אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / פתיחת ו-Overcalling 1NT עם Singleton
פתיחת ו-Overcalling 1NT עם Singleton

פתיחת ו-Overcalling 1NT עם Singleton

פורסם ביום: 13.07.2022; עודכן ביום: 03.04.2024

קהל היעד:

וכעת כתבה חדשה " פתיחת ו-Overcalling 1NT עם Singleton "

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עפ"י מדריך " ACBL convention-Chart " מעודכן ליום 04.04.2022: הכרזת פתיחה NT או overcall (ביד) שאינה מכילה voids, לא יותר מ-singleton אחד, שחייב להיות K, A או Q, ביד שאיננה מכילה 10 קלפים או יותר ב-2 סדרות משולבות.

כלומר, זה כולל דפוסי ידיים כגון 5-4-3-1, 6-3-3-1 ו-4-4-4-1, בנוסף לאלו שהיו מותרות בעבר, כגון 4-3-3-3, 5 -3-3-2 ו-5-4-2-2.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Larry Cohen: לפני ה-01.08.2016, כמה מועדוני ACBL אסרו פתיחת 1NT עם singleton. כעת, הכלל קובע במדויק: "פתיחת No-Trump או overcall היא טבעית אם, בהסכמה, היא אינה מכילה void, לכל היותר singleton אחד שעליו להיות A, K או Q ולא יותר משני doubletons. אם היד מכילה singleton, יכול להיות שאין לה doubleton."

לקישור – לחץ כאן

עפ"י כתבתו " When to Open an Off-shape Notrump ": ידי 4-4-4-1 עד 5-4-3-1: ה-ACBL מאפשרת כעת פתיחה של 1NT עם singleton כל עוד זו ה-Q ומעלה (והיד היא אחת מהצורות לעיל). אל תצא מגדרך לעשות זאת. זה נורמלי לפתוח 1 ב-minor. הפעם היחידה שבה אתה עשוי לפתוח 1NT עם singleton היא להימנע מבעיה מביכה של re-bid. אם יש לך יד כמו:2022-07-03_095554

אתה היית נתקע (לא מספיק כדי להכריז reverse, אבל אין re-bid אחר) אם השותף ישיב ♠1 ל-1 שלך. אז זה בסדר (לעיתים רחוקות) לפתוח ב-1NT עם מכובד singleton גבוה זה.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י כתבתו " Opening 1NT with a Singleton ": האם אי פעם אפתח 1NT עם singleton? קחו בחשבון את היד הזו:

2022-07-05_073115

פתיחה של 1 היא "נורמלית", אבל מה הלאה? מה אם שותף ישיב ♠1 (זו לא תהיה הפתעה, כי יש לך רק קלף spade אחד). מה יהיה ה-re-bid שלך? בואו נסתכל על האפשרויות:

1) Re-bid 1NT. זה יראה 12-14 HCP מאוזנות. אין לך 12-14 וידך לא מאוזנת.

2) Re-bid 2 . בדרך כלל זה יראה 6+ Clubs, אבל זה re-bid אפשרי עם היד הזו.

3) Re-bid 2. זה reverse ומראה לפחות  HCP 16/17+. ידך לא שווה את זה.

כך, במקום לבצע אחת מאותן re-bids שגויות, אפשר לפתוח 1NT מלכתחילה. אין בזה שום דבר לא חוקי. אתה לא פותח את זה כדי להיות " סוטה " או עושה צרות. זו רק עניין של שיפוט – ולהתחיל ב-1NT עשוי להיות השקר הטוב ביותר.

מה אם אתה פותח 1NT עם היד שלמעלה והשותף (אתה יודע איך הוא יכול להיות) מעביר ל-spades (הוא מכריז 2)? אתה רק צריך " לשאוב " את זה ולהכריז 2. בוודאי, אם השותף שלך יעבור, זו תהיה התאמה של 5-1, אבל זה לא סוף העולם. לעתים קרובות, השותף שלך יכריז שוב ואתה יכול להגיע לחוזה אחר. במקרה הגרוע, תגיד לשותף שלך שהיה לך club עם ה-spade שלך.

שים לב: לעולם לא אפתח ב-1NT עם singleton נמוך. אם ביד למעלה, ה-K היה נמוך (ו-3 הנקודות היו במקום אחר), הייתי פותח 1 ו-re-bid 2 (השקר הכי פחות גרוע). הכותב לא יוצא מגדרו כדי לפתוח 1NT עם singleton. הוא היה עושה זאת אם ורק אם זה היה כדי להימנע מבעיית re-bid פוטנציאלית מביכה.

לקישור – לחץ כאן

שים לב להמלצתם של Jeff Kroll (Grand Life Master) ו-Sam Khayatt (Silver Life Master): אלא אם כן אתה שחקן מנוסה מאוד, אל תפתח ב-No-Trump ביד עם singleton, למרות שה-ACBL מאפשר זאת כעת. (ה-singleton A, K or Q ואסור שיהיה בידך doubleton).

לקישור  ל " April 2017 ACBL Bridge Bulletin Notes"  – לחץ כאן

Jerry Helms מצטט את Alvin (Al) Roth, מי שהיה אחד משחקני הברידג' המוכשרים בכל הזמנים, וזכה ב-26 אליפויות לאומיות עם 11 שותפים שונים: " תכנן תמיד הכרזה שנייה לפני שאתה בוחר הכרזה ראשונה ".

לקישור לכתבתו – לחץ כאן

Alvin Leon Roth, מחבר ספרי ברידג' רבים, המציא את הקונבנציה The Unusual 2NT Overcall בשנת 1948 שפותחה על ידו בשיתוף עם מר Tobias Stone, שנודע בכינויו " Stoney " ופורסמה בשנת 1964. השותפים הכריזו באמצעות שיטת " Roth-Stone " שלהם, היבטים רבים של שיטתם אומצו על ידי שחקנים בתחרויות ברידג': Five-card Major's, תגובת 1NT לפתיחת 1-או 1 המחייבת לסיבוב אחד, ו-Negative Doubles.

עפ"י Robert S. Todd: פתיחת 1NT היא הכרזה האהובה עלינו בכל משחק הברידג'. לשותף יש כלים מצוינים (Stayman ו-Transfers) ויש לה תמונה טובה וכללית של היד שלנו (סוג היד וטווח ה-HCP). בדרך כלל נגיע לחוזה הסופי הנכון (הטוב ביותר). אבל אנחנו לא רוצים "למתוח" כדי לפתוח 1NT לעתים קרובות מדי או עם כל יד.

אם אנחנו פותחים ב-1NT לעתים קרובות מדי, השותף כבר לא יידע (לסמוך) למה לצפות מאיתנו ו-1NT יאבד מהיעילות שלו. אחרי שאמרנו את זה, יהיו זמנים שבהם נצטרך לפתוח 1NT עם ידיים מחוץ לצורה המקובלת. הסיבה העיקרית לכך שהכרזות "off-shape" שכאלה היא כדי למנוע בעיה קשה של הכרזות חוזרות-re-bids או בעיות אחרות של הכרזות שעלולות להתעורר.

מסקנה: מכרזים שמתחילים ב-1NT מובילים להכרזות טובות ולמכרזים קלים יחסית (למשל, 1NT-3NT המכרז הפומבית הטובה ביותר בכל משחק הברידג'). וכאשר אנו עומדים בפני אתגר הכרזות קשה (למצוא הכרזה חוזרת-re-bid נראה קשה) זה לרוב, עדיף לעשות " שקר קטן " בשלב מוקדם במכרז ע"י פתיחת 1NT ובכך לחסוך לעצמנו את הטרחה של התמודדות עם כל המורכבויות שיכולות להתעורר מאוחר יותר במכרז אם נתחיל בהכרזת פתיחה אחרת. שים לב מתי סגנון הכרזות זה יכול להיות שימושי. עשה זאת במשורה, אך אל תשכח שהפתרון המעשי הזה של פתיחת 1NT off-shape זמין עבורך.

בעיית re-bid קלאסית. קוצר ב-Spades (1-4-4-4 או 1-4-3/5) – "ידיים כמעט חצי מאוזנות".

ידיים קשות נוספות בברידג' הן אלו שהן קצרות ב-. ידיים אלו מציבות את בעיות ה-re-bid הקשות ביותר ולכן דורשות את מירב המחשבה מראש. למרות שפתיחת 1NT עם singleton היא בדרך כלל מסוכנת מכיוון ששותף עשוי לעבור לסדרה זאת, כאשר ה-singleton שלנו הוא K או A (או אפילו Q) אנחנו יכולים לשקול לפתוח 1NT אם שום דבר אחר לא נראה טוב.

  1. עם singleton נמוך ב- ו-16+ עד 17 HCP, הנקודות שלנו מרוכזות כולן בסדרות שלנו והיד שלנו בדרך כלל מספיק טובה כדי להכריז reverse.
  2. עם singleton נמוך ב- ו-15 עד 16- HCP, אז אנחנו מראים זאת כיד חד-סדרתית או יד דו-סדרתית ב-minor's אם יש לנו סדרה טובה של 5 קלפים, נוכל לפתוח בסדרה הזו ו-re-bid אותה. אם יש לנו סדרת minor חלשה של 5 קלפים, אז אנחנו פותחים ¨1 ו-re-bid 2 מראים את היד כשני ה-minor's. אנחנו יכולים לעשות זאת עם יד של 1-4-4-4 או אפילו עם יד 1-4-3/5.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבתו " Off-Shape 1NT Opening Bids " – לחץ כאן

עפ"י כתבתו של Joshua Donn – Grand Life Master בכותרת " Opening 1NT with a Singleton " : "שחקנים מתקדמים יודעים את החוקים. מומחים יודעים מתי לשבור את החוקים". – בעילום שם-אנונימי

עיקרון אחד של הכרזות סטנדרטיות ש" קודחים " במוחם של שחקנים מתחילים הוא שפתיחת 1NT מבטיחה יד מאוזנת. ואכן, מכרזים שמתחילים ב-1NT נוטים לעבור בצורה חלקה ולהוביל לתוצאות טובות בדיוק בגלל ההבטחה הזו. כאשר המשיב יודע שלפותח יש לפחות 2 קלפים בכל סדרה, המשיב יכול לסמוך על עזרתו של הפותח בתמיכה ובעצירת כל סדרה.

אבל כמובן שיכולים להיות יוצאי דופן. לפעמים פתיחת 1NT עם singleton עשויה להוביל לתוצאה טובה יותר מעוד הכרזת פתיחה, ולא רק בגלל אלמנט ההפתעה של היריבים. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון המשפיעים על החלטה זו. איזה singleton? למרות שמבחינה טכנית תת-קבוצה של סוגיית אופי היד, בחינת ה-singleton הספציפי המוחזק מחייבת שיקול נפרד. לפתיחת 1NT, עדיף להחזיק במכובד singleton ולא ב-singleton נמוך. יש לכך 2 סיבות עיקריות. הדבר החשוב ביותר הוא שהסדרה הקצרה ביותר שלך היא הסדרה שסביר להניח שהיריב יוליך נגד החוזה הסופי.

החזקת מכובד עשויה להשתלב עם החזקת השותף כדי ליצור עוצר (singleton Q מול JTx) או לגרום ליריבים לבזבז לקיחה עם ההובלה (singleton K אם הם מובילים מ-A, או singleton J עם Kxx בדומם אם הם מובילים מה-Q). היריבים עשויים אפילו לבזבז לקיחה מאוחר יותר על ידי מתן לקיחה בדומם בסדרה, מבלי לדעת שאתה מחזיק ב-singleton.

הסיבה האחרת שפתיחת 1NT עובדת טוב יותר אם ה-singleton הוא כבוד היא הסיכון שהשותף מעביר-transfers לסדרה. התאמה של 5-1 היא לרוב לא כל כך גרועה אם ה-singleton הוא מכובד. נניח שהשותף מעביר-transfers לסדרה של KJ9xx. אם אתה מחזיק ב-singleton Q זה בכלל לא אסון. לפעמים תפסיד רק לקיחה אחת בסדרה ותוכל להשתמש בסדרת השליט כדי לשמור על השליטה ביד. עם זאת, אם אתה מחזיק ב-singleton נמוך אז המשחק עשוי להיות הרבה יותר קשה. משיכת שליטים עשויה להיות בלתי אפשרית, וקל לאבד שליטה.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לשיעור " פתיחה ללא שליט עם יד לא מאוזנת " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " ACBL Bans 1NT Opening Bid on Small Singletons " – ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " ?NT with 2 doubletons " ב-youtube – לחץ כאן

עפ"י ה-EBU-The English Bridge Union: פתיחות טבעיות של 1NT (חלש) מוכרזות על ידי ציון טווח ה-HCP, למשל. על ידי אמירת '12 עד 14'. כאשר פתיחה של 1NT שהיא טבעית עקרונית עשויה בהסכמה להכיל singleton, היא מוכרזת על ידי ציון הטווח ואחריו "עשוי להכיל singleton". פתיחות טבעיות של 2NT מוכרזות על ידי ציון הטווח, למשל. על ידי אמירת "20 עד 22". אין צורך להוסיף "עשוי להכיל singleton".

הגדרת יד חצי-מאוזנת: (לחילופין) ניתן להסכים שהיא עשויה להכיל singleton.

לקישור ל-Blue-Book – לחץ כאן

שחקן הברידג' Mark Lair מצוטט: כשיש ספק, אני פותח 1NT (לעיתים רחוקות מאוד עם מכובד singleton), אבל אני מכריז overcall 1NT עם singleton ללא בעיה. אני לא דואג לגבי 2 הסדרות ללא עוצרים.

Lair מדורג במקום החמישי בכל הזמנים ברשימת 500 Top Lifetime של American Contract Bridge League (ACBL) עם למעלה מ-75,583 נMasterpoints.

לקישור לראיון עם Lair בסדרה " ACBL Hall of Fame " משנת 2010 ב-youtube – לחץ כאן

לקישור למצגת " Partnership Agreements About Opening One No Trump With Odd Distributions- With a Singleton " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Psych Overcall in a Singleton Suit " – לחץ כאן

הערה: כנראה שהכרזת overcall עם singleton נדירה מאוד.

עפ"י הדוגמא בניתוח יד בכותרת " ?What should I bid ": אתה מערב, לא פגיע, מה ההכרזה הבאה שלך:

2022-07-05_123550

תשובתו של Andy Hung נראה שיש לך 2 אפשרויות; או 1NT או 2. לכל אחת יש פגמים משלה (1NT עם singleton, ו-2 עם 5-קלפי diamonds בלבד), והכותב מניח שבדרך כלל זה תלוי בהסכם השותפות שלך מתי (אם בכלל) אתה יכול לחזור עם 1NT עם singleton.

הסגנון המועדף עליו הוא מעדיף שלא יהיה בידי singleton, אבל אם יש בידו אחד, זה יהיה מכובד singleton, אז ביד זו, הוא היה חוזר עם 1NT.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 2 (עמ' 6) בתחרות 25th Madeira International Bridge Open – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 5 של רם סופר בתחרות סימולטנית יוני 2023 – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Breakin’ the Rules: Opening 1NT with a Singleton " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Opening 1NT with Off-Shape Hands and/or Suits with No Stoppers " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Off Shape 1NT openers " – לחץ כאן

לקישור לכתבות " ?Slightly off shape 1NT " – לחץ כאן וכאן

לקישור לכתבה " Opening 1NT with a singleton: It’s officially legal " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Ruling on opening 1NT with small singleton " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " 1NT with a Worthless Singleton " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Effect of the Recent ACBL Rules about opening 1NT with a singleton " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Opening 1NT with singleton " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " 1NT Openers With Singleton Honors " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Opening 1N with a singleton Ace " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Open 1NT with a singleton small card " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Open+ 6+board 1NT with small singletons " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bidding NT With a Singleton in Partner's Suit " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Ethics re: opening 1NT with small singleton in quasi-ACBL competition " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Overcalling 1NT with a singleton " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Balanced hands with a singleton " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?1NT overcall with a small singleton? Legal or Not in ACBL " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Illegal NT openings " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Opening 1Nt with a singleton (again) in superchart " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " NT opening with singleton penalty 2/1 ACBL " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Opening 1NT with a singleton " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Illegal 1NT "- לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?open 1NT with singleton ace is this now standard SAYC " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Opening 2NT with a singleton king " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Using your judgment when opening 1NT " – לחץ כאן

לקישור למדריך " BFH Systems Policy-2020 " – לחץ כאן

וכמעט באותו עניין:

לקישור לכתבה " פתיחת 2NT עם Singleton " בסדרה Ask Sally – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Opening 2NT with singleton " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Illegal 1NT "- לחץ כאן

לקישור להסברים בכתבה " 2NT Opening " בפורום של ה-The English Bridge Union-EBU – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Opening Two No Trump with a Singleton " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " 2NT with small singleton " בפורום BBO- לחץ כאן

לקישור לכתבה " 2NTopener 20-22 HCP" על פתיחה עם singleton בפורום BBO – לחץ כאן

ולהכרזות תשובה לשותף של 1NT עם singleton:

טיפ מספר 472 של Harold Schogger: אם יש בידך 7/8 HCP גרועות והיא לא מספיק טובה כדי להראות את הסדרה שלך בגובה-2, אז השתמש בהכרזת " פח-אשפה " של 1NT אפילו עם singleton, כך עם:2022-07-05_095752

השב 1NT כאשר השותף פותח 1.

ומהצד השני, לקישור לכתבה " Would you open 1NT with a void " – לחץ כאן

וכמעט באותו עניין, לקישור לשיעור " ?1NT with two doubletons " ב-youtube – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות