אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / בהגנה, הובלה בשליט יכולה להיות בטוחה לאורך המשחק (ולא רק בסיבוב הראשון)

בהגנה, הובלה בשליט יכולה להיות בטוחה לאורך המשחק (ולא רק בסיבוב הראשון)

פורסם ביום: 05.04.2012; עודכן ביום: 09.01.2024

זהו טיפ מספר 61 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

בהגנה, הובלה בשליט יכולה להיות בטוחה לאורך המשחק (ולא רק בסיבוב הראשון)

הביאור:

בתחרויות (duplicate) זוגות (1), מטרת המגן אינה כל כך ברורה כפי שיכולה להיות בקבוצות או ב-(rubber bridge (2: אתה לא רק מנסה להביס את החוזה, אך למעשה אתה מכוון לעשות לקיחות רבות ככל שאתה יכול. אתה לא צריך לנקוט בפעולה מסוכנת כדי לנסות להביס את החוזה אם פעולה זאת יכולה להיות לא מוצלחת, ותאפשר לכרוז לקיחת-יתר. למעשה, בד"כ, בהגנה במשחק זוגות אתה צריך לקחת כמה שפחות סיכונים שניתן: תן לכרוז לטעות ואל תיתן לו שום עזרה. לשם כך, הובלה בשליט יכולה להיות מאוד שימושית, לא רק בסיבוב הראשון שלך, אבל לאורך כל המשחק. זה אומר שאתה לא צריך לפתוח בסדרה חדשה – אתה יכול פשוט להשאיר את העבודה הקשה לכרוז.

(1)  סוג של משחק הברידג' שבו לשתיים או יותר קבוצות של משתתפים יש הזדמנות לשחק את החלוקות הזהות. זוהי צורה של משחק לפיה תנאי המשחק משוכפלים בדיוק בכל שולחן : אותם הקלפים בכל אחת מהידיים, אותו כרוז, אותה הפגיעות . הניקוד אינו תלוי בהצלחה של הביצוע, אלא הוא נגזר דווקא על ידי השוואת התוצאות שבוצעו על ידי השחקנים המחזיקים קלפים זהים בתנאים זהים.

(2) ניקוד של משחק הברידג' במסגרת פרטית או במועדון ברידג' . ה-Rubber חייב להכיל לפחות 2 משחקים, אלא לא יותר מ-3 משחקים. השותפות הראשונה שזוכה בשני משחקים זוכה ב-Rubber. בונוסים מיוחדים מתווספים עבור הזכייה לניקוד הכולל.

לדוגמא:

שותפך מוביל בשליט כנגד 4 . הכרוז זוכה ביד ומוביל T למלך של הדומם. תכנן ההגנה שלך.

האם אתה חושב שהמעבר ל-club עשוי להיות מבטיח, דרך הכוח שאמור להיות לכרוז?

היזהר: hearts ו-clubs עשויים להיראות כמו מעברים טובים – בגלל החולשה האמורה בדומם – אבל המכובדים שלך רוצים להרוג את המכובדים של הדומם והם לא יכולים לעשות את זה אם אתה תוביל מהם. הכרוז ללא ספק הולך להיאבק שכן נראה שהוא מנסה לבסס את סדרת ה-diamond שלו כאשר אתה, כמובן, יודעים כי הסדרה מחולקת גרוע. תן לכרוז להיאבק והוא יצטרך כנראה לשחק hearts ו-clubs בעצמו – שחק בחזרה שליט "בטוח".

ועכשיו תראה את החלוקה המלאה:

המעבר ל-club או ל-heart ייתן לקיחה. ה-club מכריח את שותפך לשחק -A שלו "באוויר" כדי לנצח את הלקיחה, אחרי שהכרוז שיחק נמוך; וה-heart יאפשר למלכה בדומם לזכות. גם ה-diamond יהיה יקר, ויאפשר ל-8-7 בדומם להיכנס לתמונה.

עם זאת, בחרת לחזור בשליט ועכשיו הכרוז תקוע, ונאלץ לשחק clubs ו-hearts בעצמו. שים לב שאם הכרוז משחק את הסדרה ל-heart בעצמו ואז המלך שלך יכול להרוג את המלכה שלו והנסיך של שותפך יטפל ב-T, משאיר את הכרוז השני עם לקיחה אחת בלבד בסדרה. סיפור דומה ב-clubs: המכובדים של המגנים יכול להרוג את המכובדים של הכרוז. אין ספק כי החזרה בשליט עשתה את העבודה, ושמרה על המכובדים שלך בסדרות הצדדיות בטוחים.

החזרה בשליט עושה את העבודה שלה, שמירה על המכובדים שלך בסדרות הצד כבטוחים. כאשר משחקים זוגות duplicate, אם בפניך מספר אפשרויות של משחק, בחר באפשרות הבטוחה, אלא אם יש צורך דחוף. אחת מההובלות הבטוחות ביותר באמצע המשחק היא בשליט.

מקור:  MrBridge- B. Magee    תרגום ועריכה: גבי לוי

שים לב, מומלץ להוביל בשליט באמצע המשחק כאשר הכרוז נמנע ממשיכת שליטים.

לקישור לשיעור " when to lead a trump " לחץ כאן

לקישורים לשיעורים ב-youtube:

לשיעור " הובלה בשליט " – לחץ כאן

לשיעור " ?Should we ever lead trumps " – לחץ כאן

לשיעור " ?When should the defence lead a trump " – לחץ כאן

לשיעור "  This video looks at situations where it could be right for the defence to lead a trump, or switch to a trump after seeing dummy-Leading Trumps (LIVE) " – לחץ כאן

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024

 

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות