אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / קונבנציית Last Train
קונבנציית Last Train

קונבנציית Last Train

פורסם ביום: 17.07.2020; עודכן ביום: 25.11.2023

קהל היעד:

2018-01-07_160505

2013-09-21_150030-8

וכעת כתבה חדשה " קונבנציית Last Train "

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

לכניסה לאווירה, לקישור לשיר " Last Train To Clarksville ", של להקת The Monkees ב-youtube – לחץ כאן

השיר נכתב ע"י Tommy Boyce ו-Bobby Hart.

ולקישור לשיר " Last Train to San Fernando " של ה-Johnny Duncan & Bluegrass Boys – לחץ כאן

לקישור לשיר " Electric Light Orchestra – Last Train to London " – לחץ כאן

לקישור לשיעור " John Mayer – Last Train Home " – לחץ כאן

הקונבנציה “ (Last Train to Clarksville (LTTC הומצאה ע"י Jeffrey John (Jeff) Meckstroth מ-USA, על שם השיר Last Train to Clarksville של להקת ה-Monkee’s.

Meckstroth היה שותפו, במשך שנים רבות של Eric Victor Rodwel, ממציא הקונבנציות:

  1. Support Re-double;
  2. Support Double;
  3. Serious 3NT, ה-3NT יכול כעת להגדיר משמעות לקפיצה למשחק מלא מאשר מינימום. זאת יד ללא controls חיצוניים ונקודות מרוכזות בסדרת השליט. אם בססנו התאמה של 8 קלפים בסדרת Major אז 3NT (מלאכותי) הוא לעולם לא לשחק, אלא הכרזה בדרך לסלאם.

שותפות השניים הידועה לכל כ " Meckwell ", יכולה להיות שותפות הברידג' הגדולה ביותר בכל הזמנים.

לקישור לכתבה " קונבנציית Meckwell " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " קונבנציית Meckwell Escapes " – לחץ כאן

לקישור לכתבות " Meckwell Escapes " – לחץ כאן וכאן

לקישור לכתבה " Meckwell defense against No Trump Opening " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Meckwell Precision " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Jeff Meckstroth and Eric Rodwell one of the most feared partnerships in bridge by Zia Mahmood " ולניתוח יד מתחרות ה- " Spingold " – לחץ כאן

עפ"י Fred Gitelman: הכרזת LTTC פירושה שאתה עדיין מעוניין בסלאם, אך אין בידך מספיק ערכים או controls כדי להכריז Blackwood. אתה רוצה לערב את שיקול דעתו של שותפך.

לקישור לכתבתו בכותרת " Improving 2/1 Game Force " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Presenting a “lost” Fred Gitelman article: Improving 2/1 auctions — the sequel " – לחץ כאן

לקישור לכתבתו " Improving 2/1 Auctions: Part 2 " – לחץ כאן

עפ"י bridgehands: ה-Last Train Cuebid – לאחר שהוסכם על התאמה בסדרת Major כסדרת השליט, re-bid בגובה-4 מתחת לסדרת השליט המוסכמת, (מתחת למשחק מלא), מציע עניין קל של סלאם עם ערכים של מעל משחק מלא. באופן מרומז, ה-Last Train cuebid מרמז על ערכים שלא מספיקים להכריז סלאם דרך Blackwood, אך די והותר בכדי לסגור-sign-off של משחק מלא (ובכך חסרים Ace controls).

שים לב:

 ניסיון סלאם Last Train אינו cue-bid.

וגם, ההמלצה: לעולם לא לשחק ב-Last Train בשותפות לא מיומנת.

סקר Bridge Bridge הראה כי הסכמה של 75 אחוזים אישרה את קונבנציית Last Train, עם ההגדרה הבאה:

"בכל פעם שיש רק קריאה אחת שמעידה על עניין בסלאם עניין עתידי בסלאם מבלי להעלות את רמת המחויבות של השותפות. זו Last Train slam-try שאינו קשור למתח שנקרא (אלא אם כן מלווה על ידי פעולה נוספת שלא מוזמנת) ".

2020-07-15_105651

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Andrew Robson: ה-Last Train " הכרזה-in-the-middle " [(כלומר ההכרזה היחידה בין sign-off לבין סלאם מתקדם (מראש)] האומרת, " אני מעוניין בסלאם, אבל לא יכול להתחייב מעבר למשחק מלא ". זה לא אומר דבר על הסדרה שהוכרזה בפועל.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י מקורות נוספים:

  1.  Last Train מתרחשת כשיש רק הכרזת cue-bid אחת, מתחת לרמת משחק מלא ואומרת בפשטות "יש לי יד טובה מכדי לצאת-sign-off, אבל לא מספיק טובה כדי לעבור מעל גובה משחק מלא".
  2. ניסיון הסלאם היחיד שנותר מתחת לגובה הביטחון, משמש לעידוד ניסיון סלאם נוסף אך אינו קשור להחזקה בסדרה שהוכרזה.

לקישור לכתבה " רכבת אחרונה ולא ל-Clarksville " – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " Last Train Slam Try ": ה- LTTC אינה קונבנציה קלה להבנה. היא יכולה להיות דברים שונים, תלוי בדיוק באיך עברו ההכרזות. ישנם 2 כללים שיכולים לפחות לומר לך מתי הכרזה היא LTTC.

  1. יש לנו התאמה בסדרת Major מוסכמת של 8+ קלפים בגובה-3 וההכרזה מחייבת למשחק מלא. יצאנו לדרך של הכרזת cue- bidding.יד אחת הראתה עניין רציני בסלאם. ישנן 2  דרכים להראות התעניינות רצינית בסלאם. דרך אחת היא על ידי הכרזת Serious 3NT. הדרך השנייה היא להמשיך ולנסות לסלאם למרות העובדה שהשותף שלל עניין רציני בסלאם על ידי עקיפת Serious 3NT.
  2. הכרזה של אחד מהשותפים של הצעד שנמצא מיד מתחת ל-4 מסדרת ה-Major המוסכמת של השותפות (4 אם ה-hearts היא הסדרה המוסכמת או 4 אם ה-spades היא הסדרה המוסכמת) היא LTTC.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י הכתבה " High Level Bridge: Answer " : משחק "last train captaincy transfers", אם הכרזת ה-Last Train היא בסדרת minor. אם לא, הפתרון של היכולת למתוח נכון הוא בעל ערך רב מדי. אז הצעת ההכרזה היא 1:-(3:)-3:-(4:)-4: להיות captiancy transferring, מבססת כוח, אבל הרצף בפועל הוא טבעי.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י ה-The Coopers-Kitty & Steve Cooper : ברור שזו דרך מסוכנת לשחק כאשר סדרת ה-Last Train היא הסדרה בה אתה זקוק ל-control משותפך! אבל יש לה את היתרון בכך שהיא שוללת controls רבים אחרים במכרזים, כמו גם מציעה יד מתאימה מבלי לעבור על גובה משחק מלא. לדוגמה, הרצף 1-4-4 שולל control ב-diamonds ואינה אומר דבר על hearts אלא מראה יד המתאימה לסלאם מול קוצר ב-club.

סוג נוסף של מכרז שבו הכרזת ה-Last Train  שימושית כאשר השותף בדיוק קבע את סדרת השליט – אנחנו מעדיפים לשחק כי ה-cue-bid הנמוך ביותר הוא מפוקפק מאשר הסדרה אחת מתחת לסדרת השליט המוסכמת היא ה-Last Train במצבים אלה. זה נותן לשותף יותר טווח הכרזה וגם משאיר לך מקום ל-re-cue אחר כך לסדרה ה-cue-bid המפוקפקת כדי לומר שהיא אמיתית.

שחקנים רבים הרחיבו את הרעיון של ה-Last Train, ומשתמשים בו בניסיון להגיע לחוזה של Grand slam. כך, לאחר שהכרזת Blackwood ושאלת על מלכים את ההכרזה של סדרה, אחת מתחת ל-6 בסדרת השליט שלך אומרת "תראה-חפש שוב, אני באמת חושב שאנחנו צריכים להכריז 7."

שימו לב לאזהרתם של ה-Coopers: ה-Last Train היא cue-bid מזויף של סדרה אחת מתחת לסדרת השליט שלך להראות יד מתאימה ללא אפשרות להכרזת cuebid מתחת למשחק מלא. ההכרזה יכולה להיות שימושית מאוד אך היא גם מסוכנת. הכי טוב לדון בה עם שותפך לפני שתוסיפו אותה ל-arsenal שלכם. אתה יכול להתחיל להשתמש בה רק לאחר הכרזות splinters ובגובה-6 ואז, אם תרצו, הרחיבו את השימוש בה למכרזים נוספים.

לקישור לכתבתם – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Last Train To Slam – Fun Bridge #54 – Live Bridge " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Can We Take The Last Train To Grand Slam " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לשיעור " Pros and Cons in Bridge Bidding. Episode no. 3 on Last Train and Hand Evaluation " ב-youtube – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Last Train Slam Try " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Cuebid, Last Train, Slam-Bidding Problem " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Professional Slam Bidding " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Last Train, a Weird Twist " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Luck? Destiny " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " History of Last Train and Ser3NT " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Play Bridge: Chances of catching the Last Train " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של Phillip Alder בעיתון " NY Times "בכותרת " The Master’s Favorite Deal on His Way to a Record " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Last train " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של Don Liu המדורג Silver Life Master – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Last train " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Methods when last train is doubled " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Do I really need Last Train " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Last train, natural, or other " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Some Questions of LTTC " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Last Train in contract bridge " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Last Train (Squeeze) Cuebid " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Last Train and the minors " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Rules for Last Train " – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים:

לכתבה " Last Train in Competition " – לחץ כאן

לכתבה " The Last Train " – לחץ כאן

לכתבה " ?What should I Bid " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד (מספר 26) בתחרות " XXVI Madeira Bridge Festival " (עמ' 9) – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בגיליון אוקטובר 2021 של ALT (עמ' 11) – לחץ כאן

לקישורים לניתוחי ידיים – לחלק ראשון – לחץ כאן; לחלק שני – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 22 של ינון לירן בתחרות סימולטנית מאי 2019 – לחץ כאן

 לקישורים לניתוחי ידיים של רם סופר:

לקישור לניתוח יד (עמ' 26) – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 4 בתחרות סימולטנית יולי 2019 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד מספר 22 בתחרות סימולטנית מאי 2020 – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בגיליון פברואר 2022 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 14) – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד  בגיליון מרץ 2022 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 22) – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בתחרות אליפות ישראל לזוגות גברים 2022 בגיליון חודש אוקטובר 2022 של התאגדות ישראלית לברידג'  (עמ' 34) – לחץ כאן

לקישורים לכתבות בפורום BBO:

לכתבה " Last Train Does it apply " – לחץ כאן

לכתבה " Last Train to Clarksville " – לחץ כאן

לכתבה " (Serious No trump and last train (meckwell patents " – לחץ כאן

לכתבה " ?last train or control or something else " – לחץ כאן

לכתבה " Cue-bidding with Last Train " – לחץ כאן

לכתבה " Skip turbo method & reverse train using 4M-1 as 2way, 4M as foward going last train " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " New ACBL Convention Card Draft " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " 0023 – Last Train (part 1) " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " 0023 – Last Train (part 2) " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?A Last Train After the Last Train " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Cuebid or Last Train " – לחץ כאן

ולסיום, לקישורי "Last Train " בשפות שונות:

שים לב, בכל מקרה בו הינך שוקל את השימוש בקונבנציה-עליך לוודא כי אתה ושותפך יודעים ומבינים מה להכריז אחרי כל תגובה ספציפית.

בברכה,

גבי לוי

 

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות