אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / איתות סמית' – Smith Echo
איתות סמית' – Smith Echo

איתות סמית' – Smith Echo

פורסם ביום: 19.09.2020; עודכן ביום: 24.03.2024

קהל היעד:

2015-12-12_115247

וכעת, כתבה חדשה " איתות סמית' – Smith Echo "

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

ה-Echo הוא הד, כלומר הסימון מתייחס ללקיחה הקודמת.

עפ"י מספר מקורות הומצא הסימון, הידוע גם בשם Smith Peter, ע"י שחקן הברידג' הבריטי Ian Geoffrey Smith, הידוע ב-Hampshire בשם Geoff Smith  ופורסם ב" British Bridge World magazine " בחודש דצמבר 1963.

עפ"י קובי שחר: בהגנה כנגד חוזה No-Trump, כאשר הכרוז זוכה בלקיחה הראשונה ועובר לסדרה חדשה, 2 המגנים יאותתו בלקיחה השנייה על עניין/חוסר עניין בסדרה הראשונה, זו ששוחקה בהובלת הפתיחה. משתמשים ב-Smith Echo כאשר יש אי-בהירות לגבי מיקומו של קלף מכובד. זה קורה כשהכרוז זוכה בלקיחה בקלף שאינו צמוד למכובד ששיחק השותף. (מבוסס על הרצאתו של יניב זק).

לקישור לכתבתו " איתות סמית' " בגיליון 133 ספטמבר 2014 של התאגדות ישראלית לברידג' – הוסר

הערה: עפ"י מספר מקורות, למרות שזוגות רבים משתמשים בהם רק כאשר בהגנה כנגד חוזי NT, הם יכולים לשמש בחוזי סדרה באותה צורה יעילה.

עפ"י Larry Cohen: ה-Smith Echo היא שיטת איתות הגנתית (משמשת בדרך כלל רק כנגד חוזה No-Trump) ופופולרית למדי בקרב מומחים. משחק גבוה-נמוך בסדרה הראשונה שהכרוז משחק לא אומר דבר על הסדרה הזו. זה מעביר מסר על הסדרה שההגנה הובילה בלקיחה הראשונה. משחק גבוה-נמוך פירושו "אני מעדיף המשך בסדרת הפתיחה". משחק נמוך-גבוה פירושו "אני שולל המשך בסדרה". איתות זה משמש את 2 המגנים ודורש הרבה שיפוט והסקה. אם ספירה חשובה (למשל, סדרה ארוכה ללא כניסה הנמצאת בדומם), אז זה שולל את איתות Smith.

שים לב:

  1. Smith-Echo משמש את 2 המגנים פעם אחת בלבד. משתמשים בו במשחק הסדרה הראשונה שהכרוז משחק, וזוכה בלקיחה בידו או בדומם.
  2. לפעמים, הספירה צריכה להיות קודמת ל-Smith-Echo. אם בדומם יש, נניח KQJTx ללא כניסה צדדית, והכרוז משחק קלף diamond נמוך בלקיחה השנייה, חשוב לתת סימון ספירה. (אם הכרוז מוביל אתה-A, הספירה אינה חשובה וניתן להשתמש ב-Smith-Echo).
  3. יש זוגות שמשחקים "reverse Smith echo" – כלומר, ההיפך ממה שתואר לעיל.
  4. לפעמים ברור כי שחקן (בדרך כלל שחקן היד השלישית) אינו יכול להעדיף את הסדרה שהובלה (אולי משחק " היד השלישית הגבוה " שלו היה נמוך). במקרה כזה, משחק גבוה-נמוך בסדרה ששוחקה לראשונה ע"י הכרוז הוא בדרך כלל העדפת סדרה בין 2 הסדרות הנותרות.
  5. יש הרבה מסקנות, חריגים-יוצאים מן הכלל, דקויות עדינות – שותפויות מנוסות צריכות לעבוד על הפרטים.
  6. ה-tempo-קצב המשחק חשוב. נסה לחשוב בלקיחה הראשונה על האיתותים העתידיים שלך. אל תיקח זמן רב לאיתות Smith שלך מכיוון שהדבר נותן לשותף מידע לא מורשה.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י כתבתו " Trick-1 Thinking ": אם אתה משחק את Smith-Echo, זה רעיון טוב (אתי) לנסות לבצע, את האיתות שלך בלי הרבה מחשבה. לכן, בנוסף לכל החשיבה לעיל, עליכם להיות מוכנים לשחק את קלף Smith הנכון.

לקישור – לחץ כאן לניתוח יד שלו – לחץ כאן עפ"י porthcawl: אל תשחק תמיד " Smith Peter ". יש כמה מצבים שבהם אתה לא משחק " Smith Peter " בהזדמנות הראשונה:

  1. כמובן כאשר יש בידך singleton בסדרתו הראשונה של הכרוז;
  2. כשאתה מנסה לזכות בלקיחה הראשונה;
  3. כאשר אתה לא יכול להרשות לעצמו לשחק קלף גבוה;
  4. בדרך כלל מכובד- כאשר יש סדרה ארוכה בדומם ללא כניסה, חשוב יותר לתת ספירה.

שים לב, שילוב האפשרויות לעיל במיוחד האחרונה (יחד עם העובדה כי אלא אם כן אתה משתמש באיתות זה הוא יכול להישכח), יכול לגרום לבלבול סביב השימוש בהם.

עפ"י lajollabridge: ה- Smith Echo אינו בשימוש כאשר מגן חייב לתת ספירה במצב עיכוב אפשרי. הוא חל רק כאשר ברור כי בספירה לא תהיה כל עזרה לשותף. באופן דומה, ה-echo אינו חל כאשר המגן עשוי להיות במצב של קלף הטעייה-שווא. הן קלפי שווא והן ספירה מקבלים עדיפות על פני ה- Smith Echo. וכמובן, ה-Smith echo אינו חל כאשר קלף חריג עשוי לסייע למשחקו של הכרוז בסדרתו.

לקישור לכתבה הכוללת ניתוחי ידיים – לחץ כאן

עפ"י bridgehands: משמש כאשר היריבים משחקים חוזה No-trump, איתות השלכה המעיד על היחס להובלת הפתיחה של השותף. איתות ההשלכה מסופק על ידי שותפו של המוביל בהזדמנות הראשונה, בדרך כלל לאחר שהכרוז זוכה בלקיחה. המשחק של קלף spot נמוך מסמן חוסר עידוד ואילו קלף גבוה מסמן איתות חיובי להמשך סדרתו של מבצע הובלת הפתיחה.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " ההד של סמית' " בגיליון דצמבר 2018 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 18): שיטת Echo Smith מתייחסת ללקיחה הקודמת, מעין הד ללקיחה. המשתמש בשיטת איתות זו מאותת אם הוא מעוניין בהמשך בסדרה ששוחקה בלקיחה הקודמת. משתמשים ב-Echo Smith רק בהגנה נגד חוזה ללא שליט. הקונבנציה מתייחסת רק לסדרה של הובלת הפתיחה בתנאי שהכרוז זכה בלקיחה הראשונה, בידו או בדומם.

בלקיחה השנייה, לאחר הובלה של הכרוז בסדרה אחרת, איתותי המגנים מתייחסים לסדרה של הובלת הפתיחה: קלף גבוה יסמן עניין בהמשך בסדרה ההיא כשהמגנים יזכו בלקיחה, קלף נמוך מראה חוסר עניין בהמשך בסדרה של הובלת הפתיחה. (מי שמשתמש באיתותים הפוכים – UDCA – יכול גם להשתמש ב-Echo Smith הפוך ולעודד באמצעות קלף נמוך. (הסכמת בני הזוג להשתמש ב־ Echo Smith נגד חוזים ללא שליט משנה גם את דרך האיתות ביד השלישית במקרה שהדומם זוכה בלקיחה) כלומר יד שלישית אינה משחקת קלף גבוה מהדומם). אין טעם לאותת מעודד- לא מעודד, שהרי איתות זה יבוא בלקיחה הבאה, ולכן יד שלישית שאינה מכסה את הדומם תאותת ספירה.

על מנת להשתמש ב-Echo Smith יש לוותר על איתות ספירה בלקיחה השנייה. לדעת הכותבים זהו ויתור כדאי משום שבחוזים ללא שליט כל צד מנסה לפתח סדרה שבה יש לו אורך ולרוב גם כוח. המידע על מספר הקלפים של המגנים בסדרה שהכרוז מנסה לפתח אותה עלול לעזור לכרוז יותר מאשר למגנים.

כזכור עפ"י טיפ מספר 2 של מומחי הברידג'-ה-BOLS, של Dorothy Hayden Truscott: כנגד NT, קלף ה-spot הראשון של המגן, אלא אם כן זה הכרחי לסמן ספירה, צריך להצביע סימון המשך בסדרת המוביל. היתרון של סימון סמית (Smith Peters) הוא שגם הפותח יכול לתת סימון המשך בעת משחק הקלף הראשון בסיבוב הראשון. אם הפותח משחק קלף spot גבוה, זה מעיד על רצונו כי השותף צריך להמשיך בסדרה זו, אם יקבל את ההובלה. לעומת זאת, אם הפותח משחק קלף spot נמוך, סימון זה מראה כי השותף צריך לבחון מחדש את הדומם, ולזכור מה כבר שוחק, ולהתעלם מהסדרה בה הוביל שותפו, ולעשות ניחוש מושכל לגבי הסדרה אשר שותפו רוצה שיחזור בה.

לדבריה של Truscott, מחברת ספרי ברידג' ואלופה, הסימון מיוחס לשחקן הברידג' הבריטי T. R. H. Lyons.

לקישור לכתבתה " Hayden Smith Echo " – לחץ כאן

עפ"י Harold Schogger: ע"ש הגב' Truscott רשומה הייחודית של ייצוג מדינתה-U.S.A. בכל 4 תחרויות הברידג' העיקרית: Bermuda Bowl, Venice Trophy,Olympiad Pairs ו-Olympiad Teams. לקישור לכתבתו, הכוללת ניתוחי ידיים – לחץ כאן

לקישור לכתבתה " Hayden Smith Echo " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Smith Echo — Problem " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " ATB failure to unblock a suit before running it " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 40 של ינון לירן בתחרות סימולטנית מרץ 2010 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 13 של רם סופר בתחרות סימולטנית יולי 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 20 של רם סופר בתחרות סימולטנית אוקטובר 2021 – לחץ כאן

לקישור לניתוח ידי מספר 19 בתחרות סימולטנית on-line אוקטובר 2021 – לחץ כאן

לקישור לכתבה " תורת הסימונים – Signals " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Smith Echo " בשפה העברית – לחץ כאן

לקישור לכתבת " Smith Echo " באתר " bridgebum " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " מתי בכל זאת משתמשים ב-Count כאשר משחקים Smith Echo? " – לחץ כאן

עפ"י L. Haynes : ה-Smith Peters עדיף על פני איתות ספירה במקרים הברורים כאשר הם נעשים על ידי שותפו של השחקן המוביל. זה הגיוני מכיוון שאותו שחקן משחק כעת במושב הרביעי על הובלת הכרוז בלקיחה השנייה, כך ששותפו לא ירוויח מאיתות ספירה מכיוון שכבר שיחק.

לקישור לכתבתו "Discards " – לחץ כאן

עפ"י כתבת ה-debate בכותרת " Smith Peters are a great method / are an awful method ": מצוטט השחקן Bob Hamman, אחד משחקני הברידג' הגדולים בכל הזמנים. שדורג כגדול שחקן הברידג' בעולם ב-1983, ומשנת 1985 עד 2004: " אחת המוסכמות-הקונבנציות הפוגעניות ביותר היא מה שמכונה Smith Echo. הבעיה שלי עם הקונבנציה הזו נוגעת למידע שניתן להעביר לפי הקצב של אחד השחקנים. עליכם לקבל החלטה בשבריר שנייה כאן – היסוס של אפילו אלפית השנייה יעביר מידע לשותף. ההחזקה היחידה שהיית יכול להחזיק במקום בו היה לך ספק לגבי האיתות שלך תהיה ההחזקה שיש לך בפועל – והקצב שלך להעביר את המידע הזה לשותפך ". הבעיה העיקרית עם Smith Peters היא שהם לא מעשיים. בפשטות, הם לא עובדים.

באותה כתבה ממליץ השחקן Paul Hackett על השימוש באיתות Smith Peters כדי להרוויח. נניח שהובלת הפתיחה של השותף היא דרך סדרה טובה בדומם וידוע שיש בידך מעט או אין HCP. איתות Smith Peter מעודד את הסדרה שהובלה, גם אם ברור שאין בידך זוכים בסדרה, עליו להודיע לשותפך שאינך מחזיק בקלף בעל ערך חיצוני שהשותף עשוי לשחק בהנחה שאתה מחזיק. לכן השותף צריך לתכנן את ההגנה לחלוטין על בסיס ידו שלו.

היתרון הגדול הנוסף הוא כאשר אתה מחליט להוביל פסיבית מ-3 קלפים נמוכים. אתה יכול להוביל בבטחה את הנמוך ביותר. הדומם עשויה בהחלט להחזיק A-K-T-x, כאשר הכרוז מחזיק 9-x-x. הכרוז מתחמק-duck, השותף מנצח עם ה-J. עכשיו תגיד לי כמה כרוזים לא יעקפו אותך עבור ה-Q?

המלצתו: הם חלק חשוב מכלי הנשק שלי. נסה אותם אם עדיין לא עשית זאת (אך וודא ששותפך גם משחק אותם!). אני בטוח שתהפוך למעריץ.

לקישור לכתבה הכוללת ניתוחי ידיים הממחישים את 2 הדעות ההפוכות – לחץ כאן

עפ"י Robert S. Todd: כאשר אנו מובילים בלקיחה הראשונה כנגד חוזה No-Trump, אנו יכולים לעתים קרובות להישאר עם מצב דו-משמעי לגבי המיקום של המכובדים ואת החלוקה של הסדרה סביב השולחן. זה יכול להוביל לבלבול רב לגבי מה לעשות כשאנחנו חוזרים להוביל. ה-Smith Echo משמש כדי לעזור לנו לפתור בעיה זו. כאשר אנו מובילים סדרה בהובלת פתיחה כנגד חוזה No-Trump והכרוז זוכה בלקיחה, הוא יעבור לעתים קרובות לתקוף ולבסס סדרה ארוכה משלו. במצב זה, הספירה לעתים קרובות לא תהיה דבר שימושי במיוחד עבורנו כהגנה לתקשר עם השותף בלקיחה השנייה. במקום לתת איתות ספירה בלקיחה השנייה, כאשר אנו משחקים את ה-Smith Echo, אנו מסכימים לתת העדפה לגבי סדרת הובלת הפתיחה. 2 המגנים (בהנחה שהם לא מעורבים בניסיון לזכות בלקיחה) מסמנים אם הם מעדיפים את סדרת הובלת הפתיחה.

אם אנחנו משחקים השלכה סטנדרטית אנחנו משחקים קלף גבוה כדי לומר שאנחנו מעדיפים את סדרת ההובלה (Smith Echo) ואם אנחנו משחקים גישה הפוכה אנחנו משחקים קלף נמוך כדי לומר שאנחנו מעדיפים את סדרת הובלת הפתיחה (Reverse Smith Echo). רוב השחקנים משחקים את אותו Smith Echo (רגיל או הפוך) כשיטת איתות ההעדפה שלהם.

לפעמים הספירה שוללת את ה-Smith Echo. ה-Smith Echo בדרך כלל הרבה יותר שימושי מאשר ספירה בסדרה כי הכרוז שהוא חזק ומנסה לבסס ב-No-Trump בלקיחה השנייה. אך לפעמים ברור שספירה היא פיסת מידע חשובה מאוד.

זה יכול להיות אתגר לוודא שאתה ושותפך נמצאים על אותו הדף-מסכימים לגבי מתי לתת ספירה. אך במקרים בהם, לדוגמא, אם בדומם יש סדרת KQJTx ללא כניסה צדדית , עלינו לתת ספירה במקום Smith (העדפה לגבי סדרת הובלת הפתיחה) מכיוון שספירה היא כה חיונית.

הערה למתקדמים: בדרך כלל איננו משחקים שום "delayed Smith"-מעוכב, כלומר אם השותף זוכה בלקיחה הראשונה וממשיך בסדרה, אז נוכל להיות מסוגלים להבין מה קורה. במקרה זה איננו משתמשים ב-Smith Echo בלקיחה השלישית כאשר הכרוז מוביל סדרה נוספת.

מסקנתו: כנגד חוזי No-Trump, ה-Smith Echo (או Reverse) הוא כלי יקר לסייע לשותף לדעת אם אנחנו מעדיפים את  סדרת הובלת הפתיחה שהצד שלנו התחיל איתה. כמו רוב ההסכמים הטובים, מה שאנחנו מוותרים עליו (ספירה בלקיחה השנייה) לרוב אינו שימושי במיוחד ובכך הופך את Smith Echo להסכם טוב ולשדרוג. נסה זאת עם שותפך הקבוע ובדוק אם זה יכול לשפר את הגנתכם כנגד חוזי No-Trump.

לקישור לכתבתו " (Defensive Details:  Smith Echo (Reverse " – לחץ כאן

עפ"י Neil H. Timm: ה-Smith Echo אינו בשימוש כאשר הכרוז אינו מריץ את הסדרה הארוכה שלו או של הדומם, אלא מנסה למשוך את העוצרים של המגנים וגם לא ניתן להשתמש בו כאשר משחק קלף גבוה עלול לעלות בלקיחה (מסיבה זו יש שמשחקים ב-Reverse Echo, נמוך-גבוה מעודד) או אם הכרוז מנסה לבסס את סדרתו הארוכה של הדומם ללא כניסות צדדיות. החיסרון של reverse Echo הוא שהוא מפריע לשותפויות המשתמשות באיתות ספירה על הובלות. אך מכיוון שאיתותי העדפת סדרה שכיחים יותר, ייתכן שירצו לשלב אותם בהסכם ההשלכה שלהם.

לקישור לכתבתו " Overview of Defensive Carding Section " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Two Signals to Help Your Defense " – לחץ כאן וכאן

לקישור לכתבה " Smith Peters " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Smith Signal " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Are Smith-Peters pants or is it me " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Smith Echo Situation " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Are Smith-Peters pants or is it me " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Smith Peters by Warren Lazer " הכוללת 4 דוגמאות – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Reverse Smith Echo " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Was (Reverse) Smith to Blame " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Carding Problem (including Smith Echo) " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Choosing Your Smith Signal " – לחץ כאן

לקישורים לכתבות בפורום BBO:

לקישור לכתבה " Smith Echo " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Smith echo and Journalist leads together " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " …Suit preference instead of Smith echo " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Smith – playing in tempo " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Seven Important Signals to Play " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bridge Echos " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Smith or Count " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Smith echo on discard " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Double Smith Echo disaster vs Zia " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Smith Echo: A Quick Poll " – לחץ כאן

ולסיום, תזכורת: איתות Smith לעולם אינו פקודה – כל איתות אינו פקודה. (איתות עידוד הוא לא פקודה להחליף סדרות; זאת הצעה שמותר לך לעקוף). אם אתה יודע מה לעשות, עשה זאת.

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות