אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הטור של שירי פאור – משחק בטוח

הטור של שירי פאור – משחק בטוח

פורסם ביום: 25.03.2011; עודכן ביום: 12.04.2023

לפני 15 שנה, קורסי ברידג' לילדים לא היה פופולריים כמו בימינו, ובודדים המשיכו לשחק. ביום חמישי הזדמן לי לשחק עם נמרוד אלטברגר, (אחד מהילדים שהמשיכו לשחק והפרטנר שלי בצעדי הראשונים). עם נמרוד זו תמיד חוויה לשחק, מעבר לרמה הגבוהה, הוא אחד האנשים המצחיקים ביותר שאני מכירה. אז לכבוד יום ההולדת של נמרוד, שנחגג בימים אלו, הנה יד מאותו הערב:

בכל צורה שתבחרו להכריז, החוזה הסופי יהיה 4. החוכמה זה כמובן לבצע…

ההובלה ממערב היתה הארט נמוך, שבשלב ראשון נראה ידידותי מאוד, אבל בדיעבד לא שינה הרבה את מהלך המשחק. נמרוד שיחק הארט נמוך מהשולחן ומזרח בחר נכון ושיחק גם הוא נמוך. 8 זכה בדרום, ונראה שהחוזה יבוצע בקלות: 6 לקיחות בהארט, 3 בספייד ו- 1 בקלאב. החשש הוא שההובלה לא היתה תמימה, ויהיה קושי לזכות ב- 6 הארטים, אם לא נתפוס את המלכה. נמרוד החליט להבטיח את הזכייה ב-6 הארטים, והתחיל בקלאב נמוך לאס שבשולחן. עכשיו הוא שיחק הארט נמוך מהדומם, וזכה עם האס ביד. חלוקת ההארטים התגלתה, ונמרוד החליט שכדי לזכות ב 6 הארטים כמתוכנן יהיה עליו לחתוך 3 פעמים.

שימו לב כמה המהלך הראשון היה מהותי, עכשיו לא תהיה לו בעיה לחתוך קלאבים, כשהאס כבר לא בשולחן. ואכן נמרוד שיחק קלאב מהיד וחתך בדומם. הוא חזר ליד עם ספייד (זכה עם Q), ושיחק שוב קלאב מהיד, לחיתוך בשולחן. שוב ספייד שוחק מהשולחן ל K ביד, עכשיו הוא משך את ה A, וכשראה שנופל ה- J במזרח החליט שהחיתוך האחרון יהיה קלאב. 9 מהיד וחיתוך עם ההארט האחרון בשולחן הניב את הלקיחה ה- 10 והחוזה בוצע בהצלחה. רוב השחקנים אכן נפלו בחוזה…

שירי פאור.

לקישור לכתבה " משחק בטוח – Safety Play " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Safety plays " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " An Interesting Safety Play " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Careful Declarer Play Pays Off " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Playing Extra Safe – Bridge Hand Of The Week " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " suit management, safety plays " ב-youtube – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Bridge

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות