אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / השאר את הקלף הנכון בידך במקום לסמן

השאר את הקלף הנכון בידך במקום לסמן

פורסם ביום: 23.02.2012; עודכן ביום: 06.01.2024

זהו טיפ מספר 45 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הטיפ:

השאר את הקלף הנכון בידך במקום לסמן

הביאור:

עדיף להשאיר את הקלף הנכון בידך, במקום לבצע סימון לשותפך. אם המגן ישקיע אותו משך זמן במחשבה אודות איזה קלפים ישמור בידו, במקום סימון "נהדר", תשתפר בכך איכות ההגנה. עפ"י הניסיון, רבים יותר המקרים בהם המגן השליך את הקלף הלא נכון, מאשר המקרים בהם סימון לשותף הצליח.

דרום פותח 1NT עם 15-17HCP וכולם עוברים. שותפך מוצא את ההובלה הנכונה לשם שינוי ומתחיל לקחת את הראשונה מ-4 לקיחות ה-AKQJ :diamond , כולם עקבו ל-3 הסיבובים הראשונים, אבל עכשיו הגיע הזמן להשלכה-discard.

לפני ביצוע ההחלטה שלך המחבר צריך להגיד לך שאתה משחק השלכת McKenney (המכונה גם" Lavinthal "): השלכת קלף גבוה תבקש סדרה גבוהה יותר בדירוג, השלכת קלף נמוך תבקש סדרה נמוכה בדירוג .

הערת המתרגם: לקישור לפירוט איתותי ההגנה בכתבת "תורת הסימונים"  – לחץ כאן

שחקני Easts רבים היו מסיקים כי הם רוצים הובלת spade, אז הם יאותתו על spade – למרבה הצער, כדי לעשות את זה, הם היו צריכים להשליך קלף גבוה שמשמעותו  וויתור על heart כי ה-clubs  נמוכים יותר.

זה לא יפתיע אותך, אחרי שקראת את טיפ 43 , כי השלכת heart נותנת לכרוז לבצע את החוזה שלו.

זה הרבה יותר חשוב לשמור על הקלפים הנכונים מאשר לאותת. השלך club, אתה לא חושש מהמעבר ל-spade שכן AK שלך יזכו  בכל מקרה, אבל אתה דואג לסדרה היקרה של 4 הקלפים שלך ב-heart .

החלוקה המלאה היא:

אין שום דבר פסול בכך שיש לך שיטת discarding-השלכה, אבל שמירה על הקלפים הנכונים היא בעלת חשיבות עליונה. כפי שניתן לראות, לכל אחד מ-2 הצדדים יש 6 לקיחות וזה מאבק שיש לבצע על מנת לבצע השביעית. כל עוד אתה שומר את כל קלפי ה-hearts שלך אתה צריך לנצח במאבק, כך שאם הכרוז שיחק את 3 הזוכים שלו ב- clubs היית אז משליך את ה-5 וממשיך לשמור על סדרת ה-hearts  שלמה.

איתותים הם נפלאים כאשר הם עובדים, ואנחנו יכולים לסעוד ארוחה שלמה ולדון כיצד הם מצליחים. עם זאת, הניצחונות האלה הם כולם נדירים למדי.  רק תחשוב כמה סיפורים כרוזים יכולים לספר על המגנים שהשליכו את הקלף הלא נכון!

מקור: MrBridge-B. Magee    תרגום ועריכה: גבי לוי

לקישור לכתבה " השלכה – Discard " – לחץ כאן

 עפ"י Robert S. Todd: החוק הראשון כאשר זה מגיע להשלכה — אל תעשה נזק! אין לוותר על לקיחה בניסיון לאותת!

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות