אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / מכובדים מבודדים אינם טובים, מלבד בסדרת השותף

מכובדים מבודדים אינם טובים, מלבד בסדרת השותף

פורסם ביום: 16.06.2011; עודכן ביום: 02.01.2024

זהו טיפ מספר 9 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הטיפ:

קלפים מכובדים צמודים עדיפים לביסוס לקיחות ולעקיפות.

הביאור:

למה הכוונה במונח מכובדים "מבודדים", אתם עשויים לשאול? בעיקרון, מכובדים אשר רק הם בעצמם בסדרה אשר כתוצאה מכך חלשה יחסית. מכובדים תמיד עובדים טוב יותר יחד, הן לביסוס לקיחות והן לביצוע עקיפות. הבט ביד זו:

2014-01-13_074819

זו באמת יד מכוערת! עם כל מכובדים שעליהם לעבוד בעצמם, מרבית ה-9HCP יתבזבזו – כנראה מחצית מתוך המכובדים ביד זו יפלו על מכובדי היריב. לעומת זאת, אם יש לך 9HCP בסדרה אחת, למשל AKQ3, יהיו לך 3 לקיחות.

השווה 2 סדרות אלו:

2014-01-13_074833

ב- אתה עלול רק לבצע רק לקיחה אחת כי המגן עם ה-A צריך להשתמש בו כדי "להרוג" את אחד מהמכובדים שלך. עם זאת, ב- אתה יכול להוביל לכיוון המכובדים הצמודים; אתה יכול לראות מה יקרה אם לדרום יש את ה-A? אם הוא יישחק אותו, אתה יכול לשחק נמוך, אבל אם הוא מעכב אתה יכול לזכות ב-K, לחצות בחזרה ליד במזרח ולהוביל  נוסף ולהציב את דרום במצוקה נבזית שוב. בעיקרון יש לך סיכוי של 50% של ביצוע 2 לקיחות בסדרה כאשר המכובדים שלך הם ביחד.

בדרך כלל אתה צריך להיות זהיר ממלכים, מלכות ונסיכים אשר הם בודדים, ואם יש לך החלטה גבולית לעשות, זה אחד ההיבטים של ידך אשר צריך להשפיע על ההחלטה שלך. עם זאת, כדאי גם לקחת בחשבון כי אם מכובד בודד בידך נתמך על ידי ההחזקה של שותפך, זה משיב לעצמו את כוחו, ובכך המכובד בסדרה של השותף יכול להיות יקר מאוד, למשל:

2014-01-13_074847

2 השחקנים במכרז זה צריכים להוסיף כוח עבור המכובדים בסדרה של שותפם. המכרז מתחיל כרגיל, 2 השחקנים מראים 5-קלפים ב-Major's שלהם ולאחר מכן מערב מראה את הסדרה השנייה שלו. מזרח יודע שיש לו התאמה של 8 קלפים ב-, אבל כמה גבוה הוא צריך ללכת? עם רק 9HCP, אפשר לסלוח לו על שנשאר בגובה נמוך עם 2, אבל מזרח הוא חכם יותר כי: הוא מוסיף נקודה עבור הסדרה החזקה וארוכה (ראה טיפ 8) והוא גם מוסיף חוזק עבור ה-K שלו בסדרה של שותפו. מעל מערב 3 הוא הזמנה למשחק, אבל מערב הוא חלש למדי; האם לא 12 HCP מינימום? אכן, זה כך, אבל מערב יש לו סדרה חזקה וטובה ו-K שלו ב- הוא פשוט היכן שמערב רוצה שזה יהיה – בסדרה של שותפו.

הבט ב-2 הידיים ביחד ואתה יכול תראה כמה טוב 2 המלכים משלבים עם החוזק ביד האחרת: מתברר שהם שווים לקיחה אחת מסוימת, טובה בדיוק כמו ה-A. חוזה 4 הוא חוזה אמיץ אך יש סיכוי סביר להצלחה.

מכובדים בסדרה של שותפך יקרי ערך מאוד – תמיד קח בחשבון את ההחזקות בידך בסדרות של שותפך כאשר אתה שוקל החלטת סגירה.

לקישור לטיפ מספר 7 " מומלץ להעריך בחצי ערכו של מכובד בודד " – לחץ כאן

מקור: B. Magge-Mrbridge

תרגום ועריכה: גבי לוי

Editing and translation rights and more

© Copyright Gabi Levy-2014-2024

לקישור לכתבתו של Alan Truscott – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Point Count vs. Honor Count " – לחץ כאן

עפ"י Marty Bergen: כל המכובדים הופכים שווים פחות כאשר הם "מבודדים".

לקישור – לחץ כאן

עפ"י ניתוח יד של Neil H. Timm : תוך הפחתת נקודות עבור Qs ו-Js מבודדים.

לקישור – לחץ כאן (עמ' 9)

הטיפ של השיעור " Improve your finessing " : כאשר יש לך מכובדים מבודדים אם אתה יכול להרשות לעצמך להפסיד לקיחה, זה בדרך כלל נכון להוביל לכיוון המכובדים מאשר לנסות לעקוף.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים של Jim Steele (עמ' 3) – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Honor Count vs Point Count " – לחץ כאן

אודות Bridge

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות