אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הטור של שירי פאור – חיתוך צולב

הטור של שירי פאור – חיתוך צולב

פורסם ביום: 18.05.2010; עודכן ביום 12.04.2023

בסוף השבוע האחרון נערכה תחרות ארצית משותפת של סניפי כפר סבא ורעננה. מכיוון שתחרויות ארציות רבות נערכות באמצע השבוע, התחרויות של סופי השבוע נדחקות לשוליים, מספר השולחנות בהן מצומצם והן אינן מושכות את השחקנים החזקים. התחרות הזו היתה יוצאת דופן במובנים אלו, האולם היה מלא ונראו שחקנים רבים מהשורה הראשונה. אחת הידיים המעניינות של השבת היתה זו:

ההכרזה של מערב מראה 8 דיאמונדים ויד חלשה (פריאמפטיב) ונועדה להפריע. כשההכרזה הגיעה לדרום, הוא הרגיש ש"גונבים" לו את המשחק והכריז DBL. שותפו הכריז את החוזה הסופי ומזרח הוביל ב K.

אם מסתירים את הידיים של המתנגדים, נראה כאילו המשחק פשוט… אבל המשחק התפתח אחרת מהצפוי. A שוחק מהדומם, ומערב חתך.

על השולחן רואים AK ולכן מערב החליט לשחק Q, צפון שיחק נמוך והפעם מזרח חתך. עכשיו מזרח יכול לספור שיש לצפון עוד קלאבים, וה-Q יכולה לקחת לקיחה, אך נדרשות 2 לקיחות כדי להכשיל את החוזה. לכן מזרח המשיך קלאב נמוך ומערב חתך שוב. עכשיו נותר למערב לשחק עוד דיאמונד לחיתוך שני של שותפו והמשחק הוכשל. היו שחקנים שביצעו את החוזה בזכות טעות של מזרח (ששיחק Q, ולא הגיע לשותפו כדי לקבל חיתוך נוסף) והיה שחקן שהצטיין בקריאת המצב והצליח לבצע את החוזה למרות ששיחקו נגדו שני אלופים: על ההובלה של ה K, הוא החליט שכדאי לעכב את ה- A מהדומם. מערב, שראה שהמלך של שותפו הוא הגבוה בשולחן, זרק דיאמונד. את הקלאב הבא הוא אכן חתך, המשיך דיאמונד לחיתוך של מזרח, אבל מערב לא הצליח לקבל שוב את השליטה כדי להחזיר עוד דיאמונד.

וכמו שהבטחתי, עדכון מאליפות העולם לצעירים: החברה' שלנו חוזרים הביתה לאחר שלא עלו לשלב חצי הגמר, ואת המקום הראשון לקחו האמריקאים לאחר מפגש סוער עם פולין.

שירי פאור.

לקישור לכתבה " חיתוך צולב – Cross Ruff " – לחץ כאן

אודות Bridge

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות