אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הכרזת Take-out Double מראה קוצר בסדרת היריבים ומאפשרת לשותפות למצוא את ההתאמה הטובה ביותר

הכרזת Take-out Double מראה קוצר בסדרת היריבים ומאפשרת לשותפות למצוא את ההתאמה הטובה ביותר

פורסם ביום: 10.06.2011; עודכן ביום: 02.01.2024

 

זהו טיפ מספר 4 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

הכרזת Take-out Double, שמשמעותה קוצר בסדרת היריבים ותמיכה בכל הסדרות שלא הוכרזו, מאפשרת לשותפות להיכנס להכרזות ולמצוא את ההתאמה הטובה ביותר שלה, במיוחד כאשר יד חזקה חסרה סדרת חמישה קלפים. עם זאת, הם נושאים משמעות ספציפית: הם מראים קוצר בסדרה שהוכרזה ע"י היריב ותמיכה בכל הסדרות שלא הוכרזו. הקוצר בסדרה שהוכרזה היא יסוד מפתח. ה-double Take-out אומר לשותפך שאתה לא רוצה שהדיל יהיה משוחק בסדרת היריבים, ומבקש ממנו להכריז כל דבר אחר.

שותפו של מכריז ה-Double מתבקש לתאר את ידו. ביד חזקה מאוד (+19) ניתן להכריז ה-Double בכל חלוקה, אבל ביד מאוזנת, הכוונה להכריז NT בהכרזה הבאה.

הכוח הנוסף מאפשר לך לעשות זאת בבטחה.

הביאור:

יד זו הינה מושלמת להכרזת Take-out double על פתיחת 1:

2014-01-12_211024

עם זאת, המצב יהיה שונה על פתיחת 1. עכשיו צורת היד אינה מתאימה ל-Take-out double ומאחר ש-overcalls מראה סדרות חמישה קלפים היית צריך לעבור-pass.

למה אתה לא יכול להכריז  double רק כדי להראות יד בניקוד של פתיחה?

כי אז שותפך לא יכול לשפוט מה להכריז בתגובה, בעוד שאם הוא יודע שאתה רוצה לשחק בסדרות האחרות הוא יכול להכריז בהתאם. לדוגמא:

2014-01-12_211038

* מראה כח (cue-bid)

(הכרזת סדרת היריבים היא חלק חשוב מהמכרז התחרותי, ההכרזה אינה טבעית, היא פשוט מראה חוזק ומחייבת את השותף להכריז שוב).

מערב מכריז double על פתיחת דרום של 1 דרום ומזרח יכול להתרגש. עם ההתאמה בשתי הסדרות שלא הוכרזו, Singleton וכן חולשה מול הקוצר בידו של שותפו, למזרח יש מספיק לחוזה משחק מלא. הוא הכריז את סדרת היריב כדי להראות את כוחו; מערב הכריז את סדרתו הנמוכה ביותר ; למרות שמזרח מעדיף , הוא היה מעדיף אם היתה להם התאמה ב-Major, ולכן הוא מנסה 3 אשר מערב לאחר מכן מעלה למשחק מלא.

הכרזה נהדרת למשחק טוב מאוד, אבל שים לב שמזרח יכול רק להעריך את ידו כל כך באגרסיביות אם הוא יכול להיות סמוך ובטוח על ידו של שותפו. התאמה כפולה (שותפו הראה תמיכה בכל סדרות שלא הוכרזו), ואולי הכי חשוב, ההחזקה הנוראה של מזרח ב- 876 היא המפתח: מזרח צריך להיות בטוח בכך שבמפסידים ב- ניתן יהיה לטפל וכך למעשה, אם לשותפו יש קוצר ב-, יהיה ניתן יהיה לחתוך אותם.

אם תשנה את ידו של מערב תוכל לראות  כי ההערכה של מזרח לא עובדת כל כך טוב:

2014-01-12_211053

אותן 23HCP, אך מערב אינו מסוגל להתמודד עם חולשת סדרת ה- של מזרח , וגם אין כזאת התאמה כפולה בולטת. מזרח ומערב כנראה רק ייקחו 9 לקיחות.

מקור: B. Magge Mrbridge

תרגום ועריכה: גבי לוי

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

Editing and translation rights and more

© Copyright Gabi Levy-2014-2024

מידע נוסף בנושא ה-Double ניתן למצוא ב-3 הכתבות, באתר, שעוסקות בנושא  "הכל אודות Double/ReDouble/Take Out Double "; לקישור – לחצו כאן.

לקישור לכתבתו של אלדד גינוסר בכותרת " כפל מעניש מול כפל קונבנציונאלי – מוסכמות במכרז התחרותי " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הכרזות סדרת היריב-Cue-Bids " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " General Rules for Takeout Doubles " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Take-out Double in Bridge " ב-youtube – לחץ כאן

ולהשלמת התמונה, עפ"י Marc Smith: באופן הגיוני, איך אתה יכול להכריז takeout double כאשר היריבים לא הכריזו סדרה? takeout double, בהגדרה, מראה קוצר בסדרה של היריב הפותח ותמיכה ב-3 הסדרות  האחרות. מאיזו סדרה יהיה double של 1NT יהיה takeout? כך, double של 1NT הוא double עונשים.

לקישור – לחץ כאן

אודות Bridge

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות