אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הובל בקלף בשיטה הרגילה כאשר אתה מוביל בסדרת שותפך

הובל בקלף בשיטה הרגילה כאשר אתה מוביל בסדרת שותפך

פורסם ביום: 15.03.2012; עודכן ביום: 14.01.2024

זהו טיפ מספר 54 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

הובל בקלף בשיטה הרגילה כאשר אתה מוביל בסדרת שותפך

הביאור:

הכלל המצוטט בצורה שגויה הנפוץ ביותר הוא "הובל בקלף העליון בסדרת שותפך". זהו מאוד שריד מן העבר, שברור כי נלמד על ידי שחקנים רבים. עם זאת, יש סיבות טובות לשימוש בשיטה הסטנדרטית הרגילה, אין שום סיבה מדוע הובלה בסדרה של שותפך צריכה להיות שונה. הובלה בקלף נמוך מבטיחה קלף מכובד.

"אבל השותף צריך לדעת אם יש לך מכובד! " צועק מישהו מהחלק האחורי של החדר. אם אתה מוביל בקלף נמוך, אז זה מבטיח מכובד", ענה מחבר הטיפ.

למכובד שלך יש תפקיד לעשות, הובל בו רק מ-doubleton, כאשר זה טבעי להוביל בקלף הגבוה מ-doubleton.

הנה דוגמה פשוטה (ב-No-Trumps), בה זה התפקיד של ה-K שלך להרוג את ה-Q של דרום. שותפך הכריז clubs (לא בלתי סביר), אבל אם אתה מוביל את ה-K אז ה-Q של דרום תעשה את העבודה. ההובלה הנכונה של נמוך מ-3 למכובד מאפשרת לשותפך לזכות ב-A שלו ולהוביל  בחזרה ב-J  .

זה גם חשוב מאוד עבור שותפך שיוכל לשפוט כמה קלפים יש לך בסדרה שלו. אם תמיד תוביל את הקלף העליון אז יכול להיות לך כל מספר, אבל אם אתה  מוביל רק מראש doubleton אז הוא יוכל לשפוט בצורה מדויקת יותר.

אתה הכרזת spades ושותפך מוביל J ,המכוסה על ידי ה-Q וה-A שלך, אתה גובה את ה-K שלך בידיעה שביד שותפך יש שני spades לכל היותר ( doubleton או Singleton ) ולאחר מכן משחק סיבוב שלישי המאפשר לשותפך לחתוך (או overruff מעל הכרוז) . אילו לשותפך היו 3 קלפי spade , הוא לא היה מוביל ב J  – אבל שחקן של  "בית הספר הישן" היה.

איזה אסון זה יהיה! ה- J מכוסה על ידי ה-Q וה-K, ואז אם אתה מנסה לגבות את ה-A שלך הוא ייחתך. ההובלה הנכונה צריכה, כמובן, להיות 2 .

 הנה חלוקה אשר ממחישה עוד סיבה מדוע לא להוביל את הקלף העליון:

אתה מוביל נגד 3NT ואתה בוחר נכון ב-2 כהובלה שלך. שותפך זוכה, משחק ה-A ואז מוביל diamond בחזרה ל-K שלך. מה אתה עושה עכשיו?

שותפך משחק בחוכמה וגובה את ה-A לפני החזרה ב-diamond  השני שלו וזה אמור לתת לך מושג  מה לשחק: spade ,אשר מאפשר לשותפך לזכות ב-2 לקיחות spade נוספות ולהביס 3NT.

אילו אתה היית מוביל את ה-K היית צריך להבין מה לעשות שם אז ולאחר מכן , זו היתה ההזדמנות האחרונה שלך:  ללא כניסה אחרת, מעבר ל-spade נדרש באופן מיידי. אם הצליח, אז כותב הטיפ חושב שהוא רוצה אותך בתור השותף שלו!

לדעת מה לעשות בסיבוב הראשון והשני זה מעולם לא קל, כך על-ידי שמירת הכניסה שלך למועד מאוחר יותר, ייתכן שתמצא עצמך מול החלטה מעט קלה יותר, ותגדיל את סיכויי ההצלחה של ההגנה. כאמור, ההובלה בראש הסדרה של שותפך אינה בהכרח נכונה. עליך לבצע את שיטות ההובלה הרגילות: הרביעי מלמעלה מתוך מכובד, העליון מ-  doubleton וכול',  ללא התחשבות האם ההובלה הינה בסדרה של השותף או בסדרה שלא הוכרזה. אם יש לך A-x-x בסדרת שותפך ואתה מוביל כנגד חוזה בסדרה, זכור את העצה הבאה: לא צריך להוביל קלף נמוך. למעשה אתה צריך להוביל מסדרה אחרת אם זה אפשרי. רק אם אתה חש כי הדבר חיוני צריך להוביל מהסדרה ובמקרה זה ההובלה הטובה ביותר תהיה ה-A. עם זאת, עליך לנסות ולהימנע מהובלה של אסים שאינו נתמכים.

מקור: MrBridge-B. Magee    תרגום ועריכה: גבי לוי

לקישור לכתבה " כללי הובלה במשחק הברידג', האתגר של שחקן ההגנה " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Give your partner reliable information " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Leading Partner's Suit " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " If in doubt, lead your partners suit " – ב-youtube – לחץ כאן

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2024

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות