אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / עיקרון המחסום-The Barrier principle
עיקרון המחסום-The Barrier principle

עיקרון המחסום-The Barrier principle

פורסם ביום: 05.03.2019; עודכן ביום: 25.12.2023

קהל היעד:

2013-09-21_145818

וכעת, כתבה חדשה " עיקרון המחסום-The Barrier principle

לכניסה לאווירה, לקישור ל " Golden Gate Bridge Barrier " ב-youtube – לחץ כאן; לקישור ל " Time lapse: Golden Gate Bridge barrier installation " ב-youtube – לחץ כאן; לקישור ל " Golden Gate Bridge moveable median barrier installation " ב-youtube – לחץ כאן

עפ"י bidandmade: אם ה-re-bid שלו עובר את "המחסום", לפותח יש יד חזקה. "המחסום" הוא באותה סדרה כמו הכרזת הפתיחה, אבל אחד גבוה יותר.

המחסום משחק חלק גדול בהחלפת המידע עם השותף שלך על צורת היד ועל כוחה, וזה גם מערב לחייב כל שחקן ל-re-bid. זה משהו שמתחילים בדרך כלל לא לומדים במשך זמן מה, וזה משהו שאפילו שחקנים טובים למדי שוכחים לעתים קרובות, על הסכנה שלהם!

ההכרזה הראשונה שלך בסדרה אינה מדויקת לגבי כוחה של היד שלך. הטווח רחב: אם אתה פותח זה 12-19 HCP, אפילו 20 לפעמים; עבור המשיב זה יכול להיות 6-15, לפעמים יותר. ב-re-bid שלך (כאשר אתה מכריז בפעם השנייה) אתה יכול להראות בצורה מדויקת יותר כמה נקודות-HCP יש בידך, כמו גם לתת רמזים חזקים לגבי האורך של סדרות שונות שלך ולהסביר-לבאר כל העדפת סדרה שנייה.

פעולה זאת מאפשרת לשותף שלך להעריך את הסיכויים שלך להגיע למשחק מלא, או אפילו גבוה יותר. זה הכרחי כדי לשלוט בטכניקה זו! זה לא קשה, למעשה אולי הדבר הכי קשה הוא פשוט לזכור לעשות את זה. לכן, אתה חייב לשקול את ההכרזה השנייה שלך לפני ביצוע הראשונה.

פירוט:

2019-03-02_091633

לקישור – לחץ כאן

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עפ"י Agnes Lee באתר " ABTA ": עיקרון המחסום קובע כי " לאחר פתיחת הכרזה של 1X, הפותחן לא יכול לעשות re-bid בסדרה מעל 2X אלא אם כן מחזיק בידו ערכים נוספים". באופן דומה, עיקרון המחסום של המשיב, " לאחר פתיחה בסדרה בגובה אחד, מחסום המשיב לתגובה בגובה 2 בסדרה חדשה, הוא 10 HCP או יותר ". (אתה יכול להגמיש את זה ל-9 HCP עם סדרת 6 קלפים חזקה או 8 HCP עבור סדרה טובה של 7 קלפים). עם פחות נקודות, המשיב עשוי לתמוך בסדרת הפותח, עם התאמה, או להכריז בגובה-1 בלבד.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י jazclass:

מחסום 10HCP של המשיב:

ישנם מחסומי נקודות עבור ההכרזות הן של הפותח והן של המשיב על מנת לשמור על החוזה הסופי עבור שילובים של יד חלשה ברמה נמוכה ומציאותית. כמשיב אתה לא יכול להכריז סדרה חדשה בגובה 2 עם 10 או פחות נקודות. אתה יכול להעלות את סדרת הפותח בגובה 2 אשר מראה 6-10 נקודות, אבל אחרת ההכרזה הגבוהה ביותר שאתה יכול לבצע (לאחר פתיחת 1 בסדרה) הוא 1NT.

מחסום 15HCP של הפותח:

יש גם מחסום לפתיחת ידיים חלשות. עם 15HCP או פחות, הפותח (בשלב השני שלו להכריז) לא צריך להכריז סדרה חדשה בגובה 2 אשר גבוהה יותר בדירוג מאשר פתיחת הכרזת הפתיחה. הכרזה כזו נקראת Reverse bid. היא מבטיחה לפחות 16HCP עם 5 קלפים בסדרת ההכרזה הראשונה ו-4 קלפים בשנייה (חלוקת 6-5 אפשרית גם).

לקישור – הוסר

עפ"י הכתבה " Selection of opening suit How to choose the first suit to bid ": אזהרה בעת החלפת סדרה:

  1. לעולם אל תשבור את המחסום שלך עם פחות מ-16HCP.
  2. תמיד שבור אותו עם +16HCP

לקישור – לחץ כאן וכאן

עפ"י הכתבה " (Reverse Bidding (or Going Above the Barrier " : עקרון המחסום ממלא חלק גדול בהחלפת המידע עם השותף שלך על צורת הידיים וכוחן, והוא גם מעורב בלחייב אחד השותפים ל-re-bid. הגדרת המחסום: אם הכרזתו החוזרת-ה-re-bid חורג מה'מחסום', לפותח יד חזקה יותר.' המחסום 'באותה הסדרה כמו הכרזת הפתיחה, אך אחת גבוהה יותר.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י השיעור " Limit Bids ": אם השותף פותח את ההכרזה עם סדרה, אתה מחויב להכריז עם 6 נקודות או יותר. הפותח מראה את כוחו בהכרזתו השנייה, ע"י הכרזה מגבילה של No-Trump (מאוזנת) או סדרה. אם לפותח יש פחות מ-16 נקודות קלפים גבוהים-HCP, עליו להגביל את ידו ע"י הכרזת סדרה בדירוג זהה או נמוך יותר מסדרת הפתיחה, אלא אם המשיב היצע הכרזה ברמה הבאה. זה נקרא לרוב עקרון המחסום. אם הפותח חוזר על הסדרה שלו זה מראה אורך נוסף של לפחות קלף אחד.

לקישור – לחץ כאן

שים לב למיתוס: "אני חייב תמיד להראות את סדרת 5-הקלפים השנייה שלי". כעת, כמובן, אנו נמצאים ב-reversing/מעבר מעל המחסום. ללא ספק, אתה צריך לנסות להראות את 2 הסדרות בידך, אבל אם ידך לא חזקה, ולהראות את הסדרה השנייה כרוך בלעבור את המחסום, אתה לא צריך לעשות זאת.

המקור: Stamford Bridge Club

לקישור – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הכרזת 3NT מסיימת את כל ה-Auctions (המכרזים) " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " הכרזת Reverse " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Barrier Principle " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Basic Acol Bidding 9 Opening one of a suit The Barrier " – ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Reverse Bids: Opener's Rebid/Breaking the Barrier " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Barrier principle " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " 'Opener's suit rebids 'above the barrier " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " The Barrier Principle " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " One of a Suit openings continued " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " 'Bidding A New Suit 'Above The Barrier " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Hand Evaluation: Reversing, or crossing your barrier " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Barrier Principle Rationale " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Opener’s rebids on stronger hands " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The Barrier " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " 'Unbalanced hands 12 – 15 points and 'The Barrier " – לחץ כאן

לקישור לשיעורו של Ron Klinger בכותרת " Barrier Principles & Examples " – הוסר

ולסיום, הטיפים של H. Schogger:

2019-03-04_095617

576

Re-bidding בסדרה בדרך כלל מראה 6-קלפים אבל לפעמים אתה לא יכול לעזור לעצמך אם אין הכרזה אפשרית אחרת, אולי אתה לא יכול ל-re-bid הסדרה השנייה בידך כי זה מעבר להכרזת המחסום שלך וזה ייראה כוח נוסף.

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות