אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הכרזות העברות-Jacoby Transfers במסגרת תחרותית
הכרזות העברות-Jacoby Transfers במסגרת תחרותית

הכרזות העברות-Jacoby Transfers במסגרת תחרותית

פורסם ביום: 14.05.2022; עודכן ביום: 23.03.2024

קהל היעד:

2013-07-24_074611

וכעת, כתבה חדשה " הכרזות העברות-Jacoby Transfers במסגרת תחרותית "

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עפ"י שיעור מספר 9 " Jacoby Transfers " של ה-ACBL (עמ' 17): "בכל פעם שאתה מחליט להשתמש בקונבנציה, אתה צריך לדעת אם היא חלה כאשר היריבים מתחרים במכרז. בתחרות, ההסכם הסטנדרטי הוא להמשיך להשתמש בתגובות העברה-transfer ל-1NT אם היריב מכפיל-doubles, אבל לא להשתמש בהן אם היריב מכריז. אם היריבים נכנסים למכרז לאחר הגשת הכרזת ההעברה, לפותח יש אפשרויות לרבות הכרזות, מעבר-passing ו-re-doubling".

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Robert S. Todd:

הכרזות העברה-transfers ע"י המשיב הן כלים חשובים בהכרזות בונות. הכרזות אלו מאפשרות למשיב להראות את אורך הסדרה בהכרזה הראשונה, בדרך כלל של 5-קלפים, ולהשתמש בהכרזה הבאה כדי להראות את חוזק היד.

אחד המאפיינים החשובים ביותר של כלי הכרזות אלו הוא אפקט הצד – מי יהיה הכרוז. לדוגמה, כאשר השותף פותח ב-1NT, אתה רוצה שהפותח יהיה הכרוז, כך ששימוש בהכרזת Jacoby Transfer מאפשר זאת. תכונת קביעת צד זו של הכרזת העברה-transfer חשובה בהכרזות בונות, אך ניתן להשתמש בה גם בהכרזות תחרותיות.

כאשר יריב אחד מראה יד טובה, אנחנו בדרך כלל רוצים לשים-לקבוע את השחקן הזה כמבצע הובלת הפתיחה. אנחנו יכולים להשתמש בהעברות-transfers ברצפי הכרזות תחרותיות מסוימים כדי להשיג זאת ולאלץ את היריב הזה להוביל מתחת למכובדים בידו.

הסיבות לשחק העברות-transfers בתחרויות הן רבות:

  1. לאפשר קביעת צד נאות כמגן – לקבוע את היריב ביד עם רוב הנקודות בהובלה.
  2. להכריח את היריבים להוביל אל המכריז הפותח – להוביל אל ה-HCP שלנו.
  3. לאפשר דרכים נוספות למשיב להעלות בסדרת השותף – העלאות חלשות לעומת בונות.
  4. לאפשר למשיב להראות 2 סדרות ולהישאר בגובה נמוך – transfer ולאחר מכן הכרזת סדרה חדשה.
  5. לאפשר לשותפות להראות תמיכה או תמיכה חלקית בגובה נמוך.
  6. לגרום ליריבים לקושי בתיאור נכון של ידיהם.

 כאשר היריב מכריז takeout double על הכרזת הפתיחה שלנו:

כאשר אנו פותחים את ההכרזה והיריב מכריז takeout double, אנו יכולים לשחק העברות-transfers ע"י המשיב במצב זה כדי להשיג הרבה מהמטרות הללו.

מסקנתו: מטרת הדיון הזה היא לא להיכנס לכל הפרטים הטכניים של איך לשחק transfers בתחרויות או למשמעות של כל הכרזה, אלא לנסות להבין את הסיבות לכך ששותפויות בוחרות להשתמש ב-transfers במכרזים תחרותיים רבים – ולבקש מאיתנו לנסות להשיג הרבה מאותן מטרות תוך כדי משחק בשיטות סטנדרטיות.

אם אתה נתקל ביריבים שמשחקים נגדך קונבנציות כאלה, הבן מדוע הם משחקים אותן ונסה להימנע מוויתור על לקיחה נוספת בהשוואה לשותפויות שמשחקות בשיטות סטנדרטיות יותר.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י השיעור שלו בכותרת " Responding After a Penalty Double of a 1NT Opening ": כאשר אנו פותחים את ההכרזה עם 1NT, המראה 15-17 נקודות, יש לנו מערכת שיטות הכרזות בנויה היטב המאפשרת למשיב לתאר את היד שלו. המשיב יכול לתקן את חוזה הניקוד החלקי, להזמין למשחק מלא או לחייב אותנו למשחק מלא, כל זאת תוך חיפוש אחר ההתאמה הטובה ביותר של הצד שלנו. אבל כאשר היריב מבצע הכפלת עונשין-penalty double על הכרזת הפתיחה של ה-1NT של השותף, יש סיכוי נמוך יותר שנחפש להזמין או להכריז משחק מלא.

אחרי ה-penalty double הזה מה-RHO-היריב מצד ימין שלנו, אנחנו בדרך כלל מחפשים לברוח מחוזה 1NT ולנסות למצוא מקום בטוח יותר לשחק בו. המקום הבטוח הזה יהיה בתקווה למצוא ההתאמה הגדולה ביותר שלנו או סדרה ארוכה ביד החלשה (ביד של המשיב). כדי למצוא את המקום הזה לשחק בו עלינו לבחון כיצד אפשרויות ההצעות של המשיב משתנות לאחר הכפלת עונשין.

"Systems On" עם יציאות re-double:
לאחר שהמכרז מתחיל עם פתיחה של 1NT מהשותף שלנו ו-penalty double-הכפלה לעונשין ע"י ה-RHO-היריב מצד ימין שלנו (בדרך כלל מראה כ-15+ נקודות), אז אנחנו רוצים להשתמש בכל פעולה זמינה כדי לראות אם אנחנו יכולים לנחות בחוזה הטוב ביותר או הבטוח ביותר שלנו. במצב זה, למשיב תהיה יד חלשה לעיתים קרובות ויהיה מודאג מכך שה-1NT יוכפל וייפול בהרבה לקיחות, ולכן חשוב לנו שיהיו לנו כלים טובים למציאת החוזה הטוב ביותר. הגישה הנפוצה ביותר למצב זה היא להשאיר את "Systems On" ולהוסיף שימוש מיוחד עבור ה-re-double של המשיב.

XX Runout: הרעיון הוא להשתמש ב-re-double (XX) כדרך להגיע לשחק ב-♣2 או 2. הכפלה של המשיב לאחר double עונשין של 1NT לא מראה ערכים, (וזה מה שה-XX מראה בדרך כלל), אבל במקום זאת הוא מבקש מהפותח להכריז ♣2 והמשיב יכול להעביר-pass את זה או לתקן ל-2 – תלוי איזה סדרת 5-קלפים ב-minor יש למשיב. זהו רצף יציאה, המנסה לשפר את החוזה.

DONT Runouts: אם נוכל לאמץ גישה מסובכת יותר להתמודדות עם ההכפלה לעונשין של היריב לפתיחת ה-1NT שלנו, אז ישנן אפשרויות רבות לגישות מתוחכמות אפילו יותר של יציאה או בריחה. אחת הנפוצות ביותר נקראת DONT runouts. מערכת-שיטה זו נועדה לאפשר למשיב להראות גם ידיים יד-סדרתיות ודו-סדרתיות ולשמור על המכרז בגובה נמוך. כדי לעשות זאת, עלינו לכבות-Systems Off, ולשחק משמעויות חדשות לכל ההכרזות שלנו על ידי המשיב במצב זה. במקרה זה, ה-XX משמש להראות יד חד-סדרתית והכרזות מראות ידיים דו-סדרתיות, כאשר המשיב מכריז את הזולה מבין 2-הסדרות שלהם.

213 Runouts:
גישה מתוחכמת עוד יותר ל-runouts לאחר הכפלת עונשין של הכרזת הפתיחה 1NT של השותף היא 213 Runouts. מערכת-שיטה זו משתמשת ב-XX כדי להראות יד דו-סדרתית, מעבר-pass כדי להראות יד חד-סדרתית, והכרזות להראות יד עם 3 סדרות. ידיים של 3 סדרות בדרך כלל הן בצורת 4441, אך לפעמים יכולות להיות 4432 או אפילו 4333.

גישות מתוחכמות אפילו יותר משתמשות ב-pass כהכרזה מיוחדת שמחייבת את הפותח להכריז XX ולאחר מכן מאפשרת למשיב לקבל עוד יותר אפשרויות כיצד לתאר את היד שלו, אפילו לפעמים להשאיר את ה-XX בפנים כאשר יש להם יד טובה.

מסקנתו: כאשר היריב מכריז double עונשין מעל הכרזת הפתיחה של השותף 1NT (לא double רגיל כמו ב-DONT או Meckwell), אז המשיב צריך לוודא שלשותפות אין תוצאה הרת אסון (כמו משחק ב-1NTX -3, לדוגמא). המשיב מנסה למצוא חוזה משחק חלקי טוב יותר לשחק וזה כרוך ביציאה-בריחה מ-1NT. לא משנה באיזו מערכת הכרזות אתה ושותפך בוחרים להשתמש, הדבר החשוב ביותר הוא שלמשיב יהיה סט כלים כדי לנסות לתאר את היד שלו, למצוא התאמה ולשמור על המכרז בגובה נמוך ככל האפשר. אתה והשותף צריכים להבין איזו מערכת או כלים אתם רוצים להוסיף להסכמות שלכם לגבי המצב ה"מסוכן" הזה.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לשיעור שלו בכותרת " Advanced Competitive Bidding: 1m (X) Transfer " – לחץ כאן

לקישור לשיעור שלו בכותרת " Advanced Competitive Bidding: 1M (X) Transfer " – לחץ כאן

לקישור לשיעור שלו בכותרת " 1m (X) Transfers " – לחץ כאן

עפ"י  רם סופר: כיום זוגות לא מעטים משתמשים בהכרזות transfer לאחר שהיריב הכפיל פתיחה של 1 ב-Major. לפי שיטה זו מערב יכריז ♣2 כדי להראות 5 +קלפים ב-diamond. שיטה זו מאפשרת להציג מיד את סדרת ה-diamond עם ידיים חלשות כמו-גם עם ידיים טובות.

לניתוח יד מספר 11 שלו (הפסטיבל הבינלאומי ה-53) בגיליון יולי 2019 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 48) – הוסר

וגם: זוגות בכירים מרבים לאחרונה להשתמש בהכרזות transfer לאחר התערבות כדי שהמתערב יהיה בהובלה.

לניתוח יד מספר 24 שלו בתחרות סימולטנית יוני 2022 – לחץ כאן

עפ"י אלדד גינוסר: חשוב לציין כי גם אם השותפות מתקדמת ומחליטה לאמץ את מוסכמת ההעברה, מומלץ לא לשכוח לגמרי את הכרזות הבסיס – מאחר ובמידה ויש הכרזת התערבות אחרי ה- 1NT (או הכרזת "הפרעה") הכלל הוא כי כל המוסכמות החדשות מבוטלות וחוזרים להכרזות הבסיס.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י אילנה לונשטיין: כאשר שותפנו פותח 1NT או מכריז overcall 1NT והיריב שמשמאלו מכפיל (לעונשין), הכרזות Stayman ו-Transfer בטלות. הואיל והיריבים שואפים להעניש אותנו ב-1NT , מטרתנו היא לחפש חוזה טוב יותר באמצעות מציאת התאמה באחת הסדרות, ובכך ”להציל“ את השותף מחוזה מוכפל של 1NT.

לקישור לכתבתה "הכרזת המשיב לפתיחת 1NT לאחר Dbl (עונשין) מהיריב " בגיליון מרץ 2018 (עמ' 8) של התאגדות ישראלית לברידג' – הוסר

עפ"י Richard Pavlicek: באמצע שנות ה-70 של המאה הקודמת, הדרך הרגילה של המומחים להתמודד עם overcall מעל פתיחת 1NT של השותף כללה את קונבנציית Lebensohl  – תגובה מלאכותית של 2NT שחייבה הכרזת 3 של הפותח, ואז המשיב יכול היה לעבור או להראות סוגי ידיים שונים. פגם רציני בשיטה זו היה אובדן היבט ה-transfer (אלא אם למשיב יש clubs בידו), וזה אפילו יותר חשוב לאחר overcall.

הפתרון של הכותב היה להגדיר את כל ההכרזות מ-2NT עד 3 כהעברות-transfers לסדרה הגבוהה הבאה, עם התנאי שההעברה-transfer לסדרת היריב הופכת ל-Stayman. מכיוון שכבר אין צורך בהכרזה של 3, הוא משתמש בה באופן מלאכותי כדי לבקש-לשאול על עוצר.

לקישור לכתבתו בכותרת " Transfers in Competition " – לחץ כאן וכאן

עפ"י bridgebum: לאחר overcall מעל 1NT, ההעברות-transfers מושבתות-is off. אם 1NT מוכפל-doubles עם זאת, הדעות משתנות. ב"Modern Bridge Conventions", הכותבים  Bill Root ו-Richard Pavlicek אומרים כי העברה-transfer "לעולם לא יכולה להיות קודמת להפרעה". עם זאת, בחוברת ההכרזות של SAYC של ה-ACBL, העברות (וכל התגובות הקונבנציונליות) "פועלות"-are on מעל double.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י santacruzbridge:  השותף פותח ב-1NT והיריב ב"מושב הישיר" – (LHO) מתערב ב-overcall בגובה-2. אם ה-overcall הוא ההכרזה שבה התכוונת להשתמש כהעברה-transfer, שמור על היתרונות של קונבנציית Jacoby Transfer על ידי שימוש ב-double; זה נקרא בדרך כלל "stolen bid double". בצע את הכרזת ההעברה הרגילה כשהיא זמינה.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Stolen bid doubles, why NOT to use them " – לחץ כאן

עפ"י Neil H. Timm: ה-Transfer-Cue Bids: הכרזה המעבירה-transfers לסדרת ה-overcall ("transfer-cue") היא יד של 4441 או 4450 מחייבת למשחק מלא עם קוצר בסדרת ה-overcall של היריב. הפותח יכול להכריז משחק בסדרת Major, להכריז No-Trump עם עוצר, להכריז ♣3 כדי לשלול את שניהם.

לקישור לחץ כאן

עפ"י Larry Cohen: כאשר אנחנו פותחים ב-1NT, והיריבים מכריזים overcall אם הם מכריזים ♣2, אתה פשוט מתעלם מזה (כך אם אתה מכריז 2NT לאחר ה♣2 overcall שלהם, אתה צריך להתייחס למכרז כאילו הוא הלך 1NT -PASS- 2NT – איך שאתה משחק אותו). זכור, אם המשיב רוצה לסגור-sign-off, הוא מבצע הכרזות באופן טבעי בגובה-2 אם אפשרי, או משתמש ב-2NT כדי להעביר ל-♣3 לסגור-sign-off בגובה-3. השימוש בהעברה-transfer ברצפי lebensohl מבטיח לפחות הזמנה למשחק מלא.

לקישור לכתבתו " Transfer lebensohl " – לחץ כאן וכאן

עפ"י Marc Smith: כמעט כל מי שמשחק ברידג' ברצינות מכיר את העיקרון של הכרזות העברה-transfers. רובנו מסכימים לשחק העברות על פתיחת No-Trump ואולי אחרי 1NT overcall, אבל שם זה נעצר. סדרת מאמרים זו היא רשימה של דרכים מדעיות שעשויות לשפר את דיוק ההכרזות שלך באמצעות transfers.

הערת המתרגם: להלן מפורטות כל כותרות המאמרים, שחלקם לא רלוונטיים לנושא כתבה זו.

חוות דעת של העורך על השימוש ב-transfers: כל שיטות ה-transfers שתוארו יועילו, אבל רק לשותפות רצינית שמוכנה להשקיע את העבודה. סביר להניח שתשכחו או תיישמו לא נכון את הרעיונות עד שתתרגלו אליהם במלואם וללא ספק יהיו לכם כמה אסונות בדרך.

א) העברות-transfers לאחר שהשותף מכריז overcall (מאמר 6) הן די קלות ומעניקות דיוק רב, במיוחד אם ה-overcalls שלך הם רחבות טווח, כמו של הכותב. תועלת רבה לעומת העלות.

ב) Rubensohl, מאמרים 1-3, הם תחום טוב להתרגל לרעיון של transfers בתחרויות ולא סביר שיהיה לך אסון אמיתי. יותר טוב מ-Lebensohl אבל כנראה לא בכמות עצומה.

ג) העברות ע"י הפותח (מאמר 5) כאשר השותף משיב 1NT הם שימושיים במיוחד בעת שימוש בטווח רחב (5-11) לתגובות 1NT כמו המחבר והעורך.

ד) החלפת המשמעות של 2 הסדרות האחרות כאשר היריב מכריז overcall בסדרה שחורה (מאמר 12) היא יתרון גדול כאשר יש לך Major אבל הפסד קל אם יש לך סדרת minor להראות.

ה) העברות-transfers כאשר היריבים מכריזים double (מאמר 9 ו-10) מהוות יתרון כאשר אתה מקבל את הידיים הנכונות. זה בהחלט טוב להיות מסוגל להבדיל בין העלאה חלשה לבין העלאה טובה בגובה-2.

ו) העברות-transfers כאשר אנו מכפילים ל-takeout (מאמר 4, 7 ו-8) הן בעלות יתרון קטן, אך מסובכות.

ז) העברות Transfer Jump Shifts (מאמר 13) – הן בסדר כאשר אתה יכול להעביר ל-2 ב-Major או ל-3 ב-minor, אבל אחרת בעלות ערך מוגבל.

לבסוף, הכותב ממליץ ברצינות לכל זוג שחקני מועדונים חזק לשחק העברות-transfers לאחר התערבות (מאמר 11).

1. 1NT – (2 בסדרה) – ? [יד המשיב חלוקתית]:
הגדרת המצב: רוב השותפויות המבוססות פיתחו את השיטות שלהן עד כדי כך שהן היו מתמודדות בעקביות על החוזה הנכון אם הפותח תמיד מקבל יד מאוזנת בטווח ה-No-Trump והיריבים יעברו-passed לאורך כל הדרך. הסיבה העיקרית לדיוק זה היא שההעברות-transfers מאפשרות לנו להכריז באיטיות ובאופן תיאורי עם ידיים טובות, תוך שהן עדיין מאפשרות לנו להגיע לחוזה בגובה נמוך והגיוני עם ידיים גרועות. לאחר פתיחה עם הכרזת סדרה, באיזו תדירות אתה מגלה שאתה או השותף שלך קופצים כדי להציג ערכים נוספים, רק כדי לגלות שאין לך עוד טווח הכרזה מספיק כדי לוודא שאתה מכריז את המשחק הטוב ביותר או לחקור כראוי את הסלאם.

עוברים מ-Lebensohl ל-Rubensohl: במכרזים תחרותיים הבעיה חריפה עוד יותר. באיזו תדירות אתה לא מצליח למצוא התאמה גדולה כי לאף אחד מכם לא היו הערכים להכריז את מה שהיה צריך להיות הכרזה מחייבת?

כאשר העברות-transfers על פתיחת No-Trump מקובלים כעת, זה מוזר שזוגות נוספים לא הרחיבו את השימוש בכלים אלה. משום מה, השימוש בהעברות-transfers במצבים אחרים הוגבל כמעט אך ורק לחוגי-מעגלי מומחים.

שיטות העברה – Rubensohl: שיטות העברה בעקבות התערבות מעל 1NT ידועות בגדול בשם Rubensohl, לאחר שפורסמו לראשונה ב-Bridge World ע"י Jeff Rubens בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת. מאז Kit Woolsey, Steve Robinson, Bruce Neill ו-Brian Senior תיארו את הגרסאות והשינויים שלהם.

כשהחלטנו לשחק ב-Lebensohl ולא בשיטות טבעיות זה היה בגלל שזה אפשר לנו להכריז הכרזות נוספות. עם Lebensohl, נוכל לבצע הכרזה תחרותית והכרזה מחייבת בכל סדרה, במקום שנצטרך לבחור לשחק הכרזות סדרות באחת או אחרת. העיקרון של Lebensohl הוא שעם ידיים לא מאוזנות אנחנו מראים את הכוח שלנו מיד: הכרזה מחייבת בגובה-3 עם יד ההולכת למשחק מלא, ו- 2NT עם ערכים תחרותיים בלבד.

באמצעות העברות-transfers, סדרי העדיפויות הללו מתהפכים: אנו מראים תחילה את הסדרה שלנו, ואז חושפים ערכים נוספים מאוחר יותר, אם יש לנו אותם. זוהי גישה הרבה יותר גמישה מכיוון שאנו יכולים כעת להשתמש ב-double סיבוב שני כדי להראות ערכי משחק מלא אם היריבים מתחרים יותר. אם הם לא עושים זאת, נוכל או לעבור-pass על השלמת ההעברה של השותף כאשר אנו רוצים רק להתחרות, או שנוכל לבצע הכרזה תיאורית נוספת עם ערכי משחק מלא.

2. 1NT – (2 בסדרה) – ? [יד המשיב מאוזנת]:

בדקנו כיצד נוכל להשתמש בהעברות-transfers כדי להכריז יד חד-סדרתית וערכים הולכים למשחק מלא ו-2 סדרות לאחר שהיריבים הכריזו overcall מעל פתיחת ה-1NT שלנו. כעת אנו שוקלים כיצד לטפל בידיים מאוזנות, כעת כשהכרזת ה-Lebensohl 2NT לשעבר שלנו משמשת כהעברה-transfer ל-clubs.

באמצעות ההכרזות שצוינו במאמר, אנו מסוגלים להתמודד עם כל יד שרוצה להתחרות בסדרה שלה ועם ידיים ההולכות למשחק מלא שברצונך להראות סדרת minor. עם סדרת minor הגונה, ללא סדרה צדדית וללא עוצר בסדרה של היריב, אתה צריך להראות את הקטין שלך בדרך לבקשת עוצר. בדרך זו, כדי שהפותח יהיה מודע לאפשרויות, האם יהיה לו רק מעצור קלוש-צולע או בכלל לא.

עם זאת, אם תראה סדרת minor ואז תכריז 3NT בעצמך, אתה עשוי בהחלט להחליט שעדיף לשחק את זה כמראה עניין מתון בסלאם. עם עניין במשחק מלא בלבד, בדרך כלל היית מחליט " לירות" ב-3NT ומקווה שזה יצליח.

הכותב מתחיל למלא את החסר לעיל עם מבט על ה-transfer cue bid, הכרזה זו מתוארת בצורה הטובה ביותר כ" תפסיק לשאול על Stayman " מכיוון שהיא משמשת הן כדי לברר אם יש לנו עוצר בסדרה של היריבים והן כדי לאתר התאמה 4-4 בסדרת Major.

ה-Transfer Cue bid: באמצעות Lebensohl, ראינו שאנחנו צריכים ארבעה רצפים שונים כדי להראות את 4 סוגי הידיים האפשריים עם או בלי 4-קלפים בסדרת Major שלא הוכרזה וידיים עם או בלי עוצר.

3. 1NT – (הכרזת סדרה קונבנציונלית) – ?

תְחוּם: השלמנו את ההסכמים שלנו לשימוש בהעברות-transfers כדי לטפל בהכרזות overcalls טבעיות של 1NT של הפותח שלנו. בשלב הבא נבחן את השימוש בהעברות-transfers כאשר מבוצעות הכרזות מלאכותיות.

היריבים מבצעים הכרזה קונבנציונלית מעל 1NT: הערה נפוצה בשולחן היא, "לא הייתי בטוח אם זה חל במצב הזה". לכן, כדי לאפשר לנו להתאים כל הגנה ל-1NT שלנו שהיריבים מייצרים, חשוב לקבוע עקרונות כלליים.

הבה נתחיל בהסתכלות על האופן שבו השיטות החדשות שלנו מתמודדות עם overcall של 2 סדרות, החל מהמצב שבו ידועה רק אחת מהסדרות של היריב, כפי שקורה לאחר הכרזה מסוג Astro. הפעם המכרז מתחיל: 1NT– (2♣)* – ? * -ה-♣2 מראה hearts ועוד סדרה.

 אנו יכולים לראות שלמרות שרוב ההכרזות הבסיסיות ישמרו על משמעותן, הטווח הנוסף נתן לנו כמה אפשרויות נוספות. ראשית, אנו יכולים כעת לבצע הכרזות 2 על ידיים שרוצות פשוט להתחרות בסדרה הזו. ההשפעה של זה היא שההעברה-transfer של ♣3 ל-diamonds הופכת כעת למזמינה או למחייבת למשחק מלא. כתוצאה מכך, הפותח צריך להשלים את ההעברה-transfer רק עם יד מינימלית שהייתה עוברת-passed על הכרזת הזמנה טבעית של 3.

זה דומה להעברה-transfer ל-hearts אחרי overcall 2 טבעי. עם יד טובה יותר מהמינימום, הפותחן שובר את ההעברה, אולי מכריז 3 לבקש עוצר או 3NT כדי להראות אחד. הפותח יכול גם להכריז 3 כדי להראות את 4-הקלפים ב-Major שלו במקרה שלמשיב יש יד ההולכת למשחק מלא עם ארבעה spades וחמישה או יותר diamonds והוא התכוון להכריז 3 מעל השלמה פשוטה של ההעברה-transfer.

אנחנו גם צריכים לשקול כיצד להשתמש בהכרזות המבקשות עוצר כאשר היריבים הכריזו למעשה 2-סדרות. השיטה הטובה ביותר היא לעבור-transfer לסדרה הנמוכה ביותר שבה אין בידך עוצר.

4. (1NT) או (Multi 2 d) – Double – (Pass) – ?

מכרז נוסף אחד מתרחש לאחר שהשותף מכפיל את פתיחת ה-1NT של היריבים. שים לב שלמרות שלשותף תהיה בדרך כלל יד מאוזנת יחסית בטווח הצפוי (נניח 15-19), זה לא תמיד יהיה נכון, ולכן שותפויות רגילות צריכות לשקול כיצד לטפל בשבירה של ההעברות-transfers.

5. 1Spade – (Pass) – 1 NT – (Pass); ?

המשכי העברה-transfer מועילים גם כאשר לשותף יכול להיות מגוון רחב של סוגי ידיים. ה-re-bidding לאחר תגובת 1NT היא דוגמה לכך.

ה-Transfer re-bid: העיקרון הבסיסי הוא שה-re-bid של הפותח היא העברה-transfer עם לכל היותר ערכי הזמנה. מעל ה-transfer rebids, המשיב בדרך כלל נותן העדפה אך עשוי גם לבצע העלאות הזמנה תיאוריות או להשתמש בממסר 2NT כדי להראות סוגים שונים של ידיים.

6. (סדרה) – סדרה [ללא קפיצה] – (pass) – ?

7. (1-Minor) – Double – (Pass) – ?

8. (1 Major) – Double – (Pass) – ?

9. 1 Major – (Double) – ?

10. 2/3/4 Suit – (Double) – ?

לקישור לשיעור " An Overview of the Use of Transfers in and out of Competition " שלו בעריכת Steve Turner – לחץ כאן

לקישור למצגת " Transfers by Responder in Competition " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Competitive bidding with transfers " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " System-On / System-Off – הסכמי השותפות " – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " Transfers over interference against strong no-trump " מצוטט Larry Cohen כאומר להכריז הסדרה של היריב עבור Stayman, בעת העברה-transferring "דרך" הסדרה שלהם כדי להראות את הסדרה מעל שלהם.

לקישור – לחץ כאן

לקישור למצגת " Transfers in Competition " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Transfers after 2-level overcall with major-suit raises " – לחץ כאן

ומצד שני, לקישור לכתבה " Transfers after we overcall " – לחץ כאן

להשלמת התמונה, לקישור לכתבה " מה לעשות כאשר שותפך פתח ב-1NT וה-RHO שלך (היריב מצד ימין) מפריע-מתערב? " – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות