אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / השלך את הקלף הגבוה שלך בניסיון להטעות ההגנה

השלך את הקלף הגבוה שלך בניסיון להטעות ההגנה

פורסם ביום: 04.02.2012; עודכן ביום: 08.04.2023

זהו טיפ מספר 38 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הטיפ:

השלך את הקלף הגבוה שלך בניסיון להטעות המגנים.

הביאור:

לעתים קרובות בחוזה בסדרה תהיה לך את תחושת הצניחה -הטביעה- הזאת כאשר היריב מוביל ב-A בסדרה שבה יש לך 3 קלפים בדומם ו-3 ביד.

אחרי ה-A וה-K, ההמשך יהיה חיתוך שיפיל את החוזה שלך למטה. אתה יכול רק להיות מסוגל להוציא את ההגנה מהמסלול על ידי השלכת קלף גבוה בלקיחה הראשונה, אחרי הכל, איך המוביל יכול להיות בטוח שזה השותף שלו שיש לו את החזקה הקצרה יותר?

 לדוגמא:

מערב מוביל ה-A נגד חוזה 4, הדומם עוקב עם 4 ומזרח משחק 2, אם דרום יישחק 6 או 8 מערב בטוח לשחק את ה-K בהמשך ולקבל את החדשות הטובות,  בסופו של דבר לתת לשותפו לחתוך בסיבוב השלישי. עם זאת, אם דרום ישליך את Q איך מערב ידע מה לעשות?

החלוקה יכולה להיות:

עכשיו, אם מערב ימשיך עם ה-K, הוא ייחתך ו-J בדומם יוגבה.

ישנן דוגמאות רבות לסוג זה של משחק, אבל ללא ספק הנפוצות ביותר הן אלה של הלקיחה הראשונה, כדאי להיות מודע להן כי הן יכולות לעשות את ההבדל העצום בחוזה.

קח את זה,  לדוגמא:

* Weak Two, שישייה 6-10HCP

כנגד חוזה 4 של דרום, מערב מוביל ב-A  .

המחבר נתן לך את החלוקה המלאה, כי הוא בטוח שאתה יכול לנחש את מה שאתה צריך לעשות!

מערב עשה הובלה ספקולטיבית, מצפה שהכוח ב-heart יהיה משמאלו בשביל הכרזת 2NT, הוא מקווה למצוא את שותפו עם קוצר. למרבה הצער עבורך ההובלה צפויה להיות הצלחה מרהיבה, הוא יוכל להמשיך עם heart עבור שותפו כדי לחתוך, ואם יש לו ה-A, הוא יוכל לזכות איתו ולתת שותפו חיתוך שני. 4 מינוס 1 לא נראה טוב על גיליון הניקוד.

נסה את האפקט של השלכת ה-Q  מתחת להובלת ה-A . עכשיו מערב חושב אולי שיש לך קוצר ב- hearts וישחק club לפני שתשליך אחד על ה-K אתה יכול לנצח את ההחלפה ל-club ולמשוך שליטים, בטענה -claiming ל-11 לקיחות: 4 פלוס אחד – בניגוד ממשי למשחק הקודם.

מערב יכול לראות דרך ההטעיה שלך, אבל אם אתה משחק ה-Q בקצב-tempo, זה לא יהיה קל בשבילו.

בכל פעם שאתה חושב שהמגן כבר מצא את הקו של משחק אשר יביס את החוזה שלך, נסה למצוא דרך לגרום לו לעזוב את זה. שוב, כדאי לתכנן לפני המשחק מהדומם בלקיחה הראשונה, ולאחר מכן ברגע שהתכנון שלך הושלם תוכל לכסות בצורה חלקה מהיד עם המכובד הגבוה שלך, בתקווה כי תצליח להוליך שולל את יריבך.

 מקור: MrBridge-B. Magee    תרגום ועריכה: גבי לוי

לקישור לכתבה " הטעייה של כולם " בסדרה Ask Sally – לחץ כאן

לקישור לכתבה " משחק הטעייה – Deception " – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " Deceptive Plays and False-Carding in the Game of Bridge ":

כאשר היריב שלך מוביל סדרה ואתה לא מתכוון, או לא מסוגל, לזכות בלקיחה, שחק בצורה כזו שתיצור את הבלבול הרב ביותר עבור היריבים שלך בכל הקשור לאותות ההגנתיים שלהם. קלף כוזב עם קלף spot גבוה כדי לעודד המשך, אחרת שחק נמוך אם אתה מקווה לעבור סדרה.

כאשר היריב שלך מוביל סדרה ואתה מתכוון לזכות בלקיחה, שחק בצורה כזו שתיצור את הספק הגדול ביותר לגבי הקלף המכובד שאתה באמת מחזיק. כאשר אתה מחזיק מספר קלפים ברצף, קלף כוזב ע"י זכייה בלקיחה עם הקלף הגבוה ביותר ברצף, לא הנמוך ביותר.

"קלף כוזב" הוא משחק מכוון של הקלפים של השחקן במה שעלול להיחשב כאופן חריג, שמטרתו להונות את יריביו ביחס לקלפים שבהם הוא מחזיק בפועל.

שים לב: הכרוז יכול לבחור לשחק את הקלפים שלו בכל סדר שהוא חפץ בו מבלי לחשוש להטעות את השותף מכיוון שהדומם אינו משתתף פעיל במשחק היד, אך המגנים חייבים להיות זהירים בעת משחק של "קלפים כוזבים" לא להטעות את שותף, תוך ניסיון, במקביל, להטעות את הכרוז.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לשיעור " The ABCs of a legal Defensive Signals " – לחץ כאן

Editing and translation rights and more© Copyright Gabi Levy-2012-2023

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות