אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / חיתוך צולב – Cross Ruff
חיתוך צולב – Cross Ruff

חיתוך צולב – Cross Ruff

פורסם ביום: 27.06.2013; עודכן ביום: 22.03.2024

מהות העדכון: נוסף קישור לשיעורים ב-youtube; נוספו טיפים וקישורים לכתבות

קהל היעד:

וכעת, בהמשך לכתבה "משיכת שליטים " כתבה חדשה " חיתוך צולב – Cross Ruff ".

לקישור לכתבה " משיכת שליטים " – לחץ כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הגדרה: "חיתוך צולב" הוא אסטרטגית משחק שבה הכרוז מתכנן להשתמש בכל או ברוב קלפי סדרת השליט, הן בידו שלו והן בדומם, והכל למטרות חיתוך. (fourseasonsbridge)

וגם: חיתוך צולב: דרך של משחק בחוזי משחק בסדרת שליט, שבה הכרוז זוכה בלקיחות באמצעות חיתוך קלפים ב-2 הידיים אחת אחר השנייה. (learntoplaybridge)

במשחק חיתוך צולב אמיתי, אסור לך למשוך קלפים בסדרת השליט. אתה צריך אותם בדומם ובידך. לכן, אם יש לך סדרה צדדית ארוכה טובה (לא סדרת השליט) (לדוגמא AKxx מול QJxx) אסור לך להשתמש בטכניקה של צולב חיתוך. (acbldistrict2)

מאפיינים של יד Cross-ruffing טובה:
קוצר בסדרה צדדית שונה בשתי הידיים – אידאלי כנגד singletons בסדרה צדדית (יכול להיות doubletons) עם אורך ביד השנייה בסדרה (5-3 קלפים).

• אורך בשליט- Cross-ruffs נוטים לעבוד הכי טוב כאשר סדרת השליט נחלקת שווה בשווה בין הכרוז והדומם כמו חלוקות 4-4, 5-4, 5-5, וכו'. חלוקה בשליט כמו 5-3, 6-3, וכו' הן נוחות יותר לקבל חיתוך סטנדרטי בטכניקת היד הקצרה.

• כוח בשליט- כדי לבצע חיתוך צולב מבלי למשוך שליטים תצטרך להיות חזק מאוד בסדרת השליט כדי למנוע over-ruffs על ידי היריבים.

• לקיחות מלמעלה בסדרות צדדיות – ידיים עם "אסים ו-voids" בסדרות צדדית הינן ידי cross-ruffing הטובות ביותר.

מנקודת המבט של המגנים, חיתוך צילוב מתרחש בחלוקות מוזרות. אם אתה מחזיק בסדרה ארוכה שבידו של השותף שלך היא void והוא מחזיק את הסדרה שבידך void ובידיים של שניכם הנכם מחזיקים קלפי שליט, אז אתה יכול לשחק את הסדרה שלך לכיוון שותפך שחותך ולאחר מכן הוא משחק בסדרתו בחזרה לחיתוך על ידך. זה יכול להפיל חוזה שאחרת יבוצע, אם הכרוז היה יכול לקבל את ההובלה ולמשוך את השליטים שלכם. (cincybridge)

התנאים הבסיסיים לחיתוך צולב:
(1) לכרוז חייבות להיות 2 סדרות צדדיות עם חוסר התאמה- misfits, אורך ביד אחת מול קוצר בצד השני, וללא לקיחות ברורות שיש לבסס במקום חיתוך צולב.
(2) לכרוז חייבת להיות היכולת לחתוך הלוך וחזור ללא הפרעה. זה דורש אורך בשליט ב-2 הידיים, מספיק קלפים שניתן לחתוך על מנת לבצע את משחק השליט היחידני, השליטים באיכות טובה כדי להקטין את הסיכוי של חיתוך מעל- over-ruff.

עפ"י שיעורו של Andrew Robson בכותרת " Calculating winners ":

(1) קוצר מול אורך ב-2 סדרות (ידיים נגדיות) – עצם מהותה של האסטרטגיה.
(2) סדרת שליט טובה, כולל קלפי spot – הכרחי למניעת over-ruffing.

אם אתה זוכר דבר אחד …כאשר אתה מתכנן cros-sruff, ספור את הלקיחות העליונות בסדרה הצדדית בידך כדי לראות כמה לקיחות בשליט נדרשות.

לקישור – לחץ- לחץ כאן

לקישור לשיעורו " How to set up a crossruff " – לחץ כאן

עפ"י כתבתו " When not to crossruff ":

מתי לא לבצע חיתוך צולב?
(1) משוך שליטים מיד.
(2) גבה/בסס זוכים חופפים עבור השלכה(ות) מהירה(ות).
(3) בסס סדרת צד ארוכה, כדי ליצור זוכי אורך.
(4) חתוך ביד הקצרה-בשליט (בדרך כלל הדומם).
(5) ורק אז שחק על חיתוך צולב.

לקישור – לחץ כאן

ועפ"י כתבתו " ?Committed to a crossruff ": ודא שהמרכיבים מתאימים לחיתוך צולב, ושאין דרך טובה יותר. אחרת אל תנסה את זה.

לקישור – לחץ כאן

אזהרות חשובות:

(1) הובלה בשליט היא האיום הגדול ביותר על פוטנציאל חיתוך צולב של הכרוז.
א) בכל פעם שהובלו שליטים, הכרוז חייב להפסיד 2 קלפי שליט באותה לקיחה. זה הוא כוח הרסני כנגד חיתוך צולב, המבוסס על שימוש בכל קלף שליט בנפרד.
ב) על הכרוז להימנע מלהוביל את סדרת השליט בעצמו , אלא אם כן החיתוך הצולב נועד להיות רק חלקי.
ג) אם הכרוז חייב לאבד את ההובלה לפני שנעשה ניסיון לחיתוך צולב, הוא חייב להיות מוכן למעבר לשליט על ידי היריבים. במידת האפשר, הכרוז חייב לנסות לספוג מפסידים מוקדם, בתקווה, לפני שהיריבים יהיו מודעים למה שהכרוז מתכנן לעשות.

2) אם אחת מהסדרות הצדדיות של הכרוז אינה מעורבת בחיתוך הצולב, אך מכילה כמה זוכים בטוחים, הכרוז חייב להיות בטוח כדי לפדות אותם בשלב מוקדם במשחק. אחרת, ככל שמתקדם החיתוך הצולב, יכולים להיגמר ליריבים קלפים בסדרות שהכרוז משחק לחיתוך, וכן, על ידי השלכה ראויה, הם עלולים להיות מסוגלים לחתוך זוכים בסדרות צדדיות של הכרוז, כאשר הוא מנסה לפדות אותם מאוחר יותר במשחק היד. כלומר, גבה מספיק זוכים בסדרות צד לפני שמשחקים ב-crossruff-חיתוך צולב.

לקישור ל "Polling You #73, Trump Leads " ב-you tube – לחץ כאן

לקישור לטור של שירי פאור " חיתוך צולב " – לחץ כאן

לקישור ל "wednesdaygame " – ניתוחי ידיים – Cross-Ruffing – הוסר

לקישור לכתבה " Cross Ruff and Dummy Reversal " – לחץ כאן

לקישור ל " Suit Contract Play – Cross-ruffing " – כתבה הכוללת גם דוגמאות – לחץ כאן

לקישור לדוגמא נוספת – לחץ כאן

לקישור ל " To Pull or Not to Pull, That is the Question " – לחץ כאן

הגנה כנגד Cross-ruff:
אם מההכרזות אתה חושד שיש ליריבים הזדמנות לבצע חיתוך צולב, הובל בסדרת השליט במידת האפשר, במיוחד הובלת פתיחה, להוציא קלפים בסדרת השליט מ-2 הידיים של היריבים.

לקישור לכתבה " Trump Lead is Excellent Defense A gainst Cross-Ruff " מיום 12.03.1942 בעיתון " The Evening Independent " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Watch Cross-Ruff Defense " מיום 15.02.1975 בעיתון " Eugene Register-Guard " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Can You Make Seven Diamonds " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " כללי הובלה במשחק הברידג', האתגר של שחקן ההגנה " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " חיתוך צולב " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של חיים קלר ז"ל " חיתוך צולב " בגיליון יוני 2014 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 12) – הוסר

לקישור לכתבתו של רם סופר " חיתוך צולב " בגיליון נובמבר 2022 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 6) – הוסר

לקישור לשיעור: " Polling You #70, Opening Leads – BridgeHands Duplicate & Contract Bridge Training Lesson " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " How to set up a cross-ruff " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Cross-ruff Technique By Charles Goren " – לחץ כאן

טיפים – חיתוך צולב:

22

אם החוזה שייך לך ולשותפך והיריבים הכריזו הקרבה (sacrifice) :

א. היה בטוח שתכפיל החוזה הסופי שלהם.

ב. הובל בשליט כדי לצמצם הכוח שלהם בחיתוך צולב.

40

הובלות בשליט. תמיד יש סיבה טובה להוביל בשליט. אם החלטת כי הובלה בשליט היא הנכונה אל תדאג יותר מדי אם החזקת השליט שלך נראית לא מתאימה. ההחלטה אם או לא להוביל בשליט כנגד חוזה בסדרה היא אף פעם לא קלה. מלבד לבחור בשליט כי כל הובלה אחרת נראית גרוע יותר, הסיבה העיקרית היא לנסות לצמצם את מספר החיתוכים שהכרוז יכול להשיג בדומם או כדי למנוע את משחק יד של חיתוך צולב.

143

אם אתם מתכוונים לפתוח בחיתוך צולב ולנסות לזכות בכל השליטים שלך בנפרד אולי תבצע 4 חיתוכים בכל יד אז אתה צריך לפדות בתחילה את הזוכים הצדדיים שלך (אסים מלכים). אם לא תעשה זאת "בשעה ה-11" לאחר חיתוך צולב ייתכן שאחד היריבים נפטר מהקלפים בסדרות ה-AK שלך ויחתוך אותם. זה פחות סביר שיקרה בתחילת משחק היד.

161

אם בכוונתך לשחק היד בקו של חיתוך צולב, לפני שתעשה זאת גבה כל הזוכים בסדרות הצדדיות בהתחלה. בשעה ה-11 לאחר ביצוע את כל החיתוכים הצולבים שלך אתה לא רוצה להיות מופתע על ידי היריבים שיכולים פתאום לחתוך את הקלפים הזוכים האלה, כי בזמן שאתה ביצעת את החיתוכים הצולבים והם לא היו מסוגלים ל-overruff הם השליכו הקלפים מהסדרות האלה.

176

אם אתה מתכונן לחיתוך צולב של היד וודא שאתה פודה את הזוכים בסדרה הצדדית קודם. אם אתה לא, בשעה 11 אחד מהיריבים שאולי השליך את כל הקלפים האלה משם בזמן שאתה עושה את החיתוך הצולב שלך יחתוך עכשיו – אופס!

203

אם שחקן יריב מבצע הכרזת splinter ואתה חושב שהכרוז ינסה ולעשות את כל הלקיחות שלו באמצעות חיתוך צולב הובל בשליט.

220

כאשר אתה מתכנן חיתוך צולב גבה את כל הזוכים החיצוניים בתחילה ולאחר מכן המשך לעשות החיתוך הצולב שלך. אם אתה עושה את החיתוך הצולב בתחילה הם יכולים להשליך קלפים בסדרות החיצוניות בהן האסים שבידך ואתה לא תוכל לזכות בהם בשעה ה-11.

223

אם הכרוז לא מושך שליטים אז ברגע שאתה מקבל ההובלה אתה צריך לשחק קלף שליט במטרה לצמצם את יכולתו של הכרוז להשתמש בכל קלפי השליט שלו בנפרד לחיתוך צולב.

מקור: Harold Schogger

והטיפ של Dr. Harold Schachter: שחקני ברידג' רבים מאמינים כי בכל פעם שהם נמצאים בחוזה בסדרה הם, ככרוז, צריכים למשוך מיד את קלפי השליט. בחלק מהידיים יתכן שזו לא הגישה הטובה ביותר. בידיים כאלו, לחלופין, אם משחק היד יהיה "חיתוך צולב", יהיו יותר לקיחות זמינות לכרוז בכך שלא ימשוך שליטים תחילה, או אפילו בכלל לא. הדבר נכון במיוחד כאשר לכרוז יש קלפי שליט גבוהים ב-2 הידיים ו/או כאשר סדרות הצד לא מחזיקות מספיק זוכים כדי לבצע את החוזה אם השליטים היו נמשכים. כשאתה מתכנן "חיתוך צולב" ביד, זכור לקחת קודם כל הזוכים בסדרות הצד. אינך רוצה שהמגנים ישליכו את אחד המפסידים שלהם בסדרות האלה כשאתה עסוק ב"חיתוך צולב".

הטיפים של vcbridge-Bridge Unit 547:

181

הובל בשליט כאשר היריבים משחקים בסדרת ההכרזה השלישית או הרביעית – האם אתה מריח חיתוך צולב?

184

הובל בשליט כנגד הכרזות הקרבה; אם לצד שלך יש כוח, היריבים חייבים לתכנן חיתוך צולב או חיתוכים ביד הקצרה בשליט; הובל בשליט בכל הזדמנות.

299

לפני שיוצאים לקידום שליטים, המגנים חייבים לפדות את הזוכים בסדרות הצדדיות שלהם – ממש כמו שבכרוז כשהוא יוצא לחיתוך-צולב.

401

כשאתה מתכנן cross-ruff-חיתוך-צולב שדורש חיתוך קלפים רבים יותר בסדרה אחת מאשר באחרת, התחל על ידי חיתוך הסדרה במקום שנדרשים יותר חיתוכים.

462

באופן כללי, כאשר מבצעים חיתוך-צולב-cross-ruff, גבה את הזוכים בסדרות ה צדדיות בהתחלה, וסיים ביד עם הכי הרבה קלפים שיש לחתוך, המקום שאתה רוצה להיות בו כדי להתחיל את החיתוך-צולב.

488

לפני cross-ruffing-חיתוך צולב ביד, ספור את מספר הלקיחות בשליט אתה חושב שאתה יכול לזכות. הספירה הזו מספרת לך כמה זוכים בסדרות צדדיות עליכם לפדות תחילה.

שים לב: מגנים, תוך התבוננות בתוכנית ההתקפה של הכרוז, יהיו חכמים להוביל את השליט בכל הזדמנות, אם הם יזכו בהובלה. (ביצוע ההיפך ממה שהכרוז רוצה לעשות זו בדרך כלל תוכנית טובה למגנים. שורה תחתונה: בכל פעם שיש סכנה של אובדן לקיחות רבות מדי בסדרת השליט, או כאשר קלפי השליט של הכרוז או של הדומם נדרשים לחיתוך צולב, הכרוז צריך לשקול עיכוב התקפה ישירה על סדרת השליט. זה במיוחד כאשר התקיימו הכרזות תחרותיות מכיוון שפיצול חיובי בשליט הנעדר הוא בהחלט פחות סביר.

לקישור לכתבה " Don't Call it a Cross Ruff " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Cross Ruff " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Crossruff " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Cross-Ruff " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Cross Ruffing  – לחץ כאן

לקישורים לשיעורים ב-youtube:

" Strip That Crossruff " – לחץ כאן

" משחק היד – טכניקות המשחק בשליט – חיתוך צולב – Cross ruff " – הוסר

" חיתוך צולב ותשובות לשתי שאלות קשורות ל -Checkback Stayman " – לחץ כאן

" חיתוך צולב ופתוח סדרה בעזרת חיתוך – הדגמות " – לחץ כאן

" The cross ruff " – לחץ כאן

" Crossruff or Master Hand " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " איזה קלף בסדרת השליט תשחקו – כיצד אפשר לדעת שה-AK במערב? " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " רק שלושה IMPs? " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " חלוקה לא ידידותית: איך לשחק את קלפי סדרת השליט? " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Andrew Robson בכותרת " Cross Ruffing is Rarely Wise " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " משחק היד בשליט – חיתוך צולב ופיתוח סדרה ארוכה בעזרת חיתוך " ב-youtube – הוסר

לקישור לשיעור " Make the contract by Ruffing Finese " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Andrew Robson בכותרת " Look for an alternative to the committal crossruff " – לחץ כאן

ישן! לקישור לכתבה " Goren On Bridge .Cross-ruff Technique " בעיתון " Pittsburgh Post-Gazette " מיום 16.10.1949 – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Learn modern bridge The cross ruff " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Bridge Plan the Play by John Pereles – Identify opps HCP and when to play a cross ruff " – ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Bridge cash side suit winners before you cross ruff " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Think About Cross Ruffs " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " The Crossruff June 7, 2021 " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " חיתוך צולב " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " 69% forgot to cross ruff on 7 could have been higher " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Drawing trumps or crossruffing " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Bridge Grand Slam (2) – Cross Ruff " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Crossruffing Vr Suit Setup " – ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור "  Draw Trumps or Cross-ruff for Extra Tricks " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Proper technique for a cross ruff (or a ruff-fuff) " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Cross-ruffing to Make Your Slam Contract  " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " ?Crossruff or choose a Master Hand " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Declarer Play in a Suit Contract " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " On Reverses, Cross-Ruffs, and Matchpoint Thinking " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " A slam made using a cross ruff without drawing trumps " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Remember the key to a crossruff " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד (עמ' 6) – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 17 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 27 של מיכה עמית בתחרות סימולטנית ספטמבר 2012 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 31 של נגה טל בתחרות סימולטנית אפריל 2013 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים מספר 9 ו-39 של בר טרנובסקי בתחרות סימולטנית מרץ 2014 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 38 של יובל לובינסקי בתחרות סימולטנית מרץ 2015 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 15 של מושיקו מיוחס בתחרות סימולטנית מאי 2018 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 6 של אורן לידור בתחרות סימולטנית אוגוסט 2018 – לחץ כאן

לקישורים לניתוחי ידיים של רם סופר:

לקישור לניתוח יד מספר 23 בתחרות סימולטנית נובמבר 2018 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 12 בתחרות סימולטנית ספטמבר 2020 – לחץ כאן

לקישורי לניתוחי ידיים מספר 18 ו-21 בתחרות סימולטנית דצמבר 2020 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 17 בתחרות סימולטנית ינואר 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 2 בתחרות סימולטנית פברואר 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים  מספר 15 ו-23 בתחרות סימולטנית יולי 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים מספר 1, 14 ו-23 בתחרות סימולטנית מרץ 2022- לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 21 בתחרות סימולטנית אפריל 2022 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים מספר 8 ו-36 בתחרות סימולטנית מאי 2022 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים מספר 6, 7, 24 ו-35 בתחרות סימולטנית אוגוסט 2022 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים מספר 1, 14 ו-18 בתחרות סימולטנית יולי 2023 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 22 שלו בתחרות סימולטנית ספטמבר 2023 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 1 בתחרות סימולטנית דצמבר 2023 – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות