אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / מאיזו רביעיית Major להוביל כנגד חוזה של 3NT?
מאיזו רביעיית Major להוביל כנגד חוזה של 3NT?

מאיזו רביעיית Major להוביל כנגד חוזה של 3NT?

פורסם ביום: 02.03.2018; עודכן ביום: 27.11.2023

קהל היעד:

2014-02-11_055349

וכעת, כתבה חדשה " מאיזו רביעיית Major להוביל כנגד חוזה של 3NT? "

לכניסה לאווירה, לקישור ל " 3No Trump (The Bridge Song) " ב-youtube – לחץ כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

נניח כי היריבים שלך הגיעו לחוזה של 3NT מבלי להראות כל סדרות, ואתה בהובלה בקלף הרביעי מלמעלה מהרביעייה בראשות A או מהרביעייה האחרת בראשות Q.

איזה הובלה טובה יותר? זה קשה מאוד אם לא בלתי אפשרי לענות כי ישנם גורמים רבים המעורבים: קצב, בטחה, כניסות, ניתוח משחק, וכו'

הדרך הריאלית היחידה למצוא תשובה היא אמפירית ממקרה ייצוגי, כמו היד במערב:

2018-02-25_105423

האם מערב צריך להוביל את ה-3 או ה-3?

בואו שחקנים, התאספו סביב! הניחו את ההימורים שלכם, כי הכותב Richard Pavlicek עומד לסובב את גלגל הרולטה. הבחירה השגרתית שלו תהיה 3 בכל צורה של ניקוד, אבל תמיד יהיו לו ספקות, במיוחד כאשר בדיקות עדכניות מראות כי הובלה בקלף הרביעי מלמעלה בסדרה בראשות A תהיה קצת יותר בטוחה.

Pavlicek הוא Grand Life Master של ה-ACBL וגם World International Master של ה-WBF.

כדי לקבוע את ההובלה הטובה יותר יצר הכותב 10,000 חלוקות אקראיות כאשר היד במערב קבועה, והידיים צפון ודרום מוגבלות כדי להתאים להכרזות: דרום HCP 15-17 freakness פחות מ-3 (מאוזנות); עם 5-קלפי Major, ה-doubleton חייב להיות J-x או יותר; צָפוֹן HCP 9-14 (מקסימום 14 נקודות משוערכות); freakness פחות מ-5; ללא 4 קלפי Major אלא צורת 4-3-3-3, באופן מוזר, התשובה תלויה בשיטת הניקוד. ב-matchpoints (המוכר כ-Top-Bottom) הובלת 3 עושה טוב יותר; אבל ב-total points או IMP's הובלת 3 עושה טוב יותר.

ככל הנראה היתרון של ההובלה הבטוחה של 3 מונע מספיק overtricks-לקיחות יתר לבנות יתרון ל-matchpoint למרות שלא תביס את החוזה לעתים קרובות. אולי בגלל זה הכותב אף פעם לא אהב matchpoints.

ניתוח 10,000 חלוקות:

2018-02-25_113634

כל הנתונים מתייחסים לצד הכרוז, ולכן המספר הנמוך ביותר בכל עמודה הוא הטוב ביותר עבור ההגנה. נתון מספר לקיחות ממוצע מראה את המספר הממוצע של לקיחות בהן זכה הכרוז. נתון ביצוע החוזה מראה את האחוז בו החוזה בוצע. 3 העמודות האחרונות הינן סך הכל פלוס swings (הפרשים בין התוצאות) של הכרוז ומראים את אחוז הניקוד היעיל של כל הובלה.

המקור: rpbridge; לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " כללי הובלה במשחק הברידג', האתגר של שחקן ההגנה " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " באיזו סדרה תובילו נגד NT כשיש לכם 4-4 בשתי סדרות? " – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " הגנה כנגד חוזה לא שליט – No-Trump ": כדי להצליח במטרתך להביס את החוזה, הגנה טובה מתחילה עם הובלה טובה. כמובן, אתה ושותפך חייבים לעבוד יחד כצוות.

לקישור – לחץ כאן

לקישור לדוגמאות הובלות של Ralph Welton – לחץ כאן

הטיפים: 

  1. כאשר היריבים הגיעו לחוזי No-Trump מבלי לעבור דרך Stayman, תמיד שקול להוביל בסדרת Major.
  2. כנגד חוזה של 3NT (או No-Trump חלקי), הובל את הסדרה הארוכה והחזקה המוחזקת על ידי השותפות. שמור הקלפים הגבוהים שלך בסדרות אחרות ככניסות לכבוש מחדש את ההובלה, עד שתוכל לבסס הקלפים הנמוכים שלך בסדרה הארוכה.
  3. מ-2 סדרות באורך שווה, הובל כנגד חוזה NT בסדרה החזקה יותר, כאשר אתה צריך פחות משותפך כדי לבסס את הסדרה לטובה, לדוגמא: מ- J642 או K642 הובל מסדרת K642. עם זאת, הימנע מלהוביל מסדרה בראשות מכובד בודד.
  4. כנגד חוזה NT, עם בחירה בין 2 סדרות באורך שווה, הובל את הסדרה שבה אין לך את ה-A, כי זה יכול להיות קלף הכניסה. עם A876 ו QT87, להוביל מה-QT87.
  5. מ-2 סדרות באורך שווה הובל בסדרת Major שלא-הוכרזה אם אפשרי; יוצא מן הכלל: אם ברור מאליו כי היריבים מריצים סדרה ארוכה, מוטב להוביל את ההחזקה החזקה ביותר גם אם היא סדרה קצרה יותר.
  6. היופי של שותפות ברידג'. זה לא משנה לך מאיזה סדרה מ-2 סדרות באורך שווה אתה משחק. אבל זה עוזר מאוד לשותף כדי להשליך עפ"י המסקנה הנכונה.

וטיפים כאשר בידך רביעייה ב-Major ורביעייה ב-minor / טיפים כלליים:

  1. העדף להוביל מסדרת Major על סדרת minor. אתה לא רוצה לפגוע בסדרה הארוכה של הכרוז. כאשר המשיב אינו משתמש ב-Stayman או ב-Jacoby, יש סיכוי גבוה יותר שיש בידן סדרת 4 או 5 קלפים ב-minor מאשר 4 או 5 קלפים ב-Mjor. סביר הרבה יותר כי רוב השחקנים יפתחו 1NT עם 5 (אולי אפילו 6) קלפים בסדרת minor יותר מאשר 5 קלפים בסדרת Major.
  2. העדף הובלה מסדרה שחורה על סדרה אדומה. סביר יותר כי ביד של פותח יש 5 קלפי hearts מאשר 5 קלפי spades, עבור פתיחת 1 ביד אחרת מתאימה לסיכונים של 1NT – בעיה של re-bid " מכוער " אם המשיב מכריז ♠1. בנוסף, סביר יותר כי ביד של פותח יש 4 קלפי hearts מאשר 4 קלפי spades כאשר יש לו יד מאוזנת עם סדרת minor של 4 או 5 קלפים. עם ארבעה קלפי spades וסדרת minor של 4 או 5 קלפים, הפותח יכול להכריז בגובה אחד את סדרת ה-minor שלו, ושום תגובה לא תביך אותו – אלא כאשר הוא פותח 1 עם 4 קלפי spades ו-4 קלפי diamonds השותף משיב ♣2.
  3. העדף הסדרה בראשות מכובד נמוך. משחק No-Trump הוא משחק של ביסוס סדרה, ואתה רוצה להוציא את המכובד הגבוה של היריב כדי לבסס את המכובדים הנמוכים שלך. כמו כן, אם אתה מבסס לקיחה או לקיחות בסדרה בראשות מכובד נמוך יותר, המכובד הגבוה שלך בסדרה האחרת עשוי לשמש ככניסה לידך.
  4. העדף הסדרה שהקלף השני בגובהו הוא גבוה. יש לך סיכוי טוב יותר לבסס לקיחה שנייה באותה סדרה.
  5. העדף הסדרה שהקלף השלישי בגובהו הוא גבוה.
  6. העדף הסדרה שהקלף הרביעי בגובהו נמוך.
  7. השתמש בדמיון שלך. דמיין את ידו של השותף שלך עם החזקות בינוניות זהות בכל אחת מהסדרות שלך, ואז שאל את עצמך איזה הובלה נראה כי תעבוד טוב יותר מול החזקות אלה.
  8. הובל מסדרת Major קצרה כאשר לשותף יש נקודות בידו.

המקורות לטיפים מפורטים בכתבות הטיפים; לקישור – לחץ כאן

עפ"י Andrew Simmon בעזרתו של Bob Baker: כאשר יש בידך 2 סדרות בעלות עוצמה שווה בערך: כאשר יש בידך 2 סדרות שוות בערך באורך ובחוזק, העיקרון הכללי הוא להוביל מסדרת Major שלא הוכרזה. עליך לשים לב למכרז ולהסיק מסקנות מתאימות:

  1.  הובל את הסדרה עם הכי הרבה מכובדים.
  2. אם לסדרות יש מספר שווה של מכובדים, בחר עם אחד עם " סבך " טוב יותר – קלפים כמו 9, 8 או 7 עדיפים על 2 3 או 4.
  3. עם מספר שווה של מכובדים בחר להוביל מרצף כמו Q,J,T,x ולא ,A,Q T,x .
  4. אם בכל אחת מהסדרות יש מכובד, הוביל מ-Q או K במקום A או J.
  5. תן עדיפות לסדרת Major שלא הוכרזה ולא לסדרת minor שלא הוכרזה.

לקישור לכתבה " Opening Leads Against No Trump Contracts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " מאיזה חמישיית Major להוביל כנגד חוזה של 3NT? " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Opening Leads Against No Trump Contracts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " A Creative Opening Lead Against 3NT " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Leads in No Trump Contracts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Leading Against NT contracts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Leading Against No-Tramp contracts " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Which Major – Problem " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Winning leads against No-Trump contracts " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Leading Against Notrump Contracts " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " The Best Leads Against 3NT " – לחץ  כאן

מה דעתכם?

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות