אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הובל לכיוון 2 המכובדים בסדרה

הובל לכיוון 2 המכובדים בסדרה

פורסם ביום: 25.01.2012; עודכן ביום: 03.01.2024

זהו טיפ מספר 36 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הטיפ:

הובל לכיוון 2 הקלפים המכובדים בסדרה 

הביאור:

הסיבה להובלה לכיוון המכובדים הינה שאם המגן הראשון משחק קלף גבוה, תוכל לתת לו לזכות מבלי להפסיד אף אחד מקלפיך הגבוהים בסדרה. המטרה שלך היא תמיד להגן על הקלפים הגבוהים שלך ולקוות כי באפשרותך לכפות על המגנים לבזבז את הקלפים הגבוהים שלהם.

דוגמה פשוטה היא סדרה כמו זו:

אם הסדרה מתחלקת 3-3, תוכל לבצע 3 לקיחות ולא משנה מה יקרה, אבל אם הסדרה מתחלקת 4-2 אתה עלול גם לאבד את הסיבוב הרביעי, אלא אם כן אתה יכול למנוע מאחד מהמכובדים שלך להתרסק.

הדרך הטובה ביותר לשחק את הסדרה היא להוביל בתחילה לכיוון ה-K, אם זה מחזיק, לעבור חזרה ליד בדרום ולהוביל שוב לכיוון ה-Q. היא זוכה כאשר הסדרה מתחלקת:

בלקיחה הראשונה זכה ב-K ולאחר מכן, כאשר אתה מוביל מהיד בדרום בפעם השנייה, מערב משחק את ה-A שלו ואתה יכול לשחק נמוך. על ידי חיוב המגנים "לבזבז " את ה-A שלהם, כל אחד מ-3 מהמכובדים שלך יזכה בלקיחה.

משחק כזה יכול גם לזכות אם המגנים יטעו עם חלוקת הסדרה כפי שמוצג להלן:

המגנים צריכים לזכות ב-2 לקיחות אם אתה משחק את הסדרה הזאת, אבל אתה יכול לשים את מערב תחת לחץ, על ידי הובלה לכיוון אחד מ-2 מהמכובדים שלך. זה קל עבור המגן לעכב פעם אחת, אבל מגנים רבים יתקשו לעכב פעמיים. אם אתה מתחיל עם 2 ל-K – ולאחר מכן לעבור ליד בדרום ולהוביל את ה-7. אתה תופתע ממספר המגנים שיפלו על משוכה שנייה זו וישחקו את ה-A שלהם.

זה סוג של משחק נכון עם רוב השילובים של 3 מכובדים כאשר הם מפוצלים בין הכרוז לבין הידיים של הדומם:

זה אולי נראה מובן מאליו לקחת עקיפה על ידי הובלת ה-Q אבל זה מבזבז את ה-Q שלך. היא תיכנע ל-K וגם אם אז אתה יכול להרוג את ה-K עם ה-A שלך, אתה תישאר עם 2 המפסידים כאשר הסדרה מתחלקת 4-2.

זכור כי המטרה שלך היא להגן על המכובדים שלך, כך הובלה לכיוון 2 המכובדים שאתה מחזיק בידך על ידי משחק ה-2  ל-Q, ולאחר מכן מעבר ל-A והובלת ה-7. זה מאפשר לך לבצע 3 לקיחות בכל פעם שה-K במערב.

ה-K של מערב לא יכול להרוג את את ה-Q שלך או את ה-J, כל עוד אתה מוביל לכיוונם.

הנה שילוב דומה של מכובדים:

שוב,  המשחק הנכון הוא להוביל נמוך לשילוב של 2 המכובדים. לכן אתה מוביל את ה-4 לכיוון ה-J. כאשר הוא זוכה בלקיחה, אתה יכול לשחק את ה-A  אשר מפיל את ה-J, ומאפשר לך לבצע 3 לקיחות. אם הובלת את ה-Q במקום, היא היתה נכנעת ל-K, משאירה רק 2 לקיחות.

הנה החלוקה האחרונה:

"אתה בטח לא רוצה שאני אוביל מן ה-K שלי לכיוון הJ-T"? אני שומע אותך אומר.

זה תלוי במטרות שלך. אם אתה מנסה לבסס את הסדרה, אז כן, אתה צריך לעשות בדיוק את זה – זה נותן את הסיכוי הטוב ביותר של ביצוע 2 לקיחות בסדרה. עם זאת, אם אתה מחפש לקיחה מהירה אחת, אז אתה יכול לשחק את הסדרה בדרך אחרת. שים  לב שוב כיצד חסרת תועלת עקיפה כאשר קלפי הביניים שלך הם כל כך חלשים. ה-Q מחויבת להרוג או ה-T או ה-J, ואם ה-K נופל ל-A יש רק לקיחה אחת בשבילך אם תוביל את הסדרה מהיד בצפון. להוביל מה-K שלך יש לך את הסיכוי הטוב ביותר: ההובלה הראשונה ל-J תילקח על ידי ה-Q של מזרח, אבל שוב אתה מוביל מן ה-K שלך ועכשיו ה-A של מערב ייקח 2 קלפים נמוכים והקלף המכובד שלך יישמר לקחת את 2  הלקיחות בסדרה.

המטרה שלך היא תמיד להגן על הקלפים הגבוהים שלך ולקוות כי באפשרותך לכפות על המגנים לבזבז את הקלפים הגבוהים שלהם. אחת הדרכים הטובות ביותר כדי לנסות  זאת היא על ידי הובלה לכיוון החזקות של 2 מכובדים.

 מקור: MrBridge-B. Magee    תרגום ועריכה: גבי לוי

לקישור לכתבה "  כללי הובלה במשחק הברידג', האתגר של שחקן ההגנה " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " How to Play the Short-Side Honors First in Bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The basic rules for playing touching honors at all times " – לחץ כאן

ומצד שני, לקישור לשיעור " The basic rules for playing touching honors " – לחץ כאן

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות