אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / התחשב במה שהצד השני יכול לחשוב על חוסר הנוחות וההתלבטות שלך בעת בחירת הקלף הנכון

התחשב במה שהצד השני יכול לחשוב על חוסר הנוחות וההתלבטות שלך בעת בחירת הקלף הנכון

פורסם ביום: 16.07.2011; עודכן ביום: 06.01.2024

זהו טיפ מספר 27 מכתבת "65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג' " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

הטיפ:

התחשב במה שהצד השני יכול לחשוב.

הביאור:

עשוי לחשוב על משך הזמן שאתה מקדיש לקבלת ההחלטה על הקלף שתשחק.

ראשית, יש לשחק בקצב שווה,  אבל כאשר אתה מתמודד עם מספר החלטות קשות, זה לא כל כך קל.  אתה מוזמן להקדיש זמן רב ככל שאתה רוצה לחשוב על ההחלטות שלך,  אבל שים לב שהיריבים שלך יכולים לנצל לטובתם את היתרונות של הדילמה שלך.

בחוזי NT, משחקים סופיים Endplays – (ראה טיפ 26) הם הרבה יותר נדירים כי אין חיתוכים לבצע, אבל לפעמים אתה יכול למצוא Endplay מסודר נגד שחקן, כאשר אתה יכול לחזות את הקלפים שלו. לעתים קרובות, זה יהיה בגלל שהוא ביצע הכרזה וכך הראה כוח של נקודות קלפים גבוהים (HCP) , אבל מקרה אחר הוא כאשר המגן נאבק עם השלכת הקלפים שלו.

בחלוקה זאת, אתה בחוזה 6NT נגד מערב אשר מוביל את ה-K. זכית ב-A שלך ואתה סופר את הלקיחות שלך:  שבעה AK ,clubs  ושני אסים נוספים מסתכמים ב-11.

יש לך אפשרות לעקיפה ב-spades עבור הלקיחה ה-12 שלך. עם זאת, מאחר שהיריבים חיסלו את ה-A , אינך יכול להסתכן בטקטיקה המוצעת בטיפ 26 ( "כאשר הצלחת החוזה שלך תלויה בעקיפה, שקול משחק סופי Endplay "), כי אם אתה נותן ליריבים להוביל הם יגבו את הלקיחות שלהם! אז זה נראה כאילו החוזה יהיה תלוי בעקיפה ב-spades. אתה מתחיל על ידי גביית הסדרה הארוכה שלך כדי לראות מה קורה. לא נראה שאף אחד מהשחקנים חושב על זה יותר מדי, אבל כאשר עובר ל-2 הזוכים ב-diamond הדברים משתנים:

מערב מתחיל לחשוב במאמץ, לאחר שהושלכו כל ה-diamonds שלו הוא החליט כבר לזרוק את ה-7 על ה-A, אבל כאשר אתה משחק את ה-K הוא מחליק לתוך חידלון (trance), לא מסוגל להחליט מה לעשות. בסופו של דבר הוא זורק את ה-T.

אתה יכול לראות מה קורה?  לכל שחקן נותרו רק 3 קלפים – מערב השליך את ה- clubs וה-diamonds ולכן נותרו רק קלפי סדרת ה- Major. מה אתה חושב שהם?

אין ספק, לנוכח הזמן הרב שהוא לוקח, יש לו בוודאי סיבה כלשהי לרצות לשמור על ה-spades  שלו.  הוא חייב להחזיק את ה-K.
זאת היתה הפריסה בדיוק לפני הובלת ה-K (זכור :מערב בחר להשליך את ה-  T על ה –K) :

"בידיעה" כי למערב יש את ה-K, אתה דוחה את העקיפה ב-spades ובמקום זאת אתה ממקם את מערב בהובלה על ידי משחק של ה-J מערב נאלץ להוביל מחוץ ל-K  שלו, ואתה מבצע את 2 הלקיחות ואת החוזה שלך.

הנה החלוקה המלאה:

חלוקה זו מוכיחה 2 דברים: לעולם אל תסתמך אך ורק על העקיפה אלא אם איבדת כל תקווה, וחשוב יותר, קבל החלטות בשלב מוקדם כמגן. מערב ידע שהכרוז כי ישחק  AK , 7 אז הוא צריך להיות מוכן להשליך ולא משנה כמה קשה זה יכול להיות, אם היה משליך בצורה חלקה, לא סביר שאתה היית חושב שיש לו K ולכן היה זוכה בעקיפה ב-spades ומפיל בלקיחה אחת.

במשחק הברידג' אמור היריב לשחק בקצב שווה, אבל כאשר הוא מתמודד עם כמה החלטות קשות, אין הדבר קל. מותר לך לנצל את היתרונות של חוסר הנוחות וההתבלטות הרבה שלו. ייתכן ותמצא משחק סופי יעיל כאשר תוכל לחזות את קלפי היריב, הנאבק בהחלטה איזה קלף להשליך. לעתים קרובות זה יוביל אותך לקו המשחק הנכון בו יש לנקוט לביצוע החוזה.

מקור: B. Magge-Mrbridge

תרגום ועריכה: גבי לוי

Editing and translation rights and more

© Copyright Gabi Levy-2011-2024

עפ"י הכתבה " אתיקה במשחק הברידג' ":

חוק מספר 73: תקשורת, קצב והטעייה:

תקשורת הולמת בין שותפים:

1 .תקשורת בין שותפים במהלך המכרז והמשחק תיעשה רק באמצעות קריאות ומשחקים, פרט למה שהותר במפורש בחוקים אלה.

2 .יש לבצע קריאות ומשחקים ללא הדגשה, גינונים או גיווני קול שלא לצורך, וכן ללא היסוס או חיפזון שלא לצורך. אך הגוף המחוקק רשאי לדרוש חובת השתהות, כגון בסיבוב הראשון במכרז, או לאחר אזהרה על הכרזת-קפיצה, או בלקיחה הראשונה.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Hesitations " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Matthew McManus בכותרת " Making the Decision after a Hesitation " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Hesitations – what can you assume " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Undue Hesitation " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Hesitating and then bidding " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Stop card and hesitations " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " EBU – Bidding after a hesitation Logical Alternative " בפורום BBO – לחץ כאן

ומצד שני, לקישור לכתבתו של Justin Lall בכותרת " How To Read Your Opponents… Hesitations " – לחץ כאן

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות