אתה נמצא כאן: ראשי / קושיות ברידג' / קושיות ברידג' / פתרון קושיית ברידג' מספר 36

פתרון קושיית ברידג' מספר 36

פורסם ביום 14.02.2013

קהל היעד:

 

 

דרום פותח 1NT חלש (12-14) וצפון מעלה אותו למשחק מלא, מציג בגאווה את 6 הלקיחות שלו. השותף מוביל את המלך hearts, הכרוז משחק קלף נמוך מהדומם.

איך תגן כמזרח ?

הובלת מערב של מלך hearts אומרת שיש לו רצף כמו KQJ או אולי KQT. נגד חוזה בסדרה, הוא עלול לנסות את המלך מהחזקת KQ חלשה או אפילו מ-doubleton. נגד חוזה ללא שליט, הובלה של מלך מבטיחה את המלכה ולפחות קלף גבוה נוסף אחד. (אם אתה משחק הובלה של אס כנגד חוזה No Trump מבקשת ממך לבטל את החסימה, המלך יכול להיות גם מהחזקת AK חלשה).

אם אתה משחק את ה-2  בלקיחה הראשונה, המלך של המערב יזכה. הוא ימשיך ב-hearts, ואתה תזכה בלקיחה השנייה עם האס שלך. אבל מה תעשה אז? למערב לא יכולה להיות כניסה צדדית: לדומם יש 14 נקודות, יש לך 8, לכרוז יש לפחות 12. זה משאיר את מקסימום של 6 למערב, 5 מהם KQ. כל מה שאתה תשחק הכרוז ינצח ויפדה מספיק זוכים לביצוע החוזה שלו.

אם השותף הוביל heart נמוך, אתה צריך לשחק את האס (overtake) ולחזור בסדרה של השותף . זאת כלכלה שגויה לחסום את הסדרה רק בגלל שהוא הוביל את המלך: זכה עם האס וחזור עם ה- 2. אם ביד השותף יש KQJxx או KQTxx הוא יעשה את חמשת הלקיחות הראשונות. אם יש לו רק ארבעה קלפי-hearts, זה רע מדי.

המקור: mrbridge

 בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות