אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / מה המשותף בין משחק הברידג' לחטופה עשירה, לחוטף שלה, לחלוץ הפיתוח של הגלולה למניעת הריון ולהכרזות נפוצות שלו?
מה המשותף בין משחק הברידג' לחטופה עשירה, לחוטף שלה, לחלוץ הפיתוח של הגלולה למניעת הריון ולהכרזות נפוצות שלו?

מה המשותף בין משחק הברידג' לחטופה עשירה, לחוטף שלה, לחלוץ הפיתוח של הגלולה למניעת הריון ולהכרזות נפוצות שלו?

פורסם ביום: 28.05.2022; עודכן ביום: 20.11.2023

קהל היעד:

2013-07-24_074611

וכעת, כתבה חדשה " מה המשותף בין משחק הברידג' לחטופה עשירה, לחוטף שלה, לחלוץ הפיתוח של הגלולה למניעת הריון ולהכרזות נפוצות שלו? "

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הערה: שמות האישים והמקומות בתחילת הכתבה יצוינו רק באות הראשונה של השם הפרטי.

חטיפתה של E תוכננה בקפידה במשך מספר חודשים על ידי שלושה גברים שידעו שהיא תשתתף בתחרות ברידג' Spingold בינלאומית-The Summer NABC כאן, אמרו הרשויות.

W אמר שהוא התחיל לתכנן חטיפה שבה אף אחד לא ייפגע. "זה היה חשוב ביותר", הוא העיד. לדבריו, הוא קנה אקדח בקליבר 0.38 לאחר מותו של המאהב ההומוסקסואלי ושותפו לדירה, T, בן ה-23, קורבן לרצח לא מפוענח, נמצא בחודש מרץ 1983 ע"י W בחדר באמבטיה שלו. לא הוכחו ראיות הקושרות את W או מישהו אחר לירי ולא הוגשו כתבי אישום בתיק.

E סיפרה כי זמן קצר לפני חצות ביום חמישי ה-19.07.1984 היא ליוותה חברה בת 23 לרכבה של האישה בקומה הרביעית בחניית המלון. לפתע, תפס אותם אדם שהחזיק אקדח כהה עם קנה של שישה אינץ', אמרה E. לדבריה, תחילה חשבה שמדובר בניסיון שוד, אך הגבר סירב לקחת את ארנקה והוביל אותה משם, והותיר את האישה השנייה מאחור ללא פגע. השלטונות סירבו לזהות את האישה השנייה, פרט לכך שהיא לא הייתה מעורבת בעלילה.

בבית המלון, מאות שחקני ברידג' המשיכו לשחק בטורניר " The Summer NABC " לאורך סוף השבוע, בעוד שבעלי תפקידים בליגה ושחקנים קטעו מדי פעם את משחקם כדי לסייע לחוקרים. נבחרת R שיחקה בחדר מלון סגור, בעוד שהוא נשאר בבידוד.

כ-3 שעות לאחר החטיפה, אמרו מקורות אכיפת החוק, מה שנראה כשיחת הכופר הראשונה בוצעה לחדר המלון של R. זו הייתה הראשונה מבין 10 עד 20 שיחות מהחוטפים.

מקורות אמרו ש-R השאיר את כספי הכופר במקום לא ידוע בכביש ה-S באזור A. עפ"י מקור נוסף, כספי הכופר הושארו עפ"י דרישת החוטפים מתחת למכונית במגרש חנייה.

לאחר שנאסף הכופר, הטנדר ובו E נסע חזרה ל-W ועצר ליד W M. שם, לדברי E, אחד החוטפים אמר לה שהיא עומדת להשתחרר. לדבריה, הוא אמר לה לעמוד במקום 5 דקות ובעלה יאסוף אותה. דלת הטנדר נפתחה. היא סיפרה שיצאה אל הלילה כשאחד החוטפים שלה צעק: "אל תסתכלי לאחור".

N, סוכן מיוחד האחראי על משרד ה-FBI בוושינגטון, אמר כי המניע של החשודים היה "להשיג כסף", לדבריו, החוטפים ידעו שה-R, המתגוררים במתחם מבודד ב-M C, הם שחקני ברידג' מושבעים שישתתפו באליפות צפון אמריקה בקיץ הנערכת במלון S W. למרות כישלון העלילה, אמר N, כי החוטפים לא היו חובבנים. "נראה שקדמו לזה כמה חודשים של מחשבה. החטיפה נמשכה. הכופר בסך 1 מ' $ שולם. "ניצחנו, אבל זה יכול היה ללכת לשני הכיוונים", הוסיף N.

E הוחזקה במוטל באזור Norfolk, Va, במשך כמעט 48 שעות.

E שוחררה לאחר תשלום הפעימה השנייה של דמי הכופר. W ו-M נעצרו כשהם נוהגים בטנדר שחור בקרבת מקום. T נעצר בבית מלון במרחק של כקילומטר אחד משם. הרשויות מסרו כי אקדח, שהוצג לאחר מכן בבית המשפט, הוא זה ששימש לחטיפת E נמצא גם הוא.

דובר תחרות הברידג', R אמר שהחוטף-W "הוא שחקן ברידג' מוכר לאנשים ב-H".

הטורניר בהשתתפות כ-2,000 שחקנים, היה ביום העשירי והאחרון שלו, והמשחק נמשך ללא הפרעה למעט הפסקה חגיגית קצרה כאשר השמועה על שחרורה סחפה את המלון.

"כולם פשוט הפסיקו לשחק", אמר H, המוציא לאור של הניוזלטר של הליגה. ״חלקם חייכו, חלקם בכו. כמה מהם, אויבים במשך שנים, חייכו זה לזה״.

המעצרים ושחרורה של E הגיעו לשיא יומיים מורטים של משא ומתן עדין שבהם דמות מרכזית היה בעלה של R, המייסד המולטי-מיליונר של S Corp., חברת תרופות מ-C (במקור מ-M) שהצליחה לבצע סינתזה של ה-Norethindrone המרכיב העיקרי בגלולה למניעת הריון ובין הראשונות לשיווק גלולות למניעת הריון. החוטפים הואשמו בחטיפה פדרליות, שעם ההרשעה גוררת עונש מקסימלי של מאסר עולם.

W החוטף גם חשף בעדותו כי 3 ימים לפני חטיפתה של E מחניון בית המלון הוא טס ל-NY, שכר כספת עבור כספי הכופר, ואז חזר ל-W כדי לחדש את המעקב אחר E.

כב' השופט Oliver Gasch הטיל מאסרי עולם על כל אחד משלושת הסעיפים נגד W: קשירת קשר לחטיפה, חטיפה ותקיפה בכוונה לחטוף כשהוא חמוש. W הורשע גם בנסיעות בין-מדינתיות בסיוע לסחיטה, החזקת כספי כופר, שימוש בנשק חם בעת ביצוע עבירה, החזקת אקדח ללא רישיון וארבעה סעיפים של שימוש בלתי חוקי בטלפון.

R, שנולד ב-Budapest Hungary ב-20.08.2016, סיים את הדוקטורט שלו במכון הפדראלי השוויצרי לטכנולוגיה בכימיה אורגנית. תוכניותיו לקבל משרת הוראה ב-E ב-1941 שונו עם פרוץ מלחמת העולם השנייה, ותוקעו אותו בדרך ב-H C. שם עבד ככימאי מחקר ואחר כך כמנהל מדעי של חברת תרופות גדולה עד 1945, אותה השנה בה נישאו בני הזוג.

לאחר מלחמת העולם השנייה קיבל R תפקיד ב-M C, שם ייסד את S Corporation. הוא הוביל את צוות המחקר של החברה לתגליות חשובות, וביניהן סינתזה של cortisone ושל ה-Norethindrone המרכיב העיקרי בגלולה למניעת הריון. הגלולה אושרה על ידי ה-FDA בסוף 1959.

כדי לנצל את ההצלחות שלה, החברה – יחד עם R – עברה למה שעכשיו הוא עמק הסיליקון, בעיקר כדי להיות קרובה ל-Stanford, אוניברסיטת מחקר מכובדת שבה התפתח זרם קבוע של כימאים צעירים ומבטיחים.

E הייתה השחקנית הבכירה של M במשך שנים וייצגה את M באירועי אליפות עולם רבים.

R למד לשחק ברידג' מ-Culbertson’s Blue Book.

בנוסף, R היה ACBL Grand Life Master. הוא פיתח את מערכת-שיטת Romex בתגובה להצלחת ה-Italian Blue Team בתחרויות ברידג' ברמה עולמית. "שיטות ההכרזות שלנו היו נחותות משלהן, אז החלטתי לפתח מערכת שתעמיד אותנו על בסיס שווה יותר. בהתחלה, השחקנים המקצוענים בארה"ב לא רצו להשקיע את הזמן כדי ללמוד את זה, אז הייתי צריך להוכיח לעצמי שזה אפשרי". ההישגים שלו מוכיחים את הצלחת השיטות שלו. בדרך הוא הצליח למשוך כמה מהשחקנים הטובים והמבריקים ביותר למטרה שלו.

ד"ר R ואשתו E התגוררו ב-E, ליד Stanford University C, R.

סקרנים?

חטיפתה של הגב' Edith Rosenkranz, ילידת Austria, בת ה-60 בוצעה ביום 19.07.1984 בחניון של ה-Sheraton Washington Hotel בית המלון בו נערכה תחרות הברידג', כאשר ליוותה את חברתה Laura Baird לחניון. בעלה George Rosenkranz שילם את דמי הכופר בסך של 1 מ'$ והחוטפים שחררו אותה. שחקן הברידג' שהגה את רעיון החטיפה היה Glenn I. Wright, בן ה-42 מ-Houston ושותפיו היו Orland Dwaine Tolden בן ה-25 ו-Dennis Moss, הידוע גם בשם Eddie Jackson בן ה-26.

Wright אמר שהוא נתקל בעלון ברידג' בבית דירות המשותף שלו, שהזכיר טורניר ברידג' הקיץ הקרוב בוושינגטון, ואמר שהוא יודע שה-Rosenkranzes, שמוכרים היטב בחוגי תחרויות משחק הברידג', עשויים להשתתף בטורניר. Wright היה שחקן ברידג' קבוע של Houston Unit 174 במשך זמן מה. הוא היה השותף בקבוע הראשון לברידג' של Eddie Wold. כידיד של Eddie, ידע Wright ש-George ו-Edith משתתפים ב-Washington NABCs, וייתכן שהוא קיבל מידע מ-Eddie על ההרגלים שלהם.

לדברי השחקנית Georgiana Gates ממועדון Houston, שהיתה אחת השותפות הקבועות של Wright, לאחר ששוחרר מהכלא הוא שיחק רק מושב אחד של ברידג'. הוא לא הכיר את תיבות ההכרזה, וחשש שמא יתקל באנשים שהכירו אותו קודם לכן. לדבריה, כשהוא נעצר, היה איתו ה-convention card-כרטיס השיטות שלהם. וסוכני ה-FBI ראיינו אותה בקשר אליו.

(לאחר החטיפה) "הוא הסתובב כל הלילה ולא ישן", נשמע Marty Bergen, חבר בצוות הברידג' של Rosenkranz, אומר לשחקנית ברידג' לפני תחילת התחרות ביום שישי. ארבעת חברי הנבחרת הצעירים (אז) של הקפטן Rosenkranz הם Jeff Meckstroth מ-Columbus, Ohio,ו-Eric Rodwell מ-West Lafayette, Ind, ו-Marty Bergen מ-White Plains ו-Larry Cohen מ-New York.

לקישור לכתבה " Added Motivation in Final For the Rosenkranz Team " – לחץ כאן

Edith Rosenkranz, בת 60 מ-Mexico City, שוחררה "בטוחה ובריאה" בערך בשעה 22:00 במוצאי שבת, ה-21.07.1984, ב-Constitution Avenue וה-15th Street ליד פארק ה-Ellipse, בין הבית הלבן לבין אנדרטת וושינגטון.

Wright נעצר יחד עם שותפיו במוצאי שבת דקות לאחר שגברת Rosenkranz שוחררה. הוא ושותפיו הוחזקו בכלא מחוז קולומביה והועמדו לדין. Tolden הודה באשמה והיה עד תביעה במשפט, בו Rosenkranz זיהתה את Moss כאדם שהחזיק אותה באיומי אקדח בחניון של מלון Washington Sheraton, גרר אותה מהמתקן והכריח אותה להיכנס לטנדר. Tolden, שחי עם Wright במשך שנתיים, העיד ש-Wright היה מאוד מדוכא לגבי עסקי הנדל"ן שלו, אבל אמר לו שאולי יש לו תוכנית לפתור את הבעיות הפיננסיות שלו.

במשפט עלה כי התוכנית המקורית של Wright קראה ל-Moss להתחזות לשופט בתחרות הברידג' ולהוביל את גברת Rosenkranz מהטורניר שבו השתתפו היא ובעלה. הניסיון הזה נכשל.

Moss שוחרר ב-11.10.1999, Tolden  ב-11.10.1994, ו-Wright ב-03.03.1989.

לסיקור סיפור החטיפה והשחרור במהדורת חדשות של News Center 2 מיום 22.07.1984, הכוללת ראיון משותף של בני הזוג – ב-youtube – לחץ כאן

Rosenkranz היה הקפטן הלא-משחק של 2 הקבוצות המקסיקניות ב-1964 ושל קבוצה ב-USB ב-1984. הוא הגיע למקום השלישי ב-Bermuda Bowl 1983. הוא היה חבר כבוד ACBL 1990 ו-ACBL Grand Life Master עם יותר מ-17,000 MPs נכון ל-2/2008.

הוא הקים את פרס Rosenkranz עבור איגוד העיתונות הבינלאומי של ברידג' בשנת 1975, זכה בפרס ה-Precision 1976. הוא המציא את ה-Dynamic No-Trump Mexican two diamonds ו-Rosenkranz doubles. בשנת 1981 נכלל Rosenkranz בקבוצה שזכתה במקום הראשון ב-Grand National Open Teams. בשנת 1982 זגה במקום הראשון ב-United States Bridge Federation Bermuda Bowl qualifiers.

ה-mentor שלו, זוכה פרס נובל לעתיד Lavoslav Ružička סידר ל-Rosenkranz משרה אקדמית ב- Quito, Ecuador. בזמן ש-Rosenkranz המתין ב-Havana, Cuba לספינה ל-Ecuador, חייו השתנו באופן קיצוני ב-7 בדצמבר 1941 היום בו תקפו היפנים את Pearl Harbor. ארצות הברית נכנסה מיד למלחמת העולם השנייה. כשהוא לא יכול היה לנסוע ל-Ecuador, קיבל Rosenkranz את הצעתו של נשיא קובה Fulgencio Batista המתירה לפליטים להישאר במדינה ולעבוד. הוא מצא עבודה במעבדת Vieta Plasencia,

בתאגיד Syntex במקסיקו סיטי, Rosenkranz, במקור György Rosenkranz, הרכיב קבוצת מחקר של כימאים אורגניים שכללה מנהיגים עתידיים מרחבי העולם, כגון Carl Djerassi, Luis E. Miramontes ו-Alejandro Zaffaroni ההתקדמות המהפכנית בהבנת תרופות סטרואידים וייצורן התרחשה תחת בניהולו ובהכוונתו של ד"ר Rosenkranz. הם  סינתזו בתחילת שנות ה-50 של המאה הקודמת את ה-progesterone שהיה אמור לשמש באחת מ-2 הגלולות המשולבות הראשונות למניעת הריון , והוא עדיין בשימוש. מדי יום על ידי מיליוני נשים ברחבי העולם.

תחת הנהגתו של Rosenkranz, תאגיד Syntex מ-Mexico City הפך ל"כוח בינלאומי רב עוצמה בפיתוח תרופות סטרואידיות", ול"חלוץ הביוטכנולוגיה" באזור מפרץ San Francisco. בשנת 1964, Rosenkranz החליט להעביר את החברה ל-Palo Alto, California כדי שתוכל להיות קרובה יותר לשוק העיקרי שלה. בשנת 1982 פרש Rosenkranz מתפקיד המנכ"ל, בגיל 65.

"הגלולה לא הייתה תוצאה של  serendipity-היכולת לגלות תגליות שמביאות מזל במקרה / התרחשות והתפתחות של אירועים במקרה באופן מועיל", אמר Rosenkranz פעם. "להיפך, היא היתה תוצאה של שרשרת ארוכה של אירועים, עם הרבה אנשים ושחקני צוות מעורבים".

בסך הכל Rosenkranz  חיבר יותר מ-150 פרסומים מדעיים ונמנה כמחבר של 143 פטנטים.

לקישור לכתבה באתר " Sciencehistory " – לחץ כאן

George Rosenkranz נפטר ביום 23.06.2019. Edith נפטרה בחודש מאי 2021.

לקישור להספד המרגש שפרסמו בני משפחתו של George Rosenkranz (או Jorge) – לחץ כאן

להלן הכתבות והמקורות לכתבה:

לקישור לכתבה " …Police and FBI agents searching today for the kidnapped " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Wright Acknowledges Kidnaping on Stand " – לחץ כאן

לקישור לכתבה ב-FPABridge – לחץ כאן

לקישור לכתבה " A millionairess who was kidnapped from an international bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " …A man charged in the kidnapping of millionairess Edith " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Roommate Says Suspect In Kidnap Needed Money " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The wife of a drug industry magnate, abducted and " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Kidnap Victim Tells Of Wild Rescue " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Rosenkranz Kidnaper Sentenced " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defendant's Dazed Condition Creates Rosenkranz Trial Delay " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Floridian Sentenced In Kidnapping Case " – לחץ כאן

ולחברינו המשפטנים, לקישור לכתבה " United States of America v. Glenn I. Wright, Appellant.united States of America v. Dennis Moss, Appellan " – לחצן כאן

לקישור לסרטון " Scientists You Must Know: George Rosenkranz " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לסרטון " Scientists You Must Know: George Rosenkranz on the Birth Control Pill " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לסרטון " Scientists You Must Know : Gordon Moore, George Rosenkranz, and Arnold O. Beckman " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה " George Rosenkranz: Scientist who fled the Nazis and whose work helped to develop the birth control pill " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " George Rosenkranz, 102, a Developer of the Birth Control Pill, Is Dead " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " George Rosenkranz, an inventor of the birth control pill, dies at 102 " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Jewish Inventor of the Pill George Rosenkranz Dead at 103, Changed Society with Help from 3 Other Jewish Scientists " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " A Milestone for the Creator of the Rosenkranz Double " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " …Bridge play continued today while police searched for the " – לחץ כאן

 לקישור לכתבה " Houston Men Convicted In Abduction at Tourney " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ACBL Bridge Beat #91: Rosenkranz Kidnapping " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Kidnappers Trumped " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Convictions Upheld In Rosenkranz Case " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Kidnap Victim Kept Hope During Ordeal " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " 2 Guilty of Kidnaping " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Triple Life Terms for Mastermind of Abduction " – לחץ כאן

לקישור לכתבה מפורטת על החוטף Glenn Ivan Wright בכותרת " Talented, Impatient Texan " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " RIP George Rosenkranz " – לחץ כאן

חדש! לקישור ל " Larry and Jeff Meckstroth, one of the worlkd's top bridge players, reminise on when they were playing in a team and their sponsor's wife was kipnapped " מיום 30.05.2022 ב-youtube – לחץ כאן וכאן

לקישור לכתבה " Strength of Rosenkranz Double and Redoubles When Using C/1MX, Rubens Advances " – לחץ כאן

לקישור למצגת " Rosenkranz Double " – לחץ כאן

לקישור למצגת " Two-ard Rosenkranz Doubles " – לחץ כאן

עפ"י bridgebum: ה-Rosenkranz Double חל כאשר ה-LHO שלך (היריב מצד שמאל) פותח את ההכרזות, השותף מבצע overcall, וגם ה-RHO (היריב מצד ימין) מכריז. ה-double הוא מלאכותי, מראה תמיכה של 3 קלפים בסדרת השותף עם לפחות אחד משלושת המכובדים העליונים. המטרה היא לעזור לשותף בהגנה אם היריבים יזכו במכרז.

השימוש ב-Rosenkranz doubles נעשה עד גובה-2. הבחירה חייבת להתקיים כדי ל-(re)double או להעלות בסדרה של השותף לגובה-2. גם ההעלאה הישירה וגם ה-double מראים 6-10 נקודות. יד חזקה יותר עם תמיכה חייבת לבצע הכרזה במקום זאת כדי להראות 10+ נקודות.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י acblunit390.: הקונבנציה של Rosenkranz double ו-re-double משמשת כדי להשיב ל-overcall של השותף כאשר ה-RHO-היריב מצד ימין ביצע הכרזה מחייבת להכרזת הפתיחה של שותפו (הכרזה בסדרה חדשה או negative double).

עפ"י מקור נוסף, זהו double שנעשה על ידי ה-advancer (השותף של ה-overcaller) במכרז שבו הפותח, ה-overcaller והמשיב מכריזים הכרזת שונות. הוא משמש לתיאור החזקות המכובד העליון של ה-advancerה בסדרה של ה-overcaller.

עפ"י השיעור של Robert S. Todd בכותרת " Rosenkranz Redoubles ":

הובלות פתיחה: דרך נוספת שבה ה-Rosenkranz re-double יכול לעזור לשותפות היא לתת להם חיתוך בשלב מוקדם במכירה הפומבית.

ה-Rosenkranz re-double עוזר לשותפות עם הובלה פתיחה ע"י הצגת מכובד עליון עם re-double (או אפילו יותר חשוב שלילת אחד כאשר לא מוכרז re-double). זה מוותר על re-double טבעי (המראה ערכים), אבל זו לא הכרזה נפוצה מאוד של המשיב ל-overcall במצב זה.

מספר שותפויות גם בוחרות לשחק ב- Rosenkranz doubles במקום ב-Snapdragon doubles במכרזים שבהן המשיב מכריז סדרה חדשה – מראה A או K בסדרה של השותף.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לדוגמא של Rosenkranz re-double – ניתוח יד של John Tippet – לחץ כאן

לניתוח יד של Robert Griffiths בכותרת " Rosenkranz Doubles " (עמ' 7) – לחץ כאן

עפ"י הטיפ של Dr. Harold Schachter: שני סוגי "double", שימושיים מאוד, מעט שימושיים ולעתים קרובות מבולבלים, הם "Responsive Double", וה-Rosenkranz Double"-". שניהם דורשים "התראה". שניהם מנוצלים על ידי השותף של שחקן אשר overcalled קודם. שניהם מתרחשים לאחר ש-2 היריבים הכריזו. כל אחד נושא מסר שונה לחלוטין. הערך של ה- Rosenkranz Double הוא שהוא מציע סיוע לשותף, אם הוא יהיה המוביל לאחר סיום ההכרזות, האם זה בטוח להוביל את סדרת ה-overcall או לא?  זה יכול, אם כן, להציל לקיחה הגנתית אבודה, בלקיחה הראשונה.

עפ"י : שותפויות מסוימות גם בוחרות לשחק ב-Rosenkranz doubles במקום ב-snapdragon doubles במכרזים שבהן המשיב מכריז סדרה חדשה – מראה את ה-A או ה-K בסדרה של שותף.

עפ"י acblunit390 ה-CONFI הוא ראשי תיבות של Controls Fit. זה הומצא ע"י  Dr. George Rosenkranz להכריז סלאם עם 2 ידיים מאוזנות.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Rosenkranz Double/Redouble " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Rosenkranz Honor Doubles/Redoubles: After responder bids 1NT " – לחץ כאן

עפ"י bridfehands: בשנת 1974, George Rosencrantz הציג את המושג של "קלפי כיסוי"-cover cards כחלק ממערכת ה-Romex שלו. קלפי כיסוי מוגדרים כאסים ומלכים בכל סדרה, קלפים ש"מכסים" את המפסידים של הפותח ויכולים לבצע לקיחות במהירות. בעולם אידיאלי, קלפי הכיסוי של המשיב יהיו ממוקמים בסדרה של הפותח, בסדרת ה-re-bid של הפותח.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Extended Romex Stayman " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Romex Gerber " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Reverse Rosenkrantz " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Jump responses after a preempt. Small suggestion for the Romex method " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Dynamic 1 Notrump (Romex) " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Rosenkrantz and Responsive doubles Rules for playing both " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Strength of Rosenkranz Double and Redoubles When Using C/1MX, Rubens Advances, Etc " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Power of a Teacher- How chemistry offered an international path to survival " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " What is optimal " – לחץ כאן

ולא באותו עניין, לקישור לסרט " Rosencrantz and Guildenstern Are Dead (1990) Tim Roth, Gary Oldman – לחץ כאן

ולקישור ל " רוזנקרנץ וגילדנשטרן במהדורת השבט " – לחץ כאן

וכמעט לסיום, לקישור לכתבה " נכלא למשך (מינימום) 23 שנים לאחר שרצח את אשתו בגלל משחק ברידג' " – לחץ כאן

ולסיום, לחברינו אוהבי הטריוויה: Bill Haslam, המושל ה-49 של Tennessee, מינה ביום 28.06.2013 את Glenn I. Wright ד"ר למשפטים כשופט בית המשפט הפלילי במחוז השיפוט ה-30, המשרת את מחוז Shelby. המושל Haslam היה המושל העשיר ביותר בארצות הברית, נכון לשנת 2018. המגזין Forbes העריך את הונו  בכ-2.4 מיליארדי דולרים.

בברכה,

גבי לוי

 

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות