אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הזהר מלהוביל מסדרת ארבעה קלפים עם מכובד בודד ללא קלפי ביניים

הזהר מלהוביל מסדרת ארבעה קלפים עם מכובד בודד ללא קלפי ביניים

פורסם ביום: 17.03.2012; עודכן ביום: 14.01.2024

זהו טיפ מספר 56 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

הזהר מלהוביל מסדרת ארבעה קלפים עם מכובד בודד ללא קלפי ביניים

הביאור:

כנגד חוזי NT עליך לנטות להוביל מסדרתך הארוכה והחזקה ביותר. כאשר מדובר בסדרה של 5 קלפים, יש סיכוי טוב שתקבל משהו בחזרה לאחר לקיחת סיכון ההובלה: יש מקום לתקווה שהצד שלך יבסס סדרה זו וייתכן שתבצע 2 או 3 לקיחות נוספות – לא אכפת לך למסור לקיחה אחת אם אתה מקבל כל כך הרבה בחזרה. עם זאת, הדבר לא נכון תמיד כאשר בידך סדרה של 4 קלפים: לקחת אותם סיכונים עלולה להיות מעשה פזיז, כי תוכל למסור לקיחה ולעולם לא לקבל אחת בחזרה, או לפחות רק תקבל אחת בחזרה.

כאשר הנך שוקל להוביל מסדרה של 4 קלפים, שקול באיזו מידה אתה דורש מהשותף שלך לעזור לך; והסתכל גם על קלפי ה-intermediates (קלפים שעשויים להיות גבוהים או זוכים לאחר שישוחקו הקלפים המדורגים מעליהם, בעיקר עשיריות ותשיעיות): אם הקלפים השניים והשלישיים הם חזקים, אתה תוכל לקחת את 2 הלקיחות האחרונות בסדרה, כך שזה יהיה שווה את זה.

לדוגמא:

לסדרה זו יש ערך מסוים כי ה-9 וה-8 עשויים לממש את ערכם

  Q 9 8 3

סדרה זו היא מאוד מסוכנת: הובלה מהמלכה עלולה לעלות בלקיחה ויש לך תקווה קטנה לקבל לקיחות בחזרה

  Q 7 5 2

לא סדרה חזקה, אך מאחר ויש לך 5 קלפים יש תקווה מסוימת שתזכה ב-2 לקיחות בסופו של דבר

 Q 7 5 3 2

סדרה לא כל כך גרועה להובלה, כי אתה לא צריך כל כך הרבה משותפך לבסס לפחות 2 לקיחות – אם לא 3 או 4

   K J 7 3

ההובלות הכי פחות רצויות הן מסדרות של 4 קלפים עם מכובד אחד בלבד ללא קלפי ביניים (כמו סדרת ה-heart לעיל). הן אינן רצויות במיוחד בתחרויות זוגות כי הן יכולות לעתים קרובות לתת מתנה (ליריבים) יותר ממה שהן מרוויחות.

כאשר מכובדים נחלקים סביב השולחן, הובלה של כל אחד מהם תהיה לעתים קרובות תיתן במתנה לקיחה אחת או אפילו 2 לקיחות.

אם תוביל את ה-3 שותפך עלול לשים ה-J והכרוז יעשה 3 לקיחות בסדרה (יעקוף ה-K שלך בקלות בסיבוב השני). יהיה לך מזל אם יהיה לך מספיק זמן כדי לבסס ה-heart הרביעי שלך, אבל גם זה פיצוי קטן.

ראה איך דברים משתנים כאשר יש לך 2 מכובדים:

ההובלה 3 לא נראית מוצלחת במיוחד, מנוצחת ב-8 של הדומם, אבל אם השותף מוביל את הסיבוב השני בסדרה דרך ה-Q של הכרוז אתה יכול להפיל את ה-A ולעשות 2 לקיחות בסדרה.

מה עוד אתה יכול להוביל אם הסדרה שלך היא לא "רצויה" ?

לעתים קרובות היריבים יצטרכו להכריז 2 סדרות לפני שילכו לחוזה No-Trumps, אז שקול להוביל באחת מהסדרות שלא הוכרזו:  סביר בהחלט שביד שותפך יהיה קצת אורך שם, ואתה תוביל  לכיוון המכובדים שלו.  בקו מחשבה זה, מה היית מוביל לאחר המכרז ביד הבאה שלהלן?

סדרת ה-diamond שלך ירודה מעט ועליך לעשות הטוב ביותר ולהתרחק ממנה. עם 2 סדרות שלא הוכרזו, אם הסדרה שלך לא טובה, אז תנסה השנייה, סביר מאוד לקוות שביד שותפך אולי יש שם משהו. הובל 9 . (1)

מפני שאתה מוביל את ה-9 , שותפך יכול לעקוב עם ה-2, הכרוז יזכה ב-K שלו ולאחר מכן יוביל  heart לנ-J ול-Q של מזרח. מזרח עכשיו יגבה את ה-clubs  שלו ויוביל עם T, משאיר את  הכרוז עם סיכוי של ביצוע 9 לקיחות.

ההובלה "הרגילה" ב-diamond  נותנת לכרוז 3 לקיחות בסדרה: מזרח יתרום ה-J, שיילקח על ידי ה-Q של הכרוז, ואז ה-K שלך יהיה חשוף לעקיפה.  עם 5 לקיחות בסדרות ה- Major , ה-K  מיועד לזכות. לכרוז יש כבר את 9 הלקיחות שלו.

דבר נוסף שיש לזכור כאשר מובילים בסדרה חלשה הוא שאם אין לך בחוץ הרבה כוח, הסבירות של היכולת לבצע את ביסוס הסדרה שלך נמוכה מאוד – לא רק שאתה צריך הרבה עזרה משותפך, אבל אתה גם צריך כניסה.

נסה להימנע מהובלת סדרות 4 קלפים עם מכובד אחד בלבד וללא קלפי ביניים – היא נוטה לתת מתנה יותר משהיא מרוויחה.

(1) שים לב כי ההובלה הרגילה מסדרת 3 קלפים עם 3 קלפים נמוכים הוא הקלף האמצעי, (בשיטת MUD  אמצעי -עליון- נמוך) אבל ב- No-Tumps, בה להבדל בין  doubletons ו-tripletons–שלישיות הוא פחות חשוב , זה יכול להיות חכם יותר להוביל את הקלף הגבוה ביותר. זה בדרך כלל יעזור לשותפך עם המשחק שלו, זה נכון במיוחד כאשר 2 קלפים הגבוהים ביותר ברצף.

מקור: MrBridge-B. Magee    תרגום ועריכה: גבי לוי

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

לקישור לכתבה " כללי הובלה במשחק הברידג', האתגר של שחקן ההגנה " – לחץ כאן

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות