אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / במקרה של ספק, כסה קלף מכובד בקלף מכובד

במקרה של ספק, כסה קלף מכובד בקלף מכובד

פורסם ביום: 02.03.2012; עודכן ביום: 06.01.2024

זהו טיפ מספר 50 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

במקרה של ספק, כסה קלף מכובד בקלף מכובד

הביאור:

יש הרבה חומר למחשבה כאשר היריב מימינכם מוביל בקלף מכובד, ובמידת האפשר עליך להתאמן אם הדבר נכון לכסות או לא לכסות. אם לא מסתדר לך בדיוק מה לעשות, כסה בקלף מכובד, מכיוון שזה בדרך כלל הדבר הנכון לעשות. הסיבה לכך היא המטרה שלך לקדם (Promote) לקיחה עבור עצמך או עבור שותפך, כמו כן, כפי שנראה בטיפ 47, ברצונך להשתמש בקלף מכובד כדי "להרוג" קלף מכובד מידו של הכרוז או הדומם. הערה: אם אתה חושב שהכרוז קצר בסדרה, חשוב לכסות.

 הסיבות העיקריות שלא לכסות מכובד הן:

1. אם ההובלה היא מ-2 מכובדים רצופים (ראה טיפ 51);

2. כאשר אין שום דבר להרוויח, ו

3. כאשר ההחזקה שלך היא מספיק ארוכה כדי לא להיתפס.

 בואן נבחן מספר דוגמאות:

דרום מוביל ב- T. מה אתה עושה?  ראית דוגמא זאת קודם  (טיפ 48) אבל זה ראוי להצגה שנייה. אלא אם כן אתה חושב על סיבה טובה מאוד שלא, אתה צריך לכסות את ה-T. זה התפקיד של ה-K שלך להרוג אותו:

לאחר שה-K שלך הרג את ה-T, ה-Q של שותפך תהיה מוכנה ל-J בדומם ואתה תגביל את הכרוז ללקיחה אחת בסדרה. אם תיכשל לכסות, ואז אחרי שה-Q של שותפך זוכה בלקיחה הראשונה, הכרוז יזכה ב-2 הלקיחות הבאות עם עקיפה פשוטה.  מכובדים יכולים רק להרוג את  הקלפים מימינם – חשוב לזכור את זה.

ה-Q מובלת מהדומם, האם לכסות או לא?

סדרה זו מציגה מצב בו אינך צריך לכסות (נקודה 2: כאשר אין שום דבר להרוויח). הטיפ אומר לכסות במקרה של ספק, אבל עם החזקה בדומם של  כזאת  סדרה מוצקה  בוודאי לא יכול להיות שום  ספק: אין סיכוי לקדם (Promote) לקיחה, ומאחר ולכרוז רק 2 diamonds  בידו, לאחר שה-Q זוכה  בלקיחה הראשונה צריך לשחק את ה-A בלקיחה השנייה, ולהשאיר ה-K שלך כאדון (מנצח) לסיבוב השלישי.

הדוגמא הבאה נראית דומה, אבל יש להיזהר איך לשחק:

הכרוז מוביל ב- T מידו, מה עליך לעשות?

זה המקום שבו הטיפ יכול להיות שימושי:  אם לא בטוחים מה לעשות, אתה צריך לכסות והשותף שלך ישמח מפני שהחלוקה המלאה היא:

הסדרה של הדומם היא לא מוצקה לחלוטין ואם לשותפך יש 4 קלפים הוא חייב להיות מסוגל להכות את הקלף הרביעי בדומם. חשוב שה-K שלך הורג את ה-T, כי כפי שציין זאת כותב הטיפ קודם לכן, זה רק יכול להרוג את המכובד מצד ימין שלו. כיסוי מקדם ה-9 של שותפך לזכות בסיבוב הרביעי, אבל אם אתה מעכב ה-T של הכרוז זוכה בלקיחה הראשונה ולאחר מכן הוא מוביל spade שני ל-J שלו וה-A בדומם לאחר מכן יפיל את ה-K שלך, ל-4 לקיחות קלות.

לסיום, הרשה לנו להסתכל על נקודה 3 כאשר יש לך אורך מספיק כדי להגן על המכובד שלך בפני העקיפה:

ה-Q מובלת מהדומם ויש לך בחירה:  אם אתה חושד כי לכרוז אורך בסדרה, אתה צריך לעכב, אבל אם אתה חושב שהכרוז קצר, אתה צריך לכסות כדי לנסות לקדם את ה-T של שותפך. לכן, אם החלוקה היא כמו בתרשים הבא:

כאשר הכרוז מנסה לבסס את הסדרה, ניתן להגן על ה-K שלך על ידי עיכוב, כך שה-Q זוכה  בלקיחה הראשונה וה-J יכול לנצח בלקיחה הבאה,  אבל  ללא  קלפים נוספים בדומם הכרוז לא יכול לעקוף שוב, אז כל מה שהוא יכול לעשות זה לנצח ב-A שלו ולתת לך את הלקיחה הרביעית. אם אתה לא מכסה, כמובן, הכרוז יכול היה להריץ את הסדרה.

אם אתה חושב שהכרוז קצר, חשוב לכסות, כך שאתה מאפשר לכרוז לזכות רק בשתי לקיחות: ה-Q, K ו-A הולכים בלקיחה הראשונה והכרוז יכול לנצח עם ה-J שלו בלקיחה השנייה, אבל ה-T של שותפך יכול לזכות בסיבוב השלישי. אם לא תכסה, אז הכרוז יזכה ב-3 לקיחות: ה-Q זוכה תחילה ולאחר מכן עקיפה פשוטה תיתן לו את ה-2 הבאות.

כפי שאתה יכול לראות, ההחלטה אם לכסות לא קלה, אבל אם אתה לא יכול להחליט בדיוק מה לעשות, אז כותב הטיפ ממליץ על לכסות, כי בטווח הארוך זה נכון ברוב המקרים.

מקור: MrBridge-B. Magee  תרגום ועריכה: גבי לוי

לקישור לכתבה " !To Cover or Not to Cover…That is the Question " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד-משאל בכותרת" ?Cover or not " – לחץ כאן

עפ"י Richard Solomon: האם זה יכול להועיל לצד שלך לכסות מכובד עם מכובד? התשובה: "כאשר זה עשוי להועיל לצד שלך לעשות זאת."

לקישור – לחץ כאן

עפ"י שיעורו של Larry Cohen בכותרת " Second Hand Low, and (usually) Cover and Honor with an Honor ": כאשר יש ספק, שחק ביד 2 קלף נמוך (ובצורה חלקה). כיסוי מכובד או פיצול מכובדים הם יוצאי דופן-חריגים (ויכולים להיות מסובכים).

לקישור – לחץ כאן

לקישורים לשיעורי ברידג' ב-youtube:

לקישור לשיעור " Covering an honour with an honour " – לחץ כאן

לשיעור " ?Cover an Honor with our Honor " – לחץ כאן

לשיעור " when not to cover an honor with an honor " – לחץ כאן

לשיעור " !When to Cover an Honor with an Honor on Defense " – לחץ כאן

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות