אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / השתמש בשיטות הרגילות שלך גם בתגובה ל-1NT Overcall

השתמש בשיטות הרגילות שלך גם בתגובה ל-1NT Overcall

פורסם ביום: 30.06.2011; עודכן ביום: 02.01.2023

זהו טיפ מספר 17 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הטיפ:

התעלם מפתיחת היריב והשתמש ב-Stayman או ב-Transfer גם ל-1NT Overcall של שותפך מאותן סיבות של התגובה לפתיחת 1NT: גמישות ומציאת התאמה של 4-4 ב-Major, תוך הסתרת קלפי היד החזקה.

הביאור:

זה חשוב שתהיה לך שיטה מדויקת איך להגיב לפתיחת 1NT הרגילה של שותפך. רוב השחקנים משתמשים ב-Stayman והרבה שחקנים משתמשים גם ב-transfers.   אתה צריך להשתמש בשיטות אלה גם כאשר הינך מגיב ל-1NT overcall. שיטות אלה עובדות בדיוק באותה צורה כפי שהן מופיעות על פתיחת 1NT נורמלית, ואכן אתה תעשה הכי טוב אם תתעלם מהכרזת הפתיחה של היריב לגמרי.

הנה 2 חלוקות אשר ממחישות את הצורך לדבוק בשיטות הרגילות שלך:

חלוקה (1):

ההכרזות:

מערב overcalls על הכרזת הפתיחה של דרום עם 1NT, מראה יד מאוזנת עם 15-18 נקודות ועוצר טוב ב-hearts. מזרח יכול להיות בטוח שיש משחק מלא עם 10 הנקודות שלו, אבל איזה משחק?

אם לשותפו יש תמיכה של 4 קלפים ב-spades, 4 צפוי להיות המשחק הכי טוב, אז הוא חוקר על ידי הכרזת 2, ב-Stayman. למערב אכן יש ארבעה spades, הוא משיב 2, ומזרח מעלה ל-4. המשחק ב-spades צריך להתבצע בקלות ואילו 3NT בסכנה בגלל החולשה ב-clubs.

חלוקה 2 מראה כיצד הגמישות של Jacoby  transfers יכולה לפתור בעיות של המגיב:

ההכרזות:

ושוב מערב overcalls 1 עם 1NT, אבל הפעם למזרח יש דילמה אחרת: יש לו 8 הנקודות וכך קיים סיכוי של משחק מלא, אך איזה משחק? הוא רוצה להציע spades כחוזה ובאותו הזמן להזמין למשחק מלא. ה-Transfer עושה את החיים של מזרח קלים: הוא מכריז 2 להראות את סדרת חמישה קלפים שלו ב-spades ומעל התגובה המאולצת2 של המערב הוא rebids: 2NT. כל זה מסתכם ואומר: " שותף, יש לי חמישה קלפי spades ואני חושב שיש לנו סיכוי למשחק מלא".

מערב מעריך כעת את ידו: עם 18HCP הוא יכול להיות בטוח כי יש משחק מלא, אבל עם רק doubleton, ב-spades, חוזה NT  יהיה טוב יותר מאשר spades ולכן הוא מעלה ל-3NT. חוזה זה יהיה קל, אבל ב-4 אתה יכול ליפול בחיתוך diamond, כך משחק מלא ב-NT הינו בהחלט הבטוח ביותר.

כפי שאתה יכול לראות, הקונבנציות שלך עובדות היטב על Overcall 1NT והן בהחלט יעילות באותה מידה.

מקור: B. Magge-Mrbridge

תרגום ועריכה: גבי לוי

לקישור לכתבה " – (Why I Don't Play "Systems On") Responding to Partner's 1NT Overcall " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " responding to 1NT overcall " – לחץ כאן

עפ"י Robert S. Todd: הפרעה ברמה נמוכה: כאשר היריבים מבצעים הכרזה שאינה גוזלת הרבה מטווח ההכרזות שלנו, איננו צריכים לשנות מהותית את שיטת ההכרזות שלנו. כשרוב טווח ההכרזות שלנו נותר, אנחנו עדיין יכולים להשתמש ב-Stayman וב-transfers (השיטות ה"רגילות" שלנו) כדי לתקשר עם השותף.

לקישור – לחץ כאן

ולסיום, המלצתו של אפרים בריפמן: יש שיטות מגוונות להתערב לאחר ה-NT. השיטה המומלצת – הכריזו טבעי על פי העיקרון: כל עוד אין בינינו הבנות, לא יהיו בינינו אי הבנות.

Editing and translation rights and more

© Copyright Gabi Levy-2011-2024

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות