אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הכרזות חוזרות-Re-bids של ה-Overcaller
הכרזות חוזרות-Re-bids של ה-Overcaller

הכרזות חוזרות-Re-bids של ה-Overcaller

פורסם ביום: 11.09.2020; עודכן ביום: 24.11.2023

קהל היעד:

2015-12-12_115247

וכעת, הכתבה הארבע עשרה בסדרת כתבות ה-Overcalls " הכרזות חוזרות-Re-bids של ה-Overcaller

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עפ"י Robert S. Todd: כאשר אנו מכריזים overcall אנחנו לא מתקשרים-מוסרים הרבה על היד שלנו לשותפנו (מבחינת צורה כללית או HCP). לכן, השותף שלנו יצטרך לתאר את ידו אלינו כאשר הוא חושב שאולי יש לנו משחק מלא אפשרי. זה יהיה תלוי בנו כדי לנסות לשלוט בגובה המכרז (כי נדע יותר על נקודות הקלפים הגבוהים-HCP המשולבות של הצד שלנו מאשר השותף שלנו, ה-Advancer). זה אומר כי ה-Overcaller הוא בדרך כלל הקפטן-the Captain של המכרז.

סוגי הידיים לתיאור: עם overcall בגובה-1 עוצמות היד האפשריות הן:

HCP

עוצמת היד

7-9

תת-מינימום

10-12

מינימום

  (12) 13-14

Sound Overcall

15-18

ערכים נוספים

אנו נתאר את היד שלנו וניידע את השותף מה קורה על ידי ניסיון להאט או להאיץ את המכרז על סמך מה ש-Advancer-המשיב ל-overcall מראה לנו עם הכרזתו.

שים לב: השותף שלנו לעולם לא יניח שיש לנו יד תת-מינימום. השותף תמיד ישחק עבור יד שלנו מאחד הסוגים: מינימום, sound או overcall חזק. אם יש לנו overcall תת-מינימום, זו אשמתנו ועלינו למצוא דרך לשרוד את המכרז ביד כה חלשה.

הכרזות במושב הסנדוויץ' יכולות להיות קצת צורה של אמנות. אתה צריך להתייחס למצב זה כמו ביצוע overcall במושב הישיר, בגובה-1 או 2, אבל נסה לשלב קצת שיפוט טוב יותר לגבי איכות היד שלך והאופי (המיקום ביחס ליריבים) של המכובדים בידך. מכיוון שהשותף לא הגיש הכריז לאחר הכרזת הפתיחה של ה-RHO-היריב מצד ימין, אתה יודע שסביר להניח שלא יהיו בידו מספר רב של ערכים. זה מאפשר לך למתוח היד כדי לבצע overcalls טקטיים עם הידיים המתאימות, כמו ביצוע overcall עם סדרה חזקה מאוד כדי לעזור ולכוון את השותף להובלת הפתיחה הנכונה. עבדו על פיתוח שיקול הדעת שלכם לגבי overcalls מושב הסנדוויץ' האלו ולמדו להיכנס ולצאת מהמכרז בצורה בטוחה ויעילה!

הכרזות מחייבות ע"י ה-Advancer: כאשר ה-Advancer מבצע הכרזה מחייבת, העדיפות הראשונה של ה-Overcaller היא לתאר את חוזק היד לשותפו. עם יד תת-מינימום או מינימלית, ה-Overcaller מכריז מחדש-re-bid את סדרתו. זה לא מראה סדרה של 6-קלפים ורק מאמץ לסיים את ההכרזה (מראה יד גרועה).

לקישור לשיעורו " Overcalls:  Rebids after We Overcall " – לחץ כאן

עפ"י שיעורו " Overcalls ": כיצד ה-Overcaller מראה את הכוח והצורה של ידן לאחר הסיבוב הראשון של ההכרזות הוא נושא מורכב.

העיקרון הכללי (והחשוב ביותר) הוא שה-Overcaller שואף להגביל את ידו בהקדם האפשרי. אם נאלץ לבצע הכרזה שנייה, ה-Overcaller יכול להראות יד תת-מינימלית או מינימלית על-ידי הכרזה חוזרת-re-bid של הסדרה שלו ברמה הנמוכה ביותר, מה שלא מבטיח קלף שישי בסדרה.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י The Bridge Booklet – Competitive Bidding:

Rebids ע"י ה-Overcaller לאחר העלאה מינימלית ה-Overcaller בדרך כלל יעבור-pass על העלאה פשוטה. עם זאת הוא עשוי להכריז שוב עם כוח יד נוסף אם יתכן שיש מספיק כוח משולב למשחק מלא.

Rebids ע"י ה-Overcaller לאחר הכרזת סדרה חדשה ע"י ה-Advancer תגובת הסדרה החדשה היא מזמינה אבל לא מחייבת! עם חוזק או חלוקה נוספים, ה Overcaller יכול להכריז שוב. עם חוזק יד או חלוקה נוספים, ה-Overcaller יכול להכריז שוב. ה-re-bids של ה-overcaller לאחר תגובת No-Trump של ה-Advancer תגובת ה-NoTrump אינה מחייבת.

עם יד מינימלית, ה-Overcaller יכול לעבור-pass. עם חוזק או חלוקה נוספים, ה-Overcaller מכריז שוב. Re-bids של ה-overcaller לאחר Cue-bid Advancer's ה-cue-bid מחייב, מגלה עניין להגיע למשחק מלא ומבקש מידע נוסף על ידו של ה-overcaller. תלוי בכוח ידו של ה-overcaller, ה-Rebid הן: הכרזות מינימליות של ה-overcaller זולות ככל האפשר. overcaller בינוני ממשיך להכריז קדימה; סדרה חדשה או קפיצה בסדרה המקורית, Maximum Overcaller לוקח את השותפות למשחק מלא.

לקישור לפרק " Overcalls and Advances " – לחץ כאן

עפ"י ה" The Official Encyclopedia of Bridge " בעריכתו של Henry Francis:

Re-bids ע"י ה-Overcaller לאחר העלאה מינימאלית: ה-overcaller בדרך כלל יעבור-pass על העלאה פשוטה של ה-Advancer. עם זאת, ה-overcaller יכול להכריז שוב אם יתכן שיהיה מספיק כוח משולב למשחק מלא או אם היריבים גם מתמודדים על החוזה.

עפ"י Jeremy L. Martin: ה-re-bid של ה-overcaller משתנה מאוד בהתאם להכרזה של שותפו ה-advancer. להלן כמה מצבים שבהם ל-re-bids של ה-overcaller יכולות להיות השלכות נסתרות:

  1. ה-Advancer מבצע העלאה פשוטה: לשם הפשטות, אנחנו re-bid כאילו ה-overcaller פתח בהכרזה והפותח הכריז overcall. לכן, הכרזת סדרה חדשה היא ניסיון למשחק מלא וכו '.
  2. Advancer cuebids: הכרזת re-bid פשוטה בסדרת ה-overcall תמיד מבטיחה ערכי מינימום. הכרזת סדרה חדשה מתחת לסדרת ה-overcall היא טבעית ואינה אומרת דבר על כוח. כל שאר ה-re-bids מבטיחים יד של פתיחה והם תיאוריים. Cuebid בתגובה ל-cue מראה עוצר חלקי (Jxx, QX) ומאפשר ל-Advancer להכריז NT עם עוד עוצר חלקי.
  3. cue-bids בקפיצה של ה-advancer: מאחר ו-cue-bid בקפיצה מראה העלאה גבולית ביד חלוקתית, חזרה ל-3 בסדרת השליט היא למשחק. אם הסדרה המוסכמת היא minor, ה-re-bid של 3NT היא לשחק. אם הסדרה המוסכמת היא Major, ה-3NT הוא Mathe asking bid: התגובות מראות את ה-singleton. עם singleton spade, וה-hearts כסדרה המוסכמת, הכרז 4.

לקישור לכתבה " Rebids by the Overcaller " – לחץ כאן

לקישור לכתבות " Mathe Asking Bids " – לחץ כאן; כאן; כאן וכאן

עפ"י " mit.edu " בכותרת " Re-bids של ה-Overcaller ":

אם השותף לא תומך בסדרתך או מכריז את סדרת היריב:

  1. בדרך כלל הכרז כאילו אתה פתחת  והשותף שלך השיב כפי שהם הכריזו.
  2. אתה חייב להחזיק בידך עוצרים בסדרות היריבים כדי להיות הראשון בשותפות שלך להכריז NT.
  3. אם ההכרזה גבוהה מדי, עבור-pass.
  4. זכור כי לשותף שלך יש 2-קלפים או פחות בסדרה שלך.

אם השותף הכריז את סדרת היריבים:

עם פחות מ-13HCP:

  1. הכרז את סדרתך בגובה-2 במידת האפשר.
  2. אחרת, עבור אם ההכרזה האחרונה בוצעה ע"י היריב.
  3. אחרת, הכרז סדרה בגובה-3.

עם 13 או 14 HCP: הכרז את סדרתך בגובה-3.

עם 15HCP+: הכרז את הסדרה שלכם בגובה-4.

אם השותף תמך בסדרה שלך: עבור-pass או המשך להכריז את הסדרה שלך, תלוי בכוח ידך ובאורך הסדרה שלך. זכור שביד שותפך יש 10 HCP או פחות.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י " bobsbridge ": הכרזות חוזרות-re-bids לאחר Overcalling בגובה-2. עם 15+, התכונן ל-"Action Overcall Double" אם אינך יכול ל-re-bid את הסדרה שלך (מכיוון שאורכה 5-קלפים בלבד) ואין בידך סדרה נוספת. אל תכריז מחדש- re-bid סדרות 5 קלפים שלא נתמכות. . [1 – 1 – 2 – P    P  – Double. . . ] מראה יד חזקה.

לקישור לכתבה " Action Overcall Double " -הוסר

עפ"י "The Bidding Toolkit ": ה-Re-bidding לאחר overcalling: לאחר שאתה מכריז overcall, השותף צריך ליידע אותך אם יש בידו תמיכה בסדרתך. ה-overcall שלך עשוי להתבסס על מגוון רחב של ידיים מבחינת חוזקן. לאחר cue-bid, אם כן, עליך לומר לשותף כמה ידך חזקה. אם ידך חזקה מספיק כדי להכריז משחק מלא מול העלאת מגבילה, עליך להכריז אותו. אם הכרזת overcall חלש (פחות מהכרזת פתיחה), אתה צריך לחזור על הסדרה שלך. אם יש לך יד בין לבין, כדאי לבצע הכרזה בסדרה חדשה, כזו שאולי מכילה 3-קלפים בלבד.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י אילנה לונשטיין:

כאשר אנו מכריזים overcall בגובה-1 אנו מבטיחים חמישייה טובה ו-9-16HCP. בסיבוב השני עלינו לתאר את ידנו ולהראות את כוח היד ניתן לחלק את הכוח ל-3 קטגוריות: חלש (11-9 HCP), בינוני (14-12 HCP) וחזק (16-15 HCP) – עם 17 +HCP לא מכריזים overcall אלא double. א. overcall חלש (11-9 HCP) כאשר יש לנו overcall מינימלי נכריז pass בסיבוב השני (אם מתאפשר), אך אם שותפנו מחייב אותנו להשיב, אנו חייבים להשיב כאשר השותף מחליף סדרה או מכריז cue-bid, עלינו להראות לו שידנו חלשה. אם יש התאמה, נראה חולשה ע“י תמיכה בסדרת השותף בגובה הכי נמוך האפשרי. אם אין התאמה, נראה חולשה ע“י חזרה על סדרתנו (אפילו אם אין בידנו שישייה).

לתרגיל מספר 10 במדריך " Competitive Bidding " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Top and Bottom Cue Bid – Overcaller's Rebids " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Double Overcaller 2nd Bid " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Trying to interrupt opener's rebid as overcallers " ב-youtube – לחץ כאן 

עפ"י Don Rogers: הכרזות Re-bids ע"י ה-Overcaller: בשונה מהמצב שבו אתה הפותח, ומצופה ממך לבצע re-bid כאשר שותפך משיב, כאשר אתה מבצע overcall מעל הכרזת הפתיחה של היריב, והשותף משיב, לרוב תעבור (לפחות כדאי!). זכור כי שותפך צריך להתחיל עם cue-bid אם יש לו העלאה מגבילה או טובה יותר. זכור כי העלאה פשוטה על ידי השותף הוא תחרותית בהחלט, ולא הזמנה לפעולה נוספת מצדך. כמו כן, זכור כי הכרזת סדרה חדשה ע"י השותף אינה מחייבת, ושוללת התאמה לסדרה שלך. אתה צריך לעבור על סדרת השותף אלא אם כן יש לך יד טובה מאוד. אל תבצע re-bid של הסדרה שלך רק בגלל שאתה לא אוהב את הסדרה של השותף! הוא שמע אותך בפעם הראשונה שאתה מכריז. הכרזת סדרה חדשה של השותף לא מראה יד טובה מצידו, והיא רק ניסיון להגיע לחוזה טוב יותר.

לקישור לכתבתו " Rebids by Overcaller " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Overcaller’s rebid and beyond " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Rebidding after an overcall " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Rebid after overcall " – לחץ כאן

לקישור למדריך " Overcalls and Advances – לחץ כאן

שים לב, עפ"י השיעור-מצגת " Responding to a Simple Overcall ": אם ה-Advancer מעלה את ההכרזה השנייה של ה-Overcaller במכרז תחרותי זה תמיד "לשחק" וצועק לשותף לשתוק! – להכריז pass!

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הכרזות Overcall – כתבה שלישית " תשובות השותף-המשיב ל-Overcall בגובה 1 " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Overcalls and Responder's Rebids " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " 2NT rebid after 2 overcall " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Follwing an overcall, what is the optimum use for a minimum level NT rebid when advancer responds " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Reverse by overcaller " – לחץ כאן

וכמקובל, הטיפים:

הכרזות חוזרות של מכריז ה-Overcall

74

לאחר שהשותף שינה סדרות, למעשה לאחר שלילה לכאורה של תמיכה בסדרת ה-overcall שלך, אל תכריז שנית את הסדרה שלך אלא אם יש בידך סדרה חזקה של 6-קלפים.

75

הכרזה חוזרת של ה-Overcaller בסדרת ה-minor של הפותח, לאחר שהמשיב ל- overcall הכריז No Trump, היא טבעית ולא מחייבת.

76

הכרזה חוזרת של ה-Overcaller בסדרת ה-minor של הפותח, לאחר שהמשיב ל- overcall עבר-passed, היא טבעית ולא מחייבת.

77

היו מוכנים לאפשרות cue-bid  על ידי השותף. נניח שהשותף שיש לו העלאה חזקה בסדרת ה-overcall שלך (בדרך כלל, לפחות 11-13 נקודות תמיכה), והוא רוצה לדעת יותר על ידך כדי לספר בצורה הטובה ביותר על יעד ההכרזה הסופית.

(א) הכרזה חוזרת בסדרת ה-overcall שלך מעידה על overcall פשוט (8-11  HCP).

(ב) הכרזה חוזרת בקפיצה בסדרת ה-overcall שלך מעידה על overcall מזמין (12-13  HCP).

(ג) הכרזה של 2NT היא מזמינה (12-14  HCP) עם כוח בסדרה של הפותח.

(ד) קפיצה למשחק מלא מראה overcall חזק של  HCP 15-17 .

(ה) cue-bid בהמשך ל-cue-bid של השותף מחייב  למשחק מלא, מזמין ל-סלאם.

(ו) הכרזה של סדרה חדשה מחייבת אך לא בהכרח טובה יותר מ-overcall פשוט

מקור:  "fourseasonsbridge – “Tips For Tops

בברכה,

גבי לוי

 

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות