אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / תמיד קח את הזמן שלך לפני הלקיחה הראשונה

תמיד קח את הזמן שלך לפני הלקיחה הראשונה

פורסם ביום: 17.07.2011; עודכן ביום: 05.01.2024

זהו טיפ מספר 28 מכתבת "65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

תמיד קח את הזמן שלך בזמן הלקיחה הראשונה

הביאור:

תכנן משחקך, הבט על כל אחת מהסדרות בתורה והערך כיצד להתמודד איתה הן בהובלה שלך והן של היריבים. בדרך זו תוכל להיות מוכן למרבית האפשרויות ולחזות הבעיות לפני שיצוצו.

כאשר הדומם נפרס, יש כמעט תמיד כמות עצומה (של מידע) לקלוט.  הן הכרוז והן המגנים צריכים לקחת את הזמן שלהם. הכללים של משחק הברידג' מאפשרים זמן  חשיבה לכל אחד מהשחקנים כדי לבחון את הדומם ולהכין תוכנית. לאחר הלקיחה הראשונה, המשחק צריך להיות בקצב אחיד יותר. מדוע עליך לקחת את תוספת הזמן?

מכיוון שמשחק הברידג' הוא משחק מורכב מאוד , אם אתה יכול לתכנן קדימה ולחזות בעיות, אז אתה יכול לשחק את הקלפים הנכונים בזמן הנכון. אם אינך מזהה את הבעיה עד שהיא קורה, אז זה עלול להיות מאוחר מדי.

הרשה לכותב הטיפ לתת לך דוגמא לסוג של סדרה שניתן (בטעות) להתעלם ממנה בקלות בתוכנית שלך:

ללא כל כניסות חיצוניות ליד צפון בחוזה 3NT וזקוקים לכל חמשת הלקיחות בסדרה,  אתה עלול (בטעות) לחשוב שאין על מה לחשוב עליו. בתקווה כי הסדרה מחולקת טוב, אתה מוביל לכיוון ה-A  וממשיך עם ה-K, אך מזרח משליך (discards). לא הכל אבוד, אתה חושב, כי אתה יכול לעקוף את ה-J במערב, אז אתה עובר לידך ומוביל את ה-  T , אבל מערב אינו מכסה את הקלף שלך – ואתה לא יכול להגיע לידו של צפון.

אם אתה מתכנן לחלוקה רעה "ליתר ביטחון" , אתה יכול להיערך לקראתה על ידי משחק ה-T-9 שמתחת ל-AK. עכשיו כאשר אתה עובר חזרה ליד דרום, אתה מסוגל להוביל את ה-2 ובכל משחק של מערב, אתה תהיה בדומם כדי ליהנות מכל חמשת ה-clubs.

עכשיו שקול את הבעיה הבאה:

אתה בדרום,  משחק בשיטת " weak no-trump " ובסופו של דבר אתה הכרוז בחוזה 3NT. מערב מוביל ב-7 .

איך אתה תשחק?

עבוד בדרך שלך באמצעות התוכנית שלך:

  1. לקיחות מלמעלה;
  2. שיטות של ביסוס;
  3. עוצרים בסדרת של היריבים;
  4. כניסות (מעברים) מיד ליד.

דבר נוסף שיש לעשות הוא להסתכל על כל סדרה בנפרד ולראות אם ייתכן שיש מוזרויות כלשהן.

אם תעבור דרך התכנון בכל פעם, משעמם ככל שייראה הדבר, אז אתה צריך לבוא עם התשובה הנכונה לעתים קרובות יותר מאשר לא.

כאן יש לך 5 לקיחות מלמעלה ומובטחת לקיחה ב-diamonds, אך ההובלה ב-diamonds משמעותה שלא יהיו לך עוצרים מספיקים. אתה צריך עוד 3 לקיחות, אתה יכול לעשות 2 ב-spades אבל זה לא מספיק.  clubs זאת הסדרה היחידה שבה ניתן לבסס 3 לקיחות נוספות. זה מסוכן כי אם מערב מחזיק ב-K הוא יוכל לגבות את כל ה-diamonds שלו, אבל אין לך ברירה, ולכן אתה צריך לקוות כי מזרח מחזיק ב-K.

אבל אתה לא סיימת עדיין – כן, שהחלטת שאתה הולך לשחק בסדרת ה-clubs, אבל שחק אותה דרך ראשך וספור את הכניסות שלך.  עבור ל-A ושחק club ל-T; עבור ל-A ושחק club ל-J, אם למזרח יש 4 clubs עם K, אז אתה צריך עוד כניסה. ולכן, לפני משחק הלקיחה הראשונה עליך לעבוד על כך תוכל לעשות עם כניסה נוספת אם זה אפשרי. ייתכן שתוכל לזכות. בעקיפה ב-spades  כדי ליצור את הכניסה הנוספת, אבל זה עוד סיכון. האם יש כניסה בטוחה לדומם?

אם למערב אין את ה-K (זה מה שאתה מקווה), מה הוא מחזיק עבור ההכרזה שלו?

סביר להניח שיש לו A-K חמישייה diamonds והוא הוביל את הסדרה כדי לשמור על תקשורת בין המגנים  (לאחר הלקיחה הראשונה, אם אחד המגנים מקבל את ההובלה עדיין יהיה להם diamond להוביל).

זאת חשיבה רבה שצריך לעשות לפני שאתה משחק קלף אבל, אחרי שהכנת את תוכנית מורחבת שלך,  אתה מבין כי ה-T עשוי להיות הכניסה הנוספת שלך.

החלוקה המלאה:

אתה קופץ עם ה-T בלקיחה הראשונה ומבצע עקיפה ב-club, אז הובל hearts ל-A ובצע בעקיפה נוספת ב-club לבסוף אתה מוביל spade ל-A וזוכה בעקיפה ב-club  השלישי, זה עושה 4 לקיחות ב- club , אחת ב-diamonds ושני A-K: תשע לקיחות.

משחקים כגון אלו בלקיחה הראשונה אינם קלים לזיהוי, אבל הסיכוי היחיד שיש לך לאתר אותם הוא אם אתה לוקח את הזמן שלך ואתה עובד בדרך שלך באמצעות התכנון שלך.

מקור: B. Magge-Mrbridge

תרגום ועריכה: גבי לוי

Editing and translation rights and more

© Copyright Gabi Levy-2011-2024

עפ"י Karen Walker: כאשר אתה הכרוז: אל תשחק ללקיחה הראשונה מהר מדי. תכריח את עצמך לעצור ולחשוב כשהדומם יורד. הבט קדימה ותכנן את המשחק לפחות לפי הלקיחות הבאות. התרכז בהובלת הפתיחה לכמה שניות כדי שתזכור זאת מאוחר יותר. החלט מה זה אומר לך על האורך או החוזק של המוביל בסדרה הזו. שחזר מנטלית את ההכרזות. אם אחד מהיריבים שלך הכריז, נסה למצוא תמונה כללית של ספירת הנקודות שלו והאורך שלו בסדרה שהובלה.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " האם זה פשע לחשוב? " – לחץ כאן

שים לב, לפני שתשחק ללקיחה הראשונה: ערוך את התוכנית שלך לפני שאתה משחק ללקיחה הראשונה. אם תזכה בהובלה בצד הלא נכון, ייתכן שיהיה מאוחר מדי להתאושש מאוחר יותר.

עפ"י Larry Cohen: אם אתה לוקח את הזמן שלך כאשר הדומם יורד, אתה עשוי להרגיש שאתה מאט את המשחק, אבל אתה תשחק את שאר היד הרבה יותר מהר. לעתים קרובות מדי, אנחנו מבלים זמן במחשבה באמצע היד כאשר זה מאוחר מדי.

לקישור לכתבה " Contract bridge: analysis of play to first trick reveals position of opponents’ high cards " – לחץ כאן

עפ"י The Ace of Clubs: אל תשחק בלקיחה הראשונה מהר מדי, למד את הדומם תתרכז בהובלת הפתיחה, מה זה אומר לך סקור מנטלית את ההכרזות, האם היריבים הכריזו?

לקישור לשיעור " Improve Your Declarer Play " – לחץ כאן

שים לב לטיפ של Eddie Kantar: קח את הזמן שלך לפני שאתה משחק ביד שלישית ללקיחה הראשונה. פעמים רבות זה המשחק החשוב ביותר שתעשה בכל היד.

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות