Weak Two Bids " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Coping with pre-empts " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " How To Bid Over Pre-empts " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעורי " Bidding Over Pre-empts " ב-youtube – לחץ כאן וכאן

לקישור לשיעור " Pre-empt Over Pre-empts " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Smith Conventional Defense to Pre-emptive Opening Bids " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Defending against pre-emptive bids " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " How To Bid Over Preempts " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Bidding Over Opponents' Preempt " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Bidding after opponents Pre empts " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Competing against Weak Twos and other Pre-emptive bids " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Joan Butts Bridge – Doubles Over Preempts " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Bidding Over Preempts " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Defence To Weak Bids (weak 2's and Pre-empts) " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " After a 4 opening bid, is that a Takeout or a Penalty Double " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Defence To Weak Bids (weak 2's and Pre-empts) – The Hands " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " How To Deal With Preempts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bidding Over 4-level Preempts " -לחץ כאן

לקישור לכתבה " Penalty doubling a weak NTPenalty doubling a weak NT " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Dealing with Preempts: Vs. 3-Level and 4-Level Preempts " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Opening Leads into Preemptive Opening Bids " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Defending against weak twos and the multi 2D " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Defence to pre-empt " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " How to deal with Pesky Preempts " – לחץ כאן

ולסיום, לקישור לניתוחי ידיים " Defending against pre-empts " – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

סגור לתגובות

למעלה

תפריט נגישות

נגישות