אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / כניסות ומעברים במשחק ללא שליט – No Trump ובמשחק בסדרה

כניסות ומעברים במשחק ללא שליט – No Trump ובמשחק בסדרה

פורסם ביום: 05.07.2012. עודכן ביום: 24.03.2024

מהות העדכון: נוספו טיפים וקישורים לבעיות כניסות ומעברים ולפתרונן ולפרק " Watching Out for Entries " לשיעורים ב-youtube ולניתוחי ידיים

קהל היעד:

2013-09-21_145818

וכעת, הכתבה "כניסות ומעברים במשחק ללא שליט – No-Trump ובמשחק בסדרה ".

הגדרת  כניסה : " קלף גבוה זמין כדי להעביר את ההובלה מן היד האחת אל השנייה " . (bridgehands); וגם: " קלף שיכול לזכות בלקיחה וכך לקבל את ההובלה עבור המחזיק בו " . (bridgeguys)

עפ"י הטור של אילנה לונשטיין " מעברים וכניסות " : מעברים: כאשר אנו מפתחים סדרה ארוכה, עלינו לרוב לתת ליריבים לקיחה או יותר. יש לתת את הלקיחה בהתחלה כדי לשמור על מעברים בסדרה. כניסות: עלינו לשמור על כניסות רבות ככל האפשר ליד בה נמצאת הסדרה הארוכה שאנו רוצים לפתח.

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עפ"י רם סופר: ניהול המעברים הוא מרכיב חיוני בתכנון המשחק.

הטיפ של Eddie Kantar: ניהול הכניסות הוא המפתח כמעט לכל יד שאתה משחק.

יצירת כניסות: כאשר אין כניסה מהירה מן היד האחת אל השנייה,  לעתים קרובות ייתכן שניתן ליצור כניסה על ידי (א) קידום-promoting הקלף הזוכה, (ב) ביסוס הזוכה דרך אורך, (ג) תוך שימוש בעקיפה, או (ד) חיתוך קלף במשחק בשליט (fourseasonsbridge)

הכניסות הן מצרכים יקרי ערך. בדוק את מספר הכניסות שאתה צריך וחפש היטב כדי לראות מהיכן הם יגיעו. (betterbridge)

עפ"י קובי שחר:

  1. דרך לשיבוש התכנית של הכרוז היא לגרום לו להשתמש בכניסות שלו מוקדם מדי – משחק הידוע בשם התקפה על הכניסות.
  2. כאשר רוצים לפתח לקיחות בסדרה שבה צריך למסור לקיחה למגנים, אפשר לבחור את העיתוי שבו נוותר על הלקיחה כדי להתגבר על בעיה של מחסור בכניסות.
  3. כאשר ברצונך לפתח סדרה ארוכה בדומם באמצעות חיתוך, אתה זקוק לכניסות לא מעטות. שים לב לכמה כניסות אתה זקוק, ונצל אותן כראוי. לפעמים ניתן ליצור כניסות נוספות באמצעות עקיפה.

ועפ"י H. Schogger: בלקיחה הראשונה שים לב לכניסות ב-2 הידיים מיד לאחר ההובלה.

עפ"י Robert S. Todd: חשוב לקחת בחשבון את הכניסות (מספר הפעמים שאנחנו יכולים להיות ביד) כשמכינים את התוכנית שלנו לקו משחק היד. העיתוי מתי להשתמש בכניסה ליד שיש בה היצע מוגבל חשוב. אנו משתמשים בכניסות היקרות הללו בזהירות כאשר אנו מכינים תוכנית לקו המשחק שלנו.

לקישור לכתבתו " NT Play:  Timing " – לחץ כאן

עפ"י Robert S. Todd: כאשר אתה הכרוז במשחק היד, במיוחד בחוזי No-Trump, באיזו יד אתה נמצא יכולה להשפיע מאוד על קו המשחק שאתה לוקח. ראשית, להיות ביד שמכילה זוכים מאפשר לך לפדות את המנצחים הללו. לחלופין, להיות ביד שנמצאת מול הקלפים הגבוהים של השותף מאפשר לך להוביל אל הקלפים הללו – בתקווה לבסס אותם כמנצחים. היכולת לנוע בקלות קדימה ואחורה בין היד שלך לבין הדומם היא חלק מרכזי במשחק טוב של הכרוז. אנחנו קוראים להיות מסוגל לקבל את ההובלה מיד אחת לשנייה עם תחבורה. ניהול תחבורה חשוב במיוחד בחוזים ללא-שליט. בחוזי סדרה, לעתים קרובות יש לך יותר כניסות זמינות על ידי שימוש בסדרת השליט כדי לעבור בין 2 הידיים.

כלל אצבע לתחבורה לזוכים: שמור כניסות ליד עם מקור של לקיחות עד לאחר ביסוס הזוכים.

לקישור לשיעורו של Robert S. Todd בכותרת " NT Play:  Transportation " – לחץ כאן; לשיעורו בכותרת " Transportation " – לחץ כאן

הטיפ של Steve Moese: תקיפת כניסות של הדומם בשלב מוקדם יכולה להפוך את השימוש בכל סדרה ארוכה שם לבלתי אפשרי. להקריב מכובד גבוה כדי לעשות בדיוק את זה היא מרהיבה ולעתים קרובות לא נמצאה. משחק זה ידוע בשם ה-Merrimac Coup.

טיפים בנושאי הכניסות והמעברים, ב-2 סוגי המשחקים לכרוז ולמגן:

בין המקורות: H. Schogger; kantarbridge; mrbridge; Sam’s Golden; Julian Foster

טיפ

פירוט

29A

אם אין לך כניסות ליד השנייה, מדוע לא לחתוך משהו ובכך לעבור ליד השנייה.

29B

קצר בכניסות, למה לא לעכב סיבוב ולשמור ה-A יקר בדומם ככניסה שלך מאוחר יותר, לעתים ייתכן שעליך לעכב פעמיים במצבים כמו זה:

                                     A6543

                            KQ2               JT

                                      987

35

Duck (התחמק) בשלב מוקדם כאשר אתה קצר בכניסות. סדרות ארוכות שימושיות מאוד בחוזי NT-הן יוצרות לקיחות נוספות. אבל ע"מ להרוויח מהן עליך להיות מסוגל להגיע ליד המכילה אותן. כאשר אתה רואה סדרה ארוכה ביד החלשה, היה ממוקד כיצד לשמור כניסות ע"מ להגיע אליה.

Duck=לשחק קלף נמוך ולתת ליריב לזכות למרות שבידך קלף היכול לזכות בלקיחה.

35A

אם תפיל מכובד גבוה על ה-A של שותפך זה יראה או singleton וכמובן או שאינך יכול להתאפק או שאתה מחזיק את המכובד שמתחתיו. אם שותפך מוביל A ולך יש QJ64 שחק את ה-Q, והשותף ידע שה-J בידך ואם צריך הוא יוביל מתחת ל-K הנותר כדי לאפשר לך להיכנס (אתה אומר לו שיש לך כניסה).

40

משוך השליטים תחילה אלא אם יש לך סיבה טובה לא לעשות זאת. בד"כ עדיף למשוך השליטים בהקדם האפשרי, מכיוון שבכך תמנע מהמגנים לחתוך. עם זאת, ישנן 3 סיבות עיקריות להימנע מכך: 1. אתה צריך לחתוך ביד הקצרה; 2. אתה צריך להשתמש בשליטים ככניסות ליד הארוכה; 3. יש לך מפסידים להתמודד עימם לפני שתוכל להפסיד לקיחה בשליט.

41

מנסה לקדם את הסדרה הארוכה שלך וקצר בכניסות כדי להגיע אליה, עכב סיבוב אחד ושמור על הקלף גבוה A או K במצבים כמו: AK8542 מול 93.

45

אם אתה נתקל בבעיות של כניסות עקב חוסר בקלפים גבוהים, מומלץ לעכב את משיכת השליטים וכדי להשתמש בסדרת השליט כדי לבצע המעבר מיד אחת לשנייה. זו מתאים במיוחד אם עליך לבסס סדרה אחרת.

45I

שים לב, ייתכן שיש לך יותר כניסות מאשר מה שחשבת בהתחלה, במצבים כמו של AQJ52 מול KT63 – אם הסדרה מחולקת לא גרוע מ 3-1 אז יש לך 3 כניסות לצד של KT63, אם אתה צריך כניסה נוספת-ה-6 יכול להכות את 5 ו-2.

52

לעתים יש צורך לבסס את הסדרה שלך לפני משיכת השליטים. ייתכן שתצטרך את השליטים ליצירת כניסות.

53

אם אינך בטוח היכן לנצח את הלקיחות כאשר אתה מושך שליטים, נסה ולשמור כניסות רבות ככל האפשר ליד עם מעט הכניסות בתחילת המשחק. כך אם יש ביד אחת 7 כניסות וביד השנייה יש רק 2 נסה לשמור את שתי הכניסות ליד שהתחילה עם שתיים.

60

משחק " יד שנייה, גבוה " יכול גם להרוס את התקשורת של הכרוז – אם הכרוז מתחמק מהמכובד שלך הוא ייכנע ללקיחה נוספת; אם הוא יזכה הוא יאבד כניסה חיונית. אם בדומם  יש רק קלפים קטנים בסדרה של הכרוז, זה לעתים קרובות נכון לשחק גבוה מהחזקות כמו Jx או אפילו Kxx …

73

שחק את השליטים באופן שוטף. אחת התכונות של נוזלים, חלה גם על חוזה הברידג' לניצול יעיל של השליטים. הכרוז חייב במיוחד להבטיח שהשליטים שלו יישארו כך. זה מושג לעתים קרובות כאשר מושכים שליטים על ידי משיכת המכובד העליון באופן כזה שישאיר כניסות לשתי הידיים.

95

ב-IMPs או במשחק קבוצות נקוט משחק בטוח אבל ב-MPs שם כל  לקיחת יתר-overtrick היא חיונית השלך את הזהירות לכל הרוחות. עם AKQJ43 מול 72 שזקוק ל-5 לקיחות ואין כניסה ליד שחק קלף נמוך מכל יד לבדיקת חלוקה 5-0 אבל במשחק MPs לך על כל הקופה ושחק מלמעלה בציפייה לחלוקה נורמאלית  יותר 3-2 או 4-1

98

קצר בכניסות לדומם לסדרה הארוכה שלך – התחמק (duck), כך עם A8765 מול 432  ייתכן שיהיה עליך לעכב במקרה זה פעמיים ולשמור על ה-A לכניסה שלך

100

כאשר אתה צריך רק 4 לקיחות מהשילוב הזה AKQ54 מול 762 ומחסור בכניסות ליד הארוכה אתה צריך לעכב סיבוב ולאחר מכן תוכל להתמודד עם חלוקה לא ידידותית 4-1

101

עם Axx מול xx שקול להתחמק בסדרה זאת כדי לשמור על ה-A ככניסה כאשר אתה באמת צריך את זה.

102

אם אתה יכול לתת לכרוז מספיק חבל הוא עשוי " לתלות את עצמו " כך, עם JT5 בידך אתה רואה בדומם 962  הפל JT ואם לכרוז יש AKQ2 ביד הסגורה הוא עלול לחשוב שהסדרה מתחלקת בצורה גרועה וישחק קלף נמוך  לכיוון ה-9 ויבזבז כניסה שלא לצורך .

106

אם אתה צריך לבסס סדרת צד ייתכן שיהיה עליך לשמור שליטים ככניסות אז אל תמהר למשוך שליטים בנסיבות אלה.

117

ככרוז , וודא כי נותרה לפחות כניסה אחת ליד החלשה שבה אתה רוצה לבסס את הסדרה הארוכה.

120

כמגן ביד השנייה יש לשחק בדרך כלל נמוך, למעט המצבים הבאים "מובן מאליו" ו "פחות מובן מאליו":

1 . כדי לקחת את הלקיחה הקובעת , לא להיתפס מנמנם.

2 . במהירות כדי לתפוס את ההובלה כדי לתת לשותף חיתוך.

3 . כדי לנצל את הלקיחה שעשויה להיעלם, יש לך K54 ובדומם יש Q7 והכרוז מוביל נמוך מהיד הסגורה.

4 . שימור כניסה אפשרית לידו של השותף, המגן האחר.

 –

לרוב, יש להוביל בסדרה הארוכה והחזקה ע"מ לפתח את הקלפים הקטנים, למעט: אם במהלך ההכרזה השותף הכריז על סדרתו הארוכה; אם היריב הכריז את סדרתך הארוכה; אם אין בידך די כניסות כדי לגבות את שאר הקלפים שהוגבהו. מומלץ להוביל בסדרה השנייה שהכריז הדומם

 –

הובלה כנגד חוזה בסדרה: Singleton כאשר יש סיכוי טוב שיש לך כניסות ליד שותפך ותהיה לו יכולת לאפשר לך חיתוך. מומלץ להוביל Singleton כאשר בידנו שליטים נמוכים ולשותפנו יש כניסות לידו (נק')

 –

כאשר יש לך שפע של מכובדים וקלפי spot, זה עדיין עשוי להיות נכון להוביל בקלף spot ולא במכובד וזאת לשימור כניסה

 

9

כאשר לכרוז סדרה ארוכה וטובה, על ההגנה למנוע מהמבצע לזכות במירב הלקיחות בסדרה ע"י עיכוב של הלקיחה. לשם כך על ההגנה לסמן כיצד מחולקת הסדרה. בדרך זו יוכל המגן לזכות בלקיחה בדיוק בקלף האחרון של היד הקצרה ובכך ינתק את המעבר ליד השנייה.

12

כאשר אתה צריך להוביל מ-QJTxx או KQJxx או JT9xx או KQTxx וכו', הובל ברביעי מלמעלה כנגד חוזה NT אם (א) יש לך כניסה צדדית (ב) ההכרזה אומר לך  שביד הכרוז או בדומם יש 4 קלפים בסדרה.

31

ב- No Trump חשוב לשמור על תקשורת עם היד של השותף. אם הובלת השותף נראית כמו העליון של doubleton, זה בדרך כלל רעיון טוב לא לקחת את הלקיחה הראשונה. ניתן לשותף לשמור על הקלף השני כך שכאשר הוא נכנס הוא יכול לחזור בסדרה שלך.

טיפ זה שימושי במיוחד כאשר יש לך (AKxxx(x- וללא כניסה חיצונית. אם אתה מעכב את הלקיחה הראשונה, השותף יוכל לחזור בסדרה כשהוא יחזור להיכנס.

51

כאשר הינך מושך שליטים נסה לשמור על עמדת כניסה גמישה לאחר משיכת השליטים.

באופן אידיאלי אתה רוצה להיות מסוגל להיכנס לדומם בסדרת השליט וגם להיות מסוגל להיכנס לידך עם קלף שליט. נניח שיש לך K-Q-J-4-3-2  ובדומם ישT-5. אם אתה משחק A K, יש לך כניסה לדומם עם ה-T, ואתה יכול  לחזור לידך על ידי כיסוי ה-T. אם אתה משחק את ה- K-Q, אתה חוסם את סדרת השליט. אתה יכול להגיע לדומם עם ה-A, אבל אתה לא יכול לחזור לידך עם שליט.

160

קצר בכניסות לדומם או לידך, נסה להתחמק סיבוב ולשמור ה-A בדומם. במצבים כמו זה שבו אין כניסה חיצונית:

                  AQ765

K93                                    J42

                     T8

שחק נמוך מהדרום ומהצפון ובפעם הבאה שתחזור להוביל קח עכשיו עקיפה דרך מערב בתקווה שהסדרה מתחלקת טוב בשבילך אם זאת הדרך היחידה שלך אל ההצלחה.

169

אם אתה קצר בכניסות לסדרה הארוכה של הדומם שיש לבסס אז עכב משיכת שליטים ולמעשה השתמש בשליטים ככניסות לאחר שביססת כבר את הסדרה.

171

אם יש לך מכובד בסדרת שותפך למעט ה-A אז הובל קלף נמוך לשמור על המכובד רק למקרה שהשותף צריך כניסה אל ידך מאוחר יותר במשחק. קלף נמוך מבטיח מכובד בסדרת השותף.

טיפים נוספים של Eddie Kantar:

מס'

הטיפ

1

ניהול הכניסות הוא המפתח כמעט לכל יד שאתה משחק

3

חשוב לשמור קלפים נמוכים בסדרות הארוכות והחזקות שלך למטרות כניסה / כניסות. כשאתה מחזיק בסדרת שליט ארוכה וחזקה, בדוק את השליטים של הדומם לפני שאתה חותך נמוך. אולי תזדקק לשליט הזה כדי להיכנס לדומם בהמשך משחק היד.

4

כשאתה מושך שליטים, אם אתה יכול להשאיר שליט ב-2 הידיים, וודא שאתה נשאר עם גמישות כניסה לשליט. תרגום: שאתה יכול להגיע לדומם בהובלת שליט מידך ואפשר להגיע לידיך בהובלת שליט מהדומם. אל תחסום את חליפת השליט.

5

מניעת חסימה עם doubleton מכובד כאשר ליד הפונה יש 2 מכובדים ואין כניסות של סדרה צדדית היא משחק נפוץ של שמירת כניסה (לדוגמה, כאשר Kx מול QJx).

6

Overtaking (שימוש בקלף מכובד כדי לכסות מעל-overtake את הקלפים המכובדים) של singleton מכובד עם מכובד אחר היא משחק שמירת כניסה – אם קלפי ה-spot מצדיקים את ה-overtake.

7

יהיו מקרים שבהם אולי תצטרך לקחת עקיפה בסדרה שבה אין לך מפסידים כדי ליצור כניסה נוספת.

8

כאשר אתה יכול לזכות בלקיחה ב-2 הידיים, שאל את עצמך היכן תזדקק לכניסה הכי הרבה.

11

כאשר מבססים סדרה ארוכה בדומם, מילת המפתח היא כניסות. אתה חייב שיהיו לך מספיק כניסות לדומם כדי להגיע לשם כדי לחתוך את הסדרה שאתה מבסס ועוד אחת כדי להגיע ולהשתמש בה.

13

אם הכניסות היחידות לדומם הם בשליט, השתמש ב-כניסות השליט כדי לבסס את הסדרה הארוכה; אל תמשוך שליטים בטרם עת.

15

אם יש צורך בכניסות נוספות לדומם כדי לבסס סדרה ארוכה, ייתכן שתצטרך לקחת עקיפה מסוכנת לכאורה (אולי אפילו עם סדרה מוצקה) כדי להגיע לשם פעם נוספת. עשה את זה!

16

אם הכניסות היחידות לדומם הן בסדרת השליט, ואין מספיק שליטים בדומם כדי להיות מסוגלים למשוך שליטים שמסתיימים בדומם, תשכח מכל העניין. זה לא הולך לעבוד.

17

אם לדומם יש גם כניסות בשליט וגם כניסות סדרה צדדית, השתמש תחילה בכניסות השליט.

19

אם לדומם אין מספיק כניסות כדי לבסס את הסדרה הארוכה, או אם ההכרזות אומרות לך שהסדרה מתחלקת בצורה בעייתית לא מתאימה מכדי להיות מבוססת, חפש קו משחק חלופי.

20

כאשר שאתה מחזיק doubleton נמוך מול Axxxx(x) בסדרה שאתה מתכנן לפתח, התחמק בסיבוב הראשון של הסדרה; זה שומר כניסה.

לקישור למאמר בנושא " שמירת תקשורת וניצול הכניסות " של מוטי גלברד – לחץ כאן

לקישור לכתבה " התקשורת במשחק הברידג' " – לחץ כאן

לדוגמא לשמירת הכניסות ולביטול חסימה (richmondbridge) – לחץ כאן

לדוגמא לטכניקת " Merrimac Coup) Entry Killing Play) " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Managing the Entries " – לחץ כאן

לקישור לפרק " Watching Out for Entries " בספר " The 21st Century " – לחץ כאן

וכמובן, הטכניקה של המגן: " כאשר אתה יכול לראות כי הכרוז מתכנן לפתח סדרה ארוכה וייתכן שיש מספר בעיות כניסה, לעתים קרובות כדאי לסלק כל הכניסות ביד עם הסדרה הארוכה לפני שהכרוז ביסס זוכים שלו  ". (fourseasonsbridge)

לקישורים לבעיות כניסות ופתרונן – לחץ 2 ; 4; 5

ולניתוחי ידיים נוספים – לחץ כאן ;כאן כאן; כאן; כאןכאן וכאן

לקישור לכתבה "My Kingdom for an Entry! Take more Tricks as Declarer " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Social Lesson #15 — Bridge Suit Promotion, Entries, Loser on Loser, Squeezes " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של paul bowyer בכותרת " Entries " (עמ'10) – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Suit Combinations and Entries " – לחץ כאן

עפ"י Andrew Robson: בדוק-בחן את מיקום הכניסה בעת הפעלת "זוכים חופפים"

לקישור לכתבתו " Overlapping winners " – לחץ כאן

עפ"י Maritha Pottenger: הובלה לחוזק-לכוח חיונית לפעמים כדי להסיר כניסה חיוני מהדומם. כאשר לדומם יש סדרה ארוכה שעומדת להתפתח ואתה מחזיק את ה-A, אתה מתכוון לעכב את ה-A עד שהכרוז יצא מהסדרה הזו, כדי לנתק את הכרוז מהדומם. אם לדומם  יש כניסה אחת נוספת, עליך לנסות להרוס את הכניסה הזה באופן מיידי כדי שלא ניתן יהיה להשתמש בה כדי לחזור מאוחר יותר לסדרה הארוכה. (אם הכניסה השנייה היא A, הובל את ה-K בידך לכפות את הכניסה הזו החוצה. אם הכניסה השנייה היא KQx ויש בידך את ה-ATx(x), אתה היית מוביל את הסדרה הזו, בתקווה שביד השותף שלך יש את ה-J לכפות ½ מה "נישואים המלכותיים". אז ה-AT(x) שלך ימנע מהחצי השני של "הנישואים המלכותיים" להיות אי פעם כניסה.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 10 של אפרים בריפמן בתחרות סימולטנית נובמבר 2013 – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של רם סופר " זהירות – בעיית מעברים! " בגיליון אוגוסט 2014 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 6) – הוסר

לקישור לניתוח יד מספר 4 של אורן לידור בתחרות סימולטנית ינואר 2015 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 10 של מושיקו מיוחס בתחרות סימולטנית מאי 2018 – לחץ כאן

לקישורים לניתוחי ידיים מספר 3, 5, 22, 23 ו-35 בתחרות סימולטנית יוני 2021 של רם סופר – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים  מספר 1, 10, 17, 18, 21 ו-32 של רם סופר בתחרות סימולטנית יולי 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים מספר 15 ו-17 של רם סופר בתחרות סימולטנית אוקטובר 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 8 שלו בתחרות סימולטנית יולי 2022 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים מספר 2 ו-9 שלו בתחרות סימולטנית אוגוסט 2022 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 3 בתחרות סימולטנית אוגוסט 2023 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 3 שלו בתחרות סימולטנית דצמבר 2023 – לחץ כאן

טיפים נוספים:

205

לפעמים אתה צריך לבסס את הסדרה השנייה שלך לפני משיכת השליטים כי אתה צריך להשתמש בשליטים מאוחר יותר ככניסות חזרה לסדרה שבוססה.

213

עם KT98543 מול 7 או KT9854 מול 73 וחוסר בכניסות, שחק נמוך מהיד פעמיים והתפלל ל-doubleton A. לתרחיש של doubleton A יותר סיכוי מאשר doubleton QJ מדויק.

217

אם יש לך סדרה שניתן לבסס כגון AK65 מול 432 שחק אותה מוקדם ואם הסדרה מחולקת 4-2 אל דאגה, אבל אם היא מחולקת 3-3 אז אתה יכול לבסס את הקלף ה-13 כל עוד יש לך כניסות – כמו כן ייתכן שתוכל עדיין להיות מסוגל לחתוך הקלף השלושה עשר בדומם עם שליט (בהנחה שאתה לא משכת שליטים), אם הסדרה מחולקת 4-2.

221

עם KQ8 מול 532 תצטרך להוביל פעמיים ל- K-Q לנהל הכניסות שלך היטב ואם יהיה צורך לזכות בלקיחה הראשונה בדומם.

227

אם יש לך רק כניסה אחת לדומם ודא שאתה משתמש בה בתבונה, אולי לקחת עקיפה בזמן שאתה שם.

239

מגן שמפסיק לשחק את הסדרה הארוכה שלו מצביע על שלמגן זה אין עניין נוסף בסדרתו הארוכה כי לא נותרו לו כניסות לידו. לכן, אם אתה, ככרוז, מחפש כמה קלפים גבוהים (מלכות ונסיכים לשם עקיפות), הקלפים גבוהים צפויים להיות ביד של המגן האחר.

 

292

th highest'4 פירושו הקלף הרביעי בכיוון מלמעלה למטה, בדרך כלל קלף נמוך כמו 4 או 3,

כך עם K-6-4-3 הובל ה-3 ועם – A-J-9-5-2 הובל ה-5. – אתה צריך לשמור הקלפים הגבוהים ככניסות כדי לקבל בחזרה את ההובלה לאחר שהסדרה בוססה.

חדש! טיפים נוספים:

33

האופן שבו אתה משחק סדרה תלוי לעתים קרובות בכמה כניסות יש לך.

124

לפעמים ייתכן שתצטרך לפגוע-לרסק מכובד שלך כדי להגיע ליד אחת שבה הכניסה חשובה יותר.

136

אם הכניסות מאפשרות הובל קלף נמוך לכיוון מכובדים במקרה שמכובד singleton ב-onside.

140

כניסות לידיים חלשות עשויות להיות יקרות מאוד. שמור אותן עד שאתה מוכן להשתמש בהן!

181

אם אתה צריך להוביל לכיוון מכובדים, חשוב על כניסות ליד השנייה כדי לעשות זאת.

206

תמיד תסתכל על כניסות ל-2 הידיים. תסתכל-חפש קדימה עבור איך תגיע ללקיחות שלך.

358

אם אתה לא מצליח להגיע לדומם כי אתה לא יכול לראות כניסה לשם, למה לא לחתוך משהו כדי להגיע לשם?

378

שימו לב לכניסות בכל יד כבר בלקיחה הראשונה.

382

בלקיחה הראשונה שים לב לכניסות ב-2 הידיים לאחר ההובלה.

501

כאשר אתה מבסס לקיחות בסדרה הארוכה שלך אל תשחק הקלפים השולטים ב-3 הסדרות האחרות. אתה צריך את הקלפים האלה ככניסות.

2020-05-20_114951

הטיפים של Julian Foster:

27

כשאתה נותן לשותפך חיתוך השתמש באיתות העדפה בסדרה של McKenny כדי לספר לשותף היכן נמצאת הכניסה שלך שתהיה מסוגלת לתת לו עוד חיתוך.

33

האופן שבו אתה משחק סדרה תלוי לעתים קרובות בכמה כניסות יש לך.

124

לפעמים ייתכן שתצטרך לפגוע-לרסק מכובד שלך כדי להגיע ליד אחת שבה הכניסה חשובה יותר.

136

אם הכניסות מאפשרות הובל קלף נמוך לכיוון מכובדים במקרה שמכובד singleton ב-onside.

140

כניסות לידיים חלשות עשויות להיות יקרות מאוד. שמור אותן עד שאתה מוכן להשתמש בהן!

181

אם אתה צריך להוביל לכיוון מכובדים, חשוב על כניסות ליד השנייה כדי לעשות זאת.

206

תמיד תסתכל על כניסות ל-2 הידיים. תסתכל-חפש קדימה עבור איך תגיע ללקיחות שלך.

226

ההגנה הפסיבית היא לרוב הטובה ביותר – החלפת סדרות מסייעת לעתים קרובות לכרוז, ישירות ע"י מכירת לקיחות, או בעקיפין ע"י שמירת כניסה עבורם.

243

לעתים קרובות זה נכון כמגן המחזיק ב-A להתחמק בסיבוב הראשון אם הכרוז מוביל דרכך אל ה-KQ בדומם. על ידי זכייה בסיבוב השני במקום זאת תוכל להפוך את הכניסות של הכרוז למבולגנות יותר.

345

כאשר הכניסות קצרות-מועטות התחל עם עקיפה בסדרה שתשאיר לך כניסה נוספת ואז עקוף בסדרה אחרת.

357

צפה בקפידה בקלפי ה-spot ככרוז – ייתכן שתזדקק לאחד מהם ככניסה מאוחר יותר.

367

צפה בכניסות שלך בעת משחק סדרות – משחק של קלפים גבוהים בסדר לא נכון יכול להשאיר אותך ביד הלא נכונה כדי לקבל עקיפה, מה שעלול לומר שאתה צריך לבזבז כניסה או להסתכן בחיתוך של  היריב.

387

כאשר יש לך הרבה קלפי ביניים בסדרה, נסה לשמור על מצב הכניסה זורם-גמיש בין 2-הידיים. גם אם אתה לא ממש מבין למה בשלב מוקדם, זה עשוי להוכיח שימוש מאוחר יותר!

393

כניסות הן קריטיות ולעיתים תצטרך להתחמק או להוביל מתחת ל-A כדי לשמור על תקשורת מאוחרת יותר בסדרה זו לדומם.

הטיפים של  vcbridge-Bridge Unit 547:

188

בלקיחה הראשונה כנגד חוזה בסדרה, אתה מוביל ומנצח את ה-singleton של הדומם; מה משמעות הקלף של השותף? כנראה העדפת סדרה; קלף ביניים טבעי עשוי להיות משוחק אם החיתוך של הדומם עשוי לקדם שליט עבור השותף או להסיר מוקדם כניסה חיונית לדומם.

217

כנגד חוזה NT, הובלת A מבקשת מהשותף לשחק את הקלף הגבוה ביותר שלו בסדרה. יש בידך (בדרך כלל) 4 מתוך 5 הקלפים העליונים בסדרה של 5 קלפים (או יותר); אתה מגלה מתי להמשיך להריץ הסדרה (המכובד החסר הופיע) או לעבור לשותף כדי להשיג ההובלה ולהוביל דרך המכובד הידוע של הכרוז. אם השותף לא יכול לקבל כניסה, עדיף יהיה להמשיך בסדרה ללא קשר.

240

אנו יודעים לאותת ספירה כנגד חוזה NT כאשר בדומם יש סדרה ארוכה, במיוחד ללא כניסות חיצוניות. אנו עוזרים לשותף להחליט מתי לזכות בקלף המנצח המקווה שלו. מצב דומה קיים כנגד חוזה בסדרה אם הדומם מריץ סדרה ארוכה ללא כניסות חיצוניות. איתות הספירה שלך מאפשר לשותף למקם את עיתוי החיתוך המקווה כאשר הכרוז משחק את הקלף האחרון שלו בסדרה.

241

כאשר יש בידך את השליט הגבוה ולכרוז יש שליט נמוך הכרוז פודה את הזוכים בסדרה (ללא כניסות) הארוכה של הדומם, השתמש בשליט שלך כאשר הכרוז משחק את הקלף האחרון שלה בסדרת הדומם; איתות הספירה של השותף הוא קריטי כאן.

246

כאשר אתה מבסס סדרה ארוכה, לעתים קרובות אתה יכול לתת שותף איתות העדפת סדרה כדי להראות היכן נמצאת הכניסה החיצונית לידך.

248

בהגנה כנגד NT, כשאתה מוציא את העוצר האחרון של היריב בסדרה הארוכה שלך, תן איתות העדפה לסדרה כדי להראות היכן נמצאת הכניסה החיצונית לידך.

264

כאשר אתה מבסס סדרה ארוכה, לעתים קרובות אתה יכול לתת לשותף איתות העדפת סדרה כדי לציין היכן נמצאת הכניסה בסדרה חיצונית בידך.

279

בהגנה, זכור תמיד את השותף. זה המספר הכולל של הזוכים, ולא רק אלה שנמצאים בידך. אם יש מעט כניסות לידך, נסה ליצור כניסות שיעזרו לשותף ולהגנה הכללית.

281

בהגנה כנגד חוזה NT, כאשר הכרוז מתחמק בלקיחה הראשונה, היה מודע לאפשרות לבצע מעבר קטלני. יש לך לקיחה אחת פנימה, אם אתה מחזיק גם כניסה בסדרה שהכרוז בוודאי יזדקק לה, ויכול לראות את ביסוס הלקיחות בסדרה אחרת, לך על אותה סדרה אחרת.

283

כאשר אתה לא בטוח אם השותף יכול לחתוך, אבל אתה כן רוצה שהשותף יחתוך במידת האפשר, הובל את הקלף הנמוך מבין זוכים שווים, לא את הגבוה ביותר~ כאשר בדומם יש סדרה ארוכה וחזקה ללא כניסה צדדית, יתכן שתוכל לנתק את הכרוז מהדומם על ידי הובלת אותה סדרה.

304

אם התקווה היחידה להביס חוזה היא underlead להוביל מתחת ל-A כדי לאפשר כניסה לשותף, underlead אותו-גם אם בדומם יש singleton ואתה תאבד את ה-A שלך אם ביד שותפך אין K.

309

בהגנה כנגד חוזה NT, כאשר אתה מוציא את העוצר האחרון של היריב בסדרה הארוכה שלך, תן העדפה מתאימה להראות היכן שוכנת הכניסה החיצונית שלך.

310

כאשר יש בידך את השליט הגבוה ולכרוז יש קלף שליט אחד נמוך יותר והכרוז גובה את הזוכים בסדרה הארוכה של הדומם (ללא כניסה), השתמש בשליט שלך כשהכרוז משחק את הקלף האחרון שלה בסדרה של הדומם; איתות הספירה של השותף הוא קריטי כאן.

319

לכרוז אין כניסה לדומם וכל הלקיחות מלבד אחת והוא מתחיל להריץ מנצחים-זוכים. אם יש לך יד חסרת ערך, תן איתות ספירה לשותפך על ידי void של עצמך בסדרה הקצרה שלך בבת אחת.

327

עם AQx אתה יכול להגן על ה-Q על ידי משחק של קלף גבוה מהיד השנייה אם לכרוז חסרה כניסה כדי להוביל את הסדרה בפעם השנייה.

328

כנגד חוזה בסדרה או NT, כאשר בדומם סדרה עם (AJT (x) (x וללא כניסה צדדית, משחק קלף גבוה מהיד שנייה עם מכובד שני או מכובד שלישי יכול להיות משתק, במיוחד כאשר ביד הכרוז יש doubleton נמוך.

330

כנגד חוזה NT, כאשר ביד הכרוז יש 2 עוצרים בסדרה שהובלה ולמגנים יש 2 כניסות חיוניות, המגן עם ה-החזקה הקצרה בסדרה שהובלה צריך להשתמש בכניסתו הראשונה.

333

כאשר שותפך מוביל בקלף שליט מחולשה ידועה ותופס אותך עם מכובד בשליט, שחק קלף נמוך אם אתה חייב לשמור על המכובד בשליט שלך להרוג כניסה לדומם.

340

כאשר לכרוז יש עוצר מסוים בסדרה שהובלת ואין לך כניסה חיצונית, שמור על תקשורת פתוחה על ידי מתן אפשרות לכרוז לזכות בסיבוב השני של הסדרה.

344

כאשר קיימת אפשרות חזקה שהכרוז יכול ל-trump coup (הרעיון הוא שאם שחקן הבא בסבב חותך עם קלף שליט, אז הכרוז, עם void בדומם, חותך בקלף שליט גבוה יותר-over-ruffs אחרת הכרוז משחק באופן כזה ל-sluff לקיחות מפסידות בסדרות הצדדיות) אותך:1) אל תקצר את הכרוז; 2) נסה להוציא את הכניסות לדומם לפני שהכרוז יגלה את חלוקת השליט הגרועה.

346

אם השותף מוביל בקלף שליט מתוך doubleton סביר & ויש בידך Axx וללא כניסה אחרת, זה בדרך כלל נכון להתחמק. כשיחזור להובלה, השותף יכול להוביל את השליט האחרון שלו, ויאפשר לך לזכות ולשחק את הסיבוב השלישי.

356

עם מראית העין של כניסה, תמיד שמור לפחות קלף אחד בסדרה בה הוביל שותפך.

357

היה מוכן להשליך קלף גבוה, כגון K מ Kx או A מ Ax ליצירת כניסה חיונית עבור שותפך; אתה מקווה שביד השותף יש Qx או Jxx.

361

בהובלה, כאשר אתה יושב מאחורי דומם חסר כניסה לכאורה, נסה לא להוביל קלף שעשוי לעקוף את עצמך.

367

כנגד חוזה No-Trump, כאשר אין להגנה שום סדרה הניתנת לביסוס, נסה להרוג את סדרת הצד הארוכה של הכרוז על ידי הסרת הכניסה הצדדית לסדרה.

375

אם אינך יכול להרשות לעצמך מפסיד בסדרה הדורשת עקיפות חוזרות ויש לך רק כניסה אחת ביד הנגדית, עקוף על ידי הובלה שוב ושוב של הקלף הנמוך ביותר שיכול לזכות בלקיחה אם העקיפה עובדת.

398

כאשר הכניסות לדומם נראות עקרות, בדוק את קלפי ה-spot בסדרת השליט בדומם כדי לוודא שאתה לא יכול לכפות את דרכך לשם על ידי וויתור על לקיחה בשליט למרות שסדרת השליט שלך סולידית.

404

כאשר סדרת המפתח שלך יכולה להיחסם, שחק את הסדרה מוקדם, כשעדיין יש לך כניסה להחזרה ליד עם האורך של סדרת המפתח.

439

קלף עשוי להיות בעל ערך רב יותר ככניסה מאשר כזוכה ישיר; לפעמים יש צורך לעקוף את ה-K או ה-Q שלך כדי ליצור כניסה.

440

כאשר קלף שליט מספק כניסות לסדרה ארוכה, הימנע מלחתוך מפסידים ביד זו; שליט הוא לרוב בעל ערך רב יותר ככניסה למספר לקיחות מאשר חיתוך של לקיחה בודדת.

444

כאשר בדומם יש סדרה ארוכה אך מעט כניסות, היה מודע להזדמנות לעקוף את אחד המכובדים שלכם בכדי להאיץ את ביסוס הסדרה בדומם.

448

כאשר אתה מתכנן להשתמש בסדרת השליט ככניסה בסופו של דבר לסדרה צדדית מבוססת, יש לוודא שהשליטים מחולקים כראוי כדי שהדומם יפיל את השליט האחרון של היריב.

452

אם משיכת שליטים דורשת כניסה חיונית כאשר יש צורך לבסס סדרה ארוכה, התחל עם הסדרה הארוכה ודחה את ההתמודדות עם סדרת השליט.

458

עם singleton מול singleton, נסה להשתמש בסדרה זו כסדרת הכניסה שלך לאחר שהיד כבר הופשטה. יתכן שתצליחו לכפות הובלת יתרון בסדרה אחרת.

459

אם ברצונך לבסס סדרה ארוכה בדומם והכניסות היחידות לדומם הן בסדרת השליט, היזהר ממשחק השליטים מוקדם מדי. העדיף להתחיל עם הסדרה הארוכה.

460

כאשר הכניסה ילד אחת נמצאת בסדרת השליט והשנייה בסדרה צדדית, עליך להשתמש קודם בכניסה של סדרת הצד.

463

עם 2 סדרות צדדיות אפשריות שתוכל לבסס, יתכן שתוכל לנסות את שתיהן על ידי בדיקת האחת הדורשת את הכניסות החיצוניות ביותר במקום הראשון.

465

כדי להפעיל לחץ, יש צורך בכניסות בין יד הכרוז לבין היד בדומם; אם יש רק כניסה (קישור) אחת בין 2 הידיים והיא ניתנת להסרה, לא יתאפשר משחק לחץ.

466

כאשר ליריבים יש את ה-A בסדרה הארוכה של הדומם ואין לך כניסה צדדית, הנח שהיריב עם ה-A יעכב עד שתשחק את הקלף האחרון שלך בסדרה.

493

אם היריבים מובילים דרך שילוב של מכובדים בדומם מול void בידך, יש לך סיכוי לקחת עקיפה "חינם" כל עוד יש לך כניסות אחרות לדומם.

505

כאשר נראה שהבעיה היא עיצוב כניסות חוזרות לידך, באפשרותך לפתוח קווי תקשורת על ידי הובלת singleton בתחילת המשחק.

557

עם 8 קלפים בסדרה בין 2 הידיים, כולל A, K ו- J ביד אחת, בדרך כלל אתה עוקף את ה-Q בסיבוב השני של הסדרה; היעדר כניסות עשוי להכתיב אחרת. אם אכן יש לך מחסור בכניסות ליד "מול", התרגל לפדות את ה-A בהקדם האפשרי.

560

כאשר השליט הזוכה היחיד שנותר ליריב גבוה מהשליט הגבוה ביותר שלך, השאר אותו בחוץ. יוצא מן הכלל: בדומם יש סדרה ארוכה ומוצקה ללא כניסה חיצונית.

מקורות הטיפים מפורטים בכתבות הטיפים – לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " לחשוב נכון בהגנה: מציאת כניסה לידו של השותף " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Too Easy " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Nice Try Partner " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Keeping Communications " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Entry Management " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Entry Management " – לחץ כאן

לקישור לשיעוריו של Andrew Kambites בכותרת " Entries and Communication " (עמ' 40) – לחלק ראשון – לחץ כאן; לחלק שני (עמ' 22) – הוסר

לקישור לתכנון הכניסות בכתבה " Bridge with Oren Lidor" – לחץ כאן

לקישור לכתבות " Switches " של Julian Pottage – לחלק ראשון – לחץ כאן; לחלק שני – לחץ כאן

לקישור לכתבה " בניית כניסות " – הוסר

לקישור לשיעורו של Robert S. Todd בכותרת " NT Play:  Transportation " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Entries are the bread and butter of most hands " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד " Use trump entries before side suits if trumps haven’t been drawn " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד " Limiting dummy’s entries " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד " When you have few entries to the dummy hand, make sure you take a finesse when you have the lead in the dummy " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Making the most of your entries " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Every Entry Counts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Managing Entries " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Proper Management of Entries By Charles Goren " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Entry Management by Frank Stewart " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של Andrew Robson בכותרת " Preserving trump entries " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Amit Chakrabarti בכותרת " My Kingdom Just For an Entry " – לחץ כאן

לקישור למצגת " Entries " – לחץ כאן

לקישור למצגת " Developing Defensive Tricks " – לחץ כאן

לקישור למצגת " Entries- The Declarer’s Plan " – לחץ כאן

לקישורים לשיעורים ב-youtube:

לקישור לשיעורי " Planning Your Entries "- לחץ כאן

לקישורי " Entry Management " – לחץ כאן וכאן

 לקישור לשיעור " Using All The Entries " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Creating Entries To The Danger Hand " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Creating Entries " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " All About Entries " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Create entries to the dummy " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " מעברים – תוכנית משחק במשחק היד – נתוח ידיים " – הוסר

לקישור לשיעור " Creating an entry " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Advanced: Card play – Think about entries " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Entry Issue Suit Combo " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Awkward Entry Problems " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Entries to Dummy " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Mind Those Entries " – לחץ כאן

לקישור לשיעור של גלעד אופיר " תזמון וכניסות – מבוא לתכנון משחק היד ללא שליט חלק ב' " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Respect The Entries " – לחץ כאן

לקישור לשיעור "Entry Management " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " ?Interesting Bridge Deals : If partner has an #entry, what would you use it for " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Decent Choices " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " The importance of entries " – לחץ כאן

לקישור לשיעורי " Maintaining and Creating Entries " – לחץ כאן וכאן

לקישור לשיעור " כניסות " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Partner is Entryless " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Entries " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Using entries (Part 2) " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Finding Extra Entries " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Entries and timing " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Looking after your entries in a hand of bridge " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " preserving an entry where needed " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " חסימות וכניסות שעור 1 " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " כניסות וחסימות פרק 2 " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Using Trump for Transportation " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Defence: Attacking dummy's entries or weakness – some more examples " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Managing Entries " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " What About Entries " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Concept of Entry management ver X " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Entries & Communication " – לחץ כאן

לקישור לכתבותיו של Mike Lawrence בכותרת " Entries " – לחץ כאןכאןכאןכאןכאןכאןכאן; וכאן

ישן! לקישור לכתבה " Keep Entries To Dummy " בעיתון " Eugene Register-Guard " מיום 12.05.1975 – לחץ כאן

סיימת לקרוא את הכתבה,  בוא להתנסות בפתרון בעיות " שמירת כניסות לשולחן " – לקישור לכתבה – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות