אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / היה סבלני כאשר הנך מגן כנגד 1NT. נסה לא לשחק סדרות חדשות ללא סיבה טובה

היה סבלני כאשר הנך מגן כנגד 1NT. נסה לא לשחק סדרות חדשות ללא סיבה טובה

פורסם ביום: 04.04.2012; עודכן ביום: 09.01.2024

זהו טיפ מספר 60 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

היה סבלני כאשר הנך מגן כנגד 1NT. נסה לא לשחק סדרות חדשות ללא סיבה טובה

הביאור:

בנושא משחק הכרוז יכולת כבר לקרוא את הטיפ להיות סבלני כאשר אתה משחק 1NT. ובכן, שני הצדדים זקוקים לסבלנות. טיפ 34 הראה כי פתיחה בסדרות בהן המכובדים מחולקים בין 4 השחקנים הוא מסוכן, ולכן אם אתה יכול להכריח את היריב לשחק סדרות חדשות בהן בדרך כלל תוכל לזכות.

לעתים קרובות מידי המגן שחושב שהוא "החמיץ" את הובלת הפתיחה שלו ומרגיש צורך ללכת לחפש סדרות אחרות, לעומת המשך עם הסדרה בה הוא צפוי לעשות פחות נזק. זה לא יכול להשיג הרבה יותר, אבל אחת המטרות העיקריות שלך כדי להימנע מלתת משהו מכאן: לא אכפת לך לבצע הובלה בטוחה כי תשיג קצת, אבל לך אכפת אם ההובלה שלך תיתן לכרוז לקיחה נוספת.

שקול את הבעיה הבאה:

צפון דרום משחקים Five-card Major's ו-No-trump חזק, כך שדרום הראה 12-14 נקודות ולא בהכרח יש בידו ארבעה clubs. שותפך מוביל 3 אל ה-9 בדומם ואתה צריך לעשות עכשיו תוכנית.

אתה יכול לשחק נמוך עפ"י טיפ מספר 47, לשמור ה-K שלך להרוג את המלכה של הדומם, אבל מה התוכנית שלך בפעם הבאה שתקבל את ההובלה?

גם הובלות ב-club וב-diamond עלולות להיות מסוכנות: זכור את העבודה של K ו-J שהיא להרוג את ה-Q וה-T בהתאמה: זה משהו שהם לא יכולים לעשות אם אתה מוביל מהם. מכיוון ששותפך הוביל spades, זה לא בלתי סביר לתכנן להמשיך לשחק בסדרה. בהתחשב בזה, על הלקיחה הראשונה אתה משחק K, אשר מפסיד ל-A של הכרוז. הכרוז ממשיך עכשיו עם heart אל ה-Q.

השותף בוודאי לא יפגע בזהב עם ההובלה שלו: למרבה הצער הכרוז יעשה 3 לקיחות ב-spades, אבל זה לא אומר שאתה לא צריך להמשיך ולהוביל אותם. כפי שאמנם זאת היא התוכנית שבחרת, אתה זוכה ב-K וממשיך עם spades. אל תרגיש שנתת לקיחה שנייה ליריב על ידי הובלה אל Q-T: כולם יודעים איפה ה-J נמצא! השיקול העיקרי הוא שההגנה הפאסיבית שלך עשויה להרוויח לקיחה בטווח הארוך. זוהי החלוקה המלאה:

הכרוז זוכה ב-spade השני בדומם ומוביל עוד heart ל-T שלו (אתה מעכב), ולאחר מכן heart שלישי. אתה זוכה בו וגובה את ה-heart הרביעי המנצח שלך בסדרה. שוב אתה ממשיך עם spade – לא נותן שום דבר ליריב. הכרוז זוכה ב-spade השלישי בדומם ומוביל club אל ה-K, אך שותפך מעכב בסיבוב זה והכרוז תקוע: אתה אילצת אותו להוביל מידו. ניחוש טוב והכרוז יכול להגיע הביתה, אבל אתה אילצת אותו לעבוד קשה מאוד, יותר סביר להניח שאתה תנצח.

(לטכניקת) Endgame צירופים רבים, אבל חשובה יותר היא העובדה כי גם הובלה ב-club וב-diamond היתה נותנת את הלקיחה מיד אם תוביל אותם מוקדם.

קל מאוד להיכנס לפניקה אחרי מה שנראה כמו הובלה הרת אסון ולחפש במקום אחר, אבל כל הובלה תהיה אסון גדול בחלוקה הזו! מה שחשוב הוא לתת את הלקיחות בסדרה אחת בלבד, ולא בכולן.

מחבר הטיפ יכול בקלות לדמיין את המעבר של מזרח ל-diamond, כאשר זוכה עם K , אם מערב שם את ה-J שלו, והכרוז זוכה ב-3 לקיחות גם בסדרה הזאת! ואז השחקן במזרח, בייאוש, לוקח את ה-heart השני עם ה-A שלו ועובר ל-club. כאשר דרום משחק נמוך מערב חייב לשחק ה-A שלו באוויר – אשר משאיר את הכרוז עם עשר לקיחות!

היה סבלני כאשר הנך מגן כנגד 1NT. השתדל לא לשחק סדרות חדשות ללא סיבה טובה.

מקור: MrBridge-B. Magee    תרגום ועריכה: גבי לוי

לקישור לכתבה " הגנה כנגד חוזה לא שליט – No-Trump " – לחץ כאן

לקישורים לשיעורים ב-youtube:

לשיעור " ?When should we play our winners defending against 1NT " – לחץ כאן

לשיעור " Defending 1NT – Caterham Bridge Club " – לחץ כאן

לשיעור " Looking for clues while defending against 1NT in bridge " – לחץ כאן

לשיעור " Defending 1NT doubled " – לחץ כאן

לשיעור " Defending against No-Trump " – לחץ כאן

לשיעור " Defending in No Trumps " – לחץ כאן

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות