אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / לפני שאתה מוביל בקש סקירת המכרז

לפני שאתה מוביל בקש סקירת המכרז

פורסם ביום: 09.04.2012; עודכן ביום: 08.01.2024

זהו טיפ מספר 64 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

לפני שאתה מוביל בקש סקירת המכרז

הביאור:

העיתוי בו אתה צריך לבקש לחזור על ההכרזות הוא כאשר אתה עומד להוביל: בסוף המכרז.

כאשר היריבים שלך משתמשים בהתראה-alert, מותר לך (בתורך להכריז) לשאול את שותפו של המכריז מה משמעות התראת ההכרזה. כותב הטיפ רק ממליץ לעשות את זה כאשר אתה באמת צריך לדעת: ברור שאם יש לך יד טובה וברצונך להכריז, זה מידע חשוב, אבל כאשר אתה לא חושב על הכרזה, הזמן שאתה צריך לדעת זה כאשר אתה עומד להוביל: בסוף המכרז. ישנן שלוש סיבות לעיכוב השאלות שלך:

  1. על ידי השאלה ייתכן שתפגע-תתפשר על עצמך. החקירה שלך יכולה להתפרש ולהצביע על כך שיש לך עניין במכרז ולכן שותפך עשוי להיות תחת לחץ מוסרי קטן שלא לנצל את היתרון.
  2.  אם היריבים הם באמצע מכרז מורכב מעט, הם יצטרכו לומר לך את כל המסרים והתגובות, ואילו בסוף המכרז הם יכולים להסביר בתקציר.

להכרזת הפתיחה 1 היתה התראה מפני שהיא יכולה להיות כל אחת מתוך הידיים השונות: 12-14 מאוזנת, או 16 + בכל צורה, או טבעי ב-clubs.

 האם אתה באמת רוצה לשמוע את כל זה? זה מבלבל, נכון?

 בסוף המכרז, כאשר זה תורך להוביל, אתה שואל מה משמעות ההכרזה ונאמר לך שמערב הראה 12-14 נקודות ביד מאוזנת, הוא צריך שלושה או יותר clubs. עכשיו על בסיס של תיאור כל כך פשוט אתה יכול לבחור את ההובלה שלך.

3.  ואולי הכי חשוב, החקירה שלך עשויה לשפוך אור על אי הבנה במכרז של יריבים. אמנם זה לא אמור להשפיע על הכרזתם אולם כמעט תמיד זה מאפשר להם להימלט מצבם הקשה. זה הרבה יותר טוב לשאול בסוף: לאחר מכן, כאשר הם מגלים את חוסר ההבנה שלהם, זה כבר מאוחר מדי עבורם לחזור אחורה!

הערת המתרגם:

לקישור לנוהל "גילוי נאות" (בתוקף מיום 01.09.2019) של התאגדות ישראלית לברידג' – לחץ כאן

מקור: MrBridge- B. Magee  תרגום ועריכה: גבי לוי

לידיעתך, שחקנים אחרים עשויים גם לבקש סקירה של המכרז בהזדמנות הראשונה שלהם לשחק.

עפ"י כתבתו של Ed Reppert בכותרת " ?What questions can you ask about opponents' bidding and play, and when can you ask them ": ישנן בעצם 2 סוגים של שאלות: סקירה של המכרז, ובקשות להסבר על הכרזות היריבים והבנות של משחק קלפים.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י " Duplicate Bridge Procedure and Etiquette ": הכרוז או כל אחד מהמגנים רשאים, בתורם הראשון לשחק, לדרוש סקירה מחדש של כל ההכרזות הקודמות (המכרז כולו צריכה להיבדק על ידי יריב).

לקישור – לחץ כאן

לקישור ל " Bridge Etiquette and protocol " – לחץ כאן

עפ"י חוקי הברידג' התחרותי 2017:

2022-04-09_122320

 Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024

 

 

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות