אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / מומלץ להעריך בחצי ערכו של מכובד בודד

מומלץ להעריך בחצי ערכו של מכובד בודד

פורסם ביום: 14.06.2011; עודכן ביום: 03.01.2024

זהו טיפ מספר 7 מכתבת "65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הטיפ:

מומלץ לספור מחצית הנקודות עבור כל מכובד Singleton, זה נותן ערך הוגן עבור שוויו. שים לב כי בעת פתיחת ההכרזות אתה לא צריך (כמובן) להוסיף נקודות עבור כל קוצר, זאת משום שה-Singleton, למשל, הוא שימושי רק אם אתה משחק בחוזה בסדרה – אולם בשלב ההכרזות ולפני שנמצאה התאמה, אינך יודע אם אתה עומד לשחק בחוזה בסדרה.

לעומת A Singleton שערכו 4 נק', ערכו של K בודד (Singleton King = Kingleton), שייתכן ויופל ע"י ה-A של היריבים, בד"כ חסר ערך, אלא אם לשותפו ה-A או ה-Q בסדרה.

הביאור:

כאן אתה הכרוז בדרום, כולם פגיעים:

2014-01-13_065402

עם 13HCP זה נראה כמו הכרזת פתיחה ברורה, אבל יש להתחשב בכך שחלוקות ידיים 4-4-4-1 אינן רצויות ביותר לפתיחה כי הן קשות להכרזה. יתר על כן, אם אס היריב "הורג" את ה-K שלך, ואז אתה נשאר עם ספירה נחותה של 10HCP. באמצעות כלל "מחצית הנקודות" תישאר עם סה"כ 11/12 נקודת ולכן במקרה הטוב, הכרזת פתיחה גבולית. בהתחשב בעובדה, כפי שצוין לעיל, כי חלוקות ידיים 4-4-4-1 הן בעייתיות להכרזה, מומלץ לעבור-pass עם היד הזאת. אל תשכח שאתה יכול לחזור למכרז מאוחר יותר במידת הצורך: ה-pass שלך בסיבוב הראשון פשוט קובע כי אתה לא מרגיש כי היד שלך ראויה להכרזת הפתיחה.

היד המלאה:

2014-01-13_065416

על ידי ה-pass בסיבוב הראשון,  הגבלת את ידך – וככל שהמכרז מתקדם אתה שמח שעשית כך, כי נראה כי ה-K שלך הוא חסר ערך. עם זאת, אתה יכול להיכנס אל המכרז בסיבוב השני: יש לך יד מקסימלית עבור ה-pass הקודם שלך ויש לך את צורת היד המושלמת: קוצר ב- ותמיכה עבור כל הסדרות האחרות, מה שאומר שאתה יכול להתחרות על החוזה. שותפך הכריז בגובה 3, אבל לא התפתה ללכת גבוה יותר שכן אתה הגבלת ידך בתחילה. אם היית פותח את ההכרזות יכול להיות שזה היה עניין אחר.

הערת המתרגם: אציין כי עפ"י מספר מקורות עולה כי יש להפחית את ערכו של ה-Singleton Honour בסדרה צדדית לפחות בנקודה, למעט בסדרת השליט (כמובן, לאחר התאמה).

כמובן, שהתמונה משתנה כאשר יש לשותפך מכובדים באותה סדרה צדדית.

מקור: B. Magge-Mrbridge

תרגום ועריכה: גבי לוי

Editing and translation rights and more

© Copyright Gabi Levy-2014-2024

עפ"י porthcawl: מה אם המכובד singleton? דעות המומחים שונות במצב זה, אבל הכותב ממליץ להתייחס לכל מכובד יחיד מלבד ה-A, כאילו היה קלף spot, כלומר ה-HCP של היד בסך הכול, מופחת בערך של המכובד.

עם A יחיד, הכותב מתייחס כאילו היד מאוזנת.

לקישור – לחץ כאן

שים לב, אל תוביל מכובד singleton, אלא אם כן שותפך הכריז את הסדרה!

עפ"י bridgebum: מכובד יחיד צריך להיחשב עבור HCP או קוצר, אבל לא שניהם. כלל זה חל גם על החזקות מכובדים של doubleton כמו AK, KQ, KJ, QJ וכו'.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Zar Petkov: יש להפחית ההסתמכות על "השילובים המוגבלים" כמו KQ, QJ, singleton honor וכו' מהדרך הסטנדרטית.

לקישור – לחץ כאן

אודות Bridge

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות