אתה נמצא כאן: ראשי / לא לשימוש / אמונות טפלות (תפלות) במשחק הברידג'

אמונות טפלות (תפלות) במשחק הברידג'

פורסם ביום 31.08.2012; עודכן ביום: 04.12.2023 (חמסה חמסה)

וכעת, באווירה אחרת מהחוקים והכללים, מעולם ההיגיון ומהזיכרון, הכתבה " אמונות טפלות (תפלות) במשחק הברידג' ".

מסתבר כי, אמונות אלו קיימות בשפע גם בקרב שחקני ברידג' ולא ניתן להתעלם מהן לחלוטין.

לדוגמא, עפ"י bridgeguys, תיאורית האמבטיה ומשחק הברידג' –  "Bathtub Bridge Theory ":

זהו מונח המשמש את שחקני ברידג' של Rubber Bridge , אשר בדרך כלל משחקים בבתים פרטיים. זוהי אמרה או הנחה של המשמעות שמקורה לא ידוע כי השחקן שיושב הכי קרוב לחדר בבית, שבו ממוקמת האמבטיה, יהיו בידו קלפים טובים יותר או שהקלפים שחולקו לו טובים יותר, ובכך יגדלו אחוזי הזכייה שלו בתחרות.

לכניסה לאווירת ה " אמונה טפלה / תפלה " – " Superstition " עם Stevie Wonder – באולפן – לחץ כאן; להקלטה חיה ב- Sesame Street  – לחץ כאן

השחקנית האנגלייה Nicola Smith, אלופת העולם ואלופת אירופה פעמים רבות, היתה רגילה שעולם לא להחליף בגדים לאחר משחק ראשון מוצלח.

באותה כתבה מוזכר שחקן מומחה ישראלי שבאמצע תחרות עזב את השולחן וחזר עם זוג תואם של גרביים שהוא לא גרב קודם לכן, והסביר לצופים הנדהמים שהוא פשוט היה צריך ללכת ולגרוב אותם כי הוא חש שמזלו היה זורם ממנו בין אצבעות רגליו!

עוד דמות יוצאת דופן, המנוח Mauri Stampf, שייצג את ישראל במספר אירועים בינלאומיים בשנות השמונים, היה נוהג באופן שגרתי לעשות חור בכל פריט חדש של בגד שרכש ליצירת דרך למזל הרע לצאת במהלך המשחק.

לכתבה " Touching wood? Bridge and superstition  " של Pietro Campanile באתר: migry.com- לחץ כאן

השחקן המומחה Grant Baze צוטט בריאיון בעיתון " San Fran­cisco Chronicle ": "אני לא האמנתי באמונות תפלה, עד נעשיתי מעורב במשחק הברידג' ברצינות" . ראשית, זאת היתה אבן מיוחדת שהחזיק בכיסו. ואז, באמצע, שנות ה-60 הוא החליט ששיר מסוים -" The Mamas and The Papas' " California Dreamin ' " – מביא לו מזל, והוא היה שר אותו לעצמו כשנכנס למועדון או לתחרות ברידג' .

לקישור לשיר – לחץ כאן וכאן

באותם ימים, ערב הטורניר, Grant Baze חזר על המילים " תנצח מחר, תנצח מחר " לפני שהלך לישון. ובמשך 15 השנים האחרונות הוא השתמש באותו עט Parker אדום, מתנה מחבר, כדי לשמור על הניקוד. "השתמשתי בעט ביום הראשון של התחרות וניצחתי", אומר. Baze "אז עכשיו, אם אני שוכח להביא אותו, אני אשאיר את שולחן הברידג' ואביא אותו."
יש לך מזל שזה למילוי אחד, Grant !

Grant Baze שיחק עם Barry Crane בטורניר ארצי בשנת 1983 והם הכריזו 7NT עם החזקת סדרת Club המשולבת שלהם שהיתה בדיוק: A-x-x-x מול K-J-T-9 עם רק 12 לקיחות מלמעלה:

עם שתי ידיים מאוזנות Baze לא ציפה לקבל ספירה על היד כדי לעזור לו לנחש את המיקום של ה-♣Q החסרה.

ל- Barry היו כמה כללים לאמונות טפלים ששותפיו "נדונו" לקיים או אחרת. אחד מהם היה שאם היו לך שתי דרכים לנחש מיקום מלכה, אתה לא צריך לחשוב על זה – המלכה תהייה מעל הנסיך בסדרות minors, ומתחת לנסיך בסדרות ה-Majors. אז אם אתה מחזיק A-x-x-x ובדומם יש K-J-T-9, אתה משחק את האס ומוביל את ה-J, אם הסדרה הייתה Major, ולהוביל המלך ולעקוף בחזרה, אם הסדרה היה minor. פשוט, לא ?

פשוט בצע את הכלל של Barry;. אם זה לא עובד, לפחות הוא יסתום את פיו "הוא החל לגבות כמה זוכים בסדרות הצדדיות אך לאכזבתו הסדרות מחולקות באופן משוגע, והוא קיבל ספירה מדויקת על היד.
ביד היריב מצד שמאל -LHO היו שלושה clubs וביד היריב מצד ימין-RHO היו שני clubs, שעשה את זה 50% לשחק טוב יותר להתעלם מהכלל של Barry ולשחק ♣ K ולעקוף ♣ Q מעל ♣ J במקום על פי המוכתב בכלל של Barry.

לקישור לכתבה " Grant Baze on Barry Crane " – לחץ כאן

בהחלט הסיפור הסנסציוני ביותר של עידן הברידג' המודרני היה הרצח האכזרי של Barry Crane שחקן העל וה-celebrity בשנת 1985.

לקישור לכתבה " נכלא למשך (מינימום) 23 שנים לאחר שרצח את אשתו בגלל משחק ברידג' " – לחץ כאן

בינתיים, באותו הזמן, בקומה תחתונה בחלק אחר, Mike Smolen (עוד מומחה גדול ופעמים רבות השותף של Barry בעבר) שחק אותה היד, מודע היטב לכך שעליו ועל Baze  להתמודד עם אותה הבעיה. Mike קבל גם הוא ספירה על היד, אבל החליט לעקוב בכלל של Barry . ואכן, המלכה הייתה ב-Doubleton offside (נבדל) Mike  הצליח לבצע את החוזה. רואה את החלוקה, Mike ידע ש-Baze, שחקן טכני מעולה, לא יכול היה להתאפק מלנסות לבצע את היד בדרך הנכונה מהבחינה טכנית, ללא קשר לאמונות הטפלות של Barry.

אז הוא אמר לשותפו "תקשיב טוב, אתה עומד לשמוע פיצוץ מלמעלה". איך הוא צדק. Baze נכשל בניחוש מיקום המלכה ו-Crane השתולל, צרח כמו מטורף ולאחר מכן יצא בריצה מהחדר. כשהוא חזר הוא זרק בכוונה את ששת הלוחות הבאים ברצף. הם נכשלו באירוע ב -0.2% ובאופן טבעי הוא האשים Baze על זה!

מתוך הסקרנות ניסה Baze, בטורנירים הבאים, לעקוב כמה פעמים הצליח הכלל של Barry בחלוקה הספציפית הזאת. להפתעתו הרבה הכלל של Barry עבד פי שניים ממספר הפעמים שהשיעור הסטטיסטי היו נותן.

(מקור: stanford.edu)

לקישור לכתבה " ?Superstitions " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של Alan Truscott בכותרת " Bridge: Top Players' Superstitions Don't Extend to the Table " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Lucky at Cards " – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות