אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / אל תמקם קלפים חשובים בקצוות של ידך

אל תמקם קלפים חשובים בקצוות של ידך

פורסם ביום: 07.04.2012; עודכן ביום: 08.01.2024

זהו טיפ מספר 62 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

אל תמקם קלפים חשובים בקצוות של ידך

הביאור:

האם ראית פעם קלפים של יריביך כאשר אתה משחק ברידג' ? כותב הטיפ יודע שראית – הפעולה הראשונה היא לבקש את היריבים שלך להחזיק את הקלפים שלהם גבוה יותר. זה קשה מאוד כאשר הם מנופפים-מהבהבים בקלפים שלהם לעברך, במיוחד כאשר אתה רואה קלף גבוה אשר כמעט תמיד עומד להשפיע באופן עצום על המשחק.

כותב הטיפ בטוח שהקלפים שלו נצפו על ידי יריביו, אבל טקטיקה אחת לימדה אותו מזמן להימנע מלמקם קלפים גבוהים שלו בקצוות של היד. זה אולי נראה קצת מוזר, כי אתה רוצה את הקלפים שלך בסדר הנכון, אבל, אם אתה יכול, תנסה לסדר את הקלפים 2 ו-3 בקצוות. ואז, כאשר היריבים שלך יציצו בקלפים, מה שהם יראו לא ישפיע על המשחק בכלל.

טוב יותר מאשר להעביר את הקלפים הגבוהים שלך מהקצוות הוא לוודא שאתה מחזיק את הקלפים שלך גבוה יותר מלכתחילה. זוהי שגיאה שיותר מדי שחקני ברידג' אשמים בה וזה חשוב להבין כי למרות שאולי אתה נותן היריבים שלך יתרון, אתה גם שם אותם תחת לחץ מוסרי. הם לא רוצים לראות את הקלפים שלך!

דבר נוסף שיש לזכור בזמן סידור הקלפים ביד שלך היא שאתה צריך להימנע תמיד למקם את הקלפים בסדר הנכון. כמה יריבים חכמים עלולים לשים לב שאתה לוקח קלפים ממיקום מסוים, ולעבוד על ההחזקות שלך כשאתה משחק קלף נמוך או גבוה. הדרך הקלה ביותר להתגבר על זה היא להשאיר אותם בסדר של ההכרזות, כך שאתה יכול בקלות להעריך את היד שלך, אבל אולי לשנות מיקום של כמה קלפים – במיוחד הנמוכים אשר תוכל למקם בכל צד!

טקטיקות פשוטות כאלו יכולים לעשות הבדל רב בניקוד משחק ברידג שלך: אם היריבים שלך לא ידעו איפה האסים נמצאים, הם ימצאו את החיים שלהם הרבה יותר קשים!

מקור: MrBridge-B. Magee   תרגום ועריכה: גבי לוי

אלוף העולם Mike Lawrence מלמד בספרו " How to Read Your Opponents' Cards " את המיומנות הקריטית של מיקום הקלפים במשחק הברידג' : יישום ההיגיון המומחה של Mike כאשר כל קלף משוחק יפנה אותך למיקום הסביר של הקלפים הנותרים שלא שוחקו. אם תעקבו אחר עצותיו ותתרכזו בספירה, חלוקה ויישום חשיבה דדוקטיבית, משחק הברידג' שלכם ישתפר מאוד.

שים לב, העבר (בידך) קלף חשוב. כאשר ביצעת הובלה או תכנון משחק שיש בו משחק של קלף מסוים מאוחר יותר ביד, העבר את הקלף למקום חריג ביד שלך כדי להימנע מלשחק אותו מוקדם מדי בטעות. (טיפ מספר 84 של ה-BOLS).

לקישור לשיעור " How To Read Your Opponents Cards Fun Bridge #59 " – לחץ כאן

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות