אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / התאמה וחוסר התאמה בסדרות במשחק הברידג'
התאמה וחוסר התאמה בסדרות במשחק הברידג'

התאמה וחוסר התאמה בסדרות במשחק הברידג'

פורסם ביום: 08.06.2012; עודכן ביום: 24.03.2024

קהל היעד:

2013-07-24_074611

מהות העדכון: נוספו קישורים לכתבות ולשיעורים ב-youtube וטיפים

והפעם, התאמה וחוסר התאמה בסדרות במשחק הברידג'

הגדרת חוסר התאמה – Misfit עפ"י bridgehands: " מצב שבו הידיים של השותפות אינן מתאימות זו לזו ".

ההגדרה עפ"י "bridgeworld" : " זוג ידיים של השותפות, כל אחת עם תמיכה דלה  בסדרות הארוכות של הצד השני: אין שילוב של 8-קלפים בשליט או החזקה גדולה יותר בשליט למרות החלוקות המוטות".

ועפ"י bridgeguys: " מונח המשמש לתיאור מצב שבו 2 ידיים זו מול זו בכל חלוקה נתונה אינן מאוזנות, שכל אחת מהן כוללת 2 סדרות ארוכות וקוצר קיצוני או void בסדרות השלישית והרביעית שלהן, ובהמשך, כאשר אורכים אלו ייפגשו עם קוצר ביד השותף  והסדרות הקצרות בהתאמה ייפגשו עם האורכים ביד ממול. חוסר התאמה הוא המקום שבו אפילו התאמה 4-4 או יותר בשליט לא תימצא בסט של 26 קלפים ".

טיפ מספר 23 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " קובע: " בהכרזה תחרותית הראה התאמה באופן מיידי ".

הביאור:

הידיעה שקיימת ביד שותפך התאמה בסדרתך, משנה את תמונת ידך ומאפשרת לעתים להוסיף נקודות חלוקה ולהכריז גבוה. לעתים קרובות זאת הסיבה שאתה מכריז overcall, רק כדי לגלות אם לשותפך יש תמיכה עבורך. אם יש לו, אתה יכול להתרגש ולהכריז גבוה, אם אין לו, אתה יכול "לחזור למחבוא". כדי להיות מסוגל להכריז משחקים חלקיים, או למצוא הקרבות אגרסיביות, אתה צריך שותף שמוכן להראות תמיכה בסדרתך ככל שהוא יכול. זכור כי זה לא כל כך הכוח של ידך שחשוב, אלא הקלפים בסדרה של שותפך, ובמקצת החלוקה.

לקישור לטיפ מספר 23 – לחץ כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

שים לב, טיפ מספר 2 קובע כי: " תמיד חשוב להכריז סדרת ה- Spades אם אפשרי " כי כאשר חלוקת הנק' שווה, יזכה מכריז ה- Spades ב"קרב" ההכרזה. ליריבים תיווצר בעיה כאשר שותפו של מכריז ה-Overcall בסדרה יעלה ל-2, ובכך יפריע ליריבים בהכרזה. בנוסף, התאמה ב-Spades מאפשרת הכרזה באותו גובה של משחק היריבים ".

בין הטכניקות למציאת התאמה: טיפ מספר 4 קובע כי: " הכרזת Take-out double מראה קוצר בסדרת היריבים ".  ההכרזה, שמשמעותה קוצר בסדרת היריבים ותמיכה בכל הסדרות שלא הוכרזו, מאפשרת לשותפות להגיע להתאמה הטובה ביותר, במיוחד כאשר יד חזקה חסרה סדרת 5-קלפים. שותפו של מכריז ה-Double מתבקש לתאר את ידו.

וגם, טיפ מספר 17 קובע כי: "השתמש בשיטות הרגילות שלך גם בתגובה ל-1NT Overcall ". התעלם מפתיחת היריב והשתמש ב-Stayman או ב-Transfer גם ל-1NT Overcall של שותפך מאותן סיבות של התגובה לפתיחת 1NT: גמישות ומציאת התאמה של 4-4 ב-Major, תוך הסתרת קלפי היד החזקה.

וטיפ מספר 19 קובע כי: " ה-Overcall של שותפך יכול להיות חלש, ולכן היזהר כאשר תגיב. חשוב להיכנס למכרז עם יד של חמישייה טובה, זה מאפשר הובלה טובה, מאפשר למצוא התאמה טובה או אולי הקרבה, ומאפשר לך להתחרות באופן מלא בכל יד. נסה לא להעניש את שותפך בהכרזת Overcall אגרסיבית.

הערת המתרגם: אם אין התאמה, שים לב לטיפ 13: "הפעל את הבלמים" ואל תעלה בגובה ההכרזה כאשר אין לשותפות התאמה בסדרה. לנוכח הקשיים הכרוכים במשחק של ידיים במצב של חוסר התאמה, התוצאה הסופית עלולה להסתיים לפחות בנפילה אחת למטה.

הביאור: 
בכל פעם שאתה חושב שלצד שלך אין התאמה של 8-קלפים בסדרה כלשהי, אל תעלה בגובה ההכרזה. לעתים קרובות אם תעצור בגובה-2, תצליח לקבל ניקוד חיובי, לעומת שאר הזוגות שיכריזו 3NT ויפלו בלקיחה או שתיים. לכן, במקרים של קושי לנוכח חוסר התאמה, העלול לעלות בלקיחה, משתלם להפחית נקודה או שתיים מהערכת ידך.

לקישור לטיפ מספר 13 – לחץ כאן

טיפ מספר 16 קובע כי: " שמור את הכרזות התגובה שלך בגובה-2 רק כאשר בידך כוח ". מערכות ההכרזה בנויות היטב מסיבה טובה: כך בין ידי השותפות ניתן להעריך במדויק את גובה החוזה אשר אתה אמור להיות לשחק, וכן אלו שיהיה עליך לבחור. תגובה בגובה-2 לפתיחה בגובה-1 צריכה להראות יד של לפחות 10 HCP, שמעל טווח הכרזת 1NT של 6-9 HCP. הסיבה לדרישת הכוח: לדוגמא אם שותפך פתח במינימום של 12 HCP, ואין ביניכם התאמה, ככל הנראה תאלצו לא להפסיק להכריז ולשחק בחוזה די גבוה של 2NT. אם הכרזת בגובה-2 עם 8 HCP, לא יספיקו 20 HCP לבצע 8 לקיחות.

ולעומת זאת, טיפ מספר 24 קובע: " הכרז לגובה של ההתאמה שלך במהירות עם ידיים חלשות

הביאור:

כאשר יש ביניכם רמת התאמה גדולה בסדרת השליט, תוכל לבצע לעתים קרובות הרבה יותר לקיחות מהצפוי. הסיבה לכך היא, כל עוד ב-2 הידיים יש חלוקה טובה, תוכל להשתמש בעודף השליטים בכל אחת מהידיים לבצע חיתוכים בשתיהן.

הביטוי "רמת ההתאמה שלך" מתייחס למספר הכולל של קלפים בין 2 הידיים בסדרה שלך, אם, למשל, לשניכם יש סדרת 5-קלפים, ואז ההתאמה שלכם 10-קלפים ואתה צריך להכריז לביצוע 10 לקיחות – הכרז (מיידית) לגובה-4.

שוב, הסיבה להכרזה המהירה הוא למנוע מהיריבים אפשרות לקיים דיון מדויק ולכן למנוע מהם למצוא את החוזה האופטימלי שלהם.

טיפ מספר 22 קובע : " העלה באופן מיידי אם בידך החלשה תמיכה של 4-קלפים בסדרת ה-Major בה פתח שותפך. ההעלאה המיידית בסדרת השותף חשובה מ-2 סיבות: 1. ניתן לתת תיאור מדויק של ידך לשותפך (הכרזת limit bid); 2. על ידי העלאת גובה ההכרזה במהירות, באפשרותך להקשות יותר על היריבים להיכנס לתהליך ההכרזה. ההתאמה חשובה יותר מלהראות חמישייה בסדרה אחרת, שכן כבר מצאתם התאמה טובה בסדרת Major.

אחרי הכל הסיבה העיקרית להכרזה בסדרות הינה למצוא התאמה הטובה ביותר. במקום להראות סדרות נוספות הראה את הכח שבידך. הערה: יד חלשה, עד 11 HCP שלא בטוח שתספיק למשחק מלא. אם בידך +12 HCP, קח את הזמן שלך והצג את כח ידך.

מקור: MrBridge -B. Magee

עפ"י bbi5m: החוק הראשון של חורים: כשאתה באחד, תפסיק לחפור! כאשר יש לך יד ללא התאמה, סיים את המכרז בהקדם האפשרי. אל תחפש לשפר את החוזה; המקום הכי טוב (הכי פחות גרוע) הוא כנראה בדיוק איפה שאתה נמצא עכשיו.

חוסר ההתאמה של היריבים מסייע לצד שלך בהכרזת Re-Double: אם למשיב +10 נק' , קוצר בסדרת הפותח, ולפחות 2 מתוך 3 הסדרות האחרות. זה אומר שליריבים אין נק' ואין התאמה. הם צפויים להיכשל בכל חוזה. כשהם מחוייבים לחוזה בגובה-2 ההענשה נעשית כדאית מאוד

השחקנים המנוסים ביותר משתמשים ב-re-double כאשר יש להם 10 נקודות קלפים גבוהים (HCP) והם מוכנים להגן. במילים אחרות, הם משתמשים ב-re-double כאשר אין להם התאמה בסדרתו של השותף (2). השותף יכול אז לעבור (pass) בשלום בסיבוב הבא במקרה שה-re-doubler רוצה להכפיל כל מה שיכריזו היריבים . זהו מושג חשוב ביותר בשימוש ב-re-double.

עם +10HCP והתאמה של 3 או 4 קלפים בסדרת השותף, לאחר הכרזת re-double של היריב, ניתן להשתמש בקונבנציית Jordan 2NT

זכור! בכל מצב בו יש חוסר התאמה עם השותף (השותף הכריז NT או Re-double או הכפיל כעונש חוזה של היריב), יש לשקול להכריז Double מעניש על הכרזת היריב. אפילו אם הנקודות אצלנו, ייתכן שהיד טובה יותר למשחק בהגנה. כמו כן Double נועד להפוך את משחק ההגנה למשתלם. חוזה מוכפל אשר ייפול מספר פעמים יכול להעניק לנו יותר נק' מאשר משחק מלא.

לקישור לכתבת " הכרזות כפל כפליים – Re-doubles " – לחץ כאן

שים לב, אם אתה מגלה חוסר התאמה – הפסיק להכריז. אל תכריז No-Trumps.

עפ"י אלדד גינוסר:

  1. בלי התאמה עדיף להיות בהגנה! במצבים שבהם ידוע שאין התאמה כלל, נעדיף לרוב לוותר על החוזה ליריבים כבר בגובה-2.
  2. עם התאמה מינימלית של 8 קלפים נתחרה בגובה-2 , אולם מעבר לכך הנטייה תהיה להתמקד בהגנה ולא לשאוף לשחק בכל מחיר.
  3. התאמה של 9-10 קלפים מצביעה על צורך להתקיף. ככל שההתאמה "גדולה" יותר, כך היד "התקפית" יותר. זאת משום שהכוח ההתקפי נובע בעיקר מאפשרויות חיתוך.
  4. התאמה כפולה (כלומר התאמה ב-2 סדרות) מהווה סימן מובהק להתקפה!
  5. התאמה ב-3 סדרות (מקרה נדיר) מראה דווקא על נטייה להגנה.

טיפ מספר 5 למתחילים קובע כי : " המטרה, למצוא התאמה-מינימום 4-3 על מנת להשיג רוב של 7 קלפים בסדרה. ההתאמה האידיאלית הינה 4-4 או טוב יותר להביא את הסכום ל-Magic Eight, שניתן להשיג ע"י 5-3 או 6-2 או 7-1 או קלפים נוספים בסדרה. יש צורך לזהות התאמות אלה במיוחד ב-Major אחרת התאמות רבות של 5-3 ו- 6-2 ילכו לאיבוד. כאשר השותף מכריז 2 סדרות, הסדרה הראשונה של השותף סביר שתהיה של 5-קלפים (אלא אם כן ידו היתה במקור 4441) אז אם יש לך תמיכה של 3-קלפים בסדרה הראשונה של שותפך וגילית התאמה 5-3 – תמוך בשותפך כעת.

ברגע שהשותף חוזר על סדרתו סביר שהוא מראה שישייה, אלא אם כן הוא לא יוכל לבצע הכרזה שונה, כעת עם תמיכת 2-קלפים מתגלית ההתאמה ל 6-2, כך תמוך במהירות בסדרת שותפך. אם שותפך הכריז הכרזת מנע (pre-(empts וידוע שהוא מחזיק 7 קלפים, אם יש לך יד טובה בשאר הסדרות אבל singleton בסדרת השותף, עדיין ה-Magic Eight קיים, אז העלה ב-Major בהקדם האפשרי ".

וטיפ מספר 99 קובע כי: " נקודות קוצר נספרות רק אם יש לך תמיכה של 4-קלפים והתאמה בסדרה של שותפך . זה יכול להיות כתגובה ישירה או rebid של הפותח לאחר שהשותף הראה סדרה שבה יש לו תמיכה. עכשיו הפותח יכול להעריך מחדש את ידו ולהוסיף נקודות נוספות עבור voids; singletons; doubletons ".

טיפ מספר 103 קובע כי: " אם אתה יודע שיש לך התאמה של תשעה קלפי שליט הוסף נקודה אחת נוספת לידך בלי קשר. שדרג אותה,  אם שותפך יעלה את ההכרזה  שלך לגובה-3 ואתה התחלת עם 5 כאשר הבטחת רק 4 ואז אתה יודע שיש התאמה של 9-קלפים או אם אתה משחק Five cards Majors ואתה התחלת עם 6, שוב אתה יודע כעת שנמצאה כעת התאמה של 9-קלפים.

וטיפ מספר 122 קובע כי: " אל תכריז סדרה חדשה כאשר יש לך התאמה בסדרת Major והכרזה מושלמת של limit bid זמינה ".

טיפ מספר 128 קובע כי: " בכל סימן של אי התאמה עזוב את המכרז בהקדם האפשרי.
סימנים של אי התאמה: –
1. שותפך מכריז סדרה ויש לך Singleton בסדרה הזאת.
2. היריבים הכריזו סדרה ובידך יש את הסדרה.

ובין הטכניקות למציאת התאמה: טיפ מספר 4 למשתפרים קובע כי: " מטרת השימוש ב-Stayman הינה לחיפוש התאמה 4-4 כך שאם בידך סדרת Major טובה של 5-קלפים, או שתכריז weakly בגובה-2, או השתמש ב-transfer, או הכרז בחוזקה בגובה-3, אבל אל תשתמש בזהירות יתר ב-Stayman כאשר יש לך 5-קלפים.  הסיבה לכך היא שאם יש לך 5 אתה צריך עכשיו רק תמיכה של 3-קלפים משותפך ולא 4!! ".

וטיפ מספר 9 קובע כי : " קונבנציית Stayman משמשת בעיקר כדי לנסות ולמצוא התאמה של 4-4. אם יש לך חמישייה, או שתכריז אותה באופן טבעי או עם transfer ".

טיפ מספר 47 קובע כי: " אם יש לך מספיק מזל להחזיק ב-2 סדרות והיריבים מצאו התאמה, אז הצג את סדרתך האחרת ואז ייתכן שגם לצד שלכם תמצא התאמה ואתה תוכל להכריז מעליהם ( outbid) במיוחד אם סדרה זו היא ♠ " .

וגם, טיפ מספר 104 קובע  כי: " השתמש בחוק  סך כל הלקיחות לשבש את הכרזות היריבים בכל פעם שהשותף מכריז overcall. לא משנה כמה נקודות בידך.

אם יש לך תמיכה 3-קלפים עכשיו יודע שמובטחים לכם 8 שליטים בינך לבין שותפך כך העלה את גובה ההתאמה והכרז 2 בסדרת ה-overcaller.

אם יש לך תמיכה 4-קלפים עכשיו יודע שמובטחים לכם 9 שליטים בינך לבין שותפך כך העלה את גובה ההתאמה והכרז 3 בסדרת ה-overcaller

אם יש לך תמיכה 5-קלפים עכשיו יודע שמובטחים לכם 10 שליטים בינך לבין שותפך כך העלה את גובה ההתאמה והכרז 4 בסדרת ה-overcaller. (עם התאמה טובה ויד טובה ראה את טיפ 104 לשחקנים מתקדמים) ".

וטיפ 115 קובע כי: " עם 18/19 נקודות חזקות מאוד בידיים של 4441 הכרז לאט אחרת לא תמצא את ההתאמה הנכונה. אתה עשוי אפילו למצוא התאמה בסדרה השלישית שלך אם אתה תכריז אותה ".

טיפ מספר 116 קובע כי: " עם ידיים של חוסר התאמה- Misfitting  הכרז לאט ותן ליריבים להצטרף. אולי הם יהיו מצדם הלא נכון של ידי ה-missfitting ויכשלו  במקום שאתה ושותפך תכשלו ".

טיפ מספר 39 למתקדמים קובע כי: " אם היריבים מצאו התאמה בגובה 2 ודא שתאזן מאחר ואינך יכול להרשות להם לעשות +110 ".

טיפ מספר 93 למתקדמים קובע כי : " אם כיד שעברה Pass-אתה קופץ בסדרה חדשה זה אומר שיש לי התאמה בסדרה שלך ויד סבירה למדי  שכמעט  פתחה בסיבוב הראשון ".

טיפ מספר 155 למתקדמים קובע כי : " אם מצד אחד קיימת התאמה 4-4 זמינה וגם התאמה זמינה 5-4 שחק בהתאמה 4-4 ולאחר מכן, לאחר שמשכת שליטים, אתה תהיה מסוגל לקבל השלכה-discard מהסדרה של חמשת הקלפים, ולעשות יותר לקיחות. אם אתה משחק בהתאמה 5-4 לא יהיו השלכות שימושיות לאחר מכן ".

מקור: H. Schogger

הטיפים של noosabridge:

23

הסכנות של חוסר התאמה בסדרות בין הידיים! ידי ברידג' הן כמו מניות ומניות, חלקן עולות בערכן וחלקן יורדות בהתאם לאיכות הסדרות שלך ולהקשר של המכרז. ידי ברידג' יורדות בערכן ברגע שזוהתה חוסר התאמה ואתה צריך להיות זהיר במיוחד. הישאר נמוך עם חוסר התאמה כנראה מהשנים המוקדמות ביותר של משחק הברידג'. זהו עיקרון שימושי ביותר. בהגדרה, כאשר לך ולשותף שלך אין התאמה בסדרת שליט, אז לשחק בחוזה סדרה זה כנראה לא רעיון טוב. הבעיה היא שאתה עלול להגיע לרמה גבוהה בצורה לא נוחה לפני שתוכל להבין את זה. כאשר יש לנו יד של חוסר התאמה, לעתים קרובות נגיע ל-No-Trump – זה לא דבר טוב, אלא רק תוצר לוואי של אי מציאת התאמה בסדרת Major. ה-No-Trump משוחק טוב יותר כאשר יש לנו התאמה בסדרת minor – קל יותר לזכות בלקיחות עם חליפה לביסוס (יותר מסתם HCP כדי לעזור לנו לעשות לקיחות). כאשר אנו חושבים כיצד להעריך את היד שלנו לנוכח חוסר ההתאמה, עלינו להתאים את הערכים שלנו כלפי מטה בהתבסס על החזקתנו בסדרה של השותף. אם יש לנו קוצר בסדרה של שותף, אז יהיה יותר קשה לבסס את הסדרה ואנו יודעים שהיד של השותף לא צפויה לשחק טוב כמו שהוא מצפה. אנו מפחיתים נקודות מהיד שלנו עבור חוסר התאמה. עם חוסר התאמה, נסה לשמור על הכרזות נמוכות, בחר הכרזה שמאפשרת לשותף לעבור-passבמקום הכרזה מחייבת. לעומת זאת, עם קלפים מכובדים וקצת אורך בסדרת השותף שדרג את היד שלך, אולם עם קוצר בסדרת השותף שדרג לאחור-שנמך את ערך ידך. אם לשחקן אחד יש סדרה טובה וארוכה, אבל יד חלשה אחרת, אז הסדרה הזו צריכה להיות סדרת השליט- לא No-Trump – סביר להניח שלא תהיה כניסה לסדרה הארוכה. אל תיכנס לקרב עם שותפך. שני יריבים זה מספיק – שלושה זה יותר מדי!

14

כאשר אתה משחק בחוזה סדרה אתה מעדיף לשחק בהתאמה של 4-4 או 5-3? רוב שחקני הברידג' מעדיפים את ההתאמה של 4-4, אתה יודע למה? ההתאמה של 4 – 4 עשויה להועיל ע"י היכולת לחתוך פעמיים ב-2 הידיים, תוך שמירה על 4 שליטים ביד השנייה. זה יכול להיות שימושי בכל גובה. אם 2 הידיים מחזיקות ב-4 שליטים כל-אחת, הסיכויים הם בערך 2 ל-3 שקלפי היריבים יתחלקו 3 – 2. כל יד יכולה לחתוך 1 – 3 פעמים כאשר סדרה קצרה פונה -מול סדרה ארוכה ביד השותף. אם חלוקת השליטים הוא 5 – 3, אתה חייב לחתוך ביד הקצרה בסדרת השליט כדי להשיג לקיחות נוספות. עם 3 שליטים בלבד, היד הזו מחזיקה 10 קלפים ב-3 הסדרות האחרות, ויש פחות סיכוי שתהיה לה סדרה קצרה.

הטיפים של Julian Foster:

11

4-3-3-3 ב-2 הידיים יכולה לעתים קרובות לשחק טוב יותר ב-NT אפילו עם התאמה בסדרת Major (במיוחד אם יש לך יותר מערכי משחק מינימליים).

38

רק בגלל ששותפך העלה את ה-overcall שלך אינו מונע מהיריבים למצוא התאמה של 4-קלפים בסדרת ה-Major שלא הוכרזה – כדאי לבחון אפשרות זו.

64

אם אתה מזהה חוסר התאמה צא מהמכרז בגובה נמוך! הרבה יותר טוב לשחק מדי פעם במשחקים חלקיים הלא נכונים מאשר להמשיך ולהכריז עד שתגיע גבוה מדי ותזכה להכפלה של -800 (או יותר)!

65

ניתן לחשוד בחוסר התאמה-Misfits כאשר שותפך מכריז את הסדרות הקצרות שלך או שהיריבים מכריזים את הסדרות הארוכות שלך.

66

ביד של משחק חלקי (כלומר, כאשר הנקודות מתחלקות באופן שווה בערך בין 2 הצדדים) אם ידך קצרה מאוד בסדרה והיריבים לא הכריזו אותה, יש סיכוי טוב שיש לשותף כמה קלפים בה – מה שמעיד על חוסר התאמה.

67

כאשר מתגוננים מפני חוסר התאמות, טוב לעתים קרובות לנסות לכפות על הכרוז לחתוך. כשהכול מתחלק גרוע הוא עלול גם לאבד שליטה (בסדרת השליט).

103

לידיים חלוקתיות  " בפראות " יש כוח עצום ברגע שנמצאה התאמה. נקודות קלפים גבוהים-HCP כמעט ולא רלוונטיות. אל תפחד להכריז איתן!

142

ידיים עם התאמה כפולה עושות הרבה לקיחות!

190

התאמה של 5-4 בסדרת Major אמורה כמעט תמיד לשחק ב-Major ולא ב-No-Trump (כי התאמות 9-קלפים בשליט הן הרבה יותר חזקות מ-8). אבל לפעמים כשיש לך התאמה של 4-4 ו-2 ידיים מאוזנות, תוכל לשקול אם עדיף לשחק בזה או לשחק 3NT.

וגם: תחרותיות מעל מכרזים שבהם היריבים מצאו התאמה יכולה להיות מסוכנת אבל הסכנה לפעמים מתגמדת כי היא מציינת-מציעה הובלה טובה וגורמת להכרזות שלהם להיות קשות יותר.

מקור: Sydney bridge center

לקישור לכתבה " התאמה בשתי סדרות: יתרון או חיסרון " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Robert S. Todd בכותרת " Fitting Cards and Wasted Values " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של יוסי אנגל בגיליון פברואר 2021 (עמ' 22-היד הימנית) של התאגדות ישראלית לברידג' – הוסר

שים לב, כאשר אין התאמה בין ידי השותפים, לרוב עדיף לשחק בסדרה הארוכה של היד החלשה.

חשוב מאוד להראות לשותף התאמה בהקדם האפשרי ויש לעשות זאת גם כאשר מספר הנקודות גבולי.

לקישור לכתבה " איך להכריז במצב של אי-התאמה " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " על החשיבות שבכמות השליטים המשותפת " – לחץ כאן

שים לב, גם כאשר קיימת התאמה טובה, תוספת אורך בסדרת השליט היא דבר טוב, אבל רק עד נקודה מסוימת. בפעם הבאה ששותפך מזמין אותך למשחק מלא או לסלאם, קבל את ההחלטה שלך בהתבסס (לרוב) על ערכים שמחוץ לאורכה של סדרת השליט.

לקישור לניתוח יד בכותרת " Having a Fit " (עמ' 10) – לחץ כאן

ולכתבה " balancing " באתר acbl – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Hand Evaluation – Misfit Auctions " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " BridgeHands Social Lesson 8 – Standard American, Responder 10+ points & No Fit " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " BridgeHands Social Lesson 9 (Contract Bridge) – Responder With Long Minor Suit & No Fit " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Stay low on a misfit " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Misfits: Bidding a powerhouse hand into a loser " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Horrible misfit " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?How many 12 card fits can get lost in one hand " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Bridge Table .Misfit Hands Suggest Bidding At Low " בעיתון " Toledo Blade " מיום 27.06.1971 – לחץ כאן

לקישור לכתבות " Fits and Misfits " – לחץ כאן וכאן

לקישור למצגת " When You Have a Fit " – לחץ כאן

לקישור למצגת " Playing a Moysian Fit " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?How to bid this strong misfit " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד " Misfit with Partner " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד " Looking For a Golden Fit " – לחץ כאן

לקישור לכתבה "Bidding with a fit " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Don’t Fight Partner in the Auction " – לחץ כאן

לקישור לטיפ של Andrew Robson בכותרת " Bid to the “Level of the fit " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Be Cautious Without a Fit " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Finding Five One Fits " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " (Finding Fits (4-4, 5-3, 6-2, and more " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Finding Fits in Competition " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Supporting Partner’s Suit – Bid Early " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Neil H. Timm בכותרת " Fit Bids in Competition " – לחץ כאן

טיפים למתקדמים:

2017-12-17_101519

2017-12-17_101837

טיפים חדשים בנושא ההתאמה:

210

אתה חייב לשחק בהתאמה 5-3 ב-Majors ולא3NT. גם אם ניתן לבצע 3NT, תמיד תוכל לעשות את הלקיחה הנוספת במשחק ב-4 או 4.

215

אם יש לך ולשותפך התאמה והיריבים מכריזים ויש לך 3 קלפים נמוכים בסדרה שלהם אתה יכול להבין כי יש ביד שותפך singleton או אפילו void, ערך היד שלך עולה באופן משמעותי.

228

אתה מכריז לאט כשאתה לא יודע לאן היד הולכת ואתה רוצה להגיע להתאמה הטובה ביותר שלך. שחקני הברידג' עם ידיים חזקות עושים את זה לאט לאט.

244

זרוק ידיים ללא התאמה מהר ככל האפשר לפני שאתה עולה בהכרזה גבוה מדי.

270

אם לצד אחד יש התאמה אז גם לצד השני יש התאמה-זאת היא רק עובדה מתמטית. לכן, כאשר צד אחד מצא התאמה אל תתבייש להכריז סדרה אחרת ופתאום למצוא את ההתאמה שלכם.

282

אם השותף פותח ויש לך תמיכה של 4 קלפים בסדרה, למרות שידך גרועה, תמוך בשותפך כי אתה יודע שיש לכם לפחות התאמה של 9 קלפים- אתם מתחרים לגובה של התאמה ואתה צריך להעלות לגובה-3.

298

אם לצד אחד יש התאמה אז גם לצד השני יש התאמה כך אל תפחד להכריז את הסדרה השנייה שלך ופתאום למצוא התאמה בה ולהיות מסוגל להכריז בהמשך הקרבה או אפילו לדחוף את היריבים גבוה מדי.

305

כמו מניות הערכת ידיים עולה ויורדת בערכים- עם ידיים בהתאמה עולה ועם ידי חוסר התאמה יורדת, כך הערך מחדש את ידך בהתאם.

315

מבחינה מתמטית (ו " דיבור " ברידג'), אם לצד אחד יש התאמה אז גם לצד השני יש התאמה, כך במקרה של ספק, הכרז.

328

במהלך תקופת ההכרזות, כמו עם Stocks ו-Shares הידיים עולות ויורדות בערכן: עם ידיים בהתאמה-עולות, עם ידיים ללא-התאמה – יורדות.

336

אם יש לך התאמה עם השותף (תמיכת 4 קלפים) אז אתה יכול להוסיף נק' נוספות על קוצר כלומר 3 עבור void , שתי נק' עבור singleton ו-1 עבור doubleton. קוצר זה אומר שאתה יכול להיות מסוגל לחתוך כלומר יש לך "ערכי חיתוך".

338

אם היריבים אינם מתחרים עם ההתאמה הידועה של 8 או 9 קלפים ב-Major שלהם אז אתה יודע כי הסדרה תתחלק טוב וסיכון 3NT יהיה סיכון נמוך מאוד.

341

אם היריבים אינם מתחרים עם התאמה הידועה שלהם בסדרת Major של 8 או 9 קלפים אז אתה יודע עכשיו כי הסדרה תתחלק טוב ולסכן 3NT יהיה סיכון נמוך מאוד, גם אם אין לך עוצר בסדרה-גם השותף עשוי עדיין להופיע עם חצי-עוצר בסדרה.

347

השותף משיב ♠1 ויש לך יד טובה אבל void ב-spades התחל לדווש לאחור – ידיים של חוסר-התאמה צריכות להפסיק להכריז בשלב מוקדם.

355

למען הדיוק אם יש לך סדרת שבעה קלפים וכן 4 קלפים בסדרת Major אתה לא צריך לפתוח עם pre-empt כי אתה עלול להחמיץ התאמה עם השותף בסדרת Major זו. אותו הדבר חל על weak-two גם כן.

370

אם ההכרזות הולכות 1NT ו-♠3 ואתה הפותח עכשיו יש התאמה (3 קלפים בסדרה) זכור ל-CUE BID כל A שיש בידך לפני הכרזה ישירה ל-♠4 ולכן אם אתה הולך ישירות ל-♠4 עכשיו אתה שולל כל A מחוץ בסדרת השליט המוסכמת.

420

לאחר שהיריבים מכריזים informative Double נגדך אם אתה מכריז Redouble כל מה שאתה אומר זה שיש לך יד מאוזנת בכוח של 8/9 + נקודות ובאמת ללא התאמה עם הסדרה של השותף.

423

רק כאשר יש התאמה, שחקן צריך להוסיף נקודות נוספות לקוצר.

487

משחק בהתאמה של 5-2 יכול להיות בריא יותר מאשר לעזוב את השותף ב1NT- עם יד חלשה (רוב הזמן). אז השב מיד ♠2 או 2 או 2.

515

אל תטרח להכריז Stayman עם ידיים של 4333 מכיוון שאין לך ערכי חיתוך וגם אם יש התאמה של 4-4 אתם עשוי לפעמים להיות נדחף בכוח לבצע את הלקיחה העשירית עם יד כל כך מאוזנת כאשר לשותף יד מינימאלית.

529

עם ידי 4333 הכוללות סדרת 4-קלפים ב-Major אל תטרח להכריז Stayman כי אין בידך ערכי חיתוך ואפילו אם תימצא התאמה ב-Major זה יכול להיות קל יותר לבצע 9 לקיחות מאשר 10 עם 2 הידיים שהן כל כך מאוזנות.

539

במשחק זוגות בשיטת (Match Point (Top-Bottom, אם השותף מציע לך 2 סדרות המראות 5-4 זה הטוב ביותר לתת העדפה שגויה ולשחק בהתאמה ידועה 5-2 ולא בהתאמה 4-3, במיוחד אם הסדרה הראשונה של השותף הייתה אחת מהפתיחה ב-Major.

543

מעבר למשחקים חלקיים, אם אתה יכול לראות שיש לך התאמה כפולה וסדרה אחת היא 4-4 והסדרה השנייה היא 5-3 או 5-4 אז אתה צריך לשחק בהתאמה 4-4 ואז אתה מקבל השלכות אחר כך בסדרה המשנית של 5-הקלפים שלא הייתם מקבלים אילו היתה סדרת השליט. הטיפ מתאים למשחקים מלאים / סלאמים.

553

אם ההכרזות מרמזות כי ליריבים חוסר התאמה בסדרת השליטה, אל תחשוב להוביל בשליט.

559

אתה באמת צריך לספור נקודות עבור קוצר רק אם יש התאמה – לא בזמן אחר בבקשה – בשאר הזמן הן הסדרות הארוכות בידך שכל כך חשובות וזו הסיבה שאתה יכול לספור נקודות  אורך אז.

735

אם אתה מריח חוסר התאמה אז נסה לא להכריז גבוה מדי. אם השותף פותח בסדרה שבה יש לך Void אז הריח אמור להיות די חזק.

מקור: H. Schogger

לקישור לשיעור " A Fit With a Side of Shortness " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " !No Fit? No Trump " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Don't Miss a Fit!" ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה " !Responding to partner's 1 or 1♠ opener – We have a fit " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של אלדד גינוסר " כיצד להכריז עם התאמה במצבי התחרות " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " From Orlando – Fighting fit " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Utilise misfit and favourable vulnerability to maximise score " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Double Fits and Misfits " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Looking for best fit " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Evaluating Big Fits " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " When Not To Play In A Fit " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Misfit Bidding Video Tip " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " With a Fit, Count Points for Shortages " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Declarer play: managing entries and communications " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Double fit " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " 4-4 vs 5-3 trump fit in bridge " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Misfits Should be Played in a Suit " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " ?Misfit and trumps – does it work " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Mismatched Hands " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Having a fit " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Hands fit well " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Handling Misfits " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Competing without a known fit " של Robson & Segal – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד " misfitting hands " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Big Fit " (עמ' 10)  לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " The warning signs for misfits " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של Ron Klinger בכותרת " Dealing with a misfit " – לחץ כאן

עפ"י רם סופר:

  1. מול יד חלוקתית של השותף הכותב אינו ממליץ להסתיר התאמה ב-Major.
  2. במצב של חוסר התאמה (לדוגמא חוסר בסדרת ה-overcall של השותף) יש לעצור בגובה נמוך ן/או לתת ליריבים לשחק.
  3. העיקרון הוא שבמצב של חוסר התאמה עדיף לעצור בגובה  נמוך גם עם ניקוד גבולי למשחק מלא.
  4. (במקום להכפיל לעונשין חוזה בגובה נמוך של היריבים) הדרך הפשוטה להרוויח היא לשתוק ולנצל את חוסר ההתאמה של היריבים להשגת תוצאה חיובית.

לקישור לניתוח יד מספר 25 שלו בתחרות סימולטנית נובמבר 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 13 בתחרות סימולטנית פברואר 2021 שלו – לחץ כאן

לקישורים לניתוחי ידיים מספר 1, 5, 8, 11, 25, 28, 30, 32 ו-33 שלו בתחרות סימולטנית אוגוסט 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים שלו בתחרות סימולטנית on-line אוקטובר 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 17 שלו בתחרות סימולטנית יולי 2022 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים שלו בתחרות סימולטנית אוגוסט 2022 – לחץ כאן

עפ"י אלדד גינוסר:

הנושא / בחירת סוג המשחק

התקפתי

הגנתי

חלוקה (ולא HCP)

לא מאוזנת

מאוזנת

מכובדים

מרוכזים בסדרה הארוכה

מפוזרים בכול הסדרות

התאמה

טובה מאוד

חוסר התאמה

לקיחות

בסדרה שלנו

בסדרת היריבים

קוצר

בסדרת היריבים

בסדרת השותף

עפ"י " כלל האצבע " שים לב לגורמים נוספים מעבר לנקודות: נקודות לא גורמות ללקיחות. נקודות הקלפים הגבוהים (HCP) הם רק קו מנחה גס מאוד, וכמעט אינן כל כך חשובות כמו גורמים אחרים. שכח את הנקודות, והסתכל על התאמה. הסתכל על סדרות ארוכות, סדורות טובות, לקיחות פוטנציאליות, איכות היד, מיקום וחלוקה.

ולסיום, לקישור לכתבות בנושאי התאמה בסדרה " Ask Sally " – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות