אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / נסה להראות לשותפך את רצף המכובדים ה"מוצקים"

נסה להראות לשותפך את רצף המכובדים ה"מוצקים"

פורסם ביום: 10.03.2012; עודכן ביום: 06.01.2024

זהו טיפ מספר 53 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הטיפ:

נסה להראות לשותפך את רצף המכובדים ה"מוצקים"

הביאור:

רצף מוצק בסדרה הוא ברכה: הוא הופך את ההובלה לקלה כי הוא בטוח, ומבסס במהירות לקיחות. לדוגמה, החזקה כגון K-Q-J-T היא נפלאה, לרוב הובלה בסדרה אינה תורמת דבר, ובאותו זמן סביר להניח שהיא מבססת לקיחות.

מרבית שחקני הברידג' מודעים לערך של הובלה מרצף, אבל אולי קצת נדירה יותר ההזדמנות להיפטר מקלף גבוה כדי להראות רצף מלא. עליך להשליך (discard) את הקלף העליון ברצף כדי להציג את הרצף שלך, או לעקוב בסדרה עם קלף גבוה כדי להראות את הרצף.

במצב זה, כאשר שותפך מוביל ה-A , כדאי לעקוב עם Q  : זה מראה כי אתה מחזיק גם את הJ, שיכול להיות שלא יסולא בפז במתן כניסה לידך. בסיבוב השני שותפך יכול בבטחה underlead – להוליך מתחת ל-K שלו ולהכניס אותך עם ה-J שלך, למצוא דרך למעבר הורג בסדרה דרך הכרוז.

השלכה מראש רצף נוטה להיות שימושית מאוד כאשר הכרוז מריץ סדרה ארוכה שני המגנים  צריכים להחליט מה לשמור, אם המגן יכול להראות כוח רב בסדרה על ידי הצגת הרצף שלו, זה יעשה את חיי השותף להרבה יותר קלים, מה שמאפשר לו להשליך בסדרה זאת.

הנה דוגמא למצב כזה:

דרום היה נחוש להעניש את שותפו על פתיחה קלה! האם אתה יכול להעניש את דרום על הכרזת יתר-overbidding ?

אתה מוביל spade כי לא סביר שלדרום יש אורך שם, הכרוז מנצח אותו ומשחק את 8 הלקיחות: 3 לקיחות spade כולל הראשונה ו-5 לקיחות בסדרת ה-diamonds המוצקה A-K-Q-J-T

מה הם 5 הקלפים האחרונים שלך? לאחר קריאת טיפ קודם על discarding-השלכה (טיפ 43), אתה רוצה לשמור על 4 קלפי ה-clubs שלך, אבל זה אומר חשיפת ה-K שלך.

מה עליך לעשות?

למרבה המזל שותפך נחלץ לעזרה, ההשלכה הראשונה שלו היא Q  ועכשיו אתה יודע מה לעשות:

לשותפך יש מעט מאוד לחשוב עליו, אבל הוא מבין כי אתה תהיה תחת הרבה לחץ. השלכת ה-Q מעולה :זה אומר לך שיש לו רצף מוצק ב-hearts והוא יכול על כן לדאוג לסדרה. כל  הדאגות נעלמו, אתה יכול לזרוק בשמחה את ה-hearts שלך ולשמור את החשוב כל קלפי ה-clubs .

 הדוגמא האחרונה מראה כיצד באפשרותך לעזור לשותפך להבין במה להוביל:

מערב הוביל את 4 הזוכים שלו ב-club ומזרח משליך J על האחרון.  האם אתה יכול לראות איך זה מועיל למערב ? לא בטוח כיצד לנהוג, הוא לא היה להוט על מעבר ל-spade (המוביל אל הכוח של הכרוז), אבל מכיוון שמזרח הראה סדרה מוצקה מערב יכול בשמחה להוביל ב-spade לא מצפה לבצע לקיחה בסדרה זאת, אבל יודע שזאת הובלה בטוחה.

כפי שאתה יכול לראות, כל מעבר אחר יאפשר לכרוז לבצע לקיחה נוספת בסדרה.  באמצעות המעבר ל-spade הכרוז לא יכול להצליח, לאחר השלכת heart מידו על ה-club הרביעי, האפשרויות היחידות שלו הן לחפש קצת מזל ב- diamonds או hearts , שאף אחת מהן לא תתגמל אותו.

בכל פעם שבידך רצף כזה, נסה לבצע שימוש בו, באופן אידיאלי על ידי הובלת הקלף העליון שלו, אבל המשך עם הקלף העליון על הובלת השותף, או השלכת ראש הרצף, יכול להיות אמצעי פשוט מוצלח.

מקור: MrBridge-B. Magee    תרגום ועריכה: גבי לוי

עפ"י הטיפ של David Farmer: בכל מקום אפשרי הובל לכיוון מכובדים ורצפי מכובדים, או יותר טוב עדיין עם רצפי מכובדים שבורים חכה עד שהיריבים יובילו את הסדרה.

לקישור לכתבה " Opening Leads By The Bridge World " – לחץ כאן

ומצד שני, עפ"י השיעור " Opening leads ": אל תוביל את הסדרות של היריבים עבורם, גם אם יש לך החזקה טובה למדי. כדי שהובלה כזו תהיה נכונה, צריכים להיות לך קלפים מוצקים, כמו KQJT9.

לקישור – לחץ כאן

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות