אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / מנע מ"היד המסוכנת" להשיג את ההובלה

מנע מ"היד המסוכנת" להשיג את ההובלה

פורסם ביום: 07.01.2012; עודכן ביום: 03.01.2024

זהו טיפ מספר 31 מכתבת " 65 טיפים נוספים לשיפור משחק הברידג'  " (בעברית) – להורדת הכתבה לחצו כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

הטיפ:

מנע מ"היד המסוכנת" –"baddie"  להשיג את ההובלה

הביאור:

לעתים קרובות במהלך המשחק אתה יכול לבחור את המגן שאליו אתה נותן את ההובלה בכל זמן נתון. בעת ביצוע התוכנית המקורית שלך, אתה צריך לשקול לאיזה מגן אתה תשמח לתת להוביל ואיזה מהם יהיה מסוכן. המחבר מחבב תוויות המגנים "goodie" ו-"baddie" !  איך אתה תדע  מי הוא מי?

שקול ההחזקה הבאה:

מסוכן מאוד, אבל אם אתה יכול להימנע מלהוביל דרך ה-K אתה תהיה הרבה יותר מוגן. לכן צפון הוא"goodie" , כי אם הוא ישיג את ההובלה, הוא לא יכול לתקוף את הסדרה מבלי לתת לך לקיחה עם ה-K שלך. מכאן נובע כי דרום הוא " baddie ", מפני שאם הוא ישיג את ההובלה הוא יכול להוביל ב-club  היישר דרך ה-K שלך.

 מה לגבי החזקה זו:

דרום מוביל את K כנגד החוזה שלך ב-NT: מי זה "goodie" ומי baddie ?

למרות שדרום צפוי להחזיק את האורך ב-diamonds, אתה מעדיף שהוא יהיה המוביל כי אחרי שאתה תנצח את ה-K שלו עם ה-A שלך, הוא לא יוכל להמשיך בסדרה מבלי לתת  לקיחה ל-J שלך. עם זאת, הובלה מצפון דרך ה-J שלך עלולה להיות הרסנית.

התבונן בחלוקה זו:

מערב מוביל את Q כנגד 4. תכנן את המשחק.

לאחר משיכת השליטים יש הרבה זוכים  (ב- clubs  וב-spades) אבל מה עם המפסידים? במקרה הגרוע ביותר אתה עלול לאבד לקיחה ב- spade, hearts  ושני diamonds. שקול איזה מגן עשוי להיות baddie ומי יהיה "goodie".

diamonds היא הסדרה החלשה שלך. אתה לא יכול להרשות הובלה דרך ה-K שלך, כך שמזרח הוא " baddie" ומערב "goodie". משמעות הדבר היא כי אתה צריך לנסות לתכנן לתת כל הלקיחות שיש לך להפסיד למערב. ב- spades אתה בר מזל, כי אם במזרח יש את ה-K תהיה לך עקיפה מוצלחת ואם למערב יש אותו זה לא יפריע לך לתת לו לזכות בו כי הוא "goodie", אבל מה עם סדרת ה-hearts?

איך אתה יכול לוודא שמזרח לא יזכה בלקיחה מסוימת של ההגנה ב-hearts ?

עכב את הלקיחה הראשונה תן למערב לזכות ב-Q שלו – זה פשוט עד כדי כך!  כמובן, אם מזרח שיחק K היית צריך לזכות בלקיחה, אבל אז הוא לא יוכל להשיג את ההובלה ב-hearts  יותר, כפי שניתן לראות מהחלוקה המלאה:

אתה יכול לזכות ב-heart השני, חתוך את ה-heart השלישי ובצע עקיפה ב-spade ואם מערב לא גובה את ה-A שלו עכשיו אתה תעשה לקיחת יתר קלה. לאחר משיכת השליטים, כל ה-clubs יזכו.

אם אתה עושה את הטעות של זכייה ב-heart  הראשון,  ולאחר מכן, כאשר מערב זוכה ב-K הוא יכול לשחק ב-hearts אל ה-K במזרח ומזרח אז יכול להוביל את ה-Q  להרוג את ה-K שלך ולהביס את חוזה ה-4  בלקיחה אחת.

התחשבות באיזה מגן הוא "goodie" ובאיזה " baddie " היא הרגל טוב לרכוש,  זה יעזור לך לפתח טכניקות שונות של משחק הכרוז, בעיקר עיכוב במשחק ומשחק הימנעות. טכניקת העיכוב (ראה טיפ 32 למשל) נועדה למנוע  את התקשורת בין המגנים (להתיש שחקן אחד  בסדרה), כך יש רק baddie  אחד. זה לעתים קרובות יכול להיות מלווה במשחק הימנעות , כפי שהוצג בדוגמה שלנו לעיל. משחק אשר במטרה מכוון למנוע משחקן אחד (baddie) לקבל את ההובלה.

מקור: MrBridge-B. Magee   תרגום ועריכה: גבי לוי

Editing and translation rights and more © Copyright Gabi Levy-2012-2024

לקישור לכתבה " היד המסוכנת " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Avoid The Danger Hand " ב-youtube – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " Contract bridge: analysis of play to first trick reveals position of opponents’ high cards ": קבע איזה יריב מהווה סכנה גדולה יותר; הרחק אותו מחוץ להובלה.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Maritha Pottenger: במשחק No-Trump, הסכנה הרגילה היא שיד אחת (בדרך כלל LHO, המוביל) עשויה לזכות בהובלה ויגבה קלפים זוכים בסדרה ארוכה שבוססה. המטרה שלך היא למנוע מהיריב הזה להוביל. (אם RHO הכריז סדרה והשותף שלו מוביל אותה, ל-RHO יש את האורך בה והוא היד המסוכנת).

לקישור לשיעורה בכותרת " Avoidance Plays " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Notrump Contract Play – Avoiding the Danger Hand " – לחץ כאן

 לקישור לניתוח יד של Alan Caplan בכותרת " Avoiding the Danger Hand – Bridge " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של Eddie Kantar בכותרת " Avoiding the Danger Hand " – לחץ כאן

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות