אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / שים לב לקלפי הספוט – Spot Cards
שים לב לקלפי הספוט – Spot Cards

שים לב לקלפי הספוט – Spot Cards

פורסם ביום: 21.06.2012. עודכן ביום: 23.03.2024

מהות העדכון: נוספו קישורים לשיעורי ברידג' ב-youtube, לכתבה " Spot Cards and Opening Leads "

קהל היעד:

2015-12-12_115247

והפעם: שים לב לקלפי הספוט – Spot Cards, הן בביצוע החוזה והן בהגנה.

ההגדרה עפ"י bridgeguys: " אלה הם הקלפים מתחת ל-J או קלף שווה כולל ה-T, כלומר הקלפים מ-2 ועד ה-T (עשר). לקישור לכתבה – לחץ כאן

עפ"י מקורות נוספים: כל קלף מ-2 עד 9 (כולל).

ההערכה היא כי מבחינה מתמטית של כל 13 הלקיחות, כ-8 הן באמצעות מכובדים, ואת ה-5 הנותרות מנצחים באמצעות ה-Spot cards.

בהערכת היד, עשיריות ותשיעיות ורצף של Spot Cards משפרים מאוד את איכות הסדרה ואילו היעדרם, מפחית מהערכת היד.

עפ"י Eddie Kantar: שים לב וצפה בקלפי ה-spot של שותפך. יד שלישית צריכה לקחת מבט טוב על הקלף בו הוביל השותף. קל יותר לזכור קלפים מכובדים מאשר קלפי spot, אבל קלף ה-spot בו הוביל השותף עשוי ללמד אותנו הרבה יותר על מה שיש לשותף בסדרה הזאת. אם לא, הקלף השני המשוחק בסדרה זו ילמד. אם אינך זוכר מה היה הקלף הראשון, התעורר בזמן כדי לראות את השני שאינו הולך לעזור הרבה.

עפ"י Robert S. Todd: כל מגן יכול לזכות בלקיחות עם A או K, מגנים טובים מוצאים דרכים לזכות בלקיחות עם קלפי ה-T, 9, ואפילו קלפים נמוכים יותר.

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עפ"י אלדד גינוסר:  הספוטים (או “ קלפי ביניים ”) הם אותם קלפים שאיננו מחשיבים אותם בספירת הנקודות, אך יש להם כוח גדול במשחק. העשיריות והתשיעיות שווים משהו! ישנם מומחים הממליצים עם 2 עשיריות להוסיף נקודה! מכל מקום, עם יד המשופעת בקלפים כאלה ניתן להוסיף נקודה, בעוד מיד ללא קלפים כאלה נפחית נקודה במצבים גבוליים.

וגם: להכרזות מנע-pre-empt: בנוסף לתנאי הבסיסי של 2 מכובדים, על השחקן המתקדם להחשיב גם את קלפי הביניים ("הספוטים"): 987 בסדרה הארוכה – בעיקר במצב פגיע – שכן הם מבטיחים מפני חלוקות "לא ידידותיות".

לקישור לכתבתו " עת למשיכה ועת להשלכה " – לחץ כאן

הטיפים של Julian Foster:

  1. צפייה בכל קלפי ה-spot בהגנה היא קריטית להגנה ברמה הגבוהה ביותר.
  2. ככרוז נסה לטרוף-לבלבל את איתותי ההגנה ע"י הסתרת קלפי spot נמוכים.
  3. לאחר מתן איתות ספירה, ניתן להשתמש בקלפי ה-spot הנותרים בסדרה כדי לתת איתות העדפת סדרה.

עפ"י bridgebum: בשיטת Odd-Even Discards (Roman Discards) ההשלכה הראשונה של קלף spot היא בעלת המשמעויות הבאות:

  1. קלף spot אי-זוגי (9, 7, 5, 3) מעודד את הסדרה הזו.
  2. קלף spot גבוה אינו מעודד את הסדרה הזו, ומהווה איתות העדפת סדרה לסדרה הצדדית הגבוהה יותר.
  3. קלף spot זוגי נמוך אינו מעודד את הסדרה הזו, ומהווה איתות העדפת סדרה לסדרה הצדדית התחתונה.

לקישור – לחץ כאן

שים לב לטיפים בנושא ה-Spot Cards:

פירוט הטיפ

מקור

הובלה של קלף spot גבוה בסדרה ללא תמיכה של השותף מראה קוצר.

Eddie Kantar

ככלל הובלה של קלף נמוך מראה חוזק והובלה של קלף spot גבוה יחסית מראה חולשה.

כאשר מאותתים עידוד עם קלפי spot שווים אותת עם הגבוה יותר או שווה הגבוה ביותר.

עם A-9-8-7, אותת, עידוד עם 9 (השולל את ה-T). אם תאותת בעצלות עם 8, אתה שולל 9! כמה שותפים למעשה מסתכלים על דברים כאלה.

כאשר אתה נותן חיתוך לשותפך, הקלף בו אתה מוביל הוא העדפת סדרה האומר לשותף באיזו סדרה יחזור אחרי החיתוך.

הובלה בקלף spot גבוה יחסית מבקשת חזרה בדירוג גבוה יותר מ-2 הסדרות שנותרו.

הובלה בקלף הנמוך ביותר שלך מבקשת חזרה בדירוג התחתונה מבין 2 הסדרות שנותרו. הובלה של קלף אמצעי נועדה "לשגע" את שותפך, זה בעצם אומר שאין לך העדפה כלשהי.

התבונן בקלפי ה-spot של בהם שותפך מאותת. ככל ששותפך חזק, הם. משמעותיים יותר כאשר מאותתים עידוד עם קלפי spot שווים אותת עם השווה הגבוה יותר. עם A987, אותת עם 9. אם תאותת עם 8, אתה שולל 9!

Kantarbridge

כאשר יש לך שפע של מכובדים וקלפי spot, זה עדיין עשוי להיות נכון להוביל בקלף spot ולא במכובד וזאת לשימור כניסה

אם הקלף השלישי (הקלף הנמוך ביותר) ברצף של שלושה חסר על ידי spot אחד (למשל, Q J 9 2), זה עדיין נחשב רצף ויש להוביל ב-Q. עם זאת, אם הקלף השלישי חסר ביותר מ- spot אחד או יותר (לדוגמה, Q J 8 2), אתה חוזר לכלל הובלת הרביעי מלמעלה ומוביל את ה-2.

קלפי spot טובים. T9876. סלאמים גדולים בוצעו כי הכרוז החזיק את 6 קלפי ה-spot שלו אחרי 5-קלפי ה-ספוט של היריב מצד ימין – Rho. הם לא זכו להערכה הראויה  של השחקן הממוצע – אבל, 8 או 7 הוא גבוה יותר מאשר 5 או 4, ומנצח את הלקיחה. אתה לא יכול לנצח לקיחה עם כוח קלף עם ה-2, 3 או 4-Spot.

Clairebridge

סדרה היא "חסומה" אם אין לך את ה Spot Cards – שאתה צריך להוביל לכיוון מכובדים ביד ממול.

Bridgebears

כאשר  הקלפים הנכבדים שלכם וקלפי המכובדים המפסידים שלך נמצאים בידיים שונות, תצטרך מספיק קלפי spot כדי שהמכובדים שלך לא יתרסקו לאחר שהיריבים זכו בלקיחה באמצעות קלף בסדרה צדדית קריטית שלהם

ב-(Losing Trick Count (LTC מלכות נחשבות 0 או 0.5 זוכים, בהתאם להחזקה. Q נתמכת על ידי מכובד נוסף או לפחות 2 קלפי spot לדוגמא: AQ, Qxxxx, ניתן לספור כמו 0.5 זוכים.

Bridgebum

כאשר מחליפים לקלף spot בסדרה אחרת, הגובה של קלף ה-spot מוסר את העידוד שלך לשותפך. מעבר לקלף הנמוך ביותר = חזור בסדרה זאת. מעבר לקלף spot הגבוה ביותר = אין עניין בסדרה זו.

vcbridge

כדי להעלות את ההכרזה של המשחק שלך לגובה אחר התבונן וזכור את קלפי ה-spot

אל תבצע חיתוך מעל היריב-overruff עם מכובד כי זה עדיין יזכה בלקיחה מאוחר יותר, אלא אם כן יש לך משהו חיוני לעשות באופן מיידי, עם קלפי spot טובים, אתה יכול להגיע לזוכה השני.

כאשר אתה הכרוז, תמיד תיקח מבט מקרוב על קלפי ה-spot ב-2 הידיים, במיוחד בסדרה שאתה רוצה להריץ. אם קיים איום של חסימה בסדרה, ייתכן שיהיה צורך לפעול מיד בהובלה הראשונה .

ב NT, אם הכרוז מסומן עם AJx מאחורי הסדרה הארוכה שלך בראשות KQ, אם 2 את קלפי ה-spot העליונים שלך (כולל האחד ששותפך הוביל ) ינצח את הקלף הנמוך של הכרוז, שחק את ה-spot הנמוך בצד שלך שיאלץ את ה-J, הכרוז נאלץ לזכות  ב-J או להסתפק בעוצר אחד בסדרה. אתה נותן לשותפך (עם doubleton) הזדמנות להמשיך בסדרה כשהוא נכנס.

כנגד NT, קלף ה-spot הראשון של המגן, אלא אם כן זה הכרחי לסמן ספירה, צריך להצביע סימון המשך בסדרת המוביל. היתרון של סימון סמית (Smith Peters) הוא שגם הפותח יכול לתת סימון המשך בעת משחק הקלף הראשון בסיבוב הראשון. אם הפותח משחק קלף spot גבוה, זה מעיד על רצונו כי השותף צריך להמשיך בסדרה זו, אם יקבל את ההובלה. לעומת זאת, אם הפותח משחק קלף spot נמוך, סימון זה מראה כי השותף צריך לבחון מחדש את הדומם, ולזכור מה כבר שוחק, ולהתעלם מהסדרה בה הוביל שותפו, ולעשות ניחוש מושכל לגבי הסדרה אשר שותפו רוצה שיחזור בה.

על קלף ה-2 עליך לחשוב, שלא כעל spot 2, אלא במקום זה, כעל הקלף הנמוך ביותר שנותר בסדרה מסוימת. כאשר המצב מצדיק זאת, שמור על קלף 2! משלב "הינקות" של משחק הברידג' שלנו אנו לומדים לשמור על הקלפים הגבוהים שלנו בקפידה, תוך שימוש בקלפי הביניים כדי לקדם את הקלפים הנמוכים יותר כדי ליצור להם לקיחות. מאחר שמטרתך הבסיסית הוא לזכות בלקיחות, הפילוסופיה של משחקך היא להיפטר מן הקלפים הנמוכים ולשמור את אלו הגבוהים יותר כדי לקחת לקיחות. למעשה, ישנן הזדמנויות רבות כאשר יש צורך לשמור על הקלפים הנמוכים שבידך, או לכפות על יריב מסוים להוביל ברגע מתאים, או כדי להימנע שיכפה עליך מצב שתוביל את עצמך לעמדת נחיתות.

Bols Expert Tips

כאשר אתה הכרוז, במידת האפשר, עכב כל קלף spot נמוך יותר מאשר האחד שכבר הובל או הנמוך מזה ששוחק מצד ימין שלך.

אם היריבים משחקים איתותים סטנדרטיים, הטיפ הזה הוא בוודאי יטעה אותם. נניח ש-3 מובל כנגד No Trump ובדומם יש A-K-5 ובידך ויש  Q-6-2. אתה משחק את ה-K מהדומם וביד השלישית משחק 4. אם אתה משחק 6, מסתיר את ה-2, שקול את הבלבול שגרמת: היד הרביעית  לא יודעת אם השותף הוביל מסדרה של 4 או 5 קלפים (לא ניתן לראות את ה-2) והמגן שפתח בהובלה לא יודע אם שותפו מאותת עם משהו כמו Q-4-2. (לא ניתן לראות את ה-2).

אם אתה משחק את ה-2 בלקיחה הראשונה, מזרח יודע שמערב, הוביל מתוך סדרה של 4 קלפים – ומערב יודע שקלף ה-4 של השותף הוא מעודד. תתבייש לך!

Eddie Kantar

93

שדרג ידיים עם עשיריות ותשיעיות והורד ההסתמכות על ידיים עם קלפי 2 ו-3 . הסדרה K542 היא סדרה פחות טובה לעומת סדרה כמו KT98. האין זאת?

הטיפים של vcbridge-Bridge Unit 547:

5

כדי להעלות את המשחק לרמה אחרת, צפה וזכור את ה-spot cards (הקלפים שמתחת ל-J, או מתחת ל-T לפי מקור נוסף).

230

בעת המעבר לקלף spot [כל קלף מ-2 עד 9 (T) (כולל] בסדרה אחרת, גובה קלף ה-spot מעביר את הגישה-היחס שלך לשותפך. עבור לקלף הנמוך ביותר = חזור בסדרה זו. עבור לקלף spot גבוה יותר = אין עניין בסדרה זו.

288

בשותף מוביל קלף נמוך ובדומם יש מכובד אחד ואולי גם ה-A בסדרה. אם אתה מחזיק במכובד גבוה יותר וה-8 או ה-9, יתכן וזה נכון לשחק את ה-8 או ה-9 בהתחלה, התעלם מה A אם הוא נמצא בדומם. שנית, אם המכובד שלך הוא גבוה באחד יותר מהדומם והדומם משחק נמוך, זה בדרך כלל נכון לשחק את קלף ה-8 (או קלף spot גבוה יותר), וחוסך את המכובד לכסות את הדומם. שלישית, אם המכובד שלך הוא גבוה ב-2 יותר מזה של הדומם, עכשיו אם הדומם משחק קלף נמוך, אתה צריך את ה-9 או גבוה יותר כדי לא לשחק את המכובד שלך.

335

תוך שימוש בגישת העדפה סטנדרטית, כשאתה מאותת עידוד עם קלפי spot שווים, סמן עם השווה הגבוה או הגבוה ביותר.

338

כאשר מגן מדויק (משחק העדפה-גישה סטנדרטית) מאותת עידוד עם קלף spot גבוה, הוא שולל את קלף ה-spot הצמוד מעל, למשל. איתות עם 8 שולל את ה-9. כך, כמגן, אותת עם הקלף הגבוה ביותר שאתה יכול להרשות לעצמך, מה שאומר מהקלף העליון של רצף, לא מהתחתון, לא מהאמצעי.

351

אל תבצע overruff עם קלף מכובד שיוכל לזכות בלקיחה מאוחר יותר, אלא אם כן יש לך משהו חיוני לעשות מיד; עם קלפי spot טובים, אתה עשוי להגיע לזוכה שני.

362

אם כרוז מוכשר מוביל מכובד שאתה מקיף ואינך מחזיק בקלפי spot קרובים, זה בטוח לא נכון לכסות.

387

כשאתה מתכנן להריץ סדרה ארוכה, לפני שאתה משחק את הלקיחה הראשונה שלך, בדוק את קלפי ה-spot בזהירות כדי לבדוק אם יש צורך בפתיחת חסימה מיידית.

395

ככרוז, תמיד התבונן מקרוב בקלפי ה-spot ב-2 הידיים, במיוחד בסדרה שתרצה להריץ. אם חסימת סדרה מאוימת, יתכן שתצטרך לנקוט בפעולה כבר בהובלה הראשונה.

398

כאשר הכניסות לדומם נראות עקרות, בדוק את קלפי ה-spot בסדרת השליט בדומם כדי לוודא שאתה לא יכול לכפות את דרכך לשם על ידי וויתור על לקיחה בשליט למרות שסדרת השליט שלך סולידית.

566

ב- NT, אם הכרוז מסומן כמחזיק AJx מאחורי הסדרה הארוכה שלך בראשות ה- KQ, אם 2 הקלפים המובילים שלך (כולל זה שהשותף הוביל) ינצחו את הקלף הנמוך של הכרוז, שחק את קלף ה-spot הנמוך ביותר של הצד שלך שיאלץ את ה-J; הכרוז נאלץ לקחת את ה- J או להסתפק בעוצר יחיד בסדרה. אתה נותן לשותף (עם doubleton) הזדמנות להמשיך את הסדרה כשהוא נכנס להובלה.

הטיפ של Steve Moese:

166

שים לב לקלפי ה-spot! הובלת סדרת minor מול מכרז של 1NT-3NT מרמזת על אורך בסדרה. בשילוב עם הנחות הובלות נפוצות (הרביעי מלמעלה מהאורך) משחק לכאורה של 50/50 עשוי להיות מפסיד של 2/1 מכיוון שהמוביל ביטל החזקות אפשריות רבות בגלל ההובלה של קלף spot. חסר KQT9654, מבצע הובלת הפתיחה לא יכול להוביל בקלף ה-5 הרביעי מלמעלה מסדרה של 6 או 7 קלפים!

וכעת, לעבודה: זה הזמן להתמודד עם הדוגמאות מספר: 35; 38; 40; 42; 43; 45 ו-48 – לקישור לאתר bridgebears לחץ כאן

שים לב, עפ"י acblunit390: במשחק ב-NT, כשאתה מבזבז spot cards על הובלת הפתיחה שלך עם 4 מהם, זה יכול להיות קטלני לעתים קרובות. כמו כן הכלל של 11 בחוזי NT הוא לא יסולא בפז בידיעת מה קורה עם הסדרה. זה פחות חשוב בחוזים בסדרה שאתה "שורף spot cards" על ידי הובלת הקלף השני הנמוך בידך להראות סדרת 4-קלפים.

קישור לשיעור " BridgeHands Social Lesson #13 – Safety Plays, Endplays & Spot Cards ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Watch Those Spot Cards – Weekly Free #143 – Let's Play Bridge " – ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Spot Cards " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Magical spot cards " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Spot Cards and Opening Leads " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Those Spots make a difference " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " When One Spot Card Is Vital To Success With the Contract " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Spot card Quandary Resolved " בעיתון " Chicago Tribune " מיום 08.07.1989 – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Wrong Spot-Card " בעיתון " Gadsden Times " מיום 30.03.1990 – לחץ כאן

לקישור לכתבה " A good spot-card improves the odds " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Choice of Spot Card " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Spot Card Magic Goren's Bridge " – בעיתון " The Victoria Advocate " מיום 11.12.2003 – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Partner leads a spot card " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Spot Card Jungle " – לחץ כאן

לקישורים לכתבותיו של Mike Lawrence בכותרת " Spot Cards and Hand Evaluation " – הוסר; לחלק שני – לחץ כאן; לחלק שלישי – לחץ כאן; לחלק רביעי – לחץ כאן; לחלק חמישי – לחץ כאן; לחלק שישי- לחץ כאן

לקישורים לכתבותיו של Mike Lawrence בכותרת " The Power of Spot Cards " לחלק ראשון – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Spot cards " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?What was dummy's critical spot-card " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Spot Cards Speak " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " פחד בברידג': חלק 3: פחד במה " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכתבה " (Never give in, never give in, never, never, never, never (Winston Churchill " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של Judith ו-Nicholas Gartaganis בכותרת " Never Underestimate the Power of a Five Spot " (עמ' 14) – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Spot the spots that win tricks " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של Allan Simon בכותרת " They Are Not Just X's " (עמ' 5) – לחץ כאן

לקישור לשיעור " The Power of Tens " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Spot Card Jungle " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Watch Those Spot Cards " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Defense, watch the spots " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " How high to compete / Active v Passive / Spot Cards / Signalling " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Finding The Right Spot " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " A Blind Spot " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Interpret the Spot " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Signaling on Defense " – לחץ כאן

לקישור לכתבה-משאל בכותרת " Dummy with touching spot cards not properly arranged " – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים בקישור ל " Defensive Carding " – לחץ כאן; לקישור לשיעור באותו נושא – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של Andrew Kambites – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " The Power of 10s, 9s, and 8s " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 34 של מטילדה פופלילוב בתחרות סימולטנית ספטמבר 2013 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 15 של דניאלה בירמן בתחרות סימולטנית מאי 2015 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 23 של אסף יקותיאלי בתחרות סימולטנית אפריל 2018 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים מספר 1 ו-13 של ישראל ילדין בתחרות סימולטנית דצמבר 2018 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 2 של עמי זמיר בתחרות סימולטנית ינואר 2019 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים מספר 10 ו-17 של ינון לירן בתחרות סימולטנית מאי 2019 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים מספר 7 ו-9 של רם סופר בתחרות סימולטנית ספטמבר 2020 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 34 של רם סופר בתחרות סימולטנית אוקטובר 2021 – לחץ כאן

לניתוח יד מספר 5 של רם סופר בתחרות סימולטנית on-line ינואר 2022 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים מספר 6 ו-30 בתחרות סימולטנית ינואר 2023 – לחץ כאן

ישן! לקישור לכתבה " Intermediate Spot Cards Often Guide the Declarer " של Alan Truscott בעיתון The NY Times מיום 18.09.1964 – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות