אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / טיפים בנושאי הכרזות Doubles
טיפים בנושאי הכרזות Doubles

טיפים בנושאי הכרזות Doubles

פורסם ביום: 13.09.2014; עודכן ביום: 13.03.2024

מהות העדכון: נוספו טיפים חדשים

קהל היעד:

2014-08-14_182211

וכעת, בהמשך לכתבות בנושאי הכרזות Doubles, כתבה חדשה " טיפים בנושאי הכרזות Doubles "

כזכור, הכרזת ה-Double הינה ההכרזה הרב-גונית ביותר במשחק הברידג'.

ה-Double הינו כלי הכרזה רב-עוצמה ואפשרויות.

לקישור לכתבת " הכל אודות – Double/Redouble/Take Out Double " – לחץ כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

שימו לב, עפ"י הגדרת " קריאה מלאכותית (Artificial call) " הדורשת מתן התראה: " הכרזה, דאבל או רי-דאבל שמוסרת מידע שונה מהרצון לשחק בכינוי שצוין או בכינוי האחרון שצוין (ואינו מידע ששחקנים לוקחים כמובן מאליו בדרך-כלל) ".

עפ"י נוהל " גילוי נאות " בתוקף מיום 01.09.2019:

2019-10-29_075655

2019-10-29_075735

לקישור – לחץ כאן

שימו לב:

  1. אם היריבים נקלעו לחוזה גרוע, עליך להיות בטוח שאין להם נקודת-אפשרות נחיתה טובה יותר לפני שאתה מזהיר-מרחיק אותם עם double.
  2. כאשר היריבים נמצאים בחוזה האחד שאתה בטוח שתביס, אל תכפיל או שהם עלולים להסיר את עצמם לחוזה שאינך בטוח בהבסתו.
  3. מעבר-passing על double כאשר אתה צפוי להכריז היא רק לעתים נדירות הפעולה הנכונה, במיוחד כאשר ידך חלשה מאוד, אבל כאשר ידך חזקה – במיוחד בסדרה שהוכפלה – לעתים קרובות זאת יכול להיות הפעולה הנכונה.

לקישור לכתבה " הכרזות אחרי Double של היריב על הכרזת השותף הפותח והכרזות Re-Double " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Lightner Double – לייטנר דאבל " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Overcall או Double " – לחץ כאו

לקישור לכתבה " Negative Double – תשובה לשותף לאחר Overcall של היריבים " – לחץ כאן

שים לב, עפ"י Jim Steele אתה לא צריך להכפיל את הכרזת הפתיחה של היריב של סדרה אם:

  1. יש לך יד חלשה מכוח של פתיחה;
  2. אין לך קוצר בסדרה של היריב;
  3. אין לך סובלנות לשאר הסדרות. אם הם פתחו בסדרת Major, אתה אמור להיות עם הכרזה מכובדת ב-Major השני, כלומר 4+ קלפים, או 3 עם מכובד.

חשוב על זה. אם היריב פותח ב-1 בסדרה, אתה מכפיל-double, והיריב הבא עובר-passes, השותף שלך חייב* להכריז. אם השותף שלך עובר בטעות (נניח כי ידו חלשה מאוד) היריב משחק כעת בחוזה של 1 בסדרה שלו מוכפל – מאוד יפה עבורם!

* ראה פירוט היוצא מן הכלל בשיעור.

לקישור – לחץ כאן

45 טיפים בנושאי הכרזות ואי-הכרזות Doubles:

1

שמור doubles קרובים לביצוע והכרזות משחקים קרובים לביצוע לזוגות חלשים יותר; נגד יריבים חזקים, היה זהיר.

2

Penalty doubles נמצאים בארסנל של כל זוג / שחקן טוב; הם יניבו הרבה tops. אם הם לא בארסנל שלך, אתה צריך לסכן כמה bottoms בזמן שאתה לומד מה שעושה Penalty double טוב

3

כאשר 3 שחקנים מתחרים במרץ, השחקן הרביעי עם יד מאוזנת חזקה צריך להתקדם בזהירות: ייתכן שכל מה שיש לאחרים הן חלוקות " משוגעות ". לעתים קרובות זה יהיה טוב יותר לתמוך בשותף מאשר להכפיל לעונשין.

4

כלל אצבע טוב בהחלטה אם להכפיל או לא, או להכריז או לא, הוא להניח שכל הגנה שתספק יד ה-pre-emptor היא בונוס.

5

במכרז תחרותי, אל תכריז penalty double מוקדם עם התאמה שאינה ידועה עם השותף. ראשית, הראה התמיכה, ואחר כך הכפל אם היריבים מתעקשים וממשיכים להכריז.

6

אתה רק לעתים רחוקות מכפיל חוזה משחק-חלקי לעונשין כאשר השותף לא הכריז.

7

למרבה האירוניה, זה לעתים קרובות בטוח יותר להכפיל חוזים חלקיים בגובה נמוך מאשר חוזים חופשיים ברמה גבוהה.

8

Penalty doubles בגובה נמוך של חוזים בסדרה, או מעבר-pass על takeout doubles בגובה נמוך של השותף, מבוססים על אורך וכוח בסדרת השליט, ולא על נקודות קלפים גבוהים-HCP.

9

כאשר Takeout double בגובה-1 או 2 מוכרז על ידי היריב מצד שמאל LHO שלך מוסב לעונשין, re-double על ידי אחד השחקנים הוא זעקה לעזרה.

10

הובלה בשליט היא בדרך כלל יעילה כנגד חוזים חלקיים מוכפלים.

11

אחרי ששותף אחד פותח את ההכרזות והאחר מכריז re-double, אז הצד הפותח קונה את החוזה או שהיריבים משחקים חוזה שהוכפל לעונשין.

12

לאחר שפתחת בהכרזות והיריב מצד ימין-RHO שלך מכפיל והשותף מכריז re-double, כל  double ברצף זה לאחר מכן על ידך או שותפך הוא penalty double גם בגובה-1.

13

לאחר שהשותף פותח ויד שנייה overcalls 1NT, הכפל לעונשין עם HCP 9 או יותר. יש לך כוח עדיף, אלא אם כן אתה מבצע פתיחות קלות (חלשות) לעתים קרובות, כולל כלל ה-20 לפתיחות. במקרה זה, בעדינות רבה, קצת יותר, אבל בעיקר להסתמך על השותף למשוך ה-double.

14

השותף פותח בסדרת Major שבה אתה מחזיק 3 קלפים וערכים מחייבים למשחק מלא. ה-RHO מכפיל. הצג ערכי המשחק המלא שלך עם תמיכת 3 קלפים על ידי הכפלה ולאחר מכן קפיצה בסדרת ה-Major.

15

הכרזת הפתיחה שלך בסדרה מוכפלת, re-doubled, והשותף מצד ימין-RHO מכריז. אם אתה עובר-pass, זה מחייב. אם תכפיל, זה לעונשין, מבטיח 4 קלפים בסדרה שהוכפלה. אם תכריז, אפילו בקפיצה, זה מראה יד מינימאלית עם התקפה  טובה, אבל הגנה גרועה.

16

אם הכרזת הפתיחה שלך בסדרה מוכפלת, re-doubled ו-RHO עובר, מעבר-pass שלך מראה ערכים מלאים של הכרזת פתיחה ושומרת בחיים על האפשרות של עונשין עסיסי.

17

הניסיון מצביע על כך ש-penalty doubles על הכרזת פתיחת 1NT חזקה ללא מקור של לקיחות, רק קלפים גבוהים מפוזרים, הם מפוקפקים.

18

הכרזת סדרה חדשה לאחר re-doubles היא מחייבת.

19

הכפלה של כל הכרזה מלאכותית היא penalty double ומזמינה מאוד את ההובלה של סדרה זו. אל תכפיל הכרזה מלאכותית אם אתה צפוי להיות המוביל. כנראה שזה יעזור יותר לכרוז יותר מאשר למגנים.

20

אל תציל אותי מהכרזה גרועה שלי. אם שחקן טוב קופץ למכרז בסדרה קשיחה או void שלך, אל תציל אותו בטרם עת. אם הכפיל, הוא עשוי להכריז SOS re-double או לסמוך על שיקול דעתך אם לשבת או לרוץ.

21

הצל השותף פעם אחת, אבל לא פעמיים; זה בדרך כלל חל על ידי אי-התאמה אם הוכפלו או לא; אל תהיה יד חזיר ואל תהיה מזוכיסט-תן לו / לה לסבול את ייסורי התבוסה.

22

Takeout double הוא כלי הכרזה שימושי, גמיש, אבל זה מסוכן להכפיל כאשר יש קוצר בסדרת ה-spades.

23

בתגובה לtakeout double, יד שאינה עוברת un-passed מכריזה בגובה הנמוך ביותר עם 0-8 נקודות, קופצת בסדרה עם 9-11, ומכריזה que-bids עם +12. עבור יד שעברה, הטווחים משתנים ל: 0-7, 8-9, 10-11.

24

בתגובה ל-takeout double, הכרזת 1NT מראה 7-9 HCP; הכרזת 2NT מראה 10-12  HCP, ו-3NT מראה 13-16. זה מבטיח עוצר אחד, לעתים קרובות 2 (מעל 1/ ♠1, הכפל, ייתכן להצל 1NT ל-5-6 HCP).

25

ידיים עם 4-4 ב-major's צריכות להגיב ל-double על ידי הכרזת ♠1 כדי להקל על rebids. המכפיל לא צריך לצפות לחלוקה 5-4. המכפיל צריך גם לשים לב כי הכרזת spade אינה שוללת את סדרת ה-hearts, אולם הכרזת heart שוללת spades. התחשבות בהשלכות כגון אלה יכולות רק לעזור להכרזות שלך.

26

לאחר takeout double על הכרזת סדרת Major, עם 4 קלפים בסדרת ה-Major השנייה ויד בערכי פתיחה, הכרז את סדרת היריב-cue-bid במקרה שלשותף יש יד חזקה בלי תמיכה ב-Major שלך, אבל עם עוצרים טובים בסדרה שלהם. השותף צריך לקחת בחשבון כי הכרזת ה-cue-bid שלך אינה שוללת 4 קלפים של ה-Major האחר.

27

Doubles על 4 הם עבור Takeout. סיבה טובה להסרת double של 4 היא סדרת spade ארוכה.

28

מתח והכרז סדרת 6-קלפים (במקום להגן או להיות חסום) על takeout double של השותף השני.

29

אם השותף מכפיל pre-empt ברמה גבוהה, נטה להשאיר אותו עם יד מאוזנת ולמשוך אותו עם יד חלוקתית.

30

אם השותף מכפיל חוזה סלאם "רגיל" בסדרה, הוא מבקש ממך לבצע הובלה יוצאת דופן. ההכרזה נקראת "Lightner double ", על שם של הממציא שלו, Ted Lightner.

31

בעת הכרזת Lightner slam double, אתה צריך להיות בטוח בכך שתכה כל סלאם אחר שהיריבים עשויים להגיע אליו.

32

ההכרזה החשובה ביותר לטיפול ב-pre-emptive overcall היא negative double של המשיב.

33

כאשר רוב הכוח שלך הוא בסדרת היריב, הימנע מ-negative double. זה מאוד מטעה. כך או שתכריז no-trump או שתעבור-pass.

34

Negative double אחרי rebid 2NT מראה 10-12 HCP והוא מזמין, לא מחייב.

35

Rebids של הפותח לאחר negative double של השותף overcall בגובה-2: 2NT מראה HCP14-16; הכרזת 3NT מראה 17-19; הכרזות שאינן בקפיצה מראות מינימום; קפיצות הן מזמינות ;cuebid הוא כוח משחק.

36

Responsive double ברמה גבוהה, כמו negative double ברמה גבוהה, חייב לספק כמה נקודות קלפים גבוהים-HCP במקרה שהשותף מבקש להמיר את ה-double לעונשין.

37

עם void בסדרת ה-Major של השותף ופחות מ-6HCP, עבור-pass. אל תשתמש ב-1NT מחייב כצעד הראשון של הצלה. אם הכרזת השותף מקבלת double, הכרז SOS Re-double לבריחה או הכרז הסדרה הארוכה שלך אם יש לך אחת.

38

כאשר אתה לא מצליח להכפיל את תגובת Blackwood, אתה מזהיר את השותף שאין לך עניין בהובלת סדרה זו.

39

כאשר היריבים מכריזים splinter והמכובדים היחידים שלך הם בסדרה זו, זה משתלם להכפיל להזהיר שותפך מהובלת כל סדרה אחרת.

40

לאחר שהשותף פותח והיריב ביד השנייה overcalls 1NT, הכרזת סדרה חדשה, קפיצה בסדרה חדשה, או קפיצה בסדרת השותף כולן מראות ידיים חלוקתיות חלשות. הכפל כדי להראות כוח.

41

כנגד יריבים טובים, כאשר RHO-היריב מצד ימין לא מצליח להכפיל הכרזת cue-bid ברמה גבוהה או תגובת Blackwood עבור הובלה, הנח שביד היריב מצד ימין-LHO יש המכובד (ים) החשוב (ים) החסר(ים) בסדרה זו.

42

אם השותף לא מצליח להכפיל את הכרזה מלאכותית (Stayman, Jacoby, cuebids, סדרה רביעית מחייבת), במיוחד ברמה גבוהה, אתה כנראה צריך לחפש במקום אחר עבור ההובלה הקטלנית.

43

אתה צריך להסיק מסקנות שליליות, כמו גם חיוביות. זה חל על המשחק, כמו גם ההכרזות. לדוגמא, אתה בהובלה לאחר הכרזה שאינה שנויה במחלוקת 2014-09-13_121400

השותף לא הכפיל אף אחת מההכרזות המלאכותיות של הסדרות האדומות. הובלת אחת מהסדרות עשויה להיות נכונה, אבל אל תצפה להחזקת " חומר נפץ " בידו של השותף.

44

על הובלת הפתיחה העיוורת כנגד חוזה סדרה, הימנע מ-under-leading (הובלה מתחת ל-) A שאינו נתמך, כלומר אתה גם לא מחזיק בידך את ה-K. הימנע מכך, גם אם השותף הכריז את הסדרה בתגובה ל-takeout double שלך. ברגע שהדומם מוצג, זה יותר קל לדעת אם under-lead היא מוצדקת. הפעם האחת בה אתה עלול להסתכן בזה היא כאשר אתה בטוח שיד הדומם מחזיקה את ה-K ולשני היריבים לפחות 2 קלפים בסדרה.

45

אל תוביל שליט Singleton; חריגים: 1) השותף עובר takeout doublet בגובה-1; 2) השותף מכפיל לעונשין הכרזת סדרה בגובה-1; 3) הכרזת penalty double בגובה-2 של השותף מבוססת על אורך בסדרת השליט, 4) כנגד הכרזה הקרבה.

מקור: Vcbridge

טיפים נוספים:

1

הכרז יותר באגרסיביות כאשר אינך פגיע (Non-vulnerable) לקיחת חסר (under tricks) במצב אי-פגיעות עולה רק 50 נק', כך שללא Double , נפילה של 2- לעתים קרובות היא תוצאה נהדרת, לעומת רוב המשחקים החלקיים שיכולים היריבים לבצע-110 נק' עבור 2S או 2H.  חשוב מאוד להתרגל להתחרות באגרסיביות על משחקים חלקיים, בייחוד שההכרזה מסתיימת בגובה-2. תופתע מהתוצאות הטובות שתקבל, כי רק מעט מהשחקנים במועדונים מכריזים Double על חוזים חלקיים בגובה-2 או 3.

4

אם שותפך פותח ♣1 והיריב מצד ימין (RHO) מכריז Double, קפיצה ל-♠2 על ידך היא חולשה. אם היריב מצד ימין פותח 2 (Weak) ,קפיצה שלך ל-♠3 היא יד חזקה.

7

לעולם אל תכריז Penalty Double על משחק חלקי, אלא אם יש לך 4 קלפים בסדרת השליט.

Takeout double ביד שהכריזה לפני כן pass מראה 9-11 HCP עם קוצר בסדרתו של הפותח. אם היריבים הכריזו 2 סדרות, ה-Double מבטיח לפחות 4 קלפי תמיכה ב-2 הסדרות שלא הוכרזו.

9

כאשר הנך מגיב ל-takeout double הכרז בקפיצה בסדרתך הארוכה עם 9-11 נקודות "שהוערכו מחדש". סדרה שלא הוכרזה של 5 קלפים שווה נקודה אחת נוספת. סדרה שלא הוכרזה של 6 קלפים שווה 3 נקודות נוספות. לא סופרים נקודות עבור נסיכים ומלכות בסדרות שהוכרזו.

10

כאשר מגיבים ל-takeout double עם +12HCP ב-cuebid – הכרזת סדרת של היריב כדי להראות יד חזקה, הכרז את הסדרה (הסדרות) שלך מאוחר יותר. לאחר cuebid, כל הכרזת סדרה חדשה על ידך מחייבת.

11

אל "תפוצץ" מצב מנצח. כאשר גרמת ליריביך להכריז גבוה, אל תיתן להם לברוח ע"י הכרזה גבוהה יותר או Double טפשי.

11א

תגובת 2NT ל-takeout double מראה 10-12 HCP ולא מחייבת (להכרזת השותף).

תגובת 1NT ל- takeout double מציגה 6-9 HCP דומה לתגובת1NT להכרזת פתיחה.

תגובות No trump ל-takeout double מבטיחות לפחות עוצר אחד (בתקווה ל-2), בסדרת היריבים.

13

תמיד קח בחשבון את שתיקת שותפך, או במילים אחרות, כישלונו ל-overcall או ל-double על הכרזה מלאכותית או הכרזת cue-bid " כלב שאינו נובח בחושך " הוא בדרך כלל רמז מספיק טוב.

13א

הכרז את סדרותיך הארוכות. אל תכריז Takeout Double.

13ב

אחרי ששותפך פותח את ההכרזה והיד השנייה overcalls 1NT להראות כוח של הכרזת הפתיחה 1NT, הכרז double עונשין אם יש לך HCP 9 או יותר.

הכרזת סדרה שוללת את הכוח להכפיל.

14

הכרז את סדרת 5 קלפי ה-Major. אל תכריז Takeout Double.

14א

אם היריב overcalls 1 על פתיחת 1 שלך, הכרזת סדרת major של שותפך מראה 4 קלפים. אם היריב overcalls  1 על פתיחתך 1 (או 1), הכרזת סדרת ה-spades של שותפך מראה 5 קלפים. השתמש ב-negative double עם 4 קלפי תמיכה.

15

אם ידוע לך שאינך רוצה שה-Double שלך יסיים את תהליך ההכרזה, אל תכריז Double, מצא הכרזה אחרת. אולי 1NT או 2NT takeout (או 4NT), או Cue-bid גמיש, או הכרזה טבעית.

19

כאשר ה-RHO – היריב מצד ימין משתמש ב-Stayman ובידך, במושב הרביעי, יש 5 clubs או 6 clubs ובראשם 3 מתוך 5 המכובדים העליונים, הכרז double כדי להודיע לשותפך, כי אתה רוצה הובלת clubs כנגד כל חוזה עתידי. הכפלה של הכרזה מלאכותית היא Lead directing double.

20

השתמש גם ב-lead-directing double כאשר שהיריבים משתמשים בהכרזת Blackwood. אם התגובה ל-4NT היא בסדרה בה אתה רוצה הובלה, הכרז double! חשוב!

25

היה על המשמר להכפיל הכרזות מלאכותיות (Stayman, Jacoby Transfers, cue-bids, תגובות Blackwood) כדי לעזור לשותפך בהובלות הפתיחה. עם זאת, doubles בגובה נמוך על הכרזות מלאכותיות דורשים " אורך " וגם " כוח " (אורך 5 או 6 קלפים עם +3 קלפים מכובדים בסדרה בד"כ). ככל שהרמה של ההכרזה המלאכותית, גבוהה יותר חייב להיות הקוצר בסדרתך, אבל אתה עדיין צריך להחזיק כוח במכובדים בסדרה (KQx, למשל).

25א

השתמש בהכרזת ה-Double. כאשר ליריבים יש חוזה שנשמע בלתי אפשרי, או כאשר אתה רוצה להריץ אותם או כאשר יש להם הכרזה מזמינה והקלפים אינם טובים עבורם.

26א

הבן את הרמז כאשר הם מכריזים Double על הכרזתך, רק אל תשב שם – נסה אלטרנטיבה הגיונית. אם הם מכריזים-Double penalty על הכרזתך (עונשין), הבן את הרמז ושקול שינוי הסדרה – במיוחד אם השותף שלך לא תמך בבחירת השליט.

32

עשה Double 'אחד בשביל הדרך". אם אתה שוקל הכרזה "בלתי רגילה" נוספת במכרז תחרותי, השתמש ב-Double כדי להודיע לשותפך שאתה רוצה ממנו קצת עזרה, כאשר "נכסיו" יכולים להיות מוגדרים רק באופן בלתי מושלם על ידי ההכרזות הקודמות שלו. בשטח של המכרז התחרותי, חלה התקדמות ניכרת. אנחנו מוצאים את עצמנו משתמשים בטכניקות כדי לעזור לנו לפתור את בעיות ההכרזות העדינות שעד לא מזמן היינו יכולים לסמוך רק על האינטואיציה והניסיון שלנו. האם אנחנו יכולים לעשות יותר?

35

אם הכרזת הפתיחה של שותפך 1NT הוכפלה לעונשין ע"י היריבים, הכרז re-double אם יש לך יד חזקה, אבל התעלם מה-Double אם אתה חלש. זה רעיון מיוחד של מחבר הטיפ, המוצא כי הוא עובד טוב מאוד. המשמעות היא כי הכרזות transfer יאפשרו לכל החוזים בגובה-2 להיות משוחקים ביד חזקה, וזה גם אומר כי המשיב יוכל לנסות להתחמק מצרות על ידי הכרזת 2 (Stayman) גם לאחר Double .

35א

שמור על Double עונשין עבור חוזים ברמה נמוכה. מחבר הטיפ מוצא שהכרזת negative doubles מוותרת על סיכוי להשגת הרבה נקודות עונשין משתלמות מהיריבים, וזה לא בא לפגוע הרבה יותר באמצעות הכרזת סדרות שלי במקום להציג אותם דרך Double.

35ב

אם היריבים ללא ספק מקריבים, הכרז Double רק על חוזה ברמה גבוהה אם יש לך החזקה טובה בסדרת השליט אסים ומלכים לא תמיד זוכים בלקיחות.

35ג

אם שותפך מכריז take-out Double ויריבך מימין מכריז re-double, אל תכריז אלא אם יש לך משהו מועיל להגיד. אל תכריז לצורך זה, כי אתה יכול לבחור את הסדרה השגויה ולהוליך שולל. נצל את ההזדמנות כדי להכריז pass ולספר לשותפך כי אין לך שום דבר כדאי לומר.

37

הכרזת double על הכרזת סלאם חופשית מבקשת מהשותף למצוא הובלה יוצאת דופן.

194

אל תשתמש ב "re-double" כעסק של "re-double" על חוזה סופי. אם אתה מבצע חוזה "מוכפל" אתה תקבל ניקוד top בכל מקרה מלבד חוזה שהיה "re-doubled". שמור את ה- "re-double": ( א), להצלתם של חוזים מוכפלים שלא ניתן לבצע; (ב), לשימוש על ידי הפותח כתמיכה (מראה תמיכת 3 קלפים) בהמשך לתגובה של השותף בסדרת 4 קלפים שהוכפלה-take-out double ע"י היריב מצד ימין-RHO של הפותח, ו( ג), להכרזת כוח (של 9 או יותר HCP) כאשר הכרזת הפתיחה של השותף הוכפלה ע"י take-out double על ידי היריב.

219

השימוש ב" Support Re-Double ") " Support Double ") מאפשר לפותח להראות תמיכת 3 קלפים בסדרת ה-Major של המשיב; סדרה שבה המשיב יכול להחזיק בכ-4 קלפים, הוא עיקרון חשוב ולפעמים לא מובן.

231

אל תעניש את שותפך בניסיון להציל אותך מה-Take-out double שהכרזת אשר עליו הכריז re-double היריב מצד שמאל-LHO.

הטיפים של Steve Moese:

87

בצע הכרזת מנע-pre-empt אחרי ה-double של היריבים עם תמיכה. השתמש בחוק סך כל הלקיחות כדי להנחות אותך – בצע הכרזות לגובה של ספירת השליטים שלך כאשר אינך פגיע.

118

שקול Negative Doubles מעל פתיחה חזקה של 1NT ע"י השותף. הם פותרים בעיות רבות של הכרזות כאשר היריבים מפריעים-מתערבים, והם אכן מפריעים.

235

אחרי penalty double-עונשין (או re-double) כל ה-doubles מצדנו הם עונשין אלא אם הוסכם אחרת במפורש.

284

זה בסדר להחליט נגד-לבטל את כפל העונשים-penalty double של השותף אם יש לך יד חלוקתית מאוד (רק תוודא שההחלטה שלך הייתה נכונה!).

285

כאשר היריבים מתערבים, אנחנו מבצעים הכרזת תחרותיות. זה אומר שאנחנו משתמשים בכלים שונים כמו כפל שלילי-negative double ו-support cue-bids (הכרזת cue-bid מידית של סדרת ה-overcaller מראה העלאה מגבילה-limit raise או טובה יותר בסדרה של השותף).

292

אתה יכול וצריך לפתוח ידיים עם 11 HCP אם יש לך סדרה טובה של 5+ קלפים ולפחות 2.5 לקיחות מהירות. עם הפרעה של היריב ה-Negative Doubles יכולים להיות כלי שימושי להמשך המכרז ולעזור לכם למצוא את המקום הנכון להיות בו. ה-Negative Doubles בדרך כלל מבטיחים לפחות 4-4 בסדרות שלא הוכרזו. היוצא מן הכלל היחיד הוא negative double שבו היריב מכריז overcall של 1 או 1. במקרים אלו הכפלת 1 מראה רק 4 קלפי spades (אתה יכול להכריז 1 עם 5 או יותר) והכפלה של 1 מראה רק 4+ קלפי hearts (אבל לא יד שיכולה להכריז 2). הדרישות של HCP עבור negative doubles משתנות לפי הגובה: 6+ לגובה 1, 8+ לגובה 2 ו-10+ HCP לגובה 3.

טיפים – ניתוחי ידיים:

26

בתגובה ל-Takeout double, הוסף נקודה אחת נוספת על 4 קלפים בסדרת Major שלא הוכרזה ושתי נקודות נוספות עבור 5 קלפים בסדרת Major שלא הוכרזה. ואז אם סך כל הנקודות שלך מגיע ל-9-11 נקודות עבודה (אל תספור כלל נסיכים או מלכות בכל סדרה שהוכרזה על ידי יריב) בצע תגובת קפיצה אחת לא מחייבת. עם פחות מ-9 נקודות עבודה, בצע תגובה ללא קפיצה. עם יותר מ 11 נקודות משוערכות, הכרז cuebid בסדרת היריב. נניח שהיריב מצד ימין שלך-LHO פותח 1, השותף מכפיל, היד הבאה עוברת ואתה מעריך את הידיים האפשריות הבאות:

א.      S. A874 H. K4 D. T843 C. 9743 –  8 נקודות משוערכות- (נקודה אחת נוספת עבור 4 קלפי spades) הגב 1S

ב.      S. A874 H. K4 D. JT43 C. 976 – 9 נקודות משוערכות (אחת נוספת עבור 4 קלפי spades) – הגב 2S

ג.        S. AK874 H. 76 D. 87 C. T832 – 9 נקודות משוערכות (אחת נוספת עבור 5 קלפי spades) – הגב 2S

ד.      S. AK87 H. K5 D. A432 C. J87 – 15 נקודות משוערכות J Club) לא נספר)  – הגב 2S

החלוקה האידיאלית עבור Takeout double היא 4-4-4-1 עם Singleton בסדרה שהכריז הפותח. בחלוקה זו, 11 HCP מספיקות להכפיל הכרזת פתיחה. הכפלה עם 10 HCP, אפילו עם החלוקה המושלמת, היא " מאולצת ". אם תעשה זאת, ה-Singleton לא צריך להיות מכובד, וזה לא כואב להחזיק intermediates חזקים. יד עוברת-passed Takeout double 10-11 HCP. עם 9HCP מותר אם אתה מרגיש שובב ויש singleton בסדרה של מכריז הפתיחה.

27

עם דפוס יד: 4-4-4-1, זה נורמאלי לעבור אם היריב פותח באחת מסדרות 4 הקלפים שלך ולאחר מכן להכפיל, אם היריבים מוצאים התאמה בסדרת ה-Singleton שלך. אתה מחזיק: S. AJ65 H. 4 D. KQ98 C. AT87

 צפון מערב (אתה) דרום  מזרח

1D        Pass       1H     Pass

2H            ?

הכפל. ההכרזות הגיעו בדיוק כמו שאתה מקווה. ה-double שלך מראה לפחות כוח של הכרזת פתיחה עם hearts קצרים, אורך ב-diamonds, בתוספת תמיכה בסדרות שלא הוכרזו  – מושלם.

28

זה מסוכן להכפיל הכרזת פתיחה בהחזקת doubleton נמוך ב-Major שלא הוכפל, במיוחד doubleton נמוך ב-spades. כדי לבצע את זה, צריכות להיות לך +19 HCP . אתה מחזיק:

א.      S. 43 H. AK98 D. AK75 C. AJ9

ב.      S. 43 H. QT42 D. AK75 C. AJ9

אתה) דרום מזרח)

1C             ?

עם (א) אתה חזק מספיק כדי להכפיל. אם השותף הכריז 1S הצפוי, rebid 1NT מראה 18 + עד 19 HCP.
עם (ב) overcall 1NTישירות. אתה לא צריך עוצרים בכל הארבע הסדרות שלא הוכרזו ל-overcall 1NT, רק אחד או שניים בכל סדרה שהיריבים הכריזו.

29

ה-Takeout double ואחריו הכרזת סדרה הוא חזק יותר מ-overcalling בסדרה באופן ישיר.

עם doubleton בסדרה של הפותח, אתה צריך +17HCP להכפיל ולאחר מכן להכריז סדרה בת 5 קלפים. עם פחות, overcall.

עם ה-Singleton בסדרת הפותח ודפוס יד 5-4-3-1, אתה צריך עם +15HCP להכפיל ולאחר מכן להכריז סדרת 5 הקלפים שלך.

2014-09-15_120608

עם: S. AJ4 H. KQ986 D. KQ3 C. J4 הכרז Overcall 1H. ה-J club לא עובד

עם: S. AJ42 H. KQ986 D. AT2 C. 7 הכרז double ולאחר מכן הכרז hearts אם השותף לא הכריז spades.
עם: S. AJ4 H. KQ986 D. AK4 C. 32 הכרז ולאחר מכן הכרז hearts.

30

סקירה: כדי לבצע תגובה בקפיצה Takeout double אתה צריך 9-11 נקודות "משוערכות".

(1.)   אלא אם אתה מגיב ב-No trump, אל תסמוך על נסיכים או מלכות בסדרתו של הפותח.

(2.)   הוסף 2 נקודות נוספות אם יש לך 5 קלפים ב-Major ונקודה שנייה נוספת אם בידך יש בנוסף סדרת צד של 4 קלפים.

S. AK543 H. Q43 D. 8743 C. 5  אם השותף מכפיל את הכרזת הפתיחה 1H, אל תספור שום נקודה עבור ה-Q heart, אבל תן לעצמך 3 נקודות נוספות, שתיים ל-spade החמישי ואחד עבור ה-diamonds 4 מביאים את הסכום הכולל שלך ל-10 נקודות משוערכות. התגובה ההולמת היא 2S, אותה התגובה הייתה עושה בלי Q heart.

31

באותו כיוון ספור 3 נקודות נוספות לסדרה של 6 קלפים ועוד אחת נוספת אם ביד יש סדרת צד של 4 קלפים. אם השותף מכפיל את הכרזת הפתיחה 1H ובידך יש: S. AJ8432 H. 653 D. J95 C. 4  השב 2S. יש לך 6 HCP ועוד 3 נוספות לסדרה של 6 קלפים.

טיפים נוספים:
2017-12-24_141932

טיפים נוספים:

2019-10-25_162924

463

צורת היד האידיאלית להכרזת (Take Out Double (Informative Double היא 4-4-4-1 עם singleton בסדרת הפתיחה.

477

אם היריבים מכריזים בחופשיות סלאם, אלא אם כן לא אכפת לך מה הסדרה בה השותף שלך יוביל, אל תכפיל, אחרת השותף יעשה הובלת unusual Lightner Double ופתאום הכרוז ייבצע החוזה שהיה צריך להפיל.

483

כנגד NT חלש של היריבים הכרזת Double מראה 15+ נקודות עבור עונשין והשותף צריך להשאיר את זה – זה ייכשל יותר ממה שזה יבוצע גם אם לשותף יש מעט מאוד נקודות – אין לטרוח להסיר ה-Double.

491

במושב הרביעי Double עדיין מראה +15 נקודות כאשר אתה מכפיל את הכרזת הפתיחה של 1NT כאשר ההכרזה של 1NT היא 12-14, תמיד 1 יותר מהמקסימום.

    N          E          S             W

1NT     NO       NO    DOUBLE

2019-10-25_161600

2022-11-05_164144

2022-11-05_164333

4

לאחר פתיחה בסדרה על ידי יריב, Take-Out Double על ידי שחקן במושב השני והעלאה של השותף של הפותח, " double " שני על ידי שחקן במושב הרביעי, שותפו של ה-Overcaller, גם הוא Take-Out Double.

15

פתח מחדש את ההצעה עם overcall דחוי, זTake-Out Double דחוי, או "  2NT" דחוי ( "Unusual-NT " עבור שני נמוך, כמו-עדיין, סדרות שלא הוכרזו), אם היריבים יתמכו בסדר בגובה-2 ולאחר מכן הם  יעברו-pass.

23

כאשר אתה מחזיק בידך תמיכה בסדרת השותף, ועם אחת מהאפשרויות: הכרזת Penalty Double-עונשים, או "pass" על Take-Out Double לעונשים, זה כדאי שתהיה צודק. רוב הזמן, החלטה כזו תהיה שגויה גם כאשר יש לך החזקה מעולה בסדרת היריב.

24

כאשר משיבים ל-Take-out Double של השותף בסדרה, בצע תגובה בקפיצה עם 9 נקודות או יותר "משוערכות". סדרת 5 קלפים שווה נקודה נוספת אחת, סדרת 6 קלפים שווה 3 נקודות נוספות, ובנוסף, סדרת צד, שלא הוכרזה של 4 קלפים שווה גם נקודה נוספת. קלפי J ו-Q בסדרות שהכריזו היריבים הם חסרי ערך

25

כמעט בכל הנסיבות, הכרזת סדרה חדשה על ידי השותף המשיב לפתיחת מנע-pre-emptive של שותפו לא מחייבת. אכן, שותפויות מנצלות את עקרון ה "RONF"; דהיינו, כי העלאה של סדרת השותף היא היחידה שאינה מחייבת, וכי כל הכרזת סדרה חדשה על ידי המשיב מחייבת לסיבוב אחד. הכרזות מחייבות כאלה בדרך כלל מראות לפחות 15 + HCP והן בדרך כלל מחפשות את המקום הטוב ביותר עבור חוזה אפשרי בגובה משחק מלא של השותפות.  הכרזת סדרה חדשה על ידי המשיב לפתיחת מנע-pre-empt, כאשר יש התערבות של Take-Out Double על ידי ה-RHO של המשיב (היריב מצד ימין), אינה מחייבת.

26

כאשר משיבים ל-Take-out Double של השותף עם 12 או יותר HCP, הכרז cue-bid בסדרה של היריב כדי להראות חוזה בגובה משחק מלא, ולאחר מכן הכרז את הסדרה שלך מאוחר יותר. לאחר ה-cue-bid שלך, כל הכרזת סדרה חדשה על ידך הוא מחייבת על התאמה בסדרה ועל משחק מלא.

28

הכרזת  "Splinter"קפיצה כפולה (Double Jump-Shift) היא דרך שימושית ביותר להראות הן תמיכה בשליט בסדרת השותף, ובמקביל קוצר בסדרה המשמשת ל"Splinter" . הכרזות אלה מראות ערכי משחק מלא ו-singleton (לא A) או void בסדרה ששימשה ל"Splinter ". מאחר ש- "Splinter" מבטיח ערכי משחק מלא, הכרזת "Splinter" ע"י המשיב מראה על +13HCP, והכרזת "Splinter" ע"י הפותח מראה על +20HCP

38

כל הכרזת סדרה חדשה על-ידי המשיב לפתיחת weak 2 של השותף, מחייבת לפחות לסיבוב אחד. כדי שהמשיב יבצע הכרזה מחייבת כזו, הוא / היא נדרשים להחזיק לפחות 15 או יותר של HCP, שכן פתיחת weak 2 של הפותח מראה לכל היותר11 HCP. משיב, עם 15 או יותר של HCP, יכול, באופן לגיטימי, לחפש את האפשרויות של משחק מלא עבור השותפות עם כל הכרזת סדרה חדשה או הכרזת 2NT ששתיהן מחייבות, על פי הסכם השותפות. אם יש "double", לעומת זאת, על ידי LHO-היריב מצד שמאל של הפותח הכרזת סדרה חדשה על ידי המשיב על פתיחת 2 היא לא מחייבת רק מראה הכרזה חלופית חלשה כחוזה הפרעה הטוב ביותר עבור השותפות.

39

הכרזת pre-emptive jump (בקפיצה) למשחק מלא בתור overcall היא, לעתים, נעשית עם יד טובה יותר ממה שאפשר ל-pre-emptive. אם כן, יכול מכריז ה-pre-emptive להכריז שוב על אף האקסיומה המקובלת כי מכריז ה-pre-emptive צריך להכריז פעם אחת, ורק פעם אחת. "double" על ידי מכריז pre-emptive הוא מחייב, ומראה את הרצון גם להעניש את היריבים, אחרת מלהכריז בסדרה של ה-Pre-emptor.

45

לרוב שחקני הברידג' יש "doubles" רבים בארגז הכלים שלהם כהכרזות פוטנציאליות. חלק, כמו "Take-Out Doubles", "Negative Doubles" או "Penalty Doubles", משמשים כל הזמן והם אוניברסליים, מוכרים בקלות.  מעט "Doubles" מחייבים מתן התראה משום שהתנאים שבהם הם מופעלים הם כל כך ספציפיים והשימוש בהם, כה שכיח. כפל/כפליים בעל משמעות מיוחדת מחייבים מתן התראה מוקדמת.

56

כל שחקני הברידג' יודעים את הדרישות הסטנדרטיות עבור ה-Take-out Double יד של 13 או יותר של HCP. שחקנים רבים, לעומת זאת, אינם מזהים כי חלוקות מסוימות משנות את הדרישה הבסיסית, או מקטינות את ספירת ה-HCP הנדרשת, או, גם מונעות הכרזת Take-out Double תלוי בהחזקה של הסדרה שהוכרזה ע"י היריב (ים). החלוקה האידיאלית ל-takeout double היא 4-4-4-1 עם singleton בסדרה של הכרזת הפתיחה. עם חלוקה זו, 11 HCP מספיקות כדי להכפיל את הכרזת הפתיחה. הכפלה עם 10 HCP, אפילו עם החלוקה המושלמת, חורגת מהגבולות המקובלים, אם כי עם void בסדרת הפתיחה, היא לפעמים רבות הכרזה מוצלחת מאוד. עם דפוס יד של 4-4-4-1, זה נורמלי לעבור-pass אם היריב פתח באחת מסדרות 4-הקלפים שלך, ולאחר מכן להכפיל אם הם מוצאים התאמה בסדרת ה-singleton שלך.

57

זה מסוכן "להכפיל" הכרזת פתיחה עם החזקת doubleton בסדרת Major שלא הוכרזה. כדי למשוך את זה, אתה צריך להחזיק 18 (+) HCP; כלומר, עמדת "נופלת לאחור".

58

הכרזת "Take-Out Double" ולאחריה הכרזת סדרה חזקה יותר מאשר overcalling בסדרה ישירות.

59

פעמים רבות, רצף הצעות אחד לא מובן בתוך שותפות מתרחש בין מכריז ה-"Double Take-out", לבין השותף שלו. לכל אחד מהם יש דפוס ברור של הכרזות אשר הוא / היא חייבים לדבוק על מנת שהאחר יכול להתמודד כראוי עם רצפי הכרזות המתפתחים כתוצאה מכך.  המשיב ל"double", למשל, מחויב להכריזה, אלא אם כן יופטר מאחריות זו על-ידי הכרזה מתערבת של RHO. עם זאת, לאחר התערבות, אם המשיב עדיין מכריז, הוא מראה יד עם כמה HCP (לפחות 6) ו / או החזקה חלוקתית. ללא הכרזה מתערבת, עם זאת, אלא אם כן בוחרים "לעבור" מרצון להמיר את ה"double" לעונשים, הוא מחויב להכריז את הסדרה המועדפת שלו, אפילו עם רק 0 של HCP, ולהשיב בקפיצה אם מחזיק 9 או יותר של HCP. אחד הדפוסים הכי לא מובנים של הכרזות, לעומת זאת, הוא זה העוסק ב-re-bids הפוטנציאלי של המכפיל. אלא אם כן דבק בקפידה, המשיב ל-Double אינו מסוגל להבין את החזקת השותף שלו, והוא למעשה מנוטרל מהתמודדות נכונה עם הכרזות שעשויות להתרחש.

60

כאשר השותף מכריז "Take-Out Double", המשיב חייב להכריז, אפילו עם רק 0 HCP. החריגים היחידים לכך יהיו אם המשיב החליט מרצונו להמיר את ה"double" של שותפו לעונשים, או אם, ה-RHO של המשיב (היריב מצד ימין) מבצע הכרזה אחרת מאשר "לעבור", ואז המשיב ל "double" היה משוחרר מהאחריות להכריז, כי המכפיל תהיה עכשיו הזדמנות נוספת להכריז אם הוא / היא בוחר לעשות זאת. עם 9 או יותר של "HCP משוערכות", לעומת זאת, המשיב ל- Double Take-Out חייב לבצע תגובה בקפיצה כדי להראות כי לשותפות יש את רוב ה-HCP של וכי לשותפות אולי אפילו יש משחק מלא. עם יותר מ 11 "נקודות משוערכות", הכרז cue-bid בסדרת הפותח, ולאחר מכן הכרז הסדרה שלך.

63

היה אגרסיבי עם ה-Overcalls שלך כאשר אתה מחזיק singleton בסדרה של היריב, ובמיוחד כאשר מחזיק void בסדה שהוכרזה ע"י היריב. אתה יכול להכריז Take-Out Double עם מעט כמו 10-12 HCP אם יש לך את חלוקת הקסם 4-4-4-1, ועם אפילו מעט פחות של HCP (9-10) עם חלוקת 5-4-4-0.

64

אתה חייב לבצע תגובה בקפיצה כאשר אתה מחזיק 9 או יותר של HCP בתגובה ל-Take-Out Double על פתיחת מנע-pre-empt על ידי היריב, ולקפוץ למשחק מלא או להכריז cue-bid בסדרת הפותח עם החזקת ערכי פתיחה. כאשר אתה מבצע תגובה לא בקפיצה על Take-Out Double של השותף על פתיחת מנע על ידי היריבים, השותף יניח כי אתה מהחזיק 4-5 HCP. הטווח בפועל שלך הוא 0-8, אז הוא / היא יניח את אמצע הטווח.

67

לאחר פתיחת ♥4 על ידי ה-RHO-היריב מצד ימין, הכרזת NT" overcall4" על ידי היד השנייה היא עבור ה-minor's. לאחר פתיחת ♠4 על ידי ה-RHO, הכרזת "4NT" הוא Take-Out Double. לאחר פתיחת ♠4 על ידי ה-RHO, "double" הוא עבור עונשים.

70

בכל פעם שהיריבים מגיעים לחוזה סלאם ונכשלים לבצע את התחייבותם ללקיחות, הצד שלך בדרך כלל יספק מספיק נקודות משחק, "double" כדי לקבל ניקוד טוב יותר, אינו הכרחי בדרך כלל. מכיוון וזה נכון, דעה רווחת היא, אפוא, להניח משמעות מיוחדת ל-"double" של כל חוזה סלאם רצוני שמכריזים היריבים. זה מה שנקרא "Lightner Double" אשר מבקש את הדברים הבאים:

1. אם השותף מכריז ולאחר מכן "מכפיל" הכרזת סלאם רצונית, אל תוביל בסדרה של השותף (הובלה נורמלית) ואל תוביל בשליט.

2.  אם השותף לא הכריז ולאחר מכן "מכפיל" הכרזת סלאם הצעה רצונית, אל תוביל את הסדרה שלא הוכרזה. (זה היתה הובלה רגילה).

71

פעמים רבות יש להוביל כנגד חוזה סלאם כאשר השותף לא הכפיל (Lightner Double) או הכריז בסדרה, אשר שניהם עשויים לציין נקודת מוצא שממנה ניתן לקבוע את הסיכוי הטוב ביותר להובלה. אם היד בדומם עושה זינוק פראי לסלאם (באמצעות או Gerber או Blackwood), הנח void, סדרת שליט חזקה, סדרת צד עוצמתית, ושליטה סבירה בסדרת הצד הקצרה. זה בדרך כלל נכון להוביל בסדרת צד קצרה זו.

75

במושב הישיר (המושב 2) ההכרזה העוקבת לאחר פתיחה חלשה 2-weak ע"י היריב, מקובל כי overcall של "2NT" מראה יד עם כוח של פתיחת 1NT; כלומר, יד מאוזנת עם 15-17 HCP, כולל לפחות עוצר אחד בסדרת ההכרזה של הפותח. באופן דומה, במושב הישיר (2), Overcall מעל התערבות של Take-Out Double מראה לפחות ערכי פתיחה מעל הכרזת פתיחה של ♦2 או ♥2, ולפחות מספר HCP רב יותר מעל הכרזה חלשה של ♠2, אשר בהכרח מחייבת השותף להגיב בגובה-3

82

כאשר השותף "מכפיל" חוזה סלאם, אפילו לאחר שהכריז סדרה משלו, "double", על ידו, אוסר על הובלה בסדרה שלו, או בשליט. לחלופין, זה במיוחד מבקש הובלה יוצאת דופן. זה סוג של double, שנקרא "Lightner Double", הוא מוכוון הובלה כנגד חוזה סלאם.

84

שים לב לכל "double", המוכרז על ידי השותף, על כל הכרזה מלאכותית של היריבים, (Stayman Bid of “2”, כל הכרזת Jacoby Transfer Bid, , Cue-bid ו-Blackwood & Gerber responses). Doubles אלה נקראים "מוכווני הובלה". הם לעולם לא ל-Take-Out, וגם הם לא עבור עונשים.

85

הובלה של ה-A או ה-K מכל שילוב AK של 3 או יותר קלפים על פתיחת ההובלה כנגד חוזה בסדרה היא אך ורק קונבנציונאלית ומחייבת דיון והסכמה על ידי כל שותפות. לא משנה באיזו ההחלטה של השותפות, עם זאת, הובלת ה-A מ-AK, או K מ-AK, יש להוביל ההיפך מכל doubleton AK כדי להראות doubleton.

86

השותף צפוי בדרך כלל להוביל בסדרה שהוכרזה על ידך כנגד כל חוזה של היריב, אלא אם אתה מכריז "Lightner Double" (ראה טיפ # 82). אם השותף לא הוביל את הסדרה שלך, יש להניח כי הייתה לו סיבה ספציפית שלא לעשות כן, ויש להניח, אפוא, כי השותף:(1) יש בידו void בסדרה שלך. (2) הוא מוביל singleton במקום. (3) מוביל מראש רצף במקום. (4) יש בידו A בסדרה שלא הובלה, והוא חושש כי יש לכרוז יש את המלך. (5) מניח כי הובלה בסדרה שלו הוא מעולה מזה של הובלה בסדרה שלך. (6) הוא לא שם לב, והוא שכח את ההכרזות.

100

צורת יד חשובה כאשר מדובר בהכרזת כל Take-Out Double. ככלל, ככל שיש לך יותר קלפים בסדרת היריב, כך יהיה לך פחות בסדרה אחרת, שעדיין לא הוכרזה ועם זאת, אין בידך את הצורה המתאימה עבורTake-Out Double. ידך עשויה להיות עם ספירת ה-HCP הנדרשת, אך אם אין לה גם את הצורה הנדרשת, אין לחייב את השותף להכריז. במקום זאת יש לצפות מראש להגנה בנסיבות האמורות. שיקולים אלה חשובים במיוחד כאשר היריב מצד שמאל (LHO) פתח באחד בסדרה, השותף "עבר", וה-RHO שלך הכריז 1NT (מעיד על 7-10 HCP).

104

היכולת של כל שותפות לתקשר במדויק הופכת להרבה יותר קשה לאחר הכרזת פתיחה מנע, בגובה-3 על ידי אחד היריבים. ואכן, זה בדיוק למה הם מכריזים pre-empts מלכתחילה. לעתים קרובות, Take-Out Doubles עובדים, אבל זכרו, השותפות שלכם איבדה לפחות 2, ואולי 3 בגובה של ההכרזות, ולכן הצורך ליטול סיכונים, בתוך גבולות סבירים, הופך להיות בעל חשיבות עליונה. Overcalling 3NT מעל פתיחה בגובה-3 על ידי היריב מצד ימין (RHO) הוא מושך במיוחד עם מקור לקיחות משלך-סדרה טובה של 5-6 קלפים, ו-18 או יותר של HCP. Take-Out Double יכול לעבוד לפעמים, אבל 3NT לעתים קרובות הופך לחוזה סביר ביותר בגובה של משחק מלא, ולכן, להכרזה הזוכה.

105

בכל פעם בה הפותח מדלג על 2 סדרות, כולל No-Trump, כדי ל-re-bid את הסדרה המקורית שלו, הוא / היא מעידה על 6 קלפים.

107

השאלה תמיד נשאלת לגבי הסדרה בה צריך לבחור על ידי המשיב בתגובה ל-Take-Out Double של השותף. האם המשיב צריך להכריז בכלל, האם הוא תמיד יבחר בסדרת Major על כל סדרת minor, ואם לא, אילו קריטריונים צריכים להכתיב כל תהליך קבלת החלטות כזה? כמובן, אם היריב מצד ימין-RHO של המשיב לא מכריז, המשיב חייב להכריז, אפילו עם משהו כמו אפס של HCP, אלא אם כן, כמובן, הוא מעוניין ברצון להמיר את ה-Take-Out Double לתרחיש עונשים, על ידי "מעבר-passing". כאשר בוחרים להכריז, בכל מקרה, עם או בלי הכרזה על ידי ה-RHO, המשיב ל-Take-Out Double בדרך כלל מומלץ לבחור בסדרת Major מעל כל minor שווה באורכה בגלל הניקוד הגבוה של כל לקיחה בכל חוזה בסדרת Major שתבוצע בהצלחה.

108

פעמים רבות, כאשר השותף מכריז Take-Out Double, ואין בידך סדרה משלך אבל יש לפחות עוצר אחד בסדרה שהכריז היריב. התגובה המתאימה היא, אם כן, הכרזת No-Trump העולה בקנה אחד עם מספר ה- HCP שהמשיב מחזיק. ספירת הנקודות וקלפי הביניים הם המפתחות לתגובה הנכונה, ועוצרים בכל שאר הסדרות שלא הוכרזו לא נדרשים, שכן השותף צפוי להחזיק בהם.

109

בשותף להכרזת פתיחה של אחד בסדרה, מתעוררת השאלה לגבי ההכרזה המתאימה כאשר RHO (יריב יד ימין) מכריז overcalled טבעי של 1NT, המראה 15-18 HCP.

  1. "Double!" עם 9 או יותר של HCP וחוסר התאמה בסדרת השותף, יש לך את הנשק כנגד היריב, ואת הסיכוי הסביר להביס את החוזה).
  2. הכרז סדרתך בגובה-2! עם פחות מ-9 HCP ובדרך כלל סדרת 6-הקלפים משלך או סדרת 5-קלפים טובה מאוד, לשחק! ללא "double", השותף ידע שאתה מחזיק פחות מ-9 HCP, חוסר תמיכה בסדרת הפתיחה שלך, וסדרה של 5 קלפים או יותר משלך.
  3. הכרזת תגובה בקפיצה בסדרה של השותף, בנסיבות אלו, הינה חלשה, מונעת, ומראה את המספר המתאים של קלפי תמיכה בסדרת השותף על מנת להבטיח שהשותפות תחזיק 9 קלפים, מספר זהה למספר הלקיחות שאליו ההכרזה שלך מתחייבת.

117

קונבנציית "DONT" היא, כיום, לעתים קרובות הבחירה כאשר מנסים להתחרות או "להפריע" להכרזת הפתיחה של 1NT על ידי היריב. "double" של השותף להכרזת הפתיחה של "No-Trump", בעקבות  "DONT" overcall הוא באופן קבוע לעונשים; כלומר, ניסיון להעניש את היריבים להעז להתחרות על פתיחת 1NT של השותף. "doubles" כאלה לעולם אינם מראים Negative Double, אלא הם תמיד לעונשים! עם 8 או יותר של HCP וכל 4-קלפים בסדרת ה-overcall מעל הכרזת הפתיחה 1NT של השותף, השותף לפתיחת 1NT צריך "להכפיל" לעונשים. היריבים אינם צפויים לבצע את החוזה שלהם.

128

רוב השותפויות כיום מנצלות את קונבנציית "DONT" מעל הכרזת הפתיחה של 1NT של היריב. עם זאת, לעתים קרובות, לאחר הכרזה של "DONT" של השותף (או "double" חד-סדרתי, פרט לסדרה הנמוכה ביותר בדירוג של "יד דו-סדרתית"), השותף של הפותח ב-1NT יכריז את סדרת 5-הקלפים שלו, אחרת "double" עבור עונשים. השותף של מי שהכריז את ה- "DONT" לא צריך לנחש מהי הסדרה ללא שם. הדרך היחידה לאפשר למכריז ה- "DONT" להראות את הסדרה שלו ללא שם היא או "double", אחרת "re-double".  אחרי הכרזת "DONT" ה-overcall דו-סדרתי ולאחר מכן ההכרזה הבאה ברצף על ידי היריב (המשיב לפותח), המשמעות של "Advancer" (השותף ל-Overcaller) ההכרזות האפשריות הן כדלקמן:

• Pass = הוא הסכמה לשחק החוזה הנוכחי.

Re-double (מעל ה-double של היריב) = הוא מעדיף לשחק בסדרה השנייה שלך ורוצה שתכריז אותה.

• Double (של כל הכרזה טבעית או מלאכותית) = הוא רוצה שתכריז את הסדרה השנייה שלך (הכרזה זו מראה סובלנות לכל הסדרות שלא הוכרזו).

•כל הכרזת סדרה = טבעי, מראה סדרתו, ארוכה, 6-קלפים  או סדרה ארוכה יותר.

129

מתי, ומתי לא, להכריז take-out double זה חשוב ולפעמים מבלבל. באופן כללי, החלוקה האידיאלית עבור הTake-Out Double היא (4-4-4-1) או (5-4-4-0) כאשר אתה מחזיק או singleton או void בסדרת  ההכרזה של היריב. בנסיבות אידאליות אלו, שחקן יכול להחזיק אפילו רק 9-11 HCP. כאשר חלוקת היד הופכת להיות אידיאלית פחות, עם זאת, נדרש כוח HCP גדול יותר, ולפעמים, Takeout double הוא אפילו לא מומלץ. עם 12-15 HCP, ו-4-4 בסדרות ה-Major ו-3-2 בסדרות ה-minor, הכרז "double" אם היריב פתח עם minor. עם 16-18 HCP, ו 4-4 בסדרות ה-Major, הכרז "double" אם היריב פותח בסדרה הקצרה שלך; אחרת overcall "1NT". עם חלוקה (4-4-3-2) שאינה כוללת 2 סדרות  Majorשל 4 קלפים, ולאחר פתיחת היריב באחת מסדרות 4 הקלפים שלך: זה מסוכן מדי כדי להכריז take-out double עם Doubleton נמוך בסדרת Major שלא הוכרזה. כדי לעשות זאת בהצלחה, שחקן צריך להחזיק 19 או יותר של HCP, כלומר בעמדת, "fall-back". הכרזת take-out double ולאחריה הכרזת re-bid של 1NT הוא חזקה יותר מאשר overcalling 1NT ישירות.

131

כשמשיבים ל-Take-out Double של השותף בסדרה, השב בתגובה ללא קפיצה עם 0-8 HCP (משתמע שמשחק מלא לא סביר, אלא אם כן יש בידו של ה-Doubler יותר HCP משמעותית מספירת פתיחה מינימלית); בצע תגובת קפיצה לא מחייבת עם 9-11 של HCP (משתמע שלצד של ה-Doubler יש את רוב ה-HCP והוא מזמין למשחק מלא); ובצע cue-bid או הכרז משחק מלא עם 12 HCP או יותר (מבטיחים חוזה בגובה משחק מלא).

134

כאשר משיבים ל-Take-Out Double של השותף, תגובת No-Trump מבטיחה לפחות עוצר אחד בסדרת ההכרזה של היריב, עדיף שניים. אתה לא צריך עוצרים בכל הסדרות האחרות,  עם זאת, כדי להכריז No-Trump. בתגובה ל-Take-Out Double של השותף, תגובת 1NT מראה, 7-9 HCP, תגובת 2NT מעידה על 10-12 HCP, ותגובת 3NT מראה 13 HCP או יותר.

139

המשמעות של "Double" על ידי פותח 1NT בהמשך להכרזות הפרעה מצד היריבים תלויה במיקום ביחסי בשולחן של הפותח ביחס להכרזה המפריעה. אם הכרזת ההפרעה היא משמאל לפותח, ה"Double" שלו הוא לצורך הוצאה-Take-out. אם הכרזת ההפרעה היא מצד ימין של הפותח, ה"Double" שלו הוא לעונשים.

140

הכרזת Take-Out Double ביד "שעברה קודם" מראה 9-11 HCP עם קוצר בסדרת הפותח. אם היריבים הכריזו 2 סדרות, ה"Double" מבטיח לפחות תמיכה של 4 קלפים ב-2 הסדרות שלא הוכרזו.

142

כשמשיבים על Take-Out Double של השותף, יש להקפיד על ההכרזה בקפיצה בסדרה הארוכה של השחקן, עם 9-11 נקודות מוערכות מחדש. כל סדרה של 5 קלפים שעדיין לא הוכרזה, שווה נקודה אחת נוספת, וכל סדרה עם 6 קלפים שטרם הוכרזה שווה 3 נקודות נוספות. אל תספור נקודות בנסיכים או במלכות בסדרות שהיריבים הכריזו.  עם 12 HCP או יותר, המשיב צריך לקפוץ למשחק מלא, אחרת להכריז את הסדרה שהוכרזה על ידי היריב-cue-bid, שניהם כדי להציג ערכי משחק מלא בשילוב עם ספירת נקודות הפתיחה של מכריז ה-Double.

145

כאשר משיבים ל"Take-Out Double" של השותף ביד עם 12 HCP או יותר, וללא העדפה ספציפית של סדרות כדי להכריז, הכרז cue-bid-סדרת היריבים כדי להראות יד חזקה ואז הכרז את סדרתך / סדרותיך אחר כך. לאחר cue-bid זה, כל הכרזת סדרה חדשה על ידך היא מחייבת.

146

תגובת 2NT ל-Take-Out Double של השותף מראה 10-12 HCP, והיא לא מחייבת, זה Invitational-מזמין. תגובת 1NT ל-Take-Out Double מראה 6-9 HCP, והוא דומה לתגובת 1NT לכל הכרזת פתיחה של 1 בסדרה. תגובות של No-Trump לכל Take-Out Double מבטיחות לפחות עוצר אחד (עדיף שניים), בסדרה שהוכרזה על ידי היריב.

147

לאחר שהשותף פותח את המכרז בהכרזת 1-בסדרה, וה-RHO-היריב מצד ימין שלך מכריז overcall של 1NT (מראה 15-17HCP), עליך "להכפיל-double" לעונשים אם אתה מחזיק בידך 8 HCP או יותר. הכרזת כל סדרה חדשה שוללת את הכוח ל"double"; כלומר, פחות מ-8 HCP, בדרך כלל עם סדרה של 5 קלפים או ארוכה יותר, מראה 5 קלפים או יותר בסדרה, ואינה מחייבת.

148

הכרזת "double" על ידך, כאשר ה-RHO שלך מכריז או Stayman "♣2 או להכרזת העברה-Jacoby transfer או תגובה ל-Blackwood, הם כולן, מכוונות הובלה-lead-directing “ doubles”. היעדר "double" על כל הכרזה מלאכותית של היריבים, אפוא, טומן בחובו מסקנה שלילית כי, בהכרח, אין לך שום עניין מיוחד בכך שתובל אותה סדרה.

155

בשיטות הכרזה סטנדרטיות, מול כל תגובה בגובה-2 של משיב בסדרה חדשה (תגובות חלשות בקפיצה לא נכללות), "double" מאת הפותח מחייבות למשחק מלא. יש להבדיל את זה מ"double "של הפותח לאחר תגובה בגובה-1 של משיב, המחייבת לסיבוב אחד בלבד.

156

2 סוגי "double", שימושיים מאוד, מעט שימושיים ולעתים קרובות מבולבלים, הם "Responsive Double", והRosenkranz Double"-": 1. שניהם דורשים "התראה"2. שניהם מנוצלים על ידי השותף של שחקן אשר overcalled קודם. 3. שניהם מתרחשים לאחר ששני היריבים הכריזו.4. כל אחד נושא מסר שונה לחלוטין. הערך של ה- Rosenkranz Double הוא שהוא מציע סיוע לשותף, אם הוא יהיה המוביל לאחר סיום ההכרזות, האם זה בטוח להוביל את סדרת ה-overcall או לא?  זה יכול, אם כן, להציל לקיחה הגנתית אבודה, בלקיחה הראשונה.

161

זכרו כי "Negative Double" הוא מה שנקרא "Double של משיב". זהו כלי הכרזה שימושי מאוד כאשר המשיב מחזיק מספיק HCP להשיב, מעט מדי קלפים בכל סדרה רצויה להכריז אותה, ובדרך כלל, שניהם, וסדרות שטרם הוכרזו.

168

כאשר השותף מכריז overcall והיריבים פתחו ותמכו בסדרה משלהם, "Double" על ידך, השותף של ה-Overcaller (ה"The Advancer"), נקרא "Responsive Double". זה מסמל כמה מה-HCP, נכונות להתחרות בהמשך, חוסר תמיכה בסדרה המוחזקת ע"י השותף, ובאופן ספציפי, תמיכה ב-2 הסדרות שעדיין לא-הוכרזו.

170

כאשר אתה מבצע Take-Out Double, והשותף מראה פחות מ-9 HCP ע"י תגובה בלי לקפוץ, לך, הTake-Out-Doubler, נדרשות 17 HCP או יותר להכריז שוב. זכור, ביד שותפך, שנענה לבקשתך להכריז, יכול להיות מעט כמו 0 HCP

171

מהכרזת Take-Out Double נדרשת לא רק ספירת נקודות פתיחה, המקבילה שלו, או יותר טוב, אלא גם את צורת היד המתאימה; כלומר, פחות מ-3 קלפים בסדרת הכרזת הפתיחה של הפותח.

174

כאשר השותף מבצע Take-Out Double ואתה מחזיק (גם), בהיעדר תמיכה בכל סדרת Major שלא הוכרזה, 6-9 HCP, ולפחות עוצר אחד בסדרת ההכרזה של היריב, בדרך כלל התגובה של 1NT טובה יותר מאשר בחירה בהכרזת סדרת minor.

178

כאשר השותף מבצע Take-Out Double, ואתה מחזיק בידך החזקה משמעותית בסדרה של היריב, התגובה שלך ל"double "של השותף משתנה עם אורך ההחזקה שלך בסדרה של היריב, יחד עם האיכות של ה-HCP הנלווית שלך.

181

Overcall ישיר במושב השני בגובה-1 מראה סדרת 5-קלפים או טוב יותר ומגוון של HCP בין 8 ו-15 נקודות. עם 16 HCP או יותר, תחילה עליך להכפילTake-Out Double ואז להכריז סדרה רצויה.

182

ישנן נסיבות מסוימות שבהן ראוי להכריז, גם ללא כל HCP. אחת מהן מתרחשת כאשר השותף מבצע "Take-Out Double" ואתה נאלץ לקחת העדפה לסדרה מאחר שה-RHO-היריב מצד ימין שלך "עבר" ואינך יכול להרשות לעצמך "לעבור", דבר שעתיד להמיר את ה"double" של השותף לעונשים.

184

כאשר אתה מכריז Take-Out Double, אל תכריז שוב אלא אם יש בידך ערכים נוספים. כבר הראית ניקוד של ספירת פתיחה ונכונות לשחק באחת מהסדרות שעדיין לא הוכרזו, כך שאם אינך מחזיק יותר מאשר מעידה ההכרזה הראשונה שלך, "עבור-pass" על כל הכרזה שתבוא שלאחר מכן.  בברידג', בעת ההכרזה, שחקן אינו צריך לעולם, וגם לא מצופה ממנו, לבצע הכרזה שמראה את אותם הדברים פעמיים. אם אתה מבצע Take-Out Double ולאחר מכן מכריז סדרה חדשה משלך בהזדמנות הראשונה של re-bid, אתה מעיד על יד של 16 או יותר HCP; כלומר, יד עם ערכים נוספים מעבר לזה שהראית עם ה-Take-Out Double המקורי שלך.

186

כאשר אתה, כמשיב על Take-Out Double של השותף, כבר קפצת בהכרזה כדי להראות 9 או יותר של HCP, והשותף מזמין למשחק מלא, אם אתה מחזיק בלא יותר מספירת הנקודות המקורית שלך, אל תקבל!

189

עם יד חלשה ותמיכה בסדרת הפתיחה של השותף, היה מוכן ל-pre-empt לאחר שהיריב מצד ימין ה-RHO שלך מבצע Take-Out Double.

200

ישנן מספר דרישות ל-Take-Out Double במושב הישיר (השני). ספירת נקודות פתיחה [13(12) HCP או שווה ערך לזה] היא בהחלט אחת מהן, אך אחרת, אולי פחות מובנת פחות, היא צורת היד המתאימה. תמיכה (4-קלפים) או לכל הפחות סובלנות (3-קלפים) עבור סדרת/סדרות Major שעדיין לא הוכרזה/הוכרזו היא חיונית. בהיעדר אחת מהדרישות, או לחילופין, ללא החזקת סדרה בעלת 5 קלפים משלך שאפשר יהיה להכריז overcall איתה, צריך פשוט "לעבור-pass". כדי להחזיק את צורת היד הנכונה עבור כל Take-Out Double, יש להחזיק פחות מ-3 קלפים בסדרת הכרזת הפתיחה של היריב.

208

רוב השותפויות הברידג' מכירות בכך שהכרזות מסוימות מזמינות, ועוד אחרות, מחייבות את השותף להמשיך ולהכריז. כמה רצפי הכרזות כאלה הם:  “Take-out Double,” “Support Double,” “Responsive Double,” סדרה חדשה ע"י המשיב, “”Reverse” ע"י הפותח או ע"י המשיב,  Blackwood “4NT” או Gerber “♣” Ace 4 Asking bid, “4NT” או “5NT” Quantitative אחרי הכרזת פתיחה של 1NT ע"י השותף, “5NT- Grand Slam Force או “Forth-Suit-Forcing"

213

ה"Negative Double" (מה שמכונה "ה-Double של המשיב") הוא כלי חשוב ושימושי בכל  סל-ארסנל ההכרזות של שותפות הברידג'.

1. ה"Negative Double" יכול להיות מוכרז רק על ידי המשיב, לעולם לא על ידי הפותח, ה0Overcaller או המשיב ל-Overcaller (ה"Advancer").

2. "Double" הוא "Negative" כאשר השותף פתח אחת מסדרת כלשהן, וה- RHO של המשיב (משיב מצד ימין) הכריז overcall בסדרה. ואז, ורק אז, הוא "double", על ידי המשיב, "שלילי". אם הפותח, לחילופין, היה פותח 1NT, או אם ה-RHO של המשיב היה מכריז overcall 1NT על הפתיחה ב-1 בסדרה של הפותח, "double" של משיב הוא הכפלה לעונשים, לא "שלילי".

3. כדי לבצע "Negative Double" בגובה-1, על המשיב להחזיק ב-6 HCP או יותר; כלומר, הניקוד שהיה צריך להחזיק להשיב לו ה-RHO של המשיב היה "עובר".

4. ככל שה-overcall בגובה רב יותר; כלומר, בגובה-2 ומעלה, המשיב המבקש לבצע "Negative Double" צריך להחזיק בידו יותר HCP-נקודות קלפים גבוהים.

5. "Negative Double" מרמז תמיד, ומבטיח, כל אחת מ-3 החזקות; (1) תמיכה בכל סדרת Major או minor שלא-הוכרזה, או, נעדרת אחת מאלה, (2) תמיכה בסדרת הפתיחה של הפותח (3) היכולת להכריז No-Trump (2 ו -3 הם "fall-back positions”).

6. כדי להכריז "Negative Double" כשיש 2 סדרות Major שלא-הוכרזו, המשיב צריך להחזיק לפחות 4-קלפים ב-2 סדרות ה-Major's, או לכל הפחות, 3 קלפים ב-Major השני (מה שנקרא "סובלנות").

7. כאשר שותפך פותח ♣1 או ♦1, וה-RHO-יריב מצד ימין מכריז overcall 1♥ה"Negative Double" מראה בדיוק ארבעה קלפי Spades, ותגובת "♠1 " מעידה על 5 או יותר קלפי spades.

8. הכרזת סדרה חדשה, ע"י המשיב, בגובה-2, מראה לפחות 11 HCו- (12 ומעלה, אם השותפות משחקת Two over one Game-forcing), ובנוסף. סדרה בת 5 קלפים או יותר. עם 4-קלפים בלבד, או פחות מ-11 HCP, או שניהם, המשיב משתמש ב"Negative Double".

219

השימוש ב"Support Double" (או ב" Support Re-Double") מאפשרים לפותח להראות תמיכה של 3-קלפים בסדרת ה-Major של המשיב; סדרה בה המשיב יכול להחזיק מעט כמו 4-קלפים, היא עיקרון חשוב ולעתים לא מובן דיו.

226

במקרים מסוימים, כשמגיבים על Take-out Double של השותף, יש לתכנן את התגובה השנייה לפני שתבצע את הראשונה. אם כי כשמגיבים על Take-out Double של השותף, בדרך כלל מכריזים בקפיצה כשמחזיקים ב-9 HCP או יותר, יש לקחת בחשבון גם את התועלת הסבירה של החזקת המכובדים. במקרים מסוימים, סביר להניח שחלק מהמכובדים אינם מועילים.

228

כאשר השותף משיב בזול ל-"Double Take-Out" שלך אתה צריך בידך ערכים נוספים משמעותיים להכריז שוב. כאשר השותף קופץ בתגובה ל-Take-Out Double שלך, זה מעיד על לפחות 9 HCP או יותר, ואתה מחזיק בערכים נוספים עבור ה-Take-Out Double המקורי שלך.

231

אל תעניש את שותפך בשל ניסיון להציל אותך מה"Double Take-Out" שלך אשר כבר "re-doubled" על ידי ה-LHO שלך (היריב מצד שמאל).

236

א. רוב שחקני הברידג' מבינים ש"double" ע"י המשיב להכרזת פתיחה של 1 בסדרה של השותף, לאחר שה-RHO של המשיב הכריז overcall הוא "Negative Double" המראה ערכים, בדרך כלל את 2 הסדרות, שעדיין, לא-הוכרזו, יד השוללת סדרת 5 או יותר קלפים נדרשים ואחרת חוסר של HCP הנדרש להכרזה בגובה-2, או שניהם.

ב. כמו כן נפוצה בין שחקני הברידג' ההבנה כי "Double" על ידי המשיב להכרזת הפתיחה של 1-בסדרה ידי השותף לאחר שה-RHO של המשיב overcalled 1NT הוא "Double  עונשים", לא "Negative Double".

237

1NT overcall במושב הרביעי (מושב האיזון) מעיד על 10-14 HCP. עם החזקת 15-17 HCP במושב הרביעי (האיזון), צריך קודם להכריז "Take-Out Double", ואז להמשיך עם הכרזה מחודשת של No-Trump.

243

הכרזת "Double" אחת, הנמצאת מעט בשימוש, לעתים קרובות לא מובנת, אבל מאוד חשובה, היא "ניסיון משחק מלא", "Maximal Double". כאשר השותף העלה את ההכרזות לגובה-2 ב-Major המוסכם שלך והיריבים מתחרים עוד יותר לגובה-3 בסדרה המדורגת מתחת ל-Major שלך, "Double" על ידך הוא ניסיון למשחק מלא; זה לא לעונשים. זה הוא כלי חשוב בתרחיש הכרזות זה על מנת להבדיל את רצף ההכרזות מניסיון תחרותי בגובה-3 בלבד.

272

התגובה על  Take-Out Double של השותף נראית די סטנדרטית. בהיעדר הכרזות נוספות מצד היריבים, ככל שנמוך מספר ה- HCP של המשיב, כך עליו להכריז ו"מעבר-pass", אינו מתקבל על הדעת, בנסיבות אלה, המשיב נעדר אפשרות להמיר את ה-Take-Out Double של השותף לתרחיש עונשים. לחלופין, המשיב יכול להמיר את ה-Take-Out ברצף לעונשים תלוי בהחזקת ה-HCP ובפגיעויות היחסיות של 2 הצדדים. לבסוף, המשיב חייב להכריז בקפיצה עם 9 HCP או יותר בכדי להעיד על החזקתה של השותפות ברוב ה-HCP הנותרות; כלומר, אפשרות לחוזה בגובה משחק מלא עבור השותפות שלהם. כאשר משיבים על Take-Out Double של השותף, תן העדפה לסדרת Major אם אורכה שווה או בתוך הפרש קלף אחד של ה-minor הנלווית, אך אם לחלופין, סדרת ה-minor שמחזיק המשיב היא ארוכה בשניים או יותר קלפים משלו, המשיב צריך להגיב בסדרת ה-minor, עדיפות!

298

"Support Double" הוא כל "double" או "re-double" המשמש את הפותח כדי להראות תמיכה של 3-קלפים לתגובה הראשונה המשוערת של 4-קלפים, תגובת סדרה חדשה בתחילה במהלך מכרז תחרותי. זה נעשה על ידי מבצע הכרזת הפתיחה בתורו השני להכריז; כלומר, הפעולה החמישית שננקטה במהלך מכרז כלשהי שהתחילה, פרט לכל "(Pass(es" ראשוני. ישנם כמה גורמים בשימוש ב"support doubles" או" support re-doubles" שלרוב הם לא מובנים היטב או אפילו לא מומשו אף פעם. הם כדלקמן:

1) הם בלתי מוגבלים לגבי חוזק HCP שלהם.

2) הוא רק בשימוש אחרי תגובה בגובה-1 על ידי המשיב לפותח. לאחר תגובה בגובה-2 של המשיב, "support doubles ו-re-doubles" אינן בשימוש אף פעם. Double בשימוש הפותח לאחר שהמשיב הכריז בגובה-2 ומעלה, נועד לעונשים.

3) הם וכל הכרזה אחרת שהכריז הפותח בנסיבות דומות, מחייבות כולן מתן התראה.

4) הם משמשים בדרך כלל דרך סדרת המשיב בגובה-2. מעל לגובה זה, "double" משמש בדרך כלל את הפותח, על פי הסכם שותפות, לעונשים.

2023-10-29_123148לקישור ליותר מ-6,500 טיפים למתחילים, למשתפרים ולמתקדמים – שכולם תורגמו לעברית – לחץ כאן

בין המקורות: H. Schogger; Richmondbridge ;arobson.co.uk ; kantarbridge;Sam’s Golden Rules; fourseasonsbridge;Rich Waugh- clairebridge;  Karen Walker; web2.acbl; andrewrobson; Vcbridge; Dr. Harold Schachter

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות