אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / Overcall חלש חייב להתבסס על סדרות חזקות.

Overcall חלש חייב להתבסס על סדרות חזקות.

פורסם ביום: 03.07.2011; עודכן ביום: 02.01.2024

זהו טיפ מספר 20 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

Overcall חלש חייב להתבסס על סדרות חזקות.

הביאור:

תמיד צריכות להיות לך סיבות טובות להכריז Overcall, כאשר ידך חלשה תיתכן רק סיבה אחת: יש לך סדרה חזקה וארוכה. אם שותפך יכול להסתמך על איכות הסדרה שלך. זה יאפשר לו שיפוט נכון במהלך ההכרזה ובמהלך המשחק.

הידיעה כי שותפך מחזיק בסדרה חזקה יכולה לעזור במספר דרכים: (א') זה הופך את הבחירה שלך בהובלה לקלה יותר – אתה לא צריך להתפתות בהובלת הסדרה משל עצמך כי לשותפך תהיה החזקה אשר יש לה ערך, כאשר מובילים לכיוונה ; (ב') זה יכול לעזור כדי לבחור את החוזה הסופי עם מכובדים גבוהים בסדרתו של שותפך, אתה יכול לסמוך על סדרה יציבה ולנסות להגיע לחוזה NT (ראה טיפ 14-" כח ואורך בסדרות –minor's יסייעו לבצע חוזה ב-NT ") וכן (ג') אולי אפילו לאפשר לך להעניש את היריבים שלך עם Double.

איך תדע שיד שותפך חלשה?  אם יש בידך 7 או 8 נקודות והיריבים מכריזים משחק מלא, על ה-Overcall שלו להראות סדרה טובה מאוד, שעליה תוכל להסתמך.

תסתכל על היד למטה ותראה אם אתה יכול לעשות שימוש ב-overcall של שותפך. אתה בדרום, מחזיק:

עם מזרח – מערב פגיעים, אתה שומע את המשך המכרז:

מה לכל ה… הכריז שותפך? לא נראה כי יש בידו נקודות רבות, ולכן הוא היה צריך סדרה מעולה. כאשר אתה משחק בתחרות זוגות ( duplicate pairs ) ויש לך יד הכפלה מעולה: אתה סומך על השותף שלך כי יש  בידו סדרה טובה, אז אתה מכריז Double ומוביל את ה-K. החלוקה המלאה:

מחלק מערב, מזרח-מערב פגיעים:

בחלוקה זו אתה יכול לקחת את 3-הלקיחות הראשונות – מערב לא יכול  overruff ה-9 שלך, עדיין יש לך A ו-K בשליט! זה  500 + עבור שתי נפילות ב-Duoble – ופגיעים.

כמה שחקנים בתחרות ישתמשו בהכרזות בקפיצה להראות ידיים חלשות כמו למעלה של צפון, אבל במשחק במערכת הטבעית אתה צריך לאפשר ל-overcalls שלך בגובה אחד לאפשר מרווח הכרזות רחב. לצפון יש סיבה טובה ל-overcalling: לא רק שהוא רוצה הובלה בסדרה, אבל הוא מרגיש שאם הוא ימצא התאמה, הוא יוכל למצוא הקרבה נגד 4 כי הפגיעות נוחה.

שנה את יד הדרום לזו שמתחת, למשל:

עכשיו 4 יבוצע בקלות, אבל צפון דרום יתחרו על4. חוזה זה עושה רק 7 לקיחות, אבל בפגיעות הנתונה, זה עולה רק  500 – עבור שלוש נפילות ב-Duoble, במקום 620 – עבור 4.

Overcall אגרסיבי יכול להשתלם בדרכים רבות ושונות, אך ביד חלשה הקפד להחזיק סדרה טובה וחזקה.

מקור: B. Magge-Mrbridge

תרגום ועריכה: גבי לוי

לקישור לכתבה " הכרזות Overcalls – כתבה תשיעית: Weak Jump Overcalls-WJO's " – לחץ כאן

Editing and translation rights and more

© Copyright Gabi Levy-2011-2024

עפ"י David Lindop: סדרה טובה או יד טובה? בשלב מסוים, הקריטריונים העיקריים ל-overcall היו סדרה 'טובה' של 5-קלפים או יותר. ככל שהסדרה ארוכה וחזקה יותר, כך קטן הסיכוי שהיריבים יכפילו לעונשין. ככל שהסדרה טובה יותר, ערך 'הכוונת הובלה' גבוה יותר אם היריבים ינצחו במכרז. הסגנון המודרני, לעומת זאת, הוא להכריז overcall עם סדרה טובה או יד טובה, או שניהם.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י henleybridge:

  1. עם יד חלשה ו/או בסדרה ארוכה טובה, ה-pre-emptive overcall יכול להוביל להקרבה שווה.
  2. עם סדרה חזקה אך עם יד חלשה, overcall יכול להגיד לשותף איזו סדרה להוביל בהגנה. עם A ו-K בסדרה של 5 קלפים אבל עם סיכוי קטן להתחרות במכרז, ה-overcall יכול לתת הכוונת הובלה להגנה. הובלת הפתיחה בהגנה יכולה להביס את החוזה.

לקישור – לחץ כאן

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות