אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / צורת / חלוקת / דפוס היד
צורת / חלוקת / דפוס היד

צורת / חלוקת / דפוס היד

פורסם ביום: 27.12.2012; עודכן ביום: 04.04.2024

קהל היעד:

2013-07-24_074611

מהות העדכון: נוספו קישורים לשיעורים ב-youtube, לטיפים ולכתבות

וכעת, כתבה חדשה " צורת / חלוקת / דפוס היד "

דפוסים הם כלי להערכת יד. על ידי חשיבה בדפוסים, אתה משנה הניחושים לוודאויות. הכרזות ברידג', משחק והגנה הם מעל לניחוש. כמו בלש, אתה צריך לשנות ניחוש לכמעט ודאות על ידי איסוף כל הרמזים הגלויים.

דפוסים הם "טביעות האצבע" המנותחים לראשונה על ידי חוקרי זירת הפשע. כל השאר מגיע אחר כך. חשיבה בדפוסים היא יותר מחשובה כדי להגיע לרמה אחרת במשחק הברידג': חשיבה בדפוסים היא ברידג': החלת תבניות-דפוסים היא הדרך של Sherlock Holmes לפתור את המקרה מבחינת הרמזים מדפוסי היד.

לשחק עם שותף שאין לו את הדפוסים בעל פה או שאינו מצליח ליישם אותם הוא פשוט לשחק ברידג' ברמה מאוד בינונית. אתה רק מנחש כל הזמן כאשר הרמזים הם ממש מול העיניים שלך על ידי יישום דפוסים. יישום תבניות היא בוודאי מיומנות במשחק הברידג'. כל החשיבה של הברידג' תלויה במיומנות חזותית זו. כאשר יש לך נדודי שינה או בזמן פרסומות אמן את עצמך בתבניות. 5-4-3-1, 6-4-2-1, 7-2-2-2, 4-4-3-2, 5-4-2-2. אין כל כך הרבה. השלב הבא הוא לזכור ליישם אותן למעשה בטבלה. זה עלול לקחת לך שנים כדי לשכלל את ההרגל אבל תאמין למחבר הכתבה כי המשחק שלך יקפוץ ברמה אחת לפחות. כאשר מומחה לא עושה את זה כל הזמן בהגנה, זאת רק עצלות מכיוון שיש בשינון הדפוסים תרומה למשחק הכרוז.

יישום התבניות לא יסולא בפז גם עבור ההכרזה בברידג'. אתה לא יכול לשחק ברידג' כראוי בלי לחשוב בדפוסים, נקודה.

ארבע  הידיים של משחק הברידג' מצויות בתלות מבנית הדדית. 

מגן משתמש בדומם ליצירת פריזמה. הפריזמה שולטת בסדרה מסוימת ויחסי השוויון בין 2 הידיים הסגורות.
המגנים יכולים להשתמש בסימונים המתארים את הקשרים הללו.

ציטוט מהספר בכותרת " אגדה/ סיפור של עיוות תפיסתי ": " באופן טבעי, כל יד ברידג' של 13 קלפים מכילה סדרה אחת עם מספר קלפים אי-זוגי ו-3 סדרות זוגיות;. או, סדרה אחת עם מספר קלפים זוגי ו-3 סדרות אי-זוגיות ".

הסתכלות זאת מאפשרת להתרכז בהדמיה של 2 הידיים הסגורות בכל עמדה הגנתית.

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

שים לב לאמירתו של Benito Garozzo, אלוף עולם 13 פעמים: השימוש ב-HCP עלול להחמיץ הכרזות פתיחה וחוזים בידיים לא מאוזנות עם פחות HCP אך פוטנציאל גדול לחוזים טובים. בראיון אחרון אמר: 'החלוקה היא הדבר החשוב ביותר ועליך לכוון את ההכרזות שלך להתרכז בזה קודם' ".

במכרז, כאשר השותף והיריבים מתחרים, התרגל לתרגם את את הכרזותיהם לתבניות. החשיבה בדפוסים עוזרת לך להימנע משגיאות וטעויות בהכרזה. עם זאת, זה יותר מזה. חשיבה בדפוסים מסייעת להובלות הפתיחה שלך, למשחק ההגנה, להכרזות, ולמשחק הכרוז. חשיבה בדפוסים היא איך אתה משחק ברידג', נקודה.

אם אתה לא חושב בדפוסים, אתה מוותר על כל השאיפות של להיות שחקן ברידג' טוב או מומחה. זה לא הולך לקרות. (edmontonbridge.ca)

לקישור לכתבות " Thinking in Patterns " – לחלק הראשון – לחץ כאן; לחלק השני לחץ כאן

לקישור לעבודת מחקר של Manish Sarkar המדגימה את שילוב הידע המוקדם בזיהוי דפוסים ויישומם בהכרזת היד במשחק הברידג' – לחץ כאן

5 דפוסי ידיים מהווים יותר מ-70 אחוזים מהידיים האפשריות:

דפוס החלוקה

%

דירוג

4-4-3-2

21.6

# 1

5-3-3-2

15.5

# 2

5-4-3-1

12.9

# 3

5-4-2-2

10.6

# 4

4-3-3-3

10.5

# 5

71.1

סה"כ

הטבלאות המתמטיות הבאות עשויות / יכולות / משמשות כדי לקבוע את האחוזים של דפוסי חלוקה שונים, הן עבור דפוסי יד ודפוסי סדרה. המספרים בעמודה האמצעית מתבטאים באחוז הידיים. ציפיית האחוז של דפוס מסוים עם הסדרות שזוהו באה לידי ביטוי בעמודה הימנית. אחוז תדירות משוער של דפוסי חלוקה:

 

  לקישור לטבלאות מתמטיות באתר " bridgeguys " – הוסר

לקישור לכתבה " Ask Sally: מסקנות לגבי צורת היד " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של Neil H. Timm בכותרת " Card Counting with Hand Patterns " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Robert S. Todd בכותרת " Balancing with Distributional Hands " – לחץ כאן

ל-Karen McCallum מיוחסת התובנה " מעולם לא עברתי-passed עם יד עם void בכל חיי".

טיפים בנושא צורת / חלוקת / דפוס היד:

ככלל, כאשר יד אחת מאוזנת והשנייה לא-מאוזנת, היד לא מאוזנת צריכה להראות את צורתה והיד המאוזנת צריכה להיות ה-captain. היד המאוזנת ממוקמת הרבה יותר טוב כדי להבין מה ערכם של הנכסים שהשותפות תתרום לקחת לקיחות. זה נקרא " עיקרון היד המאוזנת ".

ביד בתצורה של 4-3-3-3 מומלץ להפחית נקודה.

2

בהגנה, אל תהיה עצלן, ספור תמיד את הנקודות של הכרוז, החלוקה והזוכים.

4

שים לב יותר לחלוקה ולהתאמות ופחות תשומת לב ל" נקודות ". עם התאמה טובה (התאמות טובות)), הכרז הרבה. לעומת זאת, הגן, אל תהיה כרוז, בידיים של חוסר התאמה. כאשר החלוקה שלך הוא 5-5, תתעורר לחיים. עם 6-4, הכרז עוד קצת!

ב'4

עם דפוס יד 4-4-3-2, פתח ב-1 המועדף אם היד חזקה מדי או חלשה מדי כדי לפתוח NT. ברוח דומה, עם חלוקה 4-3-3-3 או 3-4-3-3, פתח בהכרזת ♣1 אם היד חזקה מדי או חלשה מדי לפתיחת NT. השתמש תמיד בהכרזת פתיחה ב-minor המועדפת במקום לשקר (להטעות) על מספר הנקודות.

10

חלוקת היד חשובה יותר מנקודות קלפים גבוהים-HCP.

34

אתה לא יכול לבצע overcall jump חזק או בינוני עם יד עם של סדרה ארוכה טובה של 6 קלפים ו-3 או 4 לקיחות מהירות. ייתכן שיהיה עליך להכריז Double עם צורת יד מתאימה. Take-out doubles מאבדים הרבה מהתחושה הנורמלית והערך שלהם.

40

השתמש בחוק החלוקה של Culbertson. אם ידך והיד בדומם הינן חלוקתיות מאוד עם singleton בכל אחת מ-2 הידיים, צפה שגם ידי היריבים יהיו חלוקתיות באופן מוזר. צפה שקלפי השליט שלך יתפלגו 3-1 ולא 2-2.

52

סדרה רביעית מחייבת (Fourth suit forcing) אומרת "ספר לי יותר על צורת היד שלך", האם יש לך כעת 5 או אפילו 3 קלפי תמיכה באחת מסדרותיי. הכרז וגלה את צורת ידך.

54

דמיין את הצורה המקורית. ספור את הקלפים הגבוהים, אך נסה לדמיין את הצורה המקורית – מוקדם ככל שתוכל. בטיפ זה יש להשתמש בעיקר בחלק הקשה ביותר של ההגנה, למרות שזה יכול להיות מיושם למשחק הכרוז (וההכרזות ) גם כן. נסה לדמיין את הצורה המקורית של יד הכרוז מוקדם ככל האפשר. (כמו שהכרוז, מנסה לדמיין את חלוקות הידיים המקוריות של המגנים). על ידי יצירת סוג כלשהו של התמונה בשלב מוקדם, אתה תהיה מוכן לבעיות הבסיסיות העומדות לפניך. ישנן רק 10 צורות נפוצות שיש לזכור. אם אינך זוכר אותן בעל פה באמצעות הניסיון, אם אתה שחקן מתחיל או משתפר, זה יעזור לשבת ו"להתחייב" להם בזיכרון.

87

ב-Acol רצף ההכרזות ♣1 1NT מראה 8-10 ויד מאוזנת 4-3-3-3 עם 4 clubs ואילו ♣1- ♣2 מראה 6-9 נקודות וצורה מעט מרוסנת יותר אולי 4-4-3-2 או 5-4-2-2.

92

יש הרבה תועלת שתצמח מן ההכרזות אשר לא מבוצעות כמו הכרזות שמתבצעות, במיוחד לגבי החלוקה. אם שותפך אינו תומך בסדרת ה-Major שלך באופן מיידי, אך לאחר מכן הוא תומך אז אתה יודע שיש לו רק 3 קלפים בסדרה אחרת הוא היה מבצע הכרזה שונה קודם לכן במכרז ותומך מיד. מסקנות אחרות כאלה יכולות להתבצע לאורך הדרך.

114

לאחר שההכרזה יוצאת לדרך איזה סדרה אתה תכריז בהכרזה הבאה עם ידיים בחלוקה של 4-4-4-1 הכרז הסדרות מלמעלה.

129

אם אתה משחק transfers ו-weak No Trump שקול לשבור את ה-transfers באופן הבא לאחר 2/2 (סכם עם השותף הקבוע לאחר דיון מלא):

א) עם התאמה ויד מינימאלית העלה את הסדרה המוסכמת בגובה 3 -emptively-pre

ב) עם התאמה ויד מקסימאלית וחלוקה 4-3-3-3 הכרז 2NT

ג) עם התאמה ויד 4-4-3-2 הכרז 3 בסדרת ה-Doubleton שלך והשותף יכול לשפוט היכן יהיה החוזה הטוב ביותר.

131

כאשר אתה מקבל לראשונה את ידך צלם את החלוקה ה"מנטלית". אם אתה עושה את זה ולאחר מכן מתחיל לשחק את היד, ושוכח את מה שעבר אתה יכול לעבוד לאחור ולפתע לזכור כי התחלת עם 5 קלפי Hearts. אם נותרו לך רק 2 אז זה בוודאי אומר שאתה משכת 3 סיבובים וכן הלאה.

140

כאשר אתה מגן, לאחר שתזכה בלקיחה הראשונה אתה צריך לחזור בעליון של 2 הקלפים הנותרים ובנמוך ביותר של 3 אז שותפך יכול להבין את חלוקת היד.

154

צורה היא המלך – אל תדאג לנקודות כאשר יש לך 6 ו-7 קלפים בסדרות או ידיים בצורה 6-5, הכרז אפילו אם השותף אינו אומר שום דבר (אינו מכריז).

155

עם הצורה:4-4-4-1 או 5-4-4-0 ביד שעברה-passed קודם, יש להכריז double ל-take-out אפילו עם מעט כמו 9 HCP, אם סדרת היריב שלך היא Singleton או void.

158

אל תשתמש בקונבנציית Stayman עם חלוקות 4-3-3-3 או 3-4-3-3. ידיים אלה בדרך כלל טובות יותר לשחק ב-No-Trump בשל האופי המאוזן של ידי 2 השותפים.

166

אל תעוות צורת ידך אם יש לך 4-4-3-2  פתח 1 בסדרות שלך ו-rebid ללא שליט: אם תנסה ל-rebid הסדרה האחרת שותפך יחשוב שצורת ידך 5-4 שאתה לא מחזיק.

211

עם חלוקת 5-5 או 6-5, התחרה באגרסיביות אם כוח המכובדים שלך מרוכז בסדרות הארוכות שלך. היזהר אם זה לא.

235

פתיחה מחדש עם "Michaels cue-bid" מראה יד דו-סדרתית. מעל 1♣ או 1 זה מראה את ה- Majors; מעל 1 או ♠1, זה מראה Major אחר, בתוספת minor לא מזוהה. (השותף מכריז 2NT כדי לגלות איזה minor אם ה-Major החלופי אינו מקובל). החלוקה היא 5-5 או יותר, והטווח הוא HCP7-11. עם ידיים חזקות, הכרז את 2 הסדרות, (הסדרה בדרגה גבוהה יותר ראשונה).

וטיפים הכוללים דוגמאות:

2018-05-21_114528

434

אין שום דבר חכם בפתיחת ההכרזות עם ידיים בצורת 4-4-3-2 ורק 11 נקודות, אל תעשה את זה – זה פשוט חכם מדי.

456

כאשר אתה משחק בשיטת NT חלש, עם 2 סדרות 4-קלפים וצורת יד 4-4-3-2 עם 15-19 נקודות אתה פותח 1 בסדרה ו-rebid ב-NT בהכרזה הבאה – אתה לא צריך לנסות להראות את הסדרה האחרת.

463

צורת היד האידיאלית להכרזת (Take Out Double (Informative Double היא 4-4-4-1 עם singleton בסדרת הפתיחה.

475

אם השותף פותח ב-1NT ויש לך בדיוק צורת יד של 4-3-3-3 ואתה מחזיק 4 קלפים בסדרת Major אל תשתמש ב-Stayman עכשיו, כי היד שלך מאוזנת כל כך, גם אם יש לשותף התאמת 4 קלפים כאן, זה עדיין יכול להיות קל יותר לעשות 9 לקיחות מאשר 10 עם יד כל כך מאוזנת.

489

עם 2 סדרות ארבעה קלפים ו-15-19 נקודות העדף לפתוח ב-1 בסדרת ה-Major. כך עם: ♠ J54  AK87  ♦ Q65  ♣ AJT7  – פתח 1 אם אתה פותח ♣1 אל תנסה להכריז את הסדרה השנייה ואז שותפך יחשוב שאתה מחזיק בצורת יד 5-4.

עפ"י טיפ מספר 401 של Harold Schogger: התעורר לחיים עם יד בצורה 6-5. אם אתה במושב ה-overcall ויש בידך מעט מאוד נקודות אבל עם צורת 6-5 אל תפחד להתחרות.

ועפ"י טיפ מספר 739: " הפסק להיות עבד רק לנקודות. עם סדרות 6 ו-7 קלפים היד שלך ' עוברת דרך הגג ' אפילו עם 10/11 נקודות ".

לקישור לניתוח יד בכותרת " Try to visualize the distribution " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 11 של רם סופר בתחרות סימולטנית אוקטובר 2017 – לחץ כאן

עפ"י דן ישראלי: ידיים של 4441 אינן טובות במיוחד ולא מביאות הרבה לקיחות.

לקישור לניתוחי ידיים מספר 14 ו-17 שלו בתחרות סימולטנית פברואר 2019 – לחץ כאן

הערת המתרגם:

Purity -טוהר חיובי: אין מכובדים בסדרות ה-minor של היריבים ו / או מבנה פנימי טוב ב-2 הסדרות שלך.

Purity -טוהר שלילי מכובדים בסדרות היריבים היריב ו / או מבנה פנימי דל בסדרה שלך.

(עפ"י bridgehands)

 Disturbing Opponent's No Trump D.O.N.T.

ניתן להשתמש בקונבנציית D.O.N.T. הן כ-Overcall והן כ- balancing אחרי 2 פאסים.

הקונבנציה מאפשרת התערבות לפתיחת 1NT של היריב, עפ"י צורת היד, דהיינו החלוקה, האפשרית עם מעט (HCP (High Card Points:

מכיוון שמשחק הברידג' הינו משחק של חלוקה, ככל שיד המתערב מאוזנת פחות וחלוקתית יותר, כדאי יותר להתערב לאחר שהיריב פתח בהכרזת 1NT (המראה 15-17 נק') ולאפשר לשותפות להגיע למשחק חלקי של 8 לקיחות ולמנוע מהפותח לבצע 1NT.

לקישור לכתבה " Unbalanced Hands Show Shape " – לחץ כאן

לקישור לטיפ " נתח את דפוס ידו של הכרוז באמצעות רמזים מההכרזות והמשחק עד כה " – לחץ כאן

לקישור לטבלאות " Solved Deal Database " – לחץ כאן

לקישור ל " (Hand Evaluation – Visualization (Patterns " – לחץ כאן

לקישור ל " Hand evaluation. Showing shape " – לחץ כאן

לקישור ל " The Importance of Shape " – לחץ כאן

לקישור ל " Finding Pattern of a Bridge Hand " – לחץ כאן

לקישור ל " Hand & Suit Patterns " – לחץ כאן

לקישור לכתבות " Hand Shapes " – לחץ כאן כאן

לקישור לכתבה " Six-five hands " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Patterns and Freakness " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Playing bridge by the patterns " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של אלדד גינוסר " תיאור של חלוקה " – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " Bury those bidding gadgets from Contract Bridge's childhood. Bid properly ": התכנית המוצעת של הכרזות פתיחה מבטיחה כי כל צורות היד, בפרט 5+4 דו-סדרתית ו-3 סדרות יוכרזו כראוי.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Strength? Distribution matters a lot " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של Andrew Robson בכותרת " Describing your shape " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?How do I bid with a 4441 shape " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The power of shape " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Patterns V – The 4th suit " – לחץ כאן; לחלק 4 – לחץ כאן; לחלק 3 – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Extended: 39 Type Of Possible Hands In Bridge Distribution " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Points Schmoints – Shape Rules By Sartaj Hans " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " The Power Of Counting Shape " – ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " How I Approach Bidding Distributional Hands " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Weak Freak in Bridge " ב-youtube – הוסר

לקישור לשיעור " Trumps and shape " ב-youtube – הוסר

לקישור לשיעור " How To Bid Distributional Hands " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " The Impact Of Distribution " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Hand Shapes and Opener's Point Ranges " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The 5 most common Hand & Suit Patterns " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Counting and Shape Inform Opening Leads " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Pattern Hands – Major Openings " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " You hold: ♠32 A4 AKT85432 ♣A " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bidding With 4,4,4,1 Distributions " – לחץ כאן

לקישור לכתבה-משאל " 4-4-4-1 Hands in T-Walsh & Unbalanced 1 Context " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?What hand patterns would you expect from the 2S bidder " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " מהי סדרה ארוכה? " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 31 של נגה טל בתחרות סימולטנית אפריל 2013 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 19 של עמי זמיר בתחרות סימולטנית ינואר 2019 – לחץ כאן

לקישורים לשיעורים ב-youtube:

לקישור לשיעור "Working Out The Shape " – לחץ חלק ראשון; חלק שני

לקישור לשיעור " Shape Makes All the Difference " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Horrible Breaks " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Still Counting The Shape " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Counting The Shape Of The Hand " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Counting The Shape " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " The Peskiest of All Shapes " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " בעקבות משחק שהיה: הכרזה ותכנון משחק עם יד מאוד לא מאוזנת " -הוסר

לקישור לשיעור " Discover the Distribution " – הוסר

לקישור לשיעור " Pattern Power " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " 5431 Hand Pattern " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Constant Distribution " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Freak Distribution " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Knowing Your Opponent's Shape " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Wild Distribution Challenge " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " בעיות הכרזה של פותח עם ידיים מיוחדות ופתרונות אפשריים " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " When To Play For Bad Breaks " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Counting Out The Shape " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " How To Know The Opponent's Shape " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה " !The Power of Shape … and a double game swing " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Counting Points & Shape " -ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Hand Shapes " – ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Distributional Deals " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של גלעד אופיר " חלוקות רעות? קטן עלינו " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " 4441 Hands " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " What Is The Shape " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " How I Count Shape " – ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Points vs. Shape " ב-youtube – הוסר

לקישור לשיעור " Counting points for shortage " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Counting both the High Card Points & the Distribution " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Showing Your Shape " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " The Power Of Six Four Shapes " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " My Strategy for Handling Distributional Hands " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Hand Type – Balanced and Unbalanced " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Card Combinations in the Middle of the Hand " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Hand Type – Balanced and Unbalanced Hands " – לחץ כאן

לקישור למצגת " Bidding with Strong, Shapely Hands " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Opening bidding with 4441 hands " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Distributional Hand Evaluation " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Learn to Think in Patterns to make Counting Easier " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " The weak freak " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של Ron Klinger בכותרת " Shape beats points (again) " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Long Suits " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Your rarest distribution " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " …With 0=4=4=5 Shape but Not Enough to Reverse " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של Brett Kunin בכותרת " Bidding, Defense, and Tactics on Distributional Hands " (עמ' 5) – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של Steve Moese בכותרת " ?How does counting shape inform our choices as declarer " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " ?Does your hands unusual shape increase odds of a suit breaking badly " – לחץ כאן

בין המקורות: H. Schogger; Richmondbridge ; kantarbridge;Sam’s Golden Rules; fourseasonsbridge;Rich Waugh- clairebridge; bridgewinners; Andrew Robson

הטיפים של Julian Foster:

88

אם היריבים נמצאים בגובה-5, הכרזות בגובה-5 בעצמך הן שגויות בחלק גדול מהזמן. זה צריך להיעשות בדרך כלל רק אם יש לך חלוקת יד קיצונית.

103

לידיים חלוקתיות  " בפראות " יש כוח עצום ברגע שנמצאה התאמה. נקודות קלפים גבוהים-HCP כמעט ולא רלוונטיות. אל תפחד להכריז איתן!

106

ה-Michaels cue bid היא קונבנציה שימושית מאוד בכדי שתוכל להיכנס למכרז בידיים חלוקתיות.

120

ספור את צורת היד ושקול עם המכרז יכול לתת לך גם רמזים.

179

שדרג מבחינה שכלית-מנטלית ידיים בצורת 5-4-3-1 – הן נוטות לשחק טוב, במיוחד בחוזי סדרות.

187

ישנם טיעונים ל-Stayman: א) רק בגלל שהיד שלך היא בצורת 4-3-3-3 לא אומרת שגם לשותף תהיה גם אותה צורת יד – הם עשויים להחזיק doubleton והתאמה (אם יש לנו אחד) אז עדיין ישחק טוב יותר. ב) יש סיכוי שלשותף תהיה סדרת Major של 5-קלפים והתאמה של 5-4 היא הרבה יותר חזקה שאתה לא רוצה לפספס אותה.

196

צורת יד מנצחת נקודות בכל פעם. יד של 10HCP עם צורה של 6-4 שווה הכרזת פתיחה בגובה-1.

208

הרבה ידיים הן ידי הכרזות פתיחה שוליות-marginal. גורמים שיעזרו להחליט האם לפתוח הם מצב הפגיעות, צורת היד, קלפי ביניים והכוונה להובלה-lead direction.

272

כמגן, נסה לספור את צורת היד של הכרוז (לעתים קרובות זה קל יותר כאשר הם ביצעו הכרזת מנע-pre-empt כי ידוע על הרבה מהקלפים שלהם).

291

עם ידיים חלוקתיות-freak hands, כמעט תמיד עדיף להיות כרוז אם אפשר. זה לפחות ימנע את הסיוט של להכפיל חוזה ברמה גבוהה של היריב ולגלות שהוא עושה אותו!

327

יד בצורת 5-4-3-1 עם סדרה איכותית שווה בדרך כלל נקודה נוספת או שתיים ולכן שווה לפתוח עם ספירה של 11HCP.

340

עם ידיים גדולות דו-סדרתיות (בצורת 5-5+) לרוב ההכרזות הטובות ביותר הן עם Michaels מכיוון שהן יכולות להראות את 2-הסדרות במהירות. כוח-עוצמת היד יכולה להשתנות מאוד לפי הסכם השותפות.

341

נסה לדמיין את המפסידים בידך מול ידו של השותף – קל יותר לאחר שמראים חלוקה-צורת יד ע"י הכרזה שמראה אותה כמו Michaels (או הכרזת מנע-pre-empt).

342

אחרי הכרזות כאלה גם הרבה יותר קל לספור את צורת היד. ההכרזה של Michaels cue-bid מעל הכרזת פתיחה ע"י היריב מצד ימין-RHO שלך מראה בדרך כלל לפחות 5-5 ב-2 סדרות (2 סדרות ה-Major מעל 1 ב-minor, ה-Major השני וסדרת minor מעל 1 ב-Major).

355

Takeout doubles הם הכרזה גמישה יותר מ-overcall (הם מראים למעשה 3 סדרות בו-זמנית) אז העדף להכפיל במקום שבו זה קרוב גם אם צורת היד לא מושלמת.

369

לאחר הכרזת 1 בסדרה ותגובה בגובה-1, למשחק של re-bid בסדרה, כדי להראות צורת-יד יש הרבה יתרונות.

399

בתור יד שעברה-passed hand, אל תפחד לחזור למכרז אם יש לך צורת יד מתאימה. השותף יודע שאתה מגביל ידך, כך הוא לא יגזים בזמן התחרותיות.

412

אל תכריז אוטומטית overcall עם סדרה של 5 קלפים, במיוחד גרועה יחסית, בגובה של 2. הכרז double (אפילו עם צורת יד לא מושלמת) לרוב זה עדיף.

445

ידיים עם התאמת שליטים גדולה יכולות לעשות משחק מלא בהרבה פחות נקודות מה"סטנדרטי" 25/26 – ספירת הנקודות היא הכי מדויקת עם ידיים מאוזנות. חלוקה והתאמות שליטים גדולות יקרות הרבה יותר מנקודות!

470

אל תפחד לבצע הכרזת מנע-pre-empt מעל No-Trump חזק כאשר יש לך יד חלוקתית כלשהי, במיוחד בפגיעות חיובית.

474

אל תפחד להכריז בפעם השנייה אם יש לך יד חלוקתית כלשהי (גם אם הוראו ערכים מעליך). ייתכן ששותף ימצא התאמה בסדרה השנייה שלך והוא לא היה יכול להכריז בפעם הראשונה. זכור שצורת יד מנצחת נקודות בכל פעם!

497

ידיים שמכריזות סדרות פעמיים במקום takeout double נוטות להיות חלוקתיות יותר.

498

עם ידיים בצורת 5-5, השב עם הסדרה הגבוהה יותר (כדי לתת לעצמך מקום להכריז את הסדרה השנייה מאוחר יותר).

499

עם ידיים בצורת 4-4, השב עם הסדרה הנמוכה יותר (כדי לאפשר מקום לשותף להציע את הסדרה השנייה אם יש בידו).

493

ביצוע חוזים ברמה גבוהה עם ידיים מאוד חלוקתיות מצריך כמעט תמיד שתבסס אחת מהסדרות האלה – יהיו לך יותר מדי קלפים כדי שתוכל להשליך אותם.

הטיפ של Robert Griffiths: ממש קשה להכריז ידיים חלוקתיות ולהוביל נגדן.

הטיפים של Dr. Harold Schachter:

37

כאשר סופרים את הנקודות הקלפים הגבוהים-HCP, נהוג לבודד אסים, מלכים, מלכות ונסיכים מחפשים 15-17 HCP אפילו עם חלוקה על מנת להגיע לרמה של פתיחת ההכרזה של 1NT. חשוב להבין, עם זאת, כי במקרים רבים ל-T(עשיריות) ול-9, שהם מה שנקרא "intermediaries"-קלפי ביניים", יש יכולת זכייה בלקיחות כאשר מצמידים אותם למכובדים גבוהים המוחזקים בתוך אותה סדרה.

49

בתור פותח, יש לזכור כי תגובת 1NT על ידי המשיב להכרזת הפתיחה שלך בסדרה לפעמים ידו מכילה singleton (אולי אפילו בסדרה שלך), או, במקרים מסוימים, אולי אפילו void. זה לא מבטיח יד מאוזנת, וגם לא מבטיח עוצרים בכל הסדרות הנותרות שעדיין, סדרות לא-מוכרזות. זוהי אחת ההצעות המעטות של "No-Trump", שאינה מבטיחה יד מאוזנת ולא אומרת דבר על חלוקה-צורת היד, אלא רק מגבלה תמציתית לספירת ה-HCP של המשיב.  זוהי הכרזת "ברירת מחדל" בהיעדר הכרזה אחרת זמינה, המציגה 6-10 HCP.

56

כל שחקני הברידג' יודעים את הדרישות הסטנדרטיות עבור ה-Take-out Double יד של 13 או יותר של HCP. שחקנים רבים, לעומת זאת, אינם מזהים כי חלוקות מסוימות משנות את הדרישה הבסיסית, או מקטינות את ספירת ה-HCP הנדרשת, או, גם מונעות הכרזת Take-out Double תלוי בבחזקה של הסדרה שהוכרזה ע"י היריב (ים). החלוקה האידיאלית ל-takeout double היא 4-4-4-1 עם singleton בסדרה של הכרזת הפתיחה. עם חלוקה זו, 11 HCP מספיקות כדי להכפיל את הכרזת הפתיחה. הכפלה עם 10 HCP, אפילו עם החלוקה המושלמת, חורגת מהגבולות המקובלים, אם כי עם void בסדרת הפתיחה, היא לפעמים רבות הכרזה מוצלחת מאוד. עם דפוס יד של 4-4-4-1, זה נורמלי לעבור-pass אם היריב פתח באחת מסדרות 4-הקלפים שלך, ולאחר מכן להכפיל אם הם מוצאים התאמה בסדרת ה-singleton שלך.

63

היה אגרסיבי עם ה-Overcalls שלך כאשר אתה מחזיק singleton בסדרה של היריב, ובמיוחד כאשר מחזיק void בסדה שהוכרזה ע"י היריב. אתה יכול להכריז Take-Out Double עם מעט כמו 10-12 HCP אם יש לך את חלוקת הקסם 4-4-4-1, ועם אפילו מעט פחות של HCP (9-10) עם חלוקת 5-4-4-0.

59

פעמים רבות, רצף הצעות אחד לא מובן בתוך שותפות מתרחש בין מכריז ה-"Double Take-out", לבין השותף שלו. לכל אחד מהם יש דפוס ברור של הכרזות אשר הוא / היא חייבים לדבוק על מנת שהאחר יכול להתמודד כראוי עם רצפי הכרזות המתפתחים כתוצאה מכך.  המשיב ל"double", למשל, מחויב להכריזה, אלא אם כן יופטר מאחריות זו על-ידי הכרזה מתערבת של RHO. עם זאת, לאחר התערבות, אם המשיב עדיין מכריז, הוא מראה יד עם כמה HCP (לפחות 6) ו / או החזקה חלוקתית. ללא הכרזה מתערבת, עם זאת, אלא אם כן בוחרים "לעבור" מרצון להמיר את ה"double" לעונשים, הוא מחויב להכריז את הסדרה המועדפת שלו, אפילו עם רק 0 של HCP, ולהשיב בקפיצה אם מחזיק 9 או יותר של HCP. אחד הדפוסים הכי לא מובנים של הכרזות, לעומת זאת, הוא זה העוסק ב-re-bids הפוטנציאלי של המכפיל. אלא אם כן דבק בקפידה, המשיב ל-Double אינו מסוגל להבין את החזקת השותף שלו, והוא למעשה מנוטרל מהתמודדות נכונה עם הכרזות שעשויות להתרחש.

69

פתיחת יד חלוקתית (4-3-3-3) יכולה להביא לתוצאה הפוכה כאשר ספירת ה-HCP של הפותח היא מינימאלית. מאחר שאין קוצר בכל סדרה אחת, יכולת הזכייה בלקיחות של סוג זה של החזקת חלוקה ממועט אם החוזה הסופי יהיה בחוזה בסדרה בניגוד לחוזה No-Trump. כדי למנוע מכשול זה, בצע את הכלל הבא: עם כל חלוקת 4-3-3-3, פתח עם 13 או יותר HCP; "עבור" עם 11 HCP או פחות; עם בדיוק 12 HCP, פתח רק אם ביד יש קלפי ביניים טובים (T ו- 9), אחרת, "עבור".

92

במערכת ההכרזות האמריקנית הסטנדרטית, התרגלנו להגביל פתיחת 1NT שלנו  לחלוקת יד של לא יותר מ-doubleton אחד.  עם זאת, בהחזקת 15HCP וסדרת minor שבורה של 6-קלפים עם עוצרים ב-3 הסדרות האחרות, פתח 1NT. נכון לסוף 2017, פתיחת 1NT עם 2 doubletons כבר נחשבת קבילה, וכעניין של עובדה, אפילו עם K singleton, Q, או A, כל עוד היד עם ה-singleton לא מחזיקה בנוסף אף doubleton חיצוני.

93

עם ערכים מינימליים (6-11 HCP), וכאשר משיבים להכרזת פתיחה ב-minor של השותף, השב 1 עם החזקת 4-4 ב-Major's, או עם 5 ו-♠4; אבל השב ♠1 אם מחזיק 5-5 ב-Majors, או עם 5 ♠ ו-4 .

94

בדרך כלל התרגלנו לדרישת הצורך של לפחות 6 או יותר של HCP כדי להשיב על כל הכרזה, למעט "מעבר", כאשר השותף פותח ב-1 בסדרה. עם זאת, עם 5-קלפים בסדרת Major ו-5 של HCP, או עם 6-קלפי Major ו-4 HCP, או עם כל החזקה וחלוקה של 4 HCP כמו Ace, או עם כל חלוקה והחזקה של 5 HCP כמו עם AJ, אל "תעבור" על פתיחה בסדרת minor אם היד השנייה "עוברת". הכרז בגאווה! שותפך יודה לך!

97

ברוב הנסיבות, לחלוקה (4-3-3-3) יש פחות יכולת של לקיחות בחוזה בסדרה מאשר ברוב החלוקות האחרות, בעיקר כתוצאה מהיעדר קוצר, ובכך שוללת כל יכולת החיתוך. לכן, עם תמיכה של 3 קלפים בסדרת הפתיחה ב-Major של השותף ורק 6-7 HCP (יותר מ -9 מפסידים), הכרז 1NT עם חלוקה זהה ו-8-10 HCP של (במיוחד 9 Losers), העלה בסדרת הפותח לגובה-2. עם זאת, אם כל נקודות הקלפים הגבוהים-HCP הן בסדרת הפותח, העלה בסדרת הפותח, ללא קשר לספירת הנקודות שלך.

98

תגובה ישירה של 1NT להכרזת הפותח של אחד ב-Major עשויה, במקרה, להכיל singleton, או אפילו void! כל תגובה קונבנציונלית, "Jacoby 2NT" למשל, עפ"י הסכם השותפות, ניתן להכריז גם מבלי להתייחס לכל חלוקה, כולל singletons ו / או voids, אבל כל תגובה טבעית ישירה של 2NT או 3NT או הכרזת סדרת הפתיחה של השותף של אחד ב-minor שוללת singleton  או void.

100

צורת יד חשובה כאשר מדובר בהכרזת כל Take-Out Double. ככלל, ככל שיש לך יותר קלפים בסדרת היריב, כך יהיה לך פחות בסדרה אחרת, שעדיין לא הוכרזה ועם זאת, אין בידך את הצורה המתאימה עבורTake-Out Double. ידך עשויה להיות עם ספירת ה-HCP הנדרשת, אך אם אין לה גם את הצורה הנדרשת, אין לחייב את השותף להכריז. במקום זאת יש לצפות מראש להגנה בנסיבות האמורות. שיקולים אלה חשובים במיוחד כאשר היריב מצד שמאל (LHO) פתח באחד בסדרה, השותף "עבר", וה-RHO שלך הכריז 1NT (מעיד על 7-10 HCP).

110

אימות עבור הערכה מדויקת לגבי ספירת נקודות חלוקה עבור סדרות ארוכות או קצרות תלוי בהכרזות במצב המסוים המדובר. כאשר נמצאת  "התאמת זהב" של 8 קלפים או יותר, נקודות חלוקה נוספות עבור סדרות ארוכות או קצרות הן בעלות ערך. עד שהתאמה נמצאת, עם זאת, הוספת נקודות עבור נסיבות חלוקה היא בעלת ערך מועט או ללא ערך. בידיים שהן ללא התאמה צריך להיות חיסור לא הוספת ערכי חלוקה!

115

באופן ספציפי עם חלוקת היד (5-4-4-0) וספירת הפתיחה, פתח ♠1. אם השותף משיב 2, ה-void בידך, re-bid 2, לא 2. אם היית re-bid 2, אתה שולל 4 .

157

כשאתה מחזיק ביד בדפוס לא מאוזן, הראה את הסדרה השנייה שלך לאחר שהשותף מגיב 1NT להכרזה הראשונה שלך. זה נכון אם אתה משחק "Forcing No-Trump" או לא.

171

מהכרזת Take-Out Double נדרשת לא רק ספירת נקודות פתיחה, המקבילה שלו, או יותר טוב, אלא גם את צורת היד המתאימה; כלומר, פחות מ-3 קלפים בסדרת הכרזת הפתיחה של הפותח.

200

ישנן מספר דרישות ל-Take-Out Double במושב הישיר (השני). ספירת נקודות פתיחה [13(12) HCP או שווה ערך לזה] היא בהחלט אחת מהן, אך אחרת, אולי פחות מובנת פחות, היא צורת היד המתאימה. תמיכה (4-קלפים) או לכל הפחות סובלנות (3-קלפים) עבור סדרת/סדרות Major שעדיין לא הוכרזה/הוכרזו היא חיונית. בהיעדר אחת מהדרישות, או לחילופין, ללא החזקת סדרה בעלת 5 קלפים משלך שאפשר יהיה להכריז overcall איתה, צריך פשוט "לעבור-pass". כדי להחזיק את צורת היד הנכונה עבור כל Take-Out Double, יש להחזיק פחות מ-3 קלפים בסדרת הכרזת הפתיחה של היריב.

286

אין כל ספק שכל הכרזת מנע חלשה-weak-2 משבשת את תקשורת ההכרזות של יריביו. לפיכך, הדעה הרווחת מציעה את הדרישות המינימליות הבאות להכרזת overcall של המושב השני, מעל פתיחה weak-2 של ה-RHO:

(1) עבור Take-Out Double: צורת היד הנכונה – פחות מ-3 קלפים בסדרת ההכרזה של הפותח, ובכך מבטיחים תמיכה לכל אחת מבין 3 הסדרות הנותרות שהשותף בוחר.

(ב) אם ההכרזה weak-2 היא ♠2 והשותף של ה-Doubler נאלץ, אם כן, להכריז בגובה-3:

ב. לפחות K אחד טוב יותר מספירת פתיחה (15-16 או יותר HCP) ג. צורת היד הנכונה – כהגדרתה לעיל.

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות