אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / האם תמיד נכון לחזור בסדרת השותף?
האם תמיד נכון לחזור בסדרת השותף?

האם תמיד נכון לחזור בסדרת השותף?

פורסם ביום: 12.12.2023; עודכן ביום: 22.04.2024

קהל היעד:

2013-07-24_074611

 וכעת כתבה חדשה " האם תמיד נכון לחזור בסדרת השותף"

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

שים לב, אל תחזיר באופן שגרתי את סדרת הובלת הפתיחה של השותף, במיוחד אם סביר להניח שמדובר בסדרה חלשה.

 עפ"י Robert S. Todd: כמו במקומות רבים בחיים, המילה "תמיד" היא מילה מסוכנת לשימוש במשחק הברידג'. יש מעט דברים שנכונים בכל יד ברידג'. אחד הדברים החשובים ביותר שצריך ללמוד כדי להתפתח לשחקן ברידג' מצוין הוא לאסוף את כל המידע הזמין עבורך ולאחר מכן לעשות שימוש במידע זה כדי לנחש את הניחוש המושכל ביותר האפשרי. מקום אחד שבו התהליך הזה מאוד תקף הוא בהגנה כשאנחנו משיגים את ההובלה כיד שלישית (מאחורי הדומם) ועלינו להחליט אם לחזור בסדרת הפתיחה של השותף או לעבור לסדרה אחרת. לעתים קרובות זה רעיון טוב להחזיר את ההובלה של השותף (הוא כן הוביל אותה מסיבה כלשהי), אבל מתי לבחור לעבור לסדרה אחרת זו החלטה קשה וחשובה.

חוזי סדרה – חיתוכים:
המצב הראשון בו לא נחזיר את ההובלה של השותף הוא כאשר התחלנו עם singleton סדרה שלו. ברור שלא נוכל להחזיר לו את ההובלה בסדרתו כשזה המקרה. אם אנחנו מגנים כנגד חוזה סדרה ואנחנו מחזירים את ההובלה בזמן שאנחנו עדיין מחזיקים בקלפים בסדרת השליט, אנחנו רוצים למצוא דרך להשיג לשותף את הובלה כדי שיוכל לתת לנו חיתוך בסדרה שהוא הובילו במקור.

ישנם מצבים אחרים שבהם אולי נרצה להתמקד בלהשיג חיתוכים גם לצד שלנו. יכול להיות שאנחנו חושבים שהשותף שלנו הוביל singleton, ובמקרה כזה, אנחנו רוצים להחזיר את ההובלה של השותף ולנסות לתת לו חיתוך. לעתים קרובות אנו יכולים לזהות שההובלה של השותף הייתה מקוצר לפי האורך והחוזק של הסדרה הזו בדומם או ביד שלנו. זה יכול לעזור לנו לקבל החלטה לגבי מעבר לסדרה אחרת או ניסיון לתת לשותף את החיתוך שלו. חשוב לעשות את המצב הזה נכון, כי השותף בדרך כלל לא מאוד שמח אם הייתה לו הזדמנות לקבל חיתוך ולא הצלחנו לתת לו את זה.

פעם נוספת שבה חיתוכים נכנסים לתהליך קבלת ההחלטות שלנו לגבי החזרת ההובלה של השותף היא כאשר יש בידנו singleton משלנו בסדרה אחרת. במקרה זה, אנו עשויים לבחור לעבור לסדרת ה-singleton שלנו, במיוחד אם נראה כי השותף עשוי להחזיק את ה-A בסדרה זו. זה עשוי להיות המקרה אם נזכה בהובלה הפותחת (בבחירה לעבור בלקיחה השנייה) או אם נשיג את ההובלה מאוחר יותר ביד, בעודנו עדיין מחזיקים בקלף שליט.

חוזי חליפה או No-Trump – עמידה בפני סכנה:
אנו עשויים לבחור לא להחזיר את ההובלה של השותף כאשר הסדרה עדיין נשלטת ע"י היריבים (לדוגמה, ה-A עדיין בדומם) ויש מקור ללקיחות שמוכנות ללכת לכרוז. במקרה הזה, אנחנו חייבים להשיג עכשיו את כל לקיחות שאנחנו הולכים לעשות ; עם סדרת ה-A של השותף יושב בדומם, אנחנו יודעים שאין שם לקיחות מידיות. לפיכך, עלינו לעבור לסדרה אחרת (לעיתים קרובות הסדרה החלשה ביותר של הדומם) ולנסות לאסוף שם לקיחות.

חוזה סדרה או חוזה NT – מיקום מכובדים:
אנחנו גם עשויים לבחור לא להחזיר את ההובלה של השותף כאשר הסדרה לא נראית נכונה לתקוף מהצד שלנו.

חוזי סדרה – השותף הכריז סדרה ולא הוביל אותה:
כאשר שותף מכריז overcallאו פותח את ההכרזה עם סדרה ואז בוחר להוביל סדרה אחרת כנגד חוזה סדרה, זה לעתים קרובות בגלל (בהנחה שהם לא הוביל singleton) יש בידו חזקה בסדקה שלו שהם לא יכול להוביל משם – לעתים קרובות החזקה המכילה את ה-A. במקרה זה, השותף היה רוצה שנשיג את ההובלה ונעבור לסדרה שלו, לא נחזיר את הסדרה שהובלה. לעתים קרובות השותף יוביל קלף גבוה (כמו העליון של כלום) בסדרה אחרת כדי ליידע אותך לא להחזיר את הסדרה הזו, אלא במקום לעבור לסדרה שהוא הכריז.

קבלת מידע נוסף מהשותף – גבה זוכה בסדרה צדדית:
כאשר יש לך זוכה בסדרה צדדית (כמו AK… או אפילו רק A), יש לך אפשרות אחרת מאשר רק לנחש אם עליך להחזיר את ההובלה בסדרה של השותף או לעבור לסדרה חדשה כאשר אתה מקבל את ההובלה הראשונה. זה נכון במיוחד אם אתה חושב שהשותף שלך הוביל singleton, אבל אתה לא בטוח. במקרה זה, אתה יכול לגבות את אחד הזוכים בסדרה הצדדית בידך ולראות מה השותף אומר לך לעשות. אם השותף מעודד את הסדרה הזו, אז הוא אומר לך להמשיך לשחק את הסדרה הזו (הוא לא הוביל singleton) והוא מרוצים מהמעבר שלך. אבל אם השותף לא מעודד את הסדרה החדשה הזו הוא אומר, בבקשה חזור להוביל הסדרה המקורית שלי (לדוגמה, אם הוא אולי הוביל singleton, אז הוא עשה את זה והוא רוצה את החיתוך שלו!) קבלת האיתות הזה מהשותף יכול לעזור מאוד בהכוונת ההגנה שלך בזמן שאתה מוביל.

השותף מאותת לך מה לשחק:
במצבים מסוימים, ייתכן שהשותף היה מסוגל לאותת לנו מה לשחק ע"י ביצוע השלכה לפני שנשיג את ההובלה. אבל למרבה הצער, זה לא תמיד כך. ייתכן שלשותף יהיו כלים אחרים זמינים (אם אתה משחק בהם) כדי לעזור לנו לקבל החלטה אם להחזיר את ההובלה שלו או לעבור לסדרה אחרת:

  1.  בחוזי No-Trump כלי נפוץ לסיוע לשותף ישיר הוא Smith Echo. זהו כלי המאפשר לשותף לומר לנו אם הוא אוהב את הובלת הפתיחה שלהם (ורוצה שיחזירו את אותה הסדרה) או אם הוא רוצה שנעבור לסדרה אחרת.
  2. בחוזה סדרה לשותף יש גם כלי שיעזור לנו לכוון אותנו במה להוביל כשאנחנו משיגים את ההובלה. זוהי העדפת סדרת השליט. השותף יכול להשתמש בקלפי ה-spot הנמוכים בידו כדי לעזור לנו באופן ישיר לכוון אותנו אילו סדרות הוא מעדיף. זה יכול לעזור לנו לקבוע אם עדיף להחזיר את סדרת הובלת הפתיחה שלו או לעבור לסדרה שנראית הכי אטרקטיבית. אם השותף לא מסמן לסדרה החלשה ביותר של הדומם עם העדפת סדרת השליט, לעתים קרובות הוא רוצה חזרה בסדרת הובלת הפתיחה שלו.

השותף מאותת לך מה לשחק:
במצבים מסוימים, ייתכן שהשותף היה מסוגל לאותת לנו מה לשחק ע"י ביצוע השלכה לפני שנשיג את ההובלה. אבל למרבה הצער, זה לא תמיד כך. ייתכן שלשותף יהיו כלים אחרים זמינים (אם אתה משחק בהם) כדי לעזור לנו לקבל החלטה אם להחזיר את ההובלה שלו או לעבור לסדרה אחרת:
בחוזי No-Trump כלי נפוץ לסיוע לשותף ישיר הוא Smith Echo. זהו כלי המאפשר לשותף לומר לנו אם הם אוהב את הובלת הפתיחה שלהם (ורוצה שיחזירו את אותה הסדרה) או אם הם רוצים שנעבור לסדרה אחרת.

לסיכום:
כאשר אתה יד שלישית, יושב מאחורי הדומם, ואתה משיג את ההובלה, או בלקיחה הראשונה או מאוחר יותר במשחק, השותף יצפה ממך להחזיר את ההובלה שלו. אבל אל תעשה זאת רק באופן עיוור. עליך לשקול את המצב ואת כל המידע העומד לרשותך כדי לעזור לך לבחור טוב בין החזרה בסדרה של שותף להובלה או מעבר לסדרה חדשה. הקפד להשתמש בכל הכלים שלך ולקחת בחשבון כל איתות משותף למציאת המשחק הטוב ביותר עבור הצד שלך!

עבודה משותפת עם השותף כדי להגן על יד היא אתגר. אנחנו רוצים לקיים הסכמים עם השותף שיאפשרו לנו לעזור להבהיר מצבים ולהקל על ההגנה על יד. קיום הסכמים לגבי האופן שבו אנו תוקפים סדרות חדשות היא דרך מצוינת לשפר את התקשורת שלנו עם השותף. הקדישו זמן לדיון במצבים אלו עם השותפים הקבועים שלכם ולראות אם הסכמים מפורטים יכולים להקל על שניכם את ההגנה על היד!

לקישור לשיעורו " ?Always Return Partner’s Suit " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו " ?Return Partner’s Lead? If Shift, then How " – לחץ כאן

עפ"י 60secondbridge: חזרה בסדרת הפתיחה של השותף: כאשר אתה בהגנה, אתה תמיד צריך להיות מודע לכמה לקיחות אתה צריך כדי לקחת הכרוז בקלות. שאל את עצמך תמיד, " מאיפה יגיעו הזוכים האחרים שלנו? " .

זכיתי בלקיחה – איזו סדרה עלי להוביל עכשיו?
אם תזכה בלקיחה הראשונה, עליך להחליט אם להחזיר את ההובלה של השותף או להחליף סדרות.

אם התור שלך להוביל והשותף שלך הוביל ללקיחה הראשונה או הכריז סדרה במהלך שלב ההכרזות – ללא כל סיבה משכנעת אחרת, עליך תמיד להחזיר את הסדרה שהשותף שלך הוביל.
כְּלָל: חזור בסדרת ההובלה של השותף – אתה צריך סיבה יוצאת דופן להוביל סדרה אחרת (כמו singlrton או void בסדרה של השותף).
הבחירה השנייה שלך בהובלה היא כל חליפה שלא הוכרזה.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Karen Walker: אם השותף שלך בצע את הובלת הפתיחה– ואם אתה בספק לגבי מה לעשות כאשר אתה מקבל את ההובלה מאוחר יותר ביד – החזר את הסדרה של השותף. זוהי הנחיה-קו מנחה חשוב במיוחד שכדאי לעקוב אחריה בעת הגנה כנגד חוזים ללא שליט-No-Trump.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לחידון של Larry Cohen בכותרת " Returning Partner's Suit " – לחץ כאן

עפ"י bridgebears: חזרה בסדרה של השותף: בהנחה שאתה זוכה בלקיחה לאחר הובלת קלף spot נמוך של השותף,, איזה קלף אתה משחק בחזרה?

כאשר נותרים 2 קלפים בסדרת השותף, שחק את הקלף הגבוה יותר, בין אם זה מכובד או לא.

אם נשארו לך 3 קלפים או יותר…שחק חזקה את הקלף העליון של רצף מכובדים, אם יש לך את זה, אחרת…שחק חזרה את קלף ה-spot הרביעי מלמעלה (נותרו שלושה).

לקישור – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Tony Staw המדורג Bridge Life Master (USA) בכותרת " ?Third Hand Play – should you return your partner's suit or switch to a new suit " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Peter Hollands בכותרת " ?!?Why Did Partner Switch Suits " – לחץ כאן

עפ"י השיעור " Defense in the 21st Century ": לאחר הופעת הדומם, יש לך מידע נוסף כדי להמשיך בעת ביצוע תוכנית המשחק שלך. הקפד להסתכל על התמונה המלאה לפני שאתה עוקב באופן אוטומטי אחר קו מנחה כגון החזרה בסדרת  ההובלה של השותף שלך. התמקד כיצד אתה יכול להשיג מספיק לקיחות כדי להביס את החוזה.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של Andrew Robson בכותרת " Returning Partners Suit " – לחץ כאן

 עפ"י northerncoloradobridge: אם אתה זוכה בהובלת הפתיחה וברצונך להחזיר את הסדרה של השותף, או שאתה לא זוכה בהובלת הפתיחה אלא רוצה להחזיר את הסדרה של השותף מאוחר יותר ביד – איזה קלף עליך להחזיר?

הרעיון ברוב המקרים הוא לתת לשותף איתות ספירה עם הקלף השני שלך, תוך ביטול חסימת הסדרה במידת הצורך. ההנחיות הכלליות הן כדלקמן:

· כשנותרו 2 קלפים, החזר את הגבוה יותר.

· כשנותרו 3 קלפים, החזר את הנמוך ביותר.

· כשנותרו 4 קלפים או יותר, החזר את הרביעי מלמעלה המקורי שלך.

· כשנותר רצף מכובדים, החזר את הקלף הגבוה ביותר ברצף.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י dummies: כאשר השותף שלך למשחק הברידג' מוביל סדרה קצרה: אתה צריך להיות קצת בלש כדי לזהות הובלת סדרה קצרה. כאשר השותף שלך מוביל משהו כמו ה-5, ייתכן שתצטרך לחכות עד שתראה את הקלף השני של השותף שלך: אם השותף שלך מוביל 5 ואחריו 6, נמוך-גבוה: ביד השותף שלך לא יכול להיות doubleton; השותף שלך מוביל נמוך ממכובד. שמור את העובדה הזו בבנק הזיכרון שלך למקרה שתרצה להחזיר את הסדרה.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Mel Colchamiro: אמרות משחק הברידג' שחשבת שהם נכונים אבל הן לא, " תמיד החזר את הסדרה של השותף שלך ". לא נכון בכלל – במיוחד בהגנה כנגד חוזה בסדרה. בהגנה מול No-Trump, זה בדרך כלל רעיון טוב לעשות זאת, אבל כנגד חוזה סדרה, ייתכן וייתכן שזו לא ההגנה הנכונה להחזיר את הסדרה של השותף.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לדוגמאות בשיעור בכותרת " Defense After the Lead " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Returning partner's suit the best cards " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה-משאל " ?What card do you play back (and why) " – לחץ כאן

לקישור לכתבה-משאל " ?Return partner's suit or switch " – לחץ כאן

ולסיום הטיפ של The Orillia Duplicate Bridge Club: כאשר אתה לא בטוח אם הסדרה שלך או של השותף שלך היא הטובה ביותר ביד המשולבת, הובל את הסדרה של השותף שלך.

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות