אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הטור של אלדד גינוסר – הערכת יד בשלב המכרז: משחק ב- NT

הטור של אלדד גינוסר – הערכת יד בשלב המכרז: משחק ב- NT

פורסם ביום: 27.10.2010; עודכן ביום: 15.04.2023

נושא "הערכת יד" בשלב ההכרזות הוא אחד מהמקומות בברידג' לביטוי של יצירתיות כמו גם הבנה של המשחק. השאלה: מה היד שלי שווה במשחק היא שאלת השאלות במהלך המכרז עצמו. השיטה הרווחת בסוגיה היא ספירת הנקודות הגבוהות (HCP) וספירת נקודות ההתאמה. אך ספירת נקודות לא מספיקה לחזות בצורה מושלמת את שווי היד מבחינת הלקיחות. מטרת שיעור זה לחדד את הסוגייה של הערכת היד בפרט במשחק ב- NT. במסגרת זאת, מספר טיפים אשר במצבים גבוליים יכולים לסייע לכם לקבל את ההחלטה הנבונה:

1. 25 נקודות זה לא קדוש. 9 לקיחות מספיקות לבצע 3NT גם אם יש פחות ממספר הנקודות המסורתי למשחק מלא. למשל:

ביד זו, על אף 13 נקודות בלבד, לאור 1NT של השותף (7-10 נקודות ועוצר בסדרת ההארט) יש להכריז 3NT! אנחנו מביאים 7 לקיחות וסביר שפרטנר יביא 2 לפחות.

2. מול יד מאוזנת, אורך בסדרה שווה לקיחות נוספות. מול דבלטון ודאי ניתן לספור קלף חמישי ושישי כנקודות נוספות. לשם כך יש גם להחזיק סדרה איכותית (שני מכובדים) כדי שמשימת הפיתוח תהיה קלה יותר.

למרות 8 נקודות בלבד, סדרת הדיאמונד הארוכה והאיכותית (ובהנחה שלשותף יש לפחות 2 דיאמונדים) מספיקה כדי להכריז 3NT! (ולא 2NT).

3. הקלפים הבינוניים (T98) הם בעלי חשיבות ניכרת במשחק של NT. יד ללא הקלפים האלה נחשבת חלשה ממה שהיא נראית והפוך- יד משופעת בקלפים בינוניים שווה פשוט יותר!

4. ניתן למקם מכובדים החסרים לנו לפי הכרזת היריבים. למשל, אם היריב מימיני פותח 3 ובידי K הוא שווה כמו A מכיוון שהאס נמצא מימיני…

אלדד גינוסר

לקישור לכתבה " הערכת היד " – לחץ כאן

עפ"י neighborhoodbridgematch: אם אתה מצפה לשחק ב-No-Trump אל תחשב נקודות עבור קוצר, אבל ספור אפילו מלכות ונסיכים לא מוגנים. קלפי ביניים, T ו-9, עשויים להיות בעלי ערך בסדרות טובות ב-No-Trump. מכובדים מקובצים ייקחו יותר לקיחות מאשר מפוזרים.

לקישור – לחץ כאן

אודות Bridge

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות