אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / המלך במשחק הברידג'
המלך במשחק הברידג'

המלך במשחק הברידג'

פורסם ביום: 11.02.2013; עודכן ביום: 15.12.2023

מהות העדכון: נוספו קישורים לשיעורי ברידג' ב-you tube ולטיפים

קהל היעד:

2013-07-24_074611

וכעת, כתבה חדשה " המלך במשחק הברידג' "

בהמשך לכתבה " המלכה במשחק הברידג' " – לקישור לחץ כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עדכון: הנסיך Charles התכונן לכתר כל חייו. עכשיו, בגיל 73, הרגע הזה סוף סוף הגיע. Charles , האדם המבוגר ביותר שאי פעם תפס את כס המלוכה הבריטי, הפך ל- King Charles III ביום חמישי ה-08.09.2022 לאחר מותה של אמו, Queen Elizabeth II.

לקישור ל " King Charles III takes the throne following the death of Queen Elizabeth II " – לחץ כאן

לקישור ל " Britain’s new King loses his cool during proclamation ceremony; Gets compared to Queen | Viral " – לחץ כאן

ולכניסה לאווירה, המלך אלביס פרסלי: Elvis Presley King Creole – לחץ כאן

ול " Elvis: Aloha From Hawaii " – לחץ כאן

וכמובן, לקישור ל " Elvis Presley from a jack to a king " – לחץ כאן

לקישור ל " Cassie – " King Of Hearts – לחץ כאן

ול " Elvis Presley – Crawfish (Film King Creole) " – לחץ כאן

ביל גייטס: " ברידג' הוא המלך של כל משחקי הקלפים " ובמקור: " Bill Gates – " Bridge is the king of all card games

שימו לב לדרך שמציע בכתבה שחקן הברידג' ומחבר ספרי הברידג' Terence Reese למשחק קלפי המלך בסדרות השונות במטרה לבצע את החוזה.

מתוך הכתבה: " גילוי היא תהליך של משחק הקלפים ככרוז כדי לגלות מידע חשוב לגבי ההחזקות של 2 היריבים. המידע יאפשר לכרוז לשלב את הידע הדרוש כדי לבצע את החוזה ". (bridgeguys)

לקישור לשיעור " (BridgeHands Poll #20 Finesse King-Queen (Contract Bridge Play " – ב- you tube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " (BridgeHands Poll #21 Finesse King-Jack (Contract Bridge Play –  ב-you tube – לחץ כאן

שימו לב למשחק המלך בכתבה " ברידג' מהסרטים " על הרצח של John S. Bennett  – לקישור לחץ כאן

מתוך הכתבה: המסקנה של השניים Lenz Sydney Eli Culbertson היתה כי John Bennett לא תכנן את האסטרטגיה שלו לפני משחק הקלפים, וזו היתה טעות גורלית שלו. אם John, לאחר שזכה בלקיחה ב-Club עם המלך Clubs, היה מוביל את ה-Diamond האחרון שלו וחותך אותו עם אחד השליטים הנמוכים בדומם, הוא היה יכול לאחר מכן להוביל שליט ולעלות עם ה-K. לאחר כך הוא היה מוביל את ה-Club T, וכאשר Charles Hoffman היה עוקב בסדרה, הדאגות שלו נגמרות.

ייתכן שמשחק נכון יותר של היד היה מונע את הרצח!

עפ"י Robert S. Todd: הובלה לכיוון סדרה בה יש tenace K-J (במיוחד כאשר הוא נמצא בדומם) היא עוד אחד מהמצבים האלה במשחק הברידג' שבו אתה חייב לעשות ניחוש. אבל זה לא בהכרח ניחוש אקראי (סיכוי של 50% בלבד), זה יכול להיות מושכל. יש אמרה בברידג' שהעקיפות של שחקנים מומחים מצליחות בערך ב-75% מהזמן. באופן מפתיע לעתים קרובות הדבר מתברר כנכון. אתה יכול לעשות את הניחוש שלך להרבה יותר טוב מ -50% מכיוון שיש הרבה מידע וטכניקות שימושיות זמינות כדי לעזור לך לעשות עבודה טובה יותר מאשר רק ניחוש אקראי. אתה צריך לעבוד קשה כדי להשתמש בכל הטכניקות והכישורים (כמו איסוף מידע) כדי לעשות הרבה יותר טוב מאשר רק 50% במצב הניחוש הזה.

אורך החזקות הכרוז: כאשר יש לנו גם את ה-K וגם את ה-J עם קלפים נמוכים כלשהם בדומם (לפחות KJx) אבל יש פחות קלפים ביד שלנו (אחד או שתיים) אז יש לנו ניחוש של איזה קלף כדי לשחק מן הדומם. אם יש לנו יותר אורך ביד אנחנו בדרך כלל מובילים ל-J.

Singleton: אם יש לנו singleton ביד ומובילים לכיוון KJx+ אז עלינו להחליט אם לשחק את ה-K או את ה-J. משחק ה-K (אם ה-LHO יתחמק-duck עם ה-A שלו) יביא למנצח וללא מפסידים בסדרה הזו. בחוזה סדרה זה מצוין! אם נוביל ל-J וזה יאלץ את ה-RHO לשחק את ה-A, נקים השלכה על ה-K.

Doubleton: כאשר יש לנו doubleton ביד שלנו ו-KJx + בדומם, אז המטרה העיקרית שלנו היא להפסיד רק לקיחה אחת בסדרה הזאת – ל-A. אם ה-Q נמצאת onside (הקלף היה כל כך ממוקם עד כי עקיפה, אם תצליח, תזכה)  ולא ה-A, עלינו להוביל ל-J. אם ה-A נמצא onside ולא ה-Q, עלינו להוביל אל ה-K. על מנת לקבל החלטה זו ביותר מאשר רק ניחוש של 50%, עלינו להשתמש בכל המידע העומד לרשותנו מהמכרז ומהמשחק.

ספירת HCP-נקודות קלפים גבוהים: סיבה אחת לכך שאנו מעוניינים לחכות עד מאוחר יותר ביד לשחק סדרה בה יש לנו ניחוש של K-J היא לאתר (או לספור) את ה-HCP בכל הסדרות האחרות. הכרת מיקום ה-HCP בסדרות האחרות עשויה לסייע לנו לקבוע טוב יותר את חלוקת בסדרה אותה אנו מנסים לנחש. במצבים רבים, ככל שאנו מחכים זמן רב יותר לניסיון "לנחש", כך נוכל לאסוף מידע רב יותר על ידי היריבים (במיוחד ה-HCP שלהם במצב זה) והסיכוי גבוה יותר לנחש את המצב באופן נכון.

לקישור לכתבתו " The King-Jack Guess " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד  של Ron Klinger (עמ' 6) – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של יורם אבירם בכותרת " A Test for Opponents " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " משחק היד השנייה " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Card Combinations " הכוללת דוגמאות לשילובי קלפים מכובדים חסרים – לחץ כאן

לקישור לכתבה " How to Finesse a King by an Ace in Bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " How to Finesse with the King and Queen in Bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Play the King less than a third of the time " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " BR 9.3 – Indirect Finesse against the King " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The king turns into the queen " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?What's a stiff king worth " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " BR 21.6 – Defence against the Finesse " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " First Steps in Declarer Play " – לחץ כאן

מתוך השיעור: הגנה כנגד העקיפה מבוססת על עיקרון פשוט מאוד:

כלל: יש לכסות קלף מכובד עם המכובד משלך רק אם הוא מקדם לקיחה או בידך או בידו של שותפך. אם זה לא המקרה בו תמיד יש לשחק נמוך, ולתת לכרוז לנחש. הוא ינחש בטעות חלק מהפעמים.

אם אתה יכול לקדם לקיחה ביד שלך זה קל לקבוע. כדי לדעת אם יש אתה לקדם לקיחה בידו של שותפך אתה צריך לחפש את כל הקלפים החסרים (בדרך כלל J, T, 9) המדורגים מתחת למכובדים החשופים על השולחן.

לקישור לכתבה "Promotion " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Finesse " – הוסר

לקישור לכתבה " Introduction to Declarer's Play – Sure Tricks at No trump " – לחץ כאן

לקישור לטיפ " במצב של איזון (Balancing) "השאל" מלך (היפוטטי) כדי להשאיר את ההכרזה פתוחה " – לחץ כאן

לקישור לטיפ " מומלץ להעריך בחצי ערכו של מכובד בודד " – לחץ כאן

הטיפ: לעומת A Singleton שערכו 4 נק', ערכו של K בודד, שייתכן ויופל ע"י ה-A של היריבים, בד"כ חסר ערך, אלא אם לשותפו ה-A או ה-Q בסדרה. ל-Singleton ערך בחוזה בסדרה, אולם בשלב ההכרזות ולפני שנמצאה התאמה, אינך יודע אם אתה עומד לשחק בסדרה.

לקישור לכתבה " Arthur, King of Camelot – The King of Clubs " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Leading away from a King in a suit contract " בפורום BBO – לחץ כאן

לקישור לכתבה " It’s OK To Lead Away From A King " – לחץ כאן

לקישור ל " Hercule Poirot The King of Clubs " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים, לרבות Singleton K ב " bridgebase.com/forums "- הוסר

לקישור לכתבה " Drop Their Honor " הכוללת 7 דוגמאות – לחץ כאן

ולמלך במשחק ההגנה:

סימון

הקלף

משמעות

כשהשותף הוביל ב-K יש לזרוק מכובד למניעת חסימה (Unblocking) ואם אין מכובד, יש לסמן חלוקה-Count

גבוה

מספר זוגי

נמוך

מספר אי-זוגי

לטיפים בנושא משחק המלך (או עיכוב המלך):

10

כאשר הובל קלף ה-4 ומזרח תורם את ה-K בסיבוב הראשון אין צורך לעכב-להתחמק (duck). נסה ותראה!! אם אתה מעכב תוכל לקבל רק לקיחה אחת במקום ה-2 הלגיטימיות שלך!! קלפי ה-T וה-9 חשובים הרבה יותר ממה שאתה חושב בדרך כלל.

א'10

אם אינך יכול לראות את עצמך מכה את החוזה על ידי זכייה בלקיחה, התחמק – גם אם זה יעלה בלקיחה. כולכם מכירים את המצב שבו אתה יושב מעל ה-KQ-T  בדומם עם Axx. כאשר הכרוז מוביל לכיוון ה-K אתה בצורה חלקה משחק קלף נמוך. בסיבוב הבא ייתכן שהכרוז יטעה, ולפחות "הפצת" את אי הוודאות. כמה מכם הולכתם שולל את הכרוז על ידי התחמקות עם ה-K בעת החזקת AQJxx. אולי הכרוז לאחר מכן יבזבז כניסה, או ישחרר קלף שומר, כדי להיכנס לידו במטרה לבצע עקיפה נוספת.

18

כאשר הובל קלף ה-4 ומזרח תורם את ה-K בסיבוב הראשון אין צורך לעכב-להתחמק (duck). נסה ותראה!! אם אתה מעכב תוכל לקבל רק לקיחה אחת במקום ה-2 הלגיטימיות שלך!! קלפי ה-T וה-9 חשובים הרבה יותר ממה שאתה חושב בדרך כלל.

24

שותפך הוביל בסדרה שיתכן וייווצר בה פוטנציאל למצב חסימה (blocking), ולכן שקול ברצינות לבטל את החסימה (unblocking) כבר בסיבוב 1. השותף הוביל ב-K והבטיח Q ו-J (ראש רצף), בידך A6, עליך לשחק ה-A וזה כדי להימנע מחסימה, או אם השותף מוביל את ה-Q ויש לך K doubleton, שוב, השלך את ה-K באופן מיידי.

34

אם שותפך מוביל J נגד 3NT וישנם רק קלפים נמוכים בדומם ובידך יש את A או את ה-K ודא כי תכסה את ה-J. הוא עשוי להוביל מ-KJT9 או AJT9 ואתה לא רוצה שהכרוז יזכה בסיבוב הראשון עם ה-Q. אם לכרוז אין את ה-A וה-Q לשחק את ה-K שלך לא יעלה דבר.

41

מנסה לקדם את הסדרה הארוכה שלך וקצר בכניסות כדי להגיע אליה, עכב סיבוב אחד ושמור על הקלף גבוה A או K במצבים כמו: AK8542 מול 93.

42

אם אתה במצב פגיע ואינך מעוניין שהמגנים יובילו לדוגמה K65 מול 432 דרך ה-K שלך (אתה רוצה להיות היד האחרונה שתשחק) אז כאשר משחקים בסדרות אחרות, נסה לאבד ההובלה ליד הבטוחה.

45

שקול האם להוביל במכובד. במקום לדחוף החוצה באדישות קלף נמוך חסר מעוף של 3 או 4 לכיוון מכובד, כדאי לשקול האם להוביל את המכובד. זה נורמלי במשחק הברידג' להוביל את הנמוך מסדרה של 3 קלפים או יותר בראשות מכובד שאינו נתמך. ישנם, לעומת זאת, כמה מצבים בסיסיים בהם הובלת הקלף הגבוה תוכל להניב תוצאות טובות יותר. ההזדמנויות הנפוצות ביותר מתרחשות במכרז תחרותי. נניח כי למגן המוביל יש Kxxx בסדרה של שותפו ובקושי נכסים אחרים. זה עשוי להיות משחק טוב מאוד להתחיל עם ה-K על מנת לשמור על ההובלה ולמצוא את "מתג ההריגה" באמצעות הדומם. שחקנים מנוסים יזהו בנקל מצב זה.

49

המלך חי, יחי המלך. בלקיחה הראשונה היזהר מהמלך, הוא עשוי להיות לשלוח הודעה. כפי שכבר נאמר, כנגד סלאם קטן ושאר חוזים ברמה גבוהה שהושגו לאחר pre-emptively, מומחים מובילים את ה-K מתוך שילובים של A-K. זה כדי לאפשר לשותף לאותת ספירה: גבוה עם מספר זוגי, נמוך עם מספר אי-זוגי. המוביל הפותח ידע האם לאחר מכן לשחק את ה-A שלו בלקיחה השנייה. לעומת זאת, כאשר הוביל את ה-A הלא נתמך  על השותף לאותת גבוה אם הוא מחזיק את ה-K. זה נועד למנוע סלאם אבסורדי מלהיות מבוצע כאשר לכרוז יש 2 מפסידים עליונים בסדרת צד.

51

כאשר שותפך מכריז Jump Shift אל תבצע rebid בסדרה כלשהי שאין לה A או K. השותף, מכוח jump shift שלו, אין בידו סדרה שנייה (ראה טיפ # 47). השותף מתעניין יותר היכן הכוח שלך נמצא.

55

עם KQ4 מול JT832 אל תשכח לשחק את ה-K וה-Q תחילה כך שלא לחסום את הסדרה-כאשר אין ברשותך את הקלף העליון בסדרה הקלף הגבוה. עקרון משחק הקלף הגבוה מהיד הקצרה עדיין נמשך.

56

במשחק NT אל תשאירו singleton K או Q בדומם שהוא לגמרי חשוף להתקפה מצד המגנים. במצבים כאלה: K5 או Q6 עלה עם המכובד וקווה כי המוביל הוביל מ-Q64 או K72 ה-A – לאחר מכן להחזקות הנותרות שלך תהיה סוג של הגנה וכעת זה עניין של שמירה על ידו של היריב מימין מלהוביל (מערב הופך להיות היד הבטוחה).

85

אם יש לך שליטים טובים בין 2 הידיים וסדרה צדדית טובה שיש לבסס אז לעתים קרובות יותר לא תצטרך לסלק את ה-A או ה-K של היריבים בסדרה צדדית זו תחילה, שמור שליטים ב-2 הידיים, כך שלא יהיה ניתן לכפות.

86

במצב של איזון (Balancing) אתה יכול "לשאול" מלך. כך, כאשר ההכרזות הולכות: 2 פאסים לאחר 1? אתה יכול עכשיו להכריז עם 3 נקודות פחות (דהיינו ה-K). כלומר אתה יכול להצטרף למכרז עם פחות נק' כמו 8/9 ל- overcall בסדרה ובמצב זה 1NT הוא רק 10-14 נק' .

88

אם יש לך כמות עצומה של שליטים ביד אחת אז חפש משחק הפחתת שליטים כדי ליצור לקיחה נוספת, במיוחד אם אינך יכול לעקוף את ה-Q או ה-K בשליט של היריב.

108

עם K54 מול 632 או Q54 מול 632 נסה לסדר להיות השחקן האחרון לשחק ולא השני עם ה-K שלך או ה-Q. תופעה זו ידועה בשם משחק התחמקות. אתה צריך לתת שההובלה תבוא כל הדרך מסביב -K או ל-Q וכך לתת לזה קצת סיכוי של ביצוע.

114

אם יש בידך A מול K876 ואתה צריך לחתוך בסדרה הזאת, בצע החיתוך שלך בשלב מוקדם, אתה תמיד תוכל ליהנות מה-K מאוחר יותר.

137

אל תשאיר K או Q חשופים או על השולחן (זה גס) אם היריבים מובילים בסדרה כנגד חוזה 3NT שלך.
אם בדומם יש לך Q 6 ובידך יש  K 3 2 עלה עם ה-Q של הדומם וקווה כי היריב הוביל מה-A. בדרך זו K 3 שלך שנשארו בידך הם עדיין סוג של שמירה, הוא מוגן.

142

אם יש רק דרך אחת לבצע את החוזה הנח כי הקלפים מחולקים לטובתך. אם יש לך K7  מול 32 ואתה צריך לקיחה אחת  מסדרה זו אז הנח כי ה-A יושב לפני ה-K והעקיפה שלך תצליח.

143

אם אתה מתכוון לפתוח בחיתוך צולב ולנסות לזכות בכל השליטים שלך בנפרד אולי תבצע 4 חיתוכים בכל יד אז אתה צריך לפדות בתחילה את הזוכים הצדדיים שלך (אסים מלכים). אם לא תעשה זאת "בשעה ה-11" לאחר חיתוך צולב ייתכן שאחד היריבים נפטר מהקלפים בסדרות ה-A-K שלך ויחתוך אותם. זה פחות סביר שיקרה בתחילת משחק היד.

162

אם הכרוז מוביל Q מהדומם ויש לך את ה-K אל תכסה אם יש גם J בדומם. אל תכסה הראשון, כאשר אתה יכול לראות מכובדים רצופים. הסיבה שאתה מכסה מכובד עם מכובד היא לנסות לקדם את הקלף מתחתיו, אבל אתה יכול לראות את המכובד, (J כאן), שאתה מנסה לקדם, עדיין בדומם.

172

במושב השלישי, אם אתה מחזיק KT6 מעל הקלפים הגבוהים – בדומם, אל תשחק באופן אוטומטי את ה-K במושב שלישי שחק את ה-T נסה לשמור על קלף גבוה יותר מהקלף בדומם – שמור על העמדה-הפוזיציה שלך.

172א

אל תכסה את המכובד (במיוחד בסדרת השליט) אם יש בדומם A Doubleton ואתה התחלת עם K54. כל מה שאתה צריך לעשות זה לשחק נמוך במשך 2 סיבובים וה-K שלך ינצח.

טיפים בנושא המלך והעקיפות:

23

מחפש Q חסרה ויש לך עקיפה דו-כיוונית, אם ברצונך שהמגן יכסה את המכובד, נסה להוביל המכובד ואם הם לא יכסו כמו מרבית השחקנים, עלה עם ה-A או ה-K ועקוף בדרך חזרה.

53

לא בטוח לגבי הדרך הנכונה לבצע עקיפה דו-כיוונית עם AJT95 ביד אחת ו-K832 בשנייה. אם ה-J הוא ביד הסגורה מדוע לא להתחיל עם ה-J-תהיה מופתע כמה שחקנים יכסו (גם אם הדבר לא מומלץ) ואם הם לא כיסו, לאחר מכן הובל את ה-K מהדומם ועקוף בדרך חזרה-זה לא מובטח אך טוב יותר מכלום.

60

לא בטוח לגבי הדרך הנכונה לבצע עקיפה דו-כיוונית, נסה לשחק את ה-J מהיד הסגורה ואולי אחד מהיריבים יכסה אותו, אם הם לא כיסו, שחק את ה-A או ה-K מהדומם ועקוף בדרך חזרה.

132

עם A54 מול Q32 הדרך הנכונה לעקיפה היא להוביל את הקלף (מהיד בצד השני) שאתה מנסה לקדם. כאן אתה מנסה לקדם את ה-Q כך הובל את ה-4 לכיוון ה-Q בתקווה שלשחקן הבא יש את ה-K החסר. אל תתחיל על ידי משחק ה-Q מכיוון שאין קילומטראז' מספיק במשחק הזה בכלל.

159

מחפש לקיחות מ-543 מול QJ7, הובל מהיד-543 פעמיים ויש לך סיכוי של 75% של בניית לקיחה אחת בעקיפת ה-A וה-K של היריבים.

166

עם KQT5 מול A632 שחק את ה-K בתחילה ולאחר מכן נמוך לכיוון ה-A ובכל פעם שהסדרה מתחלקת גרוע עם Jack מתחת ל-QT אתה עדיין תהיה מסוגל לעקוף QT שאתה שומר בקפידה.

לקישור לכתבת טבלת העקיפות – לחץ כאן

וטיפים הכוללים ניתוח ידיים: 

7

אתה מגן, כאשר הדומם מחזיק KQT בדומם ואתה מחזיק A, נסה להתחמק ולעכב הלקיחה כך שלעתים קרובות יותר יהיה לך נעים להיות מופתע כאשר הכרוז :

א. יאבד כניסה יקרת ערך כדי לחזור ליד לעקוף שוב.

ב. הוא יעקוף כעת עם ה-T בהנחה שהמגן השני מחזיק את ה-A החסר וכעת שותפך יזכה עם ה-J. אם תעלה מיד עם ה-A, לכרוז לא תהיה ברירה, אלא אם אתה מתחמק ונותן לו לאבד את האפשרות.

במצבים כאלה:

דומם

KQT
J54 A82 (אתה)
9763

כעת כאשר הכרוז המחזיק ב-K מחויב להניח שהמגן שבמערב מחזיק את ה-A החסר, זה אפילו יותר מספק אם באפשרותך לעשות זאת עם החזקת doubleton A בצורה חלקה מאוד.

57

בדומם יש K432 ובידך יש singleton 5, והיריב מצד שמאל מוביל את ה-Q-אל תשחק את ה-K. שחק נמוך ואם תחתוך מספיק פעמים ה-A ייפול מיד היריב שמימין. בטוח שהיריב לא הוביל מ-A כך שאתה יודע שה-A ביד היריב שמימינכם, כך שאין הרבה טעם לשחק ה-K בסיבוב הראשון. כך במצבים כאלה בסופו של דבר תבסס לקיחה:

             K432

QJT76                        AT9

              5

65

כדי ליצור לקיחה ע"י משחק של כיסוי מכובד, השותף יצטרך בדרך כלל 3 או יותר קלפים בסדרה. אם ידוע שיש לו פחות קלפים עפ"י ההכרזות לעתים נדירות זה משתלם לכסות במיוחד במצב סדרת שליט כמו זו:-

                   Q 7 4 2

A                                                                                                                                           K 8 5

                 J T 9 6 3

כאן זה יהיה זה גורלי להניח את ה-K על ה-Q בדומם ולמחוץ את ה-A singleton של השותף.

78

כאשר הכרוז מוביל קלף נמוך לכיוון KQT בדומם, ואתה יושב אחרי הדומם עם A87 , עכב בסיבוב אחד כאשר ה-K יזכה והכרוז ינסה שוב לעקוף את שותפך בחיפוש ה-A החסר, וכעת תוכל לקחת עם ה-A ואולי תקדם את ה-J של שותפך כאשר חלוקת הקלפים סביב השולחן תהיה:

             KQT

 J32                                                                                                                                                                A87

            9654

167

הימנע מפתיחת ידיים גרועות של 12/13 נקודות עם הצורה 4-4-4-1 כאשר חלק מהנקודות שלך הן Singleton Q או K כך, עם:

 K

 A Q 7 6

 K J 5 4
 9 5 4 3

פשוט, Pass

168

היריב מוביל כנגד חוזה 3NT ובין ידך לבין הדומם יש לך גם את ה-A וגם את ה-K במצב כזה

                                                             A 5 4

                  Q   הובלה

                                                               K 7

אם אתה צריך לוותר על ההובלה פעמיים, לבסס את הסדרה שלך, אז התחמק לסיבוב אחד, לחתוך את התקשורת בין 2 המגנים.

לקישור לכתבה " The King is Dead "  בעיתון " Gettysburg Times " במדור " Goren Bridge " מיום 25.03.1992 – לחץ כאן

לקישור לכתבה " How to Corral the King in Bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של Phillip Alder בכותרת " When the King Takes the Lead " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Duck your King " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Cover the Queen With a King? Not Necessarily " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Play Bridge: Switch to the King of Diamonds " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד " Asking for Specific Kings " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד " God save the king " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?What’s a King Worth " – לחץ כאן כאן

לקישור לכתבות " The King Is Dead " – לחץ כאן וכאן

לקישור לכתבה " Missing King " – הוסר

לקישור לכתבה " Blank the King " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Which King " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " (The Sport of Kings (& Queens & Aces " – לחץ כאן

לקישור לכתבה-משאל  " Value of a stiff King " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Dropping the King Offside with a Ten Card Suit " – לחץ כאן

טיפים חדשים:

189

כאשר היריב מוביל K (כנראה מ-KQ7ׂ) ובדומם יש לך A43 ובידך יש לך J72 שקול לעכב ועכשיו היריב לא יכול ככל הנראה להמשיך בסדרה מבלי לעזור לך.

200

הובלת ה-K מ-KQ היא לפעמים טובה כמו הובלת ה-A מ-AK.

235

עם AJ6 ביד של הכרוז היריב מוביל K כנראה מ- KQTxx שחק נמוך בלקיחה ראשונה (עיכוב) ולאחר מכן המוביל לא יוכל להמשיך בסדרה באופן רווחי.

235א'

היריב מוביל קלף נמוך ובדומם יש Q5 וביד שלך יש A72 נסה את ה-Q בלקיחה הראשונה בתקווה שהיריב מצד שמאל הוביל מתחת ל-K. אל תשאיר את ה-K או ה-Q חשופים על שולחן כי זה" גס "

276

עם AQJT מול Singleton שחק ה-A והעדף לעשות עקיפת חיתוך יותר מאשר עקיפה פשוטה- פשוט אם הם ישחקו את ה-K חתוך אותו ואם הם לא אז זרוק מפסיד – גם אם זה לא מצליח לך עדיין זרקת מפסיד.

321

הובלה מראש רצף בתנאי שהוא בסדרה הארוכה ביותר שלך היא חשובה יותר מהובלה בקלף הרביעי מלמעלה של הסדרה הארוכה שלך כנגד חוזי No-trump – עם K-Q-J-9-5 אתה מוביל ה-K – לא היית רוצה להוביל את ה-9 ולהפסיד ל-T של הכרוז. האין זאת ???

323

בחוזה No-trump כאשר אתה מחזיק גם ה-A וגם ה-K של סדרה שהובילו היריבים אתה צריך לעכב פעמיים אם עליך לוותר על ההובלה פעמיים אם אתה רוצה למנוע התקשורת בין 2 המגנים וכך הם לא יכולים להפיק תועלת מהסדרה הארוכה שלהם .

367

עם A92 מול Q65 שחק את 2 לעבר ה-Q כדי לנסות ולקבל לקיחה נוספת. אל תשחק ה-Q כי היריבים רק יכסו את ה-Q עם ה-K שלהם ואתה לא תוכל להשיג כל לקיחה – זה ידוע טכנית כ- " עקיפה סינית-Chinese Finesse ".

397

כאשר אתה מוביל A מהסדרה שלך AK אל תמהר לשחק באופן אוטומטי את ה-K בלקיחה השנייה, במיוחד אם אתה רואה את ה-Q על השולחן ויש אפשרות כי הכרוז עלול לחתוך את ה-K שלך.

420

כך כדי לא להיחסם זכור כי משחק קלף גבוה מן היד הקצרה חל גם כאשר אין לך את המכובד/ים העליון/נים, כך עם: K 8 מול Q J 9 5 4 עליך לשחק את ה-K בהתחלה.

427

כאשר השותף מוביל ה-Q (העליון של רצף) ובידך במושב השלישי יש את ה-A. יד שלישית משחקת גבוה (ה-A הזה) ולא צריך לתת לכרוז לזכות ב-K singleton מן היד הסגורה.

446

אתה מוביל כראוי ב-A מהחזקת AK – אל תמהר לשחק בהמשך את ה-K שלך אלא אם כן שותפך מעודד או שאתה רואה שזה בטוח לעשות זאת – אם ה-Q היא בדומם אתה לא רוצה למהר לבסס (עבור הכרוז) את ה-Q, על ידי גבייה מיידית של ה-K.

451

עקיפות: הובל לכיוון הקלף שאותו אתה מנסה לעקוף כך עם A Q J 7 6 מול 5 4 3 הובל מהצד 5 4 3 פעמיים כדי לעקוף את ה-K שלהם.

453

אל תבצע הכרזת מנע-pre-empt עם K או A מחוץ לסדרה הארוכה שלך כי זה עושה את זה לערכי הכרזת פתיחה נורמלית.

הטיפים של vcbridge-Bridge Unit 547:

17

בהיסטוריה של משחק הברידג' אף שחקן מעולם לא: היה פגיע בלוח 1, הייתה לו עקיפה דו כיוונית ל-K.

87

אם RHO-היריב מצד ימין מבצע הכרזה מלאכותית ויש לך החזקה טובה בסדרה הזו (רצוי בראשות A או K לפחות), שקול בחום lead directing double-הכפלה מוכוונת הובלה. זה עלול להוריד את השותף מההחלטה קשה במה להוביל בפתיחה.

96

בהובלת פתיחה עיוורת מול חוזה בסדרה, הימנע מ-under-leading של A שאינו נתמך, כלומר, אינך מחזיק גם את ה-K. הימנע מכך גם אם שותפך יכריז את הסדרה בתגובה ל-takeout double שלך. ברגע שהדומם נראה, קל יותר לדעת אם ה-under-lead מובטח-מוצדק. פעם אחת בה אתה עלול להסתכן בכך כשאתה בטוח שהדומם מחזיק את ה-K ול-2 היריבים יש לפחות 2 קלפים בסדרה.

98

הכרזת splinter, בדרך כלל קפיצה כפולה, מראה תמיכה עם 4 קלפים, יד הולכת למשחק מלא ו-singleton או void בסדרה. אל תכריז splinter עם singleton King; הימנע מ-splinter עם A חשוף.

174

בהובלת הפתיחה, אם השותף מסומן עם singleton בשליט, אין טעם להוביל את השליט מ-Kxx מכיוון שאף אחד מכם לא יצליח להמשיך בסדרה.

187

אף על פי שסדרה הוכרזה והועלתה, זאת אינה הובלה אטרקטיבית כנגד חוזה בסדרה אם בראש הסדרה עומד ה-A ללא ה-K. זה עשוי לעזור לכרוז למקם את המכובדים החסרים.

191

בהובלת הפתיחה, כשנראה שאתה צריך לקחת את הלקיחות שלך במהירות, אתה מעדיף להוביל מ-K ולא מ-Q; אבל אפילו יותר טוב זה ממכובדים נוגעים.

192

באופן כללי, הובלה מ-K היא יותר טובה מלהוביל ב-Q, וזה טוב יותר מאשר להוביל מ-J. ככל שהמכובד שלך גבוה יותר, הוא יבוסס מהר יותר.

199

אם אתה מתכנן להוביל בסדרה הראשונה שהוכרזה ע"י הדומם ואתה חושד שלכרוז יש singleton בסדרה, נטה להוביל בקלף גבוה מהחזקות חזקות בראשות K או A, למקרה שה-singleton של הכרוז הוא מכובד.

201

בהובלת פתיחה עם יד חלשה ו-(Qxxx (x או Kxxx (x) בסדרת השותף הובל את המכובד למקרה שתצטרך לעבור לסדרה אחרת. אם אתה מוביל קלף נמוך אתה לעולם לא תוכל להיכנס שוב לסדרה.

235

כאשר החזקת ה-J והשותף מוביל את ה-K (מ- KQT – היזהר מ-K מ- AK), שחק קלף מעודד – גבוה ככל האפשר במשחק גישה סטנדרטית, משחק נמוך גישה upside-down-הפוכה  כדי להראות החזקה של קלף תומך, המקרה הזה ה-J.

245

בהגנה, המשחק הרגיל של היד השנייה עד היד הרביעית מ-(AKx (x) (x הוא לזכות ב-K ואז לשחק את ה-A. אם שותפך זוכה ב- A אז שחק את ה-K, סמוך שהוא יראה doubleton ומחפש חיתוך. חובתך היא לתת איתות העדפת סדרה.

273

כאשר השותף מוביל את ה-J כנגד חוזה No-Trump ויש בידך Ax, Kx, Qx או KQx, שחק את המכובד שלך כדי לבטל את החסימה של הסדרה.

304

אם התקווה היחידה להביס חוזה היא underlead להוביל מתחת ל-A כדי לאפשר כניסה לשותף, underlead אותו-גם אם בדומם יש singleton ואתה תאבד את ה-A שלך אם ביד שותפך אין K.

313

אם הכרוז משאיר סדרה חזקה (KQJxx, AQJxx) ללא מגע, הנח כי ביד הכרוז, לא השותף, יש את המכובד החסר. בדרך כלל מתקיפים סדרות חזקות החסרות קלף מפתח אחד מוקדם.

315

השלכות הכרוז מהיד יכולות להיות חושפות. אם בדומם יש Qx, Kx או Ax והכרוז מבצע השלכה או שתיים מאותה סדרה, סביר להניח שאין ביד הכרוז את 2 המכובדים העליונים.

316

כל השלכה מהדומם שוללת שילוב קלפים שאינו תואם את ההשלכה. אם הכרוז משליך מ-AQxx בדומם, ביד הכרוז לא יהיה (Kx (x אך יתכן שיהיה לו Kxxx או ללא K.

332

אל תהיה עבד למשחק קלף גבוה ביד השלישית. כנגד NT, אל תשחק קלף גבוה מהיד השלישית עם AQx. בדרך כלל זה נכון לשחק את ה-Q; זה שומר על התקשורת עם בן השותף פתוחה; הכרוז יחשוש מאובדן הסדרה כולה אם הוא יתחמק עם ה-K. מ-Kxx עם כל הקלפים הנמוכים בדומם ותופס אותך עם שליט מכובד שאפשר לאחר מכן להשתמש בו ל-over-trump בדומם, שחק קלף נמוך.

352

משחק יד שלישית בלקיחה הראשונה, מומחים נוטים לשקר ולזכות עם ה-A ולא ה-K כאשר מתכננים לחזור עם singleton; הזכייה ב-K והחלפה-מעבר נוטה לשלול singleton.

357

היה מוכן להשליך קלף גבוה, כגון K מ Kx או A מ Ax ליצירת כניסה חיונית עבור שותפך; אתה מקווה שביד השותף יש Qx או Jxx.

359

אל תפצל את המכובדים שלך אם אתה חושד שהכרוז מנסה עקיפה "עמוקה", למשל מחזיק KQx מול AJ9.

366

משחק יד שלישית מול No-trump המחזיק AQx, המשחק הרגיל בלקיחה הראשונה הוא ה-Q; אתה עדיין מבטל חסימה והכרוז עשוי להרגיש נאלץ לקחת את ה-K ולא לעכב.

378

באופן כללי, כאשר אתה מנסה לזכות בלקיחה נוספת, בחר לשחק בסדרה חסרה A או K לפני אחת חסרת Q.

383

כשמשחקים ב-NT ומחזיקים עוצר בודד בסדרה שהובלה – ה-A (או K אם היריב מימין זכה ב-A), הפחת את מספר הקלפים שיש לצד שלכם מ-7 ועכב את הזוכה שלך לתוצאה זו של מספר הסיבובים.

394

אם אתה צריך רק 3 לקיחות מ-Axx מול KJxx, טכניקה נכונה היא לגבות את ה-K בהתחלה, ואז את ה-A  ורק אז להוביל לכיוון ה-JX הנותרים.

396

אם אתה מחזיק KJ (x) (x), אתה עשוי לחשוב שיש לך ניחוש / בחירה אם לשחק ב-K או ב-J. שחק את K. אם הוא מפסיד, אתה לא יכול לבצע את החוזה.

415

אם היריב מוביל singleton כנגד חוזה הסלאם הקטן שלך, הוא לא מחזיק A או K בסדרת השליט.

420

בחוזה NT, עם סה"כ 7 קלפים בסדרה כולל ה-AK , עכב בסיבוב הראשון של הסדרה כדי לשמור על שליטה – אם אתה לא חושש מאף סדרה אחרת.

426

כאשר היריב מצד שמאל-LHO מוביל Q ויש בידך Kxx בדומם מול Txx ביד, זה בדרך כלל נכון לשחק קלף נמוך מהדומם; אם ה-J הוא הבא, כסה אותו(אתה זוכה או מקדם את ה-T); אם לא, שחק נמוך.

432

ככרוז בחוזה NT אוחז ב-Kxx מול xx בדומם בסדרה שהובלה בלקיחה הראשונה, אם יד שלישית משחקת את ה-A וחוזרת בסדרה, בדרך כלל זה נכון לעכב ולזכות בסיבוב השלישי.

433

אם היריב מוביל דרך שילוב של KJ ולשחקן בחלק האחורי של ה- KJ יש את הלקיחה שבוססה אם הוא יכנס, שחק את ה- K; אם זה מפסיד אתה לעולם לא יכול לזכות ביד.

434

לאחר שהיד הופשטה ואתה מוביל מ- xxx ל-Kxx, עכב בסיבוב הראשון לחלוטין ועלה עם ה-K בסיבוב השני. משחק זה מניח חזרה ליד עם 3 קלפים נמוכים; אם אתה הולך להיות נעול ביד עם Kxx, שחק את ה-K.

435

כשאתה מתמודד עם בחירה של עקיפות (2 הסדרות חסרות את ה-Q), שחק את ה- AK של הסדרה הארוכה יותר. אם ה-Q לא נופלת, קח את העקיפה בסדרה הקצרה יותר.

436

אם היריב מצד שמאל-LHO לא מצליח להוביל סדרה בה בידך ובדומם כל הקלפים נמוכים, הנח כי ל-LHO אין את ה-AK באותה סדרה.

439

קלף עשוי להיות בעל ערך רב יותר ככניסה מאשר כזוכה ישיר; לפעמים יש צורך לעקוף את ה-K או ה-Q שלך כדי ליצור כניסה.

443

השהה-עכב עם לקיחת עקיפה במידת האפשר, למשל. עם AKJ, זכה בהתחלה במכובד גבוה לפני עקיפת ה-J בהובלה השנייה בסדרה.

449

כאשר אתה הכרוז עם 2 קלפים שווים, שחק את זה שאתה ידוע כמחזיק בהקדם האפשרי; למשל אתה מחזיק את KJ ביחד, היריב מצד שמאל-LHO מוביל את ה-Q, הדומם עוקב בסדרה, היריב מצד ימין-RHO זוכה עם ה-A; שני המגנים יודעים שאתה מחזיק ב-K, אז תשחק אותו מכיוון שזה לא עולה חך בלום ועשוי לבלבל את המגנים.

481

כאשר השותף מוביל Q וביד השלישית יש את ה-A, היד השלישית חייבת לאפשר ל-K singleton בידו של הכרוז ולרוב תשחק ה-A.

494

כאשר אתה צריך לבחור איזו עקיפה אתה צריך לקחת בין 2 סדרות שכל אחד מהן חסרה את ה-K, שחק את ה-A של הסדרה הארוכה יותר. אם ה-K לא נופל, קח עקיפה בסדרה הקצרה יותר.

495

עם 2 עקיפות זמינות ו-Q חסרה בכל סדרה, אם אתה לא יכול להרשות לעצמך לאבד לקיחה, שחק את ה-AK של הסדרה הארוכה יותר. אם ה-Q לא נופלת, קח עקיפה בסדרה הקצרה יותר.

497

עם 10 שליטים בין ידך לבין הדומם חסר את ה-K, קח את העקיפה. עם זאת, אם אתה יכול להשתמש ב-K כקלף זריקה כדי לחייב חזרה מפסידה, שחק את ה-A.

502

ב-No-Trump, מחזיק את ה-(AKx (x בידך מול כל הקלפים הנמוכים בדומם, זכה בלקיחה הראשונה עם ה K. הזכייה ב-A מעוררת חשד. אם זה היה העוצר היחיד שלך, מדוע לא עיכבת?

506

כאשר הסדרה שלא-הוכרזה אינה מובלת, 2 הסיבות הסבירות ביותר הן: (1) למבצע הובלת הפתיחה יש בידו את ה-A בסדרה ללא ה-K; (2) למבצע הובלת הפתיחה יש הובלה חזקה בסדרה אחרת.

508

אם חסרים לך ה-AKQ של סדרה שהוכרזה משמאלך ולא הובלה, הנח שה- AQ הוא משמאלך וה-K מימינך.

509

אם היריבים אינו מובילים סדרה שבו אתה חסר גם את ה-A וגם את ה-K, הנח שהמכובדים מפוצלים או ה-RHO-היריב מצד ימין  מחזיק את שניהם.

520

אם ה-RHO-היריב מצד ימין מכריז סדרה וה-LHO-היריב מצד שמאל מוביל בשליט, ל-LHO יש אחת מהאפשרויות: 1) יד מאוזנת ומכובדים בכל סדרה, או 2) Axx בסדרת השותף וחושש שיש לך את ה-K, או 3) בעיות זיכרון לטווח קצר.

523

עם KQT ביד מול קלפים גרועים בדומם, שחק קלף נמוך ל-Q בהתחלה, לא ה-K-אתה מקווה להימנע מניחוש מאוחר יותר ע"י הטעיית המגן עם A היושב מעליך לחשוב שלשותפו יש את ה-K, ולכן שזה נכון קח את ה-A.

545

כאשר חסרים לך 2 מכובדים לא נוגעים, למשל K ו-J, זה בדרך כלל עדיף לעקוף קודם למכובד התחתון.

557

עם 8 קלפים בסדרה בין 2 הידיים, כולל A, K ו- J ביד אחת, בדרך כלל אתה עוקף את ה- Q בסיבוב השני של הסדרה; היעדר כניסות עשוי להכתיב אחרת. אם אכן יש לך מחסור בכניסות ליד "מול", התרגל לפדות את ה- A בהקדם האפשרי.

 

לקישור לשיעור " Show Me The King " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Dropping Singleton Kings " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Leading up to the King " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " לעכב מלך " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " מדוע לא מובילים מתחת לאס או מלך בחוזה עם שליט " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " להוביל מתחת לאס או מלך בחוזה עם שליט " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " The Lead of the King vs No Trump " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Can You Guess Who Has The King – Weekly Free #346 " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Andrew Robson בכותרת " Shout when you see the King " – לחץ כאן

ישן! לקישור לכתבה " The King Of Bridge Is Really A Prince " בעיתון " The Tuscaloosa News " מיום 12.09.1979 – לחץ כאן

וכמעט לסיום, לקישור ליישום " Kings in the Corners Pro‏ " – לחץ כאן

מקורות הטיפים מפורטים בכתבות – לקישור – לחץ כאן

ולסיום, קצת הומור: הטיפ של הרבי "When the King is singleton, play the Ace ",  כאשר המלך " קינגלטון " (K singleton), שחק את ה-A.

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות