אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / עוצר בודד בסדרת היריבים עשוי להיות מספיק בחוזה NT

עוצר בודד בסדרת היריבים עשוי להיות מספיק בחוזה NT

פורסם ביום: 28.06.2011; עודכן ביום: 02.01.2024

זהו טיפ מספר 15 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הטיפ:

שקול ללא פחד להכריז NT כשבידך רק עוצר אחד בסדרת היריבים, אם בידך הרבה כוח או מקור טוב ללקיחות (סדרה חזקה וארוכה).

הערת המתרגם: לעתים קרובות עוצר בודד בסדרת היריבים אינו מספיק, ותיתכן "נפילה" בחוזה.

הביאור:

ברור כי כל אחד היה מעדיף עוצר חזק אך החזקות, כגון 4-A-5 או K-3 יהיו לעתים קרובות מספיקות. ב-spades, ה-A מספק עוצר טוב למדי כי אתה יכול לעכב בסדרה אם יש צורך בכך ולכן יכול להיות בטוח גם אם אין לך 9 לקיחות מיידיות. ב-hearts, ה-K שלך נראה רעוע למדי, אבל, אם החוזה ב-NT הוכרז לראשונה על ידך, הוא יהיה מוגן מפני התקפה מאז ההובלה תבוא לכיוון ה-K שלך. כמובן שקיימת סכנה: אם היריבים יצליחו להוביל סדרה נוספת ו"יירו" hearts דרך ההחזקה שלך, אתה עלול לסיים די הרבה למטה, אבל מה הסיכוי שזה יקרה? היריבים בדרך כלל יובילו בסדרה שהם הכריזו – ומסיבה טובה למדי – וגם אם הם בוחרים סדרה אחרת, מהי הסבירות שליריב מצד ימין שלך תהיה כניסה אם הוא לא היה המכריז?

כדי להשיג ניקוד טוב יותר ב-Duplicate bridge, במיוחד במשחקי זוגות, חשוב לקחת סיכונים בהכרזות משחקי NT. התבונן בדוגמה זו:

אתה בדרום ומחזיק:

מחלק מערב, כולם פגיעים וההכרזות החלו:

עם מערב המחזיק סדרת 7-קלפים, ה-A שלך אולי לא נראה עוצר גדול, אבל יש 2 דברים שעשויים לקרות ב- 3NT: (א') אתה יכול לעכב את ה-A שלך בתקווה למנוע את התקשורת של בין מערב לבין שותפו, או (ב') עם החוזק המשולב שלך ייתכן שיהיו לך 9 לקיחות מלמעלה. דברים יכולים להשתבש, ואתה יכול ליפול בחוזה, אבל זה בהחלט סיכון ששווה לקחת. אחרי הכל, pre-empts נועדו להפריע לך וההכרזה הזאת פשוט השיגה את מטרתה!

אם החלוקה המלאה היא:

מחלק מערב, כולם פגיעים:

במקרה זה אתה לא יכול לשבור את התקשורת בסדרת ה-spades, אבל ייתכן שיהיו לך 9 לקיחות מלמעלה: 5 ב-clubs , ו-AK ב- , ה-A ב- וה-A ב-. שים לב כי 5 הוא חוזה סביר, אבל סביר להניח שתיפול בלקיחה אחת (5 יכול להיות מבוצע אם הכרוז ינחש מי מחזיק את ה-Q וינהל את המשחק המורכב בזהירות). כמו שקורה לעתים, 3TN שווה את הסיכון כי המשחק גבוה יותר צפוי להיכשל.

הנה דוגמא נוספת לחלוקה תחרותית יותר:

מחלק דרום, לא פגיעים

ההכרזות:

לצפון יש יד טובה והוא יודע כי משחק מלא הוא אפשרי אחרי שדרום פתח בהכרזה. הוא מתחיל עם Negative Double מעל 1, אשר מראה את סדרת 4-קלפים ב-hearts שלו, אבל כאשר ההכרזה חוזרת אליו הוא נתקע קצת. הוא מכריז את סדרת היריבים במטרה להראות את כוחו ושהוא צריך קצת עזרה: הבעיה העיקרית של צפון הוא שאין לו עוצר ב-spades, כך שהוא רוצה לדעת אם דרום יכול לעזור לו.

לדרום אין עוצרים רבים ב-spades, אבל עם הובלה לכיוונו הוא יכול להיות בטוח כי ה-K יעשה את העבודה שלו, זה אולי נראה מסוכן, אבל זה שווה להסתכן ב-3NT. לצד שלך יש בהחלט את הכוח למשחק, ועם חוסר התאמה בסדרת Major כדאי להעדיף 3NT על משחק בסדרת minor כל עוד יש לך עוצר כלשהו.

ישנן 10 לקיחות קלות אם מערב מחליט להוביל ב-spades: – K, חמש ב-diamonds ושני A-K ו-9 לקיחות אם הוא מוביל בסדרה אחרת.

עוצר אחד מספיק לעתים קרובות, ומכאן שאתה צריך להיות אמיץ כאשר הנך שוקל חוזי NT .

מקור: B. Magge-Mrbridge

תרגום ועריכה: גבי לוי

לקישור לכתבה " עוצר / עוצרים במשחק הברידג' " – לחץ כאן

Editing and translation rights and more

© Copyright Gabi Levy-2011-2024

הערת המתרגם: לעתים קרובות עוצר בודד בסדרת היריבים אינו מספיק, ותיתכן "נפילה" בחוזה.

עפ"י bridgebears: כאשר עוצר תופס-לוכד לקיחה, זה קבוע. שום דבר לא יכול לבטל לקיחה שנתפסה-שנלכדה. עם זאת, עצירת היריבים מלגבות את הלקיחות שלהם עשויה להיות זמנית בלבד. אם הם זוכים בלקיחה עתידית בסדרה אחרת, הם יכולים לחזור להוביל את הסדרה המקורית ואולי לגבות את הלקיחות שלהם אז.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Robert S. Todd: העוצרים הבודדים המפורטים  בכתבה (למשל: Ax+ ; KQ; QJT+ ; JT9x) הם בעלי ערך רב יותר כאשר הם ממוקמים מאחורי הסדרה של היריבים וכאשר הם מובלים בהובלת פתיחה – כך שהם יכולים לשחק כדי לזכות אחרון.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י David R. Glandorf: הקפיצה ל-2NT מראה יד מאוזנת עם עוצר אחד לפחות בסדרה של היריבים ומספיק נקודות למשחק מלא אם ביד השותף יש בערך ערכים של הכרזת פתיחה. אם השותף הכריז overcall בסדרת Major, ההכרזה שוללת תמיכה בסדרת השותף.

לקישור לכתבתו " Advancing after a suit overcall " – לחץ כאן

עפ"י Conventions & Guide : DEFENCE: הכרזת 3NT בתגובה ל-double מראה עוצר כפול בסדרת היריבים. אם יש לך את הערכים של 3NT אבל רק עוצר בודד, הכרז תחילה 2NT ולאחר מכן re-bid 3NT על ה-3 המחייב. רצף זה מביע ספק לגבי No-Trump והשותף צריך להסיר אותו עם singleton בסדרה שלהם, אלא אם כן מחזיק גם סדרה שניתן להריץ.

לקישור – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות