אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / בחר 2 סדרות מפתח כדי להתרכז במהלך המשחק

בחר 2 סדרות מפתח כדי להתרכז במהלך המשחק

פורסם ביום: 01.03.2012; עודכן ביום: 06.01.2024

זהו טיפ מספר 49 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

בחר 2 סדרות מפתח כדי להתרכז במהלך המשחק

הביאור:

התמקדות בכל 52 הקלפים בכל חלוקה הינה קשה מאוד ומעבר לאפשרי לרובנו, לכן מומלץ לך לנסות לבחור 2 סדרות שנראות לך חשובות להגנה שלך. סביר יותר שתוכל להתמקד בחצי חפיסת הקלפים ולאחר שבחרת את סדרות המפתח, תוכל לשים לב לקלפים שהושלכו בסדרות אלו, ויהיה לך סיכוי טוב יותר להתמודד עם המהלכים הבאים.

חשיבה על סדרות אלה בשלב מוקדם, וניסיון לנתח אותם, תחסוך לעתים קרובות את הצורך בניחוש לבסוף.

דרום פתח ב-Weak No-Trump חלש ( (12-14HCP); צפון השתמש ב-Stayman ולאחר מכן העלה ל-3NT. עם ידו המאוזנת, צפון יכול להצליח יותר, ולא לטרוח ב-Stayman מלכתחילה.

אתה במזרח מגן כנגד 3NT , שותפך מוביל T

לפני שתתחיל, מהן סדרות המפתח עבורך? Spades  ו-diamonds.

ה-Heart בקרוב ייעלמו, ואכן, שותפך זוכה ב-Q בסיבוב השלישי ולאחר מכן גובה את ה-heart  ה-13 .

הן ה-diamonds והן ה-spades יכולים להיות חשובים. מה אנחנו יודעים מתוך ההכרזות?

בדרום אין 4 קלפי spades (זכור את התגובה 2 ל-Stayman) כלומר לשותף לפחות 3. בהנחה שלכרוז יש A  (אחרת השותף יכול לנצח את הכרוז עכשיו!) מה קורה אם לכרוז ה-J ?

הכרוז יוכל לקחת עקיפה פשוטה ב-spades , כך שזה נראה שאתה צריך קצת עזרה משותפך ב-spades .

מה עם ה-diamonds ? ובכן, אם לכרוז יש 4 קלפי diamonds , אתה צריך לשמור על ה-diamonds שלך, כי לשותפך יהיו רק 2 ולכן הוא לא יוכל לעזור.

מדוע כל זה חשוב?

מפני שלעתים קרובות בסוג זה של חוזים, לאחר שאתה לוקח את הראשונה מ-4 לקיחות, הכרוז יתחיל להריץ לקיחות ואתה צריך להחליט איזה קלפים לשמור. בסוף המשחק תגלה כי ייתכן שלא תוכל לשמור גם את  spades וגם את ה-diamonds . אתה תצטרך להחליט אילו  לשמור. כמעט תמיד במצב זה המגנים צריכים לעבוד יחד: הם צריכים לשמור כל אחד, על סדרה אחת, אז מה שאתה מנסה להשיג הוא: מהי הסדרה שאתה צריך לשמור. ראה איך יתפתח המשחק:

בסיבוב הרביעי של hearts הדומם זורק 6, אתה משליך 4 והכרוז זורק 2 . זכור את השלכת ה-diamonds.

שותפך עובר ל-club ועכשיו ה-action-הפעולה מתחילה, נראה כי  לכרוז כי יש 4 לקיחות  קלות ב-club והוא מתחיל לשחק אותן: הוא זוכה ב- K-J ולאחר מכן מוביל את ה-2 ל-Q שלו, ובשלב זה אתה חייב לעשות את ההשלכה הבאה שלך והחלוקה היא:

לכרוז יש 4 clubs , כך שהוא לא יכול היה להתחיל עם 5 diamonds. שים לב גם שהוא השליך diamond, כך שאתה יכול להרשות לעצמך diamond בהשלכה הבאה כי לכרוז לא נותר רביעי . אתה השלכת 3  אין זה מפתיע לראות את ה- A מופיע, וכעת הגיע הזמן להשלכה המכרעת. עם זאת, לא צריכה להיות לך בעיה,  כי אתה כבר עשית את העבודה הקשה: אתה צריך עזרה משותפך ב-spades  והוא צריך את עזרתך ב-diamonds כלומר אתה להתרכז בסדרת ה-diamonds והוא משגיח על ה-spades לכן אתה משליך spade ועל הכרוז להפסיד לקיחה בסוף, כי החלוקה המלאה היא:

זוהי הגנה קשה מאוד והסיכוי היחיד להימנע הניחוש הוא על ידי חשיבה מוקדמת על כל הדברים. התמקדות ב-2 סדרות תיתן לך הזדמנות לנסות להעריך את כל המידע הזמין. באיזו תדירות אתה מוצא את עצמך עם המשימה שאין לקנא בה לבחור את ההשלכה שלך בשלבים האחרונים של המשחק, מתוך ידיעה שאם אתה עושה טעות, הכרוז יבצע את המשחק שלו? כאן אתה המגן היחיד שיכול לטפל ב-diamonds מפני שלשותפך 2 קלפים שיפלו מתחת ל-A ול-K, אבל שותפך מחזיק אורך ב-spades והיה יכול לטפל ב-spades עבורך, אם אתה משליך diamond שני בסוף, ה-diamond השלישי של הכרוז היה מנצח והחוזה שלו היה מבוצע.

הגנה גדולה הינה תרגיל בשותפות, וכמעט תמיד על כל אחד מכם יש לקחת אחריות עבור סדרה אחת בלבד – להתאמן בזה הוא החלק הקשה! הסיכוי הטוב ביותר של הימנעות מניחוש הוא על-ידי חשיבה אודות סדרות המפתח בשלב המוקדם.

מקור: MrBridge-B. Magee    תרגום ועריכה: גבי לוי

עפ"י Karen Walker: שים לב לאיתותים של השותף. הם מספרים לך על האורך שלו והחזקות אפשריות בקלפים גבוהים בסדרות מפתח.

עפ"י bidandmade:

  1.  מקד את מאמצי הזיכרון שלך רק בסדרות המפתח שלך.
  2. בחר את 'סדרות המפתח' שלך, וצפה/ספור בהן הכול.
  3. בתחילת המשחק, החלט אילו הן 2 סדרות המפתח שלך (אלה עם קלפים גבוהים, או סדרות ארוכות), והחלט אם בסופו של דבר יכולים להיות מנצחים שם. עשה 2 דברים חשובים:

א. צפה בכל השלכה, כדי שתדע בדיוק כמה קלפים שוחקו;

ב. חשוב על צורת הידיים של כולם, על סמך ההכרזות וכו'.

לקישור לשיעור " Improving Your Bridge Memory " ב-youtube – לחץ כאן

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות