אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הכרזות חוזרות – re-bibs של הפותח לאחר שפתח בסדרה בגובה-1
הכרזות חוזרות – re-bibs של הפותח לאחר שפתח בסדרה בגובה-1

הכרזות חוזרות – re-bibs של הפותח לאחר שפתח בסדרה בגובה-1

פורסם ביום: 27.06.2020; עודכן ביום: 16.01.2024

קהל היעד:

2013-07-24_074611

והפעם, כתבה חדשה " הכרזות חוזרות – re-bids של הפותח לאחר שפתח בסדרה בגובה-1 "

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

כאשר אנו מבצעים הכרזת פתיחה של 1-בסדרה, טווח ה-HCP האפשרי שלנו הוא די רחב (12-21). לאחר מכן אנו מבהירים הן את חוזק היד שלנו ואת אורך הסדרות שלנו באמצעות רצפים ספציפיים של re-bids.

שים לב:

  1. ככל שהשותפות תשיג מידע מההכרזות, יגיע הזמן בו אחד מחברי השותפות יגלה היכן צריך להיות החוזה הסופי הטוב ביותר. כשזה קורה, אותו שותף צריך להמשיך ולקבוע את החוזה שם, אולי על ידי הכרזת משחק מלא, אולי רק על ידי מעבר-pass.
  2. טיפ – בכל ההכרזות חשבו כיצד תוכלו לתאר ולהבהיר את ידכם בצורה הכי מדויקת האפשרית. כך תוכלו לעזור לשותפות להגיע למסקנות נכונות בהתחשב במצב הפגיעות ובהתערבות ולהכריז את החוזה הנכון!
  3. כאשר הפותח פותח בהכרזה כלשהי והמשיב עונה בסדרה אחרת אסור לפותח לעבור-Pass מאחר והכרזת המשיב מראה +6HCP במידה והסדרה הוכרזה בגובה 1, או 10HCP+ במידה והסדרה הוכרזה בגובה 2. ייתכן שלמשיב יד חזקה (אפילו 20HCP ויותר) ואם הפותח יכריז Pass ההכרזה תסתיים.

עפ"י ateacherfirst: הכרזה שנייה (Re-bid) על ידי הפותח:

  1. חייב להראות כוח ידו ו / או להגביל את היד.
  2. חזרה על הסדרה הראשונה או הסכם כי סדרת המשיב היא לא-מחייבת ומגבילה אז חשוב היטב על גובה ההכרזה לפני ביצועה.
  3. jump shift (שינוי סדרה ודילוג על גובה הכרזה צריך להראות 16HCP או יותר וסדרה טובה של 6 קלפים) הוא מחייב למשחק מלא ומראה יד מקסימלית. השתמש בו כדי להראות חוזק נוסף וללא התאמה בסדרה. לעתים קרובות jump shif משמש להזמנה לחוזה משחק מלא 3NT ולהראות עוצרים.
  4. הכרזה בקפיצה של 2NT מראה 18-19HCP והיא מחייבת.

לקישור לכתבה " Bidding Sequences for Opener’s Rebid and Final Contract " – לחץ כאן

עפ"י bridgebears: אולי המושגים החשובים ביותר עבור re-bids הם:

  1. רצפים מסוימים הם תיאורים מלאים של כוח וחלוקה, המאפשרים לשותף לעבור.
  2. רצפים אחרים הם תיאורים לא שלמים, הכוללים את המסר "אל תעבור-pass עדיין, שותף. אני לא סיימתי לתאר את מה שיש בידי."

אנו קוראים ל-2 סוגים אלה של הכרזות הכרזות שאינן מחייבות (NF) והכרזות מחייבות (F). כל הכרזה משתלבת בקטגוריה הראשונה  או השנייה. כאשר אחד מהשותפים מבצע הכרזה מחייבת מכריעה, על השותף השני לשמור על ההכרזות פתוחות ללא קשר לחולשה שהוא חושב שיש בידו.

לאחר שנמצאה התאמה בסדרת Major:

כאשר השותף מעלה את הפתיחה של 1 או ♠1 אנו יודעים שנשחק באותה סדרה. אבל עדיין עלינו לקבוע כמה גבוה להכריז לפי כוחן המשולב של 2 הידיים. אנו עושים זאת על ידי הוספת הנקודות המדויקות שאנו רואים בידנו לטווח הנקודות אותו מראה השותף בהכרזתו.

לאחר פתיחת סדרת minor:

כאשר אנו פותחים בסדרת minor, אנו עשויים למצוא התאמה בסדרת Major של 8-קלפים. 2 השותפים יכריזו סדרות 4-קלפים מלמטה למעלה (הדירוג הנמוך ביותר בהתחלה), ואם נמצא התאמה של 4–4 ב-Major, אנו משתמשים באותו תרשים 24 נקודות בסך הכל כדי להחליט באיזה גובה להעלות (24 נקודות נותנות סיכוי של 50-50 לבצע חוזה של משחק מלא. לא משנה אם תכריז משחק מלא או חלקי עם 24. כך או כך, אתה תהיה רק בחוזה הטוב ביותר בערך מחצית מהזמן). עם 25+ אינך רוצה לפספס את הסיכוי לבונוס של משחק מלא ב-4 או ♠4.

ללא התאמה בסדרת Major:

כשאין התאמה ב-Major, אנו מפנים את תשומת ליבנו ל-No-Trump לפני שנבחר לשחק בסדרת minor. טווחי הנקודות היחידים שעשויים להיות ביד מאוזנת לאחר פתיחה בסדרה הם 12-14 נקודות או 18-19 נקודות. לידיים אלה יש re-bids קלים.

Re-bidding סדרות בגובה-2:

כשאין לנו יד מאוזנת, אנו re-bid בסדרת 6+ קלפים (אפילו minor) או מראים סדרה שנייה.

Re-bidding סדרות בגובה-3:

אם יתמזל מזלך שתהיה בידך סדרה חזקה של 6+ קלפים וכוח הזמנה (16-17), תוכל להראות את כל זה ב-re-bid אחד – קפיצה בסדרת 6+ המקורית שלך.

Reverses " הם מזמינים או טובים יותר: Reverse מראה יד מזמינה או טובה יותר, ומחייבת לסיבוב אחד.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י bidandmade: תכנון מוקדם חיוני! בהכרזה הראשונה שלך אמרת לשותפך די הרבה, אבל לא מספיק. כעת עליך להשלים את התמונה: יותר דיוק לגבי כוח ידך, כי הטווח של HCP 12-19 די מעורפל: האם בידך יותר מסדרה אחת? האם אתה מעדיף איזו סדרה ששותפך הכריז כעת?

מחויב להכריז: אם שותפך הכריז סדרה חדשה, שונה משלך, אתה מחויב להכריז גם אם מתחשק לך או לא. לשותפך יכולה להיות יד חזקה מאוד, והוא סומך על ה-re-bid שלך שייתן לו את האפשרות לספר לך יותר על היד שלו. אם שותפך תמך בסדרה שלך, או הכריז NT, אתה לא מחויב להכריז שוב. במקרה זה הבחירה היא שלך.

כוח היד: אתה חייב לתאר לשותפך באיזה טווח חוזק היד שלכם נמצא, כדי שיוכל להעריך את הצעד הבא:

1. חלש. 12-15 HCP
2. חזק. 16-18 HCP
3. חזק מאוד. 19-20 HCP

אין ספק, כשחקן טוב, חשבת על ההכרזה השנייה הזו לפני שבצעת את ההכרזה הראשונה. כמו כן, מאותה סיבה, יש לך הבנה מלאה של משמעות התשובות הראשונות של שותף לפתיחתך.

לקישור לכתבה " Openers rebid. Unbalanced, The general idea " – לחץ כאן

עם יד לא מאוזנת חלשה:

Re-bid של הפותח ביד לא מאוזנת חלשה: המשך לתאר את ידך. תמיד תכריז  אם אתה מחויב. כאשר יש בידך 12-15 HCP. זה הטווח החלש של היד. למרות זאת, אלא אם שותפך פשוט נתן לך תמיכה חלשה בסדרה שלך, או השיב ב-NT, תצטרך להכריז שוב. הבחירות-האפשרויות העיקריות שלך הן:

  1. המשך להכריז (או שלא) לאחר ששותפך תמך בסדרה שלך;
  2. re-bid את הסדרה הראשונה שלך, למרות ששותפך הכריז משהו חדש;
  3. תמוך בסדרת ה-Major החדשה של השותף עם 4 קלפים, לפעמים עם 3-קלפים;
  4. הכרז סדרה חדשה בגובה הנמוך ביותר, תוך התעלמות מההכרזה החדשה של שותפך.

קודם כל, אלא אם כן אתה מתכנן לתמוך בסדרה החדשה של שותפך, אל תשבור את המחסום שלך! אם אתה שובר את המחסום שלך בזמן שאתה מחליף סדרה, שותפך יסיק בצדק שאתה חייב להחזיק יד בעלת 16 HCP ומעלה. אז אל תשבור את זה.

בכל מקרה, עכשיו ל -4 האפשרויות שלך:

1. שותפך תמך בסדרתך גובה ההכרזה (2,3,4 וכו') ששותפך הכריז בתמיכה בסדרתך יגיד לך כמה נקודות יש בידו, תוך מספר נקודות. כך שתוכל כעת להוסיף אותן לכוח המשולב שלך ולהעריך את היכולת שלך להגיע למשחק מלא. אל תשכח להוסיף נקודות לצורת היד, שעליך לעשות כעת מכיוון שיש לכם סדרת שליט  'מוסכמת' (לפעמים זה נקרא סדרת "התאמה", או התאמה של 8 קלפים בסדרה). אם נותר ספק כלשהו, אתה יכול "להזמין" למשחק מלא, על ידי הכרזה בגובה נמוך יותר מזה הדרוש למשחק מלא. אם שותפך נמצא בראש הטווח הנקודות שלו, הוא "יקבל" ההזמנה ויעלה את הכרזתך למשחק מלא.

2. Re-bid הסדרה הראשונה שלך: -Re-bidding סדרה אומר לשותפך שיש בידך סדרת 6-קלפים, וכי אין לך סדרה אלטרנטיבית עם 4 או 5-קלפים. אם יש בידו תמיכה עם 2-קלפים בסדרת ה-re-bid, כעת הוא יוכל לתמוך בך ב-re-bid שלו. כמובן שאם הוא לא עושה זאת, ייתכן שלא תתאפשר לך התאמה של 8-קלפים, וסביר להניח שתסיים את המכרז. עם 6-קלפים, אתה צריך ל-re-bid הסדרה שלך בגובה אחד בלבד מההכרזה המקורית שלך. אם תכריז גבוה יותר שותפך יקרא לא נכון את חוזק ה-HCP בידך 12-15, ויציב אותך עם 16-19.

3. תמיכה בסדרת ה-Major החדשה של השותף: אם שותפך הכריז סדרה שונה מסדרתך, אז אתה מחויב להמשיך ולהכריז. אם הוא היה מחויב להכריז בגובה-2, ידו גם די חזקה, החייבת להיות בעל 10 HCP וחייבת שיהיו לה 5-קלפים אם זו היתה סדרת Major שהוא הכריז. אם הוא היה יכול להכריז בגובה-1, ידו יכולה להיות גם חזקה למדי. זה רק שבשלב זה הוא לא יכול להגיד לך. (היוצא מן הכלל הנדיר לכך הוא אם ידו גם ארוכה מאוד וגם חזקה מאוד). בכל מקרה, אם הוא יכריז סדרת Major חדשה בגובה-1, ייתכן יש בידו 5-קלפים בסדרה אבל הוא רק מבטיח 4-קלפים. בגובה-2 הוא מבטיח 5-קלפים. זכור שאתה רוצה לתמוך ב-Major's יותר מאשר minor's. כך, אם אתה יכול לראות שיש לכם התאמת Major של 8-קלפים, אתה צריך לתמוך בה.אם יש בידך רק 3-קלפים ב-Major החדש שלו שהוכרז בגובה-1, מכיוון שהתאמה של 7 קלפים יכולה לפעמים לגרום לך לבעיה, בדרך כלל עדיף שלא לתמוך בזה מיד, אלא להמשיך לתאר את ידך ולהמשיך בחיפוש אחר החוזה הנכון. ותמיכה מאוחרת (תומכה בכך בפעם הבאה) תגיד לשותפך שיש בידך תמיכה של בדיוק 3-קלפיים.

4. הכרזת סדרה חדשה בגובה הנמוך ביותר: אם אינך יכול לתמוך בסדרת שותפך, יתכן שתוכלו להכריז סדרה שנייה בתנאי שיש לה 4 כרטיסים. אך היזהר! על ידי הכרזת סדרה שנייה, אתה גם אומר לשותפך שיש בידך 5-קלפים בסדרה הראשונה שאתה הכרזת. ההכרזה הראשונה שלך הבטיחה רק 4-קלפים בסדרה הראשונה שלך, ולכן הכרזה שנייה זו היא ל " זקק "-לדייק את ההכרזה הראשונה שלך ביותר דרכים מאחת, והיא נועדה לעזור לשותפך להצביע על העדפתו. שוב, חשוב לא לעבור את המחסום שלך, כדי להבטיח ששותפך יידע שיש בידך 12-15 HCP, לא 16+. זה לא הכרזה מחייבת. מכיוון שלא שברת את המחסום שלך, אז מותר לשותפך לעבור-pass על ההכרזה החדשה שלך, למרות שזו הייתה הכרזת סדרה חדשה. בכך, כלומר, ה-passing שותפך מציין למעשה העדפה לסדרה השנייה. חלוקת 6-4: אם יש בידך 2 סדרות הניתנות להכרזה עם חלוקה 6-4, אתה במזל. "6 ו-4, הכרז קצת יותר" ככל שהשיר המפורסם. באופן כללי, הכרז תחילה את הסדרה הארוכה, אחר כך את סדרת 4-הקלפים, ואז שוב את סדרת 6-הקלפים אם תשיג את ההזדמנות.

לקישור לכתבה " Openers rebid. Unbalanced, You are weak " – לחץ כאן

טבלת ההכרזות:

ההכרזה

HCP

יד

פתיחת הפותח ב-1 בסדרה

12-15

המשיב ב-1 מעל 1

6-18

ה-re-bid הראשון של הפותח

12-15 או 15-21

Re-bid של 1NT

12-14

מאוזנת ללא התאמה ב-Major

סדרה בגובה-1 בדירוג גבוה יותר מאשר הסדרה של התגובה, בדרך כלל

12-15+ או  יותר כמו 18

העלאה בגובה-2 בסדרת המשיב

12-15+

4-קלפי תמיכה

חזרה מרצון על סדרת הפתיחה

12-15+

6-קלפים בסדרה

סדרה בדירוג נמוך יותר בגובה-2, בדרך כלל

12-15+ או  יותר כמו 18

לקישור לכתבה " Guidelines for Rebidding " לחץ כאן

טבלאות הכרזות חוזרות של הפותח:

הכרזה שנייה-הפותח

נקודות

פותח

ההכרזה

תמיכה בסדרת השותף (1) (7)

12-14

חלש

תמיכה בגובה הכי נמוך (בגובה 2)

15-17

בינוני

תמיכה בקפיצה (בגובה 3) (8)

18-21

חזק

תמיכה בקפיצה כפולה (בגובה 4)

הכרזת (NT (6

12-14

חלש

NT בגובה הנמוך ביותר

15-17

בינוני

(3)

18-19

חזק

NT בקפיצה

20-22

חזק מאוד

(4)

חזרה על הסדרה (4)

12-14

חלש

בגובה הנמוך ביותר (בגובה 2)

15-17

בינוני

(5) בקפיצה (בגובה 3)

+18

חזק

בגובה 4 – הכרזה ישירה של משחק מלא

סדרה חדשה

13-18

בינוני

לאחר תשובה בגובה 2 של שותפך, הכרזת סדרה חדשה על ידי הפותח מחייבת. לאחר תשובה 1NT של המשיב, סדרה חדשה לא מחייבת.

סדרה חדשה בקפיצה

18-21

חזק

יד לא מאוזנת עם חמישייה בסדרה הראשונה, רביעייה בסדרה השנייה. הכרזה חזקה זו מחייבת השותף להמשיך להכריז והשותפות חייבת להגיע למשחק מלא.

הנושא

פירוט הערות (הכרזות חוזרות של הפותח):

(1)

כאשר יש התאמה הפותח מוסיף נקודות חלוקה

קוצר

נקודות חלוקה

doubleton (עם קלפים נמוכים בלבד)

1

singleton (ללא תמונה)

3

חוסר- Void

5

(2)

פתיחת ההכרזה

היה פותח את ההכרזה עם 1NT

(3)

היה פותח את ההכרזה עם 2NT

(4)

מספר הקלפים בסדרה

חזרה על הסדרה מבטיחה בדרך כלל 6 קלפים

(5)

קפיצה

הקפיצה מראה יותר נקודות ושישייה בסדרה. עפ"י מקור אחר: לא יותר קלפים בסדרה. מחייבת סדרה איכותית בעלת מכובדים רבים.

(6)

הכרזת NT בהכרזה ה-2

מחייבת יד מאוזנת, שוללת רביעייה ב-Major

(7)

תמיכה בהכרזה ה-2

תמיכה בסיבוב ההכרזה השני תראה תמיכה של 3 קלפים (לא תמך בסיבוב הראשון-המחייבת 4 קלפים)

(8)

תמיכה בקפיצה

מבטיח רביעייה עם 15-17 נק' ויד לא מאוזנת

כאשר יש התערבות של היריב:

התערבות

הכרזת הפותח

פירוט

LHO

אין הבדל, הפותח חייב לענות על סדרה חדשה של המשיב.

לאחר התערבות המשיב חייב חמישייה בכדי להכריז את סדרתו

RHO

לפותח מותר להכריז Pass מאחר וההכרזה תחזור למשיב, כך שאם הוא חזק הוא יוכל להראות את כוחו בסיבוב הבא

כאשר היריב מתערב לאחר הכרזת המשיב, הפותח צריך לתאר את ידו ולהכריז אותה הכרזה שהיה מכריז ללא ההתערבות במידה והוא נאלץ להכריז הכרזה גבוהה יותר ממה שתכנן עליו להכריז Pass ובכך יעביר מידע למשיב שבידו פתיחה מינימאלית

אפשרויות הפותח:

נק'

ההכרזה

פירוט

12-14

בגובה נמוך אותה ההכרזה שהתכוון להכריז לולא היתה התערבות

במידה ואינו יכול לעשות זאת, יכריז Pass

15-17

בגובה 3 – יראה כוחו ביחס לתשובת המשיב

במידה ובידו תמיכה בשותף או שישייה בסדרתו שלו

18-21

יסגור למשחק מלא/סדרה חדשה בגובה 3/ (3NT (2) / Cue-bid (1) על הפותח להראות את כוחו החזק בסיבוב השני

מעוניין להגיע למשחק מלא אפילו מול 6 נק' של המשיב

(1)  Cue-bid מראה למשיב יד חזקה ומבקש ממנו להכריז 3NT במידה ובידו עוצר בסדרת היריב.

(2) 3NT מראה יד מאוזנת עם עוצר בסדרת היריב.

הפותח מכריז NT בהכרזתו השנייה:

כאשר המשיב מכריז NT בהכרזתו השנייה, הוא מבטיח יד עם חלוקה מאוזנת, כאשר מספר הנקודות לא מתאים לפתיחה ב-(1NT (15-17, או (2NT (20-22.

כאשר יש התאמה של 4 קלפים ב-Major של המשיב, הפותח יתמוך בסדרת ה-Major של המשיב ולא יכריז NT.

ייתכן גם מצב בו הפותח הכריז 1NT בהכרזתו השנייה, והמשיב מכריז בגובה 2 סדרה חדשה הנמוכה בסדרתו הראשונה, (מראה חולשה: בד"כ 6-10 HCP). במקרה זה אין בהכרזתו השנייה של המשיב הכרזת הזמנה למשחק מלא.

כאשר למשיב יד חזקה יותר (+11HCP) והפותח הכריז בהכרזתו השנייה 1NT, מומלץ להשתמש בקונבנציות: Checkback Stayman או New Minor Forcing.

 ישנן 2 רמות כוח של הכרזה שניה ב-NT  של הפותח:

פותח (1)  

נק"ג

חלוקה

ההכרזה

חלש

12-14

מאוזנת

1NT

חזק (2)  

18-19

מאוזנת

2NT בקפיצה

(1) פותח בינוני (15-17 HCP) עם חלוקה מאוזנת יפתח תמיד 1NT ולא סדרה בגובה 1.

(2)  נהוג לחשוב שכאשר הפותח מכריז בהכרזתו השנייה 2NT לאחר שפתח ב- 1 בסדרה – הוא מראה 18-19HCP, אך לא תמיד כך הדבר: הכל תלוי במה שהמשיב עונה בסיבוב הראשון:

הרי כל מטרתנו היא לבצע את החוזה את החוזה שאנו מכריזים, ובשביל לבצע 2NT דרושות לשותפות 22-23 HCP ביחד, לפיכך עלינו להכריז לפי מס' הנק' שיש לשותפות ביחד:

אם לשותף

נוכל לבצע חוזה

2 HCP

רק 1NT

6 HCP

בד"כ בדיוק 2NT

10 HCP

לפחות 3NT

עפ"י NZ Bridge:

ההכרזה

פירוט

Re-bids בגובה-2

מינימום

Re-bids בגובה-3 (של סדרה שכבר הוכרזה ע"י אחד מהשותפים)

מזמינים

סדרה חדשה בגובה-3

מזמינה

1NT rebid ע"י הפותח

מזמינה

הכרזה בקפיצה של NT

מחייבת למשחק מלא

Re-bids של הפותח לאחר תגובה בגובה-2 • Reverse של הפותח=15HCP

מחייבת לסיבוב אחד

עפ"י Sarah Bell: תקציר הכרזת הפותח של סדרה חדשה: לאחר פתיחת אחד בסדרה והשותף משיב עם סדרה חדשה או 1NT:

  1. הכרזה של סדרה חדשה הנמוכה משתיים מהסדרה המקורית שלך מראה 12-17 נקודות וצורה של 5-4.
  2. הכרזה של סדרה חדשה שהיא גבוהה יותר משתיים מהסדרה המקורית שלך, אך ללא קפיצה מראה 16+ נקודות. זה מחייב לסיבוב אחד ויכול להיות חזק מאוד. זה נקרא reverse.
  3. הכרזה של סדרה חדשה שהיא גבוהה יותר משתיים מהסדרה המקורית שלך והיא הכרזה בקפיצה מראה 18+ נקודות. זה מחייב למשחק מלא. אתה צריך לעשות זאת רק אם אתה לא יכול לעשות reverse.

לקישור (עמ' 7) – לחץ כאן

לקישור למצגת " Minimum, Invitational and Game Force Bids " – לחץ כאן

לקישור לטבלת הכרזות מפורטת של Edgar Kaplan ו-Alfred Sheinwold – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Opener's rebid in an auction with an insufficient bid " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Minor Suit Opening Bids and Responses " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Rebids By Opener And Responder " – לחץ כאן

לקישורים לשיעורים ב-youtube:

לשיעור " טעימה מהתלבטויות הפותח החזק בהכרזתו השנייה " – לחץ כאן

לשיעור " פתרון חידה #31 – cue-bid בהכרזה השנייה של הפותח " – לחץ כאן

לשיעור " LESSON 5: Opener's Rebid " – לחץ כאן

לשיעור " Opener's Rebid " – לחץ כאן

לשיעור " Opener's Rebid Video Clip ~ Fundamental Level " – לחץ כאן

לשיעור " Learn to Play #7 – Opener's Rebid " – לחץ כאן

לשיעור " opener's rebid " – לחץ כאן

לשיעור " Opener's rebid " – לחץ כאן

לשיעור " More About Opener's Rebid " – לחץ כאן

לשיעור " BridgeHands 2/1 (Two Over One) opener rebids, Advanced #11, 1b " – לחץ כאן

לשיעור " Practicing Opener’s Rebid after Negative Double " – לחץ כאן

לשיעור " Plan your second bid before you make your first bid " – לחץ כאן

לשיעור " ?Expert: Bidding/Card play – What to rebid " – לחץ כאן

לשיעור " ?What to rebid " – לחץ כאן

לשיעור " Opener's Rebid – Part I " – לחץ כאן

לשיעור " Opener's Rebid Part II – 1NT and 2NT Rebids " – לחץ כאן

לשיעור " Opener's Rebid Part III – Two Suited Hands " – לחץ כאן

לשיעור " Opener's Rebid with Unbalanced Hands " – לחץ כאן

לשיעור " Opener's Rebids: Part One " – לחץ כאן

לשיעור " Opener's Rebids Teaser " – לחץ כאן

לקישורים לכתבות ולשיעורים:

לכתבה " Opener's Rebids Beginners Summary " – לחץ כאן

לכתבה " Rebidding Hands Already Limited " – לחץ כאן

לכתבות " Opener’s Third Bid " – לחץ כאן וכאן

לשיעור " Opener's Third Bid " – לחץ כאן

לכתבה " Hearts and Spades -Major Problems " – לחץ כאן

לכתבה " Opener rebids 1NT " – לחץ כאן

לכתבה " Rebids by Opener-Who has Opened One of a Suit " – לחץ כאן

לכתבה " Opener's suit rebids 'About the barrier" " – לחץ כאן

לכתבות " Rebids by Opener " – לחץ כאן וכאן

לשיעורי " Rebids by the Opener " – לחץ כאן וכאן

לשיעור " Opener Rebids " – לחץ כאן

לכתבה " Checkback By Responder After Opener’s 2NT Jump-Rebid " – לחץ כאן

לכתבה " Opener’s Non-Forcing Rebids " – לחץ כאן

לכתבה " ?Opener's rebid – Forcing " – לחץ כאן

לכתבה " New suit rebid by opener " – לחץ כאן

לשיעור " Opener's rebid when responder bids 1NT " – לחץ כאן

לשיעור " Opener’s Rebids After Responder’s Freebid " – לחץ כאן

לשיעור " Opener’s Rebids After a Negative Double " לחץ כאן

לקישורים לכתבותיו של Larry Cohen:

Opener’s rebid after 1♣-1 " – לחץ כאן

Opener’s rebid after partner responds 1 " – לחץ כאן

" ♠Opener’s rebid after 1♣ – 1 " – לחץ כאן

Opener’s rebid after 1–1 " – לחץ כאן

" ♠Opener’s rebid after 1–1 " – לחץ כאן

" ♠Opener’s rebid after 1–1 " – לחץ כאן

" Opener’s rebid after 1♣–1NT " – לחץ כאן

" Opener’s rebid after 1–1NT " – לחץ כאן

" Opener’s rebid after 1–1NT " – לחץ כאן

" Opener’s rebid after 1♠– 1NT " – לחץ כאן

" ♣Opener’s rebid after high-level responses to 1 " – לחץ כאן

Opener’s rebid after higher-level responses to 1 " – לחץ כאן

" Opener's Rebid with Long Minor and Support " – לחץ כאן

" After 1: two-level and higher responses " – לחץ כאן

" Opener’s rebid after opening 1NT or 2NT " – לחץ כאן

" ♣Opener’s rebid after opening 2 " – לחץ כאן

" Opener’s rebid after preempting " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Openers 2nd bid " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Opener’s Rebid After RHO Overcalls " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Opener’s rebids on stronger hands " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Opener's Rebid after 2/1 in Competition " – לחץ כאן

לקישור לכתבה  " OPENER’S REBID AFTER SUIT OPENING BID " – לחץ כאן

וכמעט לסיום, הטיפים של Dr. Harold Schachter:

29

הפותח לא צריך להסס ל-re-bid 1NT גם ללא עוצר באחת או יותר מסדרות היריב לעומת כל re-bid אחר פחות מושך, כל עוד הדרישות הבסיסיות של 12-14 HCP של יד מאוזנת מתקיימות.

50

לאחר תגובה בגובה-2 על ידי המשיב להכרזת פתיחה, הכרזת סדרה חדשה ע"י הפותח היא מחייבת; לאחר תגובה בגובה-1 על ידי המשיב היא לא, אלא אם ה-re-bid של הפותח היא "Reverse". הכרזת "Reverse" על ידי הפותח מחייבת לסיבוב אחד, ומראה 17 (+) HCP!, הכרזת "Reverse" על ידי הפותח אינה קיימת בעקבות תגובה של 2/1 מהשותף המשיב של הפותח.

105

בכל פעם בה הפותח מדלג על 2 סדרות, כולל No-Trump, כדי ל-re-bid את הסדרה המקורית שלו, הוא / היא מעידה על 6 קלפים.

116

ברוב הנסיבות, משיב להכרזת הפתיחה של השותף של אחד-בסדרה רשאי לבצע לפחות תגובות בגובה-2 עם ערכים מזמינים (11-12 של HCP). בהמשך ל-re-bid של הפותח להכרזת סדרה שלישית, שעדיין לא הוכרזה, למשיב יש כמה אפשרויות לבחירה.  re-bids מזמינים אלו כוללים 2NT, הכרזה בגובה-3 של סדרה שכבר הוכרזה על ידי הפותח (שתיהן מראות כוח הזמנה ויכולות לעבור ע"י השותף), אחרת השתמש ב-"New Minor Forcing", הכרזה מלאכותית המחייבת לסיבוב אחד.

119

משיב צריך לעולם להכריז סדרה חדשה בגובה-2 עם פחות מ-11 HCP אלא אם הפותח re-bids 1NT.

188

אל תתלהב לבצע re-bid מחודש לכל סדרת 5 קלפים שאינה נתמכת. לחלופין, חפש משהו טוב יותר.

279

כאשר מחזיקים ביד של HCP 18-19 וחלוקה מאוזנת, נוהל ההכרזות, על מנת להראות החזקה כזו, הוא לפתוח ב-1 בסדרה ואז ל-re-bid 2NT בהזדמנות הראשונה להכרזה חוזרת, בהנחה שהשותף השיב ב-1 בסדרה חדשה, אם, לעומת זאת, השותף לא משיב, וה-re-bid של 1NT, בהיעדר הכרזה מצד השותף המשיב, תראה את אותה עוצמה, גם ללא הקפיצה. אם היה בידך 12-14 HCP לא היית מכריז מחדש, ואם היו בידך 15-17 HCP, בתחילה, היית פותח 1NT. בהיעדר 2 הנסיבות האחרונות, אתה צריך להחזיק 18-19 HCP ותוכל להראות זאת ללא התחייבות לזכות ב-8 לקיחות שכן re-bid של 2NT הייתה מחייבת את הצוות שלך ליצור אותן.

ולסיום, הטיפים של Harold Schogger:

2020-06-23_091159

2020-06-23_091407

2020-06-23_091532

2020-06-23_091638

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות