אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / הכרזת פתיחה Gambling 3NT
הכרזת פתיחה Gambling 3NT

הכרזת פתיחה Gambling 3NT

פורסם ביום: 19.06.2021; עודכן ביום: 22.03.2024

קהל היעד:

2013-07-24_074611

וכעת, כתבה חדשה " הכרזת פתיחה Gambling 3NT "

ה-Gambling 3NT: הכרזת פתיחה מפריעה-מנע-pre-emptive. היא מתארת יד חלשה המכילה סדרת minor מוצקה באורך של לפחות 7 קלפים ובראשה AKQ לכל הפחות, ללא רביעייה ב-Major, ולא יד חזקה של 25-27HCP.

מטרת ההכרזה לחסום את היריבים ולגזול מהם טווח הכרזות. עפ"י Harold Schogger: פתח ב-Gambling 3NT ותהיה יריב הרסני ולא ידידותי.

עפ"י bidandmade: בהכרזה יש את הכוונה הן להפריע להכרזות היריבים אם הם מחזיקים בסדרות ה-Major's, והן לנסות משחק זול ב-No Trumps אם השותף יספק תמיכה מספקת. אם למשיב יש יד טובה, אז הוא יכול לבקש splinter ולהכריז 4. הפותח מכריז את הקוצר בידו (singleton או void) אם מדובר ב-Major, או 4NT עם צורת יד 7222, או בסדרת ה-minor הארוכה עם singleton ב-minor השני. עם 4 לקיחות בטוחות, המשיב יכול להכריז 4NT, ומבקש מהפותח להמשיך לסלאם אם יש בידו סדרת 8-קלפים. לבעלי תואר במתמטיקה, זה בגלל ש 8 + 4 = 12.

לקישור – לחץ כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עפ"י bridgebum: בדרך כלל ההכרזה שוללת void או סדרה צדדית של 4+ קלפים.

במצבים תחרותיים: אם היריבים מכפילים את ה-3NT לעונשין, המשיב רשאי להכריז 4 כהכרזת ריצה, המבקשת מהפותח לעבור-pass או לתקן ל-4. אם היריבים מכריזים overcall, הכרזת 4NT על ידי המשיב היא טבעית. היא לא כמותית ולא Blackwood.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Robert S. Todd: פתיחת Gambling 3NT היא כלי הכרזה רב עוצמה. זה משמש כשילוב של הכרזת מנע-pre-empt וניסיון לבצע משחק מלא עפ"י סדרת הריצה שלנו. השותף שלנו בדרך כלל יעבור-pass עם עוצרים ב-3 סדרות. (בידיעה שאנחנו מוצקים בסדרה האחרת.) עם סדרה ללא עוצרים, השותף יכול לגרום לנו לשחק בסדרה שלנו ע"י הכרזת 4- לבקש שנעבור או שנתקן ל-4 .

הערה: פתיחת 3NT במושב השלישי או הרביעי אינה Gambling – אלא לשחק. זה יכול להיות כמעט כל יד איתה השותף מקווה שהוא יכול לבצע את ה-3NT מול יד שותפו שעברה!

לקישור לכתבתו " More Notrump: Trick-Showing Notrump Bids " – לחץ כאן

עפ"י Larry Cohen: כל מה שהכרזת Gambling 3NT מבטיחה היא סדרה ארוכה " Long and running " להרצה (בדרך כלל minor, אך היא יכולה להיות Major במושב השלישי או הרביעי). במושב הראשון והשני, ההכרזה שוללת אסים או מלכים בסדרות חיצוניות. במושב השלישי או הרביעי, הכול הולך (השותף אמור לעבור-pass על ה-Gambling 3NT שלך במושב השלישי או הרביעי).

לקישור – לחץ כאן

עפ"י bridgehands: פותח ה-3NT צופה ששותפו מחזיק עוצר בסדרה שהובלה ע"י היריב המוביל, ואז מריץ את סדרת ה-minor הארוכה. אחת הבעיות של מבנה ההכרזות הנ"ל היא כי היריבים מובילים דרך ידו של המשיב, מה שהופך את הערך של K מבודד או tenaces למפוקפקים. עבור מכריזים ממושמעים איכות הסדרה משתפרת עם הפגיעות, כמו: לא פגיע: Q J T x x x x x; פגיע: A Q J x x x x x.

קיימת אפשרות לפתוח ב-Gambling 3NT עם שמינייה בסדרת minor בראשות A K.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י המצגת של Steve Bailey: ה-Gambling 3NT היא לא כל כך "הימור", עם כמעט בוודאות 7 לקיחות. ביד, אם משחקים נכון. זה רק צריך עוד 2 לקיחות ביד המשיב.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Roy Wilson: אז מה לא בסדר עם קונבנציה זו? זה זה: זה תמיד משוחק מהצד הלא נכון. השותף שלך צריך להיות הכרוז.

המלצתו: תמיד בחר ב-Gambling 3NT! ראשית, דיון קצר בהכרזות מנע-pre-emptive … מטרתה היא להקשות על היריבים למצוא את הסדרה הנכונה או למצוא את הגובה הנכון. הצעתו:

  1. פתח בסדרת minor מוצקה עם הכרזה בגובה-3 ואם השותף רוצה להכריז 3NT הוא ישחק אותו מהצד הנכון.
  2. פתח ב-3NT עם סדרת minor שבורה – כעת היריבים צריכים להתחיל בהכרזה בגובה-4 כדי למצוא את החוזה הנכון שלהם.

אם תכריז 3NT השותף שלך יכול לעבור-pass או שהוא יכול להכריז 4, שאתה יכול לתקן עם diamonds.

לקישור לכתבתו " ?What's Wrong With the Gambling 3NT Convention " – לחץ כאן

עפ"י Ron Klinger: ההכרזה במסלול המהיר מראה סדרת minor מוצקה, 7 לקיחות משחק, ומעט בנוסף. מותר להחזיק Q מחוץ לסדרה הארוכה אבל K או A יהיו יותר מדי. עם החזקת A או K, התחל בהכרזת סדרת ב-minor בגובה-1, במסלול האיטי. מעל 3NT השותף צפוי לעבור-pass עם עוצרים בסדרות הצדדיות ופוטנציאל ל-2 לקיחות או טוב יותר. עם יד חלשה יותר או ללא כיסוי-עוצר בסדרה אחת או יותר, הכרז 4. הפותח יעבור עם clubs או יתקן ל-4.

לקישור לכתבתו " How To Beat Your Opponent By Mastering The Gambling 3NT " – לחץ כאן

לעומת זאת, עפ"י מספר מקורות: ה-Acol Gambling 3NT הוא לא כל כך גרוע, הוא מגדיר את סוג היד בצורה מדויקת מאוד ומונע מהיריבים להיכנס למכרז בגובה-3, כך שהם עשויים לעלות מעל ♣3 או 3. כמו בכל הכרזות המנע אתה מהמר שהיד שייכת ליריבים, עם ערך מוסף של מקור ללקיחות אם לשותף יש יד מתאימה.

לקישור לכתבתו של Brian Zietman-בריאן זייטמן ז"ל " Gambling 3NT " בשפה האנגלית – בגיליון יולי 2021 של התאגדות ישראלית לברידג' – הוסר

עפ"י Chris Jagger: הרעיון בהכרזת פתיחה Gambling 3NT הוא שאתה מפריע ליריבים, ובאותה עת אתה לא עובר את גובה ה-3NT, המשחק הסביר ביותר עבור הצד שלך. לשותפך יש מושג טוב מאוד על מה שיש בידך, וכך הוא יכול להסיר ה-3NT עם יד חלשה, או להשאיר אותו עם יד טובה. ביד טובה עוד יותר, הוא ממוקם היטב להכריז סלאם.

לקישור לכתבתו הכוללת (גם) חידון כיצד להשיב להכרזת השותף Gambling 3NT עם מספר ידיים – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Gambling 3NT – הימור אחד יותר מדי " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " אליפות ישראל לסניורים: הימור קלאסי שלא הוכרז " – לחץ כאן

פירוט ההכרזות עפ"י הכתבה " תגובות להכרזת Pre-emptive של השותף ":

2020-04-28_111156

לקישור – לחץ כאן

עפ"י bid72: עפ"י ההסכם בהכרזת Gambling 3NT אתה מראה סדרת minor עם 7 קלפים, ללא אסים או מלכים בסדרת צד. 2 חלקי ההסכם הם מידע חיוני כדי לאפשר לשותף לשפוט אם לעבור על ה-3NT, לרוץ ל -4 או ♣5 / 5 או לנסות סלאם. תיתכן סדרת 8-קלפים, אך 6 או 9-קלפים לא. אתה משתמש בקונבנציה זאת רק במושב הראשון או השני. במושב השלישי או הרביעי, פתיחה של 3NT עדיין מרמזת על סדרת minor ארוכה, אבל ה-minor הזה כבר לא צריך להיות מוצק ותוכל להחזיק (הרבה) יותר בסדרת/סדרת צד. השותף תמיד יעבור על פתיחת 3NT במושב השלישי או הרביעי.

לקישור – לחץ כאן

שימו לב לניתוח יד של Pietro Campanile בכתבתו " The House of Horrors " המתאר כיצד חוזה של 3NT שהוכרז ביד השנייה לאחר פתיחה חזקה של היריב בגובה-1 והוכפל נפל 9 למטה, לאחר שההגנה זכתה בכול 13 הלקיחות.

לקישור – (עמ' 40) לחץ כאן

עפ"י bridgebum: בפתיחה של Kabel 3NT הפשרה היא שאתה לא יכול יותר לפתוח 3NT Gambling או כל סוג יד אחר שעלול להתרחש בתדירות גבוהה יותר.

התערבות לאחר Gambling 3NT של היריבים:

למרבה הצער, מכיוון שמדובר בנשק מנע יעיל כל כך, אפשרויות ההכרזות מוגבלות כאשר אנו נאלצים להיכנס למכרז בפעם הראשונה בגובה-4. כל הגנה שאנו נוקטים-מאמצים מחייבת-דורשת פשרות. כאשר אפשרויות ההכרזות מוגבלות, איננו יכולים לנצח בכל הקרבות, ולכן עלינו לבחור באילו קרבות אנו רוצים לנצח. ע"י שימוש בהכרזות טבעיות, התמקדו באופן מתמקד בהכרזת ידיים חד-סדרתיות, ללא קשר לשאלה אם הן בסדרת Major או minor. אבל יש ידיים חד-סדרתיות שחשוב יותר להראות מאשר אחרות.

כדי להצליח ברמה עליונה, אתה צריך שיטות הגנתיות כדי להתמודד עם כל דבר בו היריבים שלך עשויים לפתוח. ה-Gambling 3NT היא קונבנציה שמתעלמים ממנה לעתים קרובות ורבים אינם ערוכים להתמודדות איתה.

מקור: Andrew Gumperz

לקישור – לחץ כאו

הגנה כנגד Gambling 3NT:

הכרזת double על Gambling 3NT ע"י כל אחד מהיריבים מראה יד חזקה שיכולה לצפות להביס את ה-3NT בעזרת בינונית של השותף, ומזמין את השותף לצאת עם יד חלוקתית כלשהי אם היריבים רצים לסדרה הארוכה שלהם.

עפ"י acblunit390: משחק הגנתי, אם לאחר ה-3NT של היריבים הוכרזו 3 פאסים ואתה המוביל, לעתים קרובות זה טוב להתחיל בהובלת A. זה בדרך כלל לא מהלך נכון נגד חוזה No-Trump אבל זה עובד טוב נגד Gambling 3NT. מכיוון שביד הפותח יש מעט מחוץ לסדרת ה-minor הארוכה, ההובלה של ה-A אינה מבססת זוכים נוספים ביד הכרוז. ההובלה של ה-A מאפשרת לך לראות את הדומם וכמעט תמיד תוכל למצוא את ההמשך הטוב ביותר. נקודות החוזק והחולשה של הדומם יתגלו וידוע כי ביד הכרוז יש מעט מחוץ ל-minor הארוך. אם ברור שאין ערך להמשיך בהובלת הסדרה, השותף צריך לסמן העדפת סדרה (קלף גבוה = סדרה גבוהה, קלף נמוך = סדרה נמוכה) על הלקיחה הזאת.

לקישור לכתבה " Gambling 3NT – 3 versions " – לחץ כאן

עפ"י pattayabridge: ההגנה כנגד Gambling 3NT: אתה יכול להשתמש בהגנה הרגילה שלך כנגד פתיחת 1NT אך ב-2 רמות גבוהות יותר. ההגנה המועדפת על הכותב היא Multi Landy, ולכן: –

ההכרזה

המשמעות

Double

לעונשין

♣4

2 ה-Major's

4

סדרת Major ארוכה

4

סדרת וסדרת minor*

♠4

סדרת ♠ וסדרת minor*

* * שים לב כי ה-Advancer ידע בדרך כלל איזה סדרת minor מחזיק השותף.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " קונבנציית Landy " – לחץ כאן

עפ"י lajollabridge: כאשר מובילים כנגד חוזה Gambling 3NT, העצה הסטנדרטית היא לשכוח את הובלות הקלף הרביעי מלמעלה ולהוביל בקלפים גבוהים בתקווה למצוא שותף עם קלפים מוצקים בסדרה ארוכה כלשהי, או מספיק קלפים עליונים במספר סדרות כדי להביס את החוזה.

שים לב, כאשר לא מובילים בקלף זוכה, הובלת הפתיחה צריכה לבטא גישה-רוצה/לא רוצה, ולא ספירה. זה נכון גם לגבי המשכים וחילופים. הובל נמוך מכוח, הובל גבוה מחולשה.

לקישור לכתבה " Defending against Gambling 3NT Openings " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defending a Conventional 3NT Opening " – לחץ כאן

עפ"י mit.edu: כאשר מובילים כנגד 3NT עליו הוכרזו 3 פאסים, מומחים ממליצים שזה זמן טוב להובלת A " יבש " או מכובד גבוה. אם היריבים השאירו סדרה אחת פתוחה, תמצא אותה מיד. ידו של הכרוז היא בדרך כלל ספר פתוח. אל תוביל פה פסיבית.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד " ?Beating the Gambler "הממחיש חשיבות ההובלה בקלף מכובד גבוה כנגד חוזה Gambling 3NT של היריבים באתר " nzbridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Worst lead ever – ההובלה הגרועה ביותר אי-פעם? " המנתחת יד שבה הובלת ה-A ע"י Phillip Alder, סופר הברידג' הידוע, סיפקה לכרוז את הכניסה היחידה כאשר מול היד הארוכה בסדרת ה-minor היה void! – לחץ כאן

לקישורים לכתבות " Gambling 3NT " הכוללות ניתוחי ידיים – לחץ כאן וכאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Their Gambling 3NT " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Never” put an 8-card suit down as dummy. (well 'almost never') " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " The Gambling 3NT Opener " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Psycho pre-empts with a "Gambling 3NT" option " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " How should we have handled a gambling 3NT " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bergen Responses to Gambling 3NT " – לחץ כאן

שימו לב ליד ששוחקה ע"י Nevena Senior ושותפתה Heather Dhondy ב-England Women’s European Trials – לאחר פתיחת Gambling 3NT ע"י דרום והכרזת חוזה של 4 ע"י צפון (Senior), חוזה שהוכפל ובוצע עם 2 לקיחות-יתר.

לקישור (עמ' 30)  – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של Jeremy Dhondy, בעלה של Heather בכותרת " The Gambling 3NT " (עמ' 41-43) – לחץ כאן

Nevena Senior מחזיקה ביותר מ-12 מדליות באליפויות אירופה ועולם, ומשחקת בבולגריה, שם נולדה, וב-UK, ואף ניתחה את הידיים בתחרות סימולטנית – מרץ 2013 של התאגדות ישראלית לברידג' – לקישור – לחץ כאן

עפ"י הטיפ שלה: שתמיד תהיה לך תוכנית ככרוז, אך היה מוכן לשנות אותה, אם הדברים שונים ממה שאתה מצפה בדרך כלל.

לקישור לכתבתה – לחץ כאן

עפ"י רם סופר: מומחים רבים ממליצים להוביל ב-A כנגד חוזי 3NT Gambling כדי ”לראות שולחן“ ולנסות להגיע לחמש לקיחות מידיות.

לקישור לכתבה " ?How solid is your gambling 3N suit " – לחץ כאן

לקישור לשיעורי " Gambling 3NT " – לחץ כאןכאן וכאן

לקישור לכתבה " The Gambling 3NT " – לחץ כאן

לקישור לכתבה "? Gambling 3NT is it position dependent " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Gambling 3NT follow-up " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Can I bid "gambling" 3NT? – not a serious question " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defending Gambling 3NT " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Cashing tricks against 3NT gambling " – לחץ כאן

לקישור לכתבותיו של Norberto Bocchi – לחץ כאן וכאן

ולקישור לכתבה בכותרת " When is Down 9 a Top Board " – לחץ כאן

 לקישורים לשיעורים ב-youtube:

לשיעור " Gambling 3NT " – לחץ כאן

לשיעור " The Gambling 3NT – לחץ כאן

לשיעור " Gambling 3NT " – לחץ כאן

לקישורים לכתבות בפורום BBO:

לכתבה " ?How common is Gambling 3NT these days " – לחץ כאן

לכתבה " ?Replacement for gambling 3NT " – לחץ כאן

לכתבה " ?3NT opening Is 3NT gambit a good convention " – לחץ כאן

לכתבה " Gambling 3NT or 5 of a minor " – לחץ כאן

לכתבה " ?3NT Opening What should it mean " – לחץ כאן

לקישור לחידון בנושא " Solid 7 card suit GAMBLNG 3NT " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד (מספר 1) – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד (מספר 15) – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 15 של רם סופר בגיליון נובמבר 2019 (עמ' 32-33) של התאגדות ישראלית לברידג' – הוסר

לקישור לניתוח יד מספר 7 של רם סופר בתחרות סימולטנית אוגוסט 2020 – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים של רם סופר בכותרת " אליפות ישראל לזוגות 2023 – גמר על " בגיליון חודש יוני 2023 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 34) – לחץ כאן

ולסיום, הטיפים של Harold Schogger ושל Dr. Harold Schachte:

83

שחקנים רבים משתמשים בהכרזת הפתיחה של "3NT" כדי להראות סדרת minor מוצקה וארוכה (7 קלפים או יותר בראשות AKQ) עם מעט כוח חיצוני (9-11 HCP) קטן או לא (לא יותר מאשר Q חיצונית אחת). זה נקרא "Gambling 3-No Trump". אם בוחרים לשחק את הקונבנציה הזאת, זה צריך להיות מוסכם על ידי השותפות,  כדי לא להיות מובן שלא כהלכה. הכרזת פתיחה 3NT במושב הרביעי, לעומת זאת, היא חזקה, לא " Gambling 3NT", והוא לשחק! " Gambling  3NT" אינה קיימת במושב הרביעי.

141

לשותפויות רבות יש הבנה כי הכרזת פתיחה של "3NT" היא Gambling 3NT". זה מראה 9-11 של HCP וסדרת minor בעלת 7 קלפים,  עצמאית-בלתי תלויה, (clubs או diamonds), בראשות ה- AKQ. עם זאת,  הכרזת פתיחה של 3NT במושב הרביעי, אחרי שלושה passes רצופים, אינה ניסיון של "Gambling 3NT ", אלא ניסיון נתפס לבצע באמת חוזה של 3NT ואינו מבקש את ההכרזות הרגילות של ♣4 או 4 על ידי השותף.

189

אל תוביל בקלף הרביעי מלמעלה אם הם פתחו 3NT Gambling. הובל A וראה מה קורה. הובלת ה-4 מלמעלה יכולה פשוט לתת להם את החוזה.

465

אם המכרז הולך 3NT Gambling ע"י היריב ואתה בר מזל מספיק כדי להחזיק A, הובל אותו והסתכל על הדומם ואז אתה אולי תדע מיד לאיזה סדרה לעבור כי כאשר ראית את הדומם זה מאפשר לך להביס את החוזה. אל תוביל ברביעי מלמעלה.

בברכה,

גבי לוי

 

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות