אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / טכניקות במשחק הברידג'
טכניקות במשחק הברידג'

טכניקות במשחק הברידג'

פורסם ביום: 14.06.2019; עודכן ביום: 24.03.2024

קהל היעד:

2013-09-21_145818

וכעת, כתבה חדשה " טכניקות במשחק הברידג'

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עפ"י Hugh Walter Kelsey בספרו המעולה " הביצוע הנכון בברידג' ":

טכניקה בסיסית

דרכים להגבהה של קלפים 

הסוד של משחק טוב הוא במיצוי האפשרות המרבית של קלפי השותפות, כדי לזכות בלקיחות הרבות ביותר האפשריות. לכן, חשוב שנדע באופן ברור מאין יכולות לבוא הלקיחות. מפתיע, אך יש רק שלושה מקורות:

1)       קלפים גבוהים.

2)       קלפים נמוכים בסדרה ארוכה (שהקלפים הגבוהים בה כבר יצאו).

3)       קלפי השליט.

כל תמרון שבאמתחתו של שחקן ברידג', מהעקיפה הפשוטה ביותר ועד ההתקפה המורכבת ביותר, מוציא את לקיחותיו מ-3 מקורות אלה.

תכנון המשחק בחוזה ללא שליט

כשהיריב הוביל בקלף, והדומם הונח על השולחן, אמן את עצמך לא לגעת בשום קלף עד שתכננת לעצמך תכנית למשחק. ביצוע החוזה תלוי לעתים קרובות בלקיחה הראשונה. שב וחשוב! בלקיחה השנייה עלול להיות מאוחר מדי.

תפקידך הוא לספור כמה לקיחות מידיות יש לך ב-2 הידיים יחד – כלומר הלקיחות שתזכה בהן מבלי לתת את היד ליריבים. אם הן תספקנה לביצוע החוזה אין לך בעיות. אך לרוב אין מספר מספיק של לקיחות מידיות, וצריך למצוא דרכים כדי לפתח לקיחות נוספות בסדרה אחת או יותר. לשם כך צריך לתת את היד, ועליך לקחת בחשבון מהו הנזק שיכולים לעשות היריבים בכל פעם שייקחו את היד. כאשר יש כמה אפשרויות לפתח לקיחות נוספות, עליך לחפש את המשחק הבטוח ביותר.

כאשר אתה יכול לזכות בלקיחה בכל אחת מהידיים, שמור את הקלף הגבוה ביד שבה אתה עשוי להצטרך לכניסה במשך המשחק.

הגנה כנגד חוזה ללא שליט

רק בהזדמנויות נדירות יש למגנים מספיק לקיחות מידיות כדי להפיל את החוזה מיד. ברוב המקרים יהיה דרוש לפתח לקיחות נוספות בסדרה זו או אחרת; והמקום שבדרך כלל טוב לחפש בו את הלקיחות האלה הוא הסדרה הארוכה ביותר שב-2 ידי שותפות ההגנה. אם העוצרים של המבצע יוצאו, הקלפים הנמוכים בסדרה הארוכה של המגנים יבוססו כדי לזכות בלקיחות נוספות הדרושות להפלת החוזה.

עפ"י  שיעורו של Robert S. Todd בכותרת " NT Play: Developing Winners – Promotion, Length, & Finesse ": שלוש השיטות: קידום, אורך ועקיפה הן הטכניקות המסורתיות בהן תוכל להשתמש ככרוז לפיתוח לקיחות בחוזה של No-Trump. שיטות אלה יכולות להיות שימושיות גם בפיתוח לקיחות בחוזי סדרות. הקפד לשלוט בטכניקות הבסיסיות האלה ולאחר מכן פעל על מנת לשלב אותן בדרכים מתוחכמות יותר כדי להפיק את המרב ממשחק הכרוז שלך. שילוב זה של הסיכויים שלך הוא לעתים קרובות המפתח כדי להפיק את המרב ממשחקי הקלפים שלך!

אורך: קלפים גבוהים (מכובדים) משמשים לעתים קרובות לייצר זוכים, אך הם לא הדרך היחידה שבה אנו יכולים לזכות בלקיחת בחוזים של NT אנחנו יכולים גם להשתמש בקלפים הנמוכים בסדרות הארוכות שלנו כדי לייצר מנצחים. זה יעיל במיוחד כאשר הקלפים החיצוניים בחליפה זו מתחלקים היטב מבחינתנו בין ידיהם של היריבים – "פיצול טוב".

קידום-Promotion: במובנים רבים, קידום הוא הדרכים הפשוטות לפתח לקיחות נוספות. קידום הוא פעולה של הקרבת קלף (בדרך כלל מכובד) כדי לאלץ את היריבים להוציא את קלף ה-master שלהם בסדרה. בכך אנו מפתחים קלף אחד נוסף להיות קלף ה-master החדש בסדרה זו – מנצח!

לקישור – לחץ כאן

לקישורים לשיעורים ב-youtube:

" משחק היד – עצרו שנייה! " – לחץ כאן

" משחק היד , טכניקת עקיפה " – לחץ כאן

" טכניקת 'הגבהת סדרה' " – לחץ כאן

" הרצאת העשרה – משחק היד " – לחץ כאן

" משחק היד – לבחור טכניקת משחק עם הכי הרבה סיכויי הצלחה – או לשלב סיכויים " – לחץ כאן

" Basic Declarer Play Techniques " – לחץ כאן

" Card Play Technique " – לחץ כאן

"  The "Finesse" technique " – לחץ כאן

" משחק היד של הכרוז, טכניקת העקיפה " – לחץ כאן

" Play Techniques " – לחץ כאן

" Proper declarer play technique will lead to top boards " – לחץ כאן

" Reflections on Play Techniques " – לחץ כאן

" Ruff and Discard – and how to avoid being endplayed " – לחץ כאן

" Establishing suits in No Trump " – לחץ כאן

" Establishing a long suit " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?What software tells of play techniques " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Card Play Technique – Changing Odds " – לחץ כאן

לקישורים לשיעורים:

" משחק היד בחוזה עם שליט " – לחץ כאן

" משחק היד בשליט – ספירת מפסידים " – לחץ כאן

" צעדים ראשונים במשחק היד: עקיפה " – לחץ כאן

" משחק היד – שילוב טכניקות משחק – ניתוח שני משחקים ללא שליט " – לחץ כאן

" Trick-Taking Techniques " – לחץ כאן

לקישורים לכתבות:

" טכניקות ספירת הקלפים במשחק הברידג' " – לחץ כאן

" משחק היד – הטיפול בסדרת השליט " – לחץ כאן

" טכניקת העיכוב – Hold-Up " – לחץ כאן

" חיתוך צולב – Cross Ruff " – לחץ כאן

" ביטול – מניעת חסימה – Unblocking " – לחץ כאן

" השלכה – Discard " – לחץ כאן

" Trump Promotion – קידום שליט " – לחץ כאן

" Trump Coup " – לחץ כאן

" התחמקות (Ducking) במשחק הברידג' " – לחץ כאן

" טכניקת היפוך הדומם-Dummy reversal " – לחץ כאן

" חידה לסיום טכניקות סיום " – לחץ כאן

"  מפסיד על מפסיד – Loser On Loser " – לחץ כאן

" טבלת העקיפות במשחק הברידג' " – לחץ כאן

" Basic Bridge Techniques " – לחץ כאן וכאן

" ?What are good memory techniques in the game of bridge " – לחץ כאן

" A tough technique to execute " – לחץ כאן

" Card Play Techniques " – לחץ כאן

" Techniques as declarer " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Intermediate Slam Bidding Techniques " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " List of play techniques – bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Uppercut " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Technique, or Table Presence " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defensive Technique " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Merrimac Coup " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Crocodile Coup " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Morton's Fork Coup " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " טכניקת טכניקת Intra-Finesse – משחק הכרוז " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של רם סופר " טכניקה נכונה " בגיליון יוני 2015 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ'11) – הוסר

שים לב לניתוח יד מספר 11 של רם סופר בתחרות סימולטנית יולי 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Short and sweet " – לחץ כאן

ומצד שני, לקישור לניתוח יד של Brett Kunin בכותרת " מתי לחתוך את הקלף המנצח של השותף שלך? " (עמ' 10)  – לחץ כאן

ולסיום, הטיפים:

1

ברידג  הוא משחק של Percentage -הסתברויות וסיכויים, וטכניקת העקיפות משתלבת כמובן עם העיקרון הזה. שחקנים טובים תמיד ינסו לעקוב אחר קו המשחק עם אחוז ההצלחה הגבוה ביותר. לפיכך עקיפה צריכה תמיד להשתלב בתוכנית המשחק הכוללת, ולא רק לנסות בכל פעם שיש אפשרות כזו.

2

הטכניקה של בדיקת סדרה כדי ללמוד יותר על איך להמשיך היא דוגמא ל" משחק גילוי ".

3

כאשר מגנים כנגד חוזה בסדרה, יש 2 טכניקות עיקריות בהן משתמש הכרוז כדי לגייס לקיחות נוספות: (1) לבסס סדרה ארוכה בדומם, (2) לחתוך מפסידים ביד הקצרה (בדרך כלל הדומם). אם הדומם מתגלה עם סדרה ארוכה וסדרה קצרה ויש לך אפשרות ללכוד את הסדרה הארוכה, הובל בקלף שליט כי הסדרה הארוכה אינה שימושית. אם נראה כי הסדרה ארוכה שמישה, יש לשחק הגנה התקפית וללכת על לקיחות חיצוניות במהירות. אם הדומם מתגלה כמאוזן לכרוז אין שום אפשרות להיפטר ממפסידים ובסופו של דבר יפסיד אותם, ולכן אתה ושותפך צריכים לאמץ הגנה פסיבית. למנוע שבירת סדרות חדשות אם אפשר. תן להם להוביל במה שיובילו. שב בנחת והמתן ללקיחות שלך. היום שלך יגיע.

4

התמקדות במטרה שלך היא תמיד מכרעת. הדבר נכון במיוחד כאשר עוקפים. אם אתה יכול להרשות לעצמך להפסיד לקיחה אחת בסדרה, הטכניקה הנכונה עשויה להיות שונה מאוד מהדרך הנכונה לשחק את הסדרה אם אתה לא יכול להרשות לעצמך כל מפסידים.

22

אם נראה כי אין כל דרך כדי ליצור לקיחה עודפת, אזי נסה "היפוך הדומם" (dummy reversal), טכניקה של חיתוך של כמה פעמים ביד שבה סדרת השליטים ארוכה יותר כך שהיא הופכת להיות היד הקצרה והיד השנייה הופכת להיות היד הארוכה בקלפי השליט-הדומיננטית לעומת היד הארוכה במקור.

23

גם אם אתה לא מתכוון לנסות  endplay (משחק סופי) הוא לרוב טכניקה טובה להיפטר מסדרות רבות ככל האפשר מ-2 הידיים לפני הכנסת היריבים לתמונה, ואז אולי תהיה לך הפתעה נעימה כאשר אחד המגנים עשויה למסור לקיחה כשיקבל ההובלה.

28

כאשר הצלחת החוזה שלך תלויה בעקיפה, שקול משחק סופי Endplay) במקום לקחת סיכון של ביצוע עקיפה בסיכוי 50-50, שקול לתת ליריבים להוביל בסדרה בשבילך (טכניקת משחק סופי Endplay). אמנם הטכניקה יכולה להיות קשה ותלויה באפשרותך לתת ליריב מסוים להוביל בעיתוי קריטי ולתת לך הלקיחה הנוספת. מכל מקום, היא יכולה להיות קלה. אם בידך מפסיד, אל תנסה לעקוף, אלא תן ליריב להוביל, ייתכן שיטעה ואם קצת מזל ייתן לך לקיחה.

32

עשה Double 'אחד בשביל הדרך". אם אתה שוקל הכרזה "בלתי רגילה" נוספת במכרז תחרותי, השתמש ב-Double כדי להודיע לשותפך שאתה רוצה ממנו קצת עזרה, כאשר "נכסיו" יכולים להיות מוגדרים רק באופן בלתי מושלם על ידי ההכרזות הקודמות שלו. בשטח של המכרז התחרותי, חלה התקדמות ניכרת. אנחנו מוצאים את עצמנו משתמשים בטכניקות כדי לעזור לנו לפתור את בעיות ההכרזות העדינות שעד לא מזמן היינו יכולים לסמוך רק על האינטואיציה והניסיון שלנו. האם אנחנו יכולים לעשות יותר?

79

עם 3 קלפים נמוכים כאשר עליך להוביל נסה לשחק בטכניקת M.U.D (Middle Up Down)-האמצעי העליון התחתון- במקום לשחק העליון מ"זבל". אז עם 853 שחק תחילה את ה-5 ואחריו את ה-8. על-ידי משחק זה ידע שותפך בוודאות מתי אתה מוביל מ-doubleton  ומתי כאשר אינך.

93

אם קיימת אפשרות לבחור בין ביצוע עקיפה (סיכוי (50% או לשחק על היפוך הדומם – שזקוק שהשליטים של היריבים  יתחלקו 3-2 (סיכוי (68% נקוט בטכניקה של היפוך הדומם עבור לקיחה נוספת שלך.

249

הטכניקה למשיכת שליטים כאשר יש לך A543 מול 9876 היא לשחק נמוך אחד מכל יד ולאחר מכן כאשר אתה מקבל חזרה ההובלה שחק את ה-A. הם יוכלו לשחק את הזוכה שלהם בכל זמן ועדיין תהיה לך שליטה ביד כאשר הסדרה מתחלקת 4-1.

113

אם יש אפשרות לבחור בין לבצע עקיפה (סיכוי  (50%או לשחק בטכניקת היפוך הדומם dummy reversal – שזקוק שהשליטים שלהם יתחלקו 3-2 (סיכוי (68%, בחר את קו היפוך הדומם עבור לקיחה נוספת שלך.

כאשר הצלחת החוזה שלך תלויה בעקיפה, שקול משחק סופי (Endplay). במקום לקחת סיכון של ביצוע עקיפה בסיכוי 50-50, שקול לתת ליריבים להוביל בסדרה בשבילך (טכניקת משחק סופי Endplay). אמנם הטכניקה יכולה להיות קשה ותלויה באפשרותך לתת ליריב מסוים להוביל בעיתוי קריטי ולתת לך הלקיחה הנוספת. מכל מקום, היא יכולה להיות קלה. אם בידך מפסיד, אל תנסה לעקוף, אלא תן ליריב להוביל, ייתכן שיטעה ואם קצת מזל ייתן לך לקיחה.

כאשר לא נותרו לך שליטים בדומם לעקוף אז תיזקק ל-Trump Coup (טכניקה המאפשרת ביצוע עקיפה בשליט גם ללא שליטים בדומם) – זה המקום שבו אתה חותך מספיק פעמים שאתה מביא את האורך של השליטים שלך לאורך של היריב שיש לו את הקלף החסר שאתה מנסה לעקוף. אז אתה להוביל לכיוון המכובד שאתה מנסה לקדם.

למרות שהצורך ב-coup בשליט-שבו אתה מפחית האורך סדרת השליט שלך לאותו אורך של אחד מהיריבים-לא יכול להיות ברור בשלב מוקדם, עם סדרת שליט ארוכה במיוחד, טכניקה טובה היא להתחיל חיתוך בהקדם האפשרי. Trump coup היא טקטיקת תמרון משחק או משחק מיוחד או יוצאת דופן. בדרך כלל מתייחסת למצב של endplay או פריסת הקלפים בין כרוז ומגן אחד, שבו הקלפים המנצחים שניתן לעקוף של מגן לכודים בלי עקיפה.

מקורות הטיפים מפורטים בכתבות הטיפים – לקישור – לחץ כאן

ולסיום, שים לב: נקודת המפתח היא ידיים עם מכובדים בסדרות הארוכות של היריבים טובות יותר להתקפה וידיים עם מכובדים בסדרת קצרות שלהם טובות יותר להגנה.

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות