אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / שחק את הקלף שידוע שאתה מחזיק בהקדם האפשרי
שחק את הקלף שידוע שאתה מחזיק בהקדם האפשרי

שחק את הקלף שידוע שאתה מחזיק בהקדם האפשרי

פורסם ביום: 20.09.2023; עודכן ביום: 25.03.2024

קהל היעד:

2013-07-24_074611

והפעם, כתבה חדשה " שחק את הקלף שידוע שאתה מחזיק בהקדם האפשרי "

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עפ"י Dr. Bradley Lehman: שחק את הקלף שהיריבים יודעים שאתה מחזיק…במיוחד אם הוא שווה בערכו לאיזה קלף אחר שהם לא יודעים שיש לך.

שים לב לטיפ של Eddie Kantar (Barbara Seagram) : חשוב על קלפים ידועים שהם שווים כמו תפוחי אדמה לוהטים! תיפטר מהם!

גם הכרוז וגם המגנים צריכים להיות ערניים לשחק קלפים שהם ידועים כמחזיקים אם זה לא יכול לעלות להם בלקיחה. למה להשאיר קלף שהיריבים יודעים שיש לך כשאתה יכול לשחק בו ולשמור על קלף אחר שהיריבים לא יודעים שיש לך? ככל שאתה מחזיק זמן רב יותר בקלפים "ידועים" שניתן לשחק בבטחה, כך אתה עושה חיים קלים יותר עבור היריבים שלך.

לקישור לניתוח יד שלה (עמ' 6-7) – לחץ כאן

 עפ"י טיפ מספר 49 של Eddie Kantar:

שחק את הקלפים שידוע שאתה מחזיק מתוך ההובלה ומשחק היד השלישית. נניח שהמלכה מובלת  ובדומם יש x-x-x-x. בידך, הכרוז, יש K-J Doubleton. כאשר היד השלישית משחקת את ה-A, ה-K והJ הם שווים, אך השחקן ביד השלישית יודע שיש לך את ה-K מתוך ההובלה של ה-Q, אבל לא יודע יש לך את ה-J אם אתה משחק את ה-K מתחת ל-A, ה-J נשאר קלף תעלומה. גם הפותח בהובלה יודע שיש לך את ה-K מתוך המשחק ה-A של השותף. היפטר מ-K!

זכור, שזה  לא עולה לך בלקיחה בעת ביצוע משחקים אלה בגלל שיש לך קלף שווה שאתה נפטר ממנו או בידך או בדומם. נניח ש-J הובל, בדומם יש 9-x-x-x, ויש לך Q-T Doubleton. כאשר השחקן ביד השלישית משחק ה-K, השלך את ה-Q. למה? ה-Q הוא קלף ששניהם יודעים שאתה מחזיק. השחקן ביד השלישית יודע זאת מתוך הובלת ה-J והפותח בהובלה יודע את זה מתוך ההובלה של ה-K. באותה מידה אתה יכול להראות להם את היד שלך אם אתה לא משחק את ה-Q!

לקישור לניתוח יד שלו (עמ' 3) – לחץ כאן

עפ"י ניתוח יד של Bud Hinckley, המדורג  Sapphire Life Master, בכותרת " Play the card you are known to hold ": (זו) הסיבה שלשחק את הקלף הידוע שאתה מחזיק היא כל כך חשובה. לעתים קרובות זה נותן ליריב לשקול אפשרות מפסידה. הזדמנות הגנתית נוספת לשחק קלף שידוע שאתה מחזיק בו (או שידוע שלא יעלה לך) היא לשחק מכובד שיראה שאתה עלול להיות void בסדרה, מה שגורם לכרוז לחתוך גבוה שלא לצורך כדי למנוע חיתוך-מעל אפשרי.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י טיפ מספר 77 בנושא משחק הכרוז: כאשר אתה הכרוז עם 2 קלפים שווים, שחק את הקלף שידוע שאתה מחזיק בהקדם האפשרי; למשל: מחזיק KJ צמוד, ה-LHO מוביל את ה-Q, הדומם עיכב בסדרה, ה-RHO זוכה ב-A; שני המגנים יודעים שאתה מחזיק את ה-K, כך שחק אותו כי זה לא עולה כלום, ועלול לבלבל את המגנים.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י שיעורו של Paul Bowyer בכותרת " Play the Card You are Known to Hold " בגיליון יולי 2023 של An EBU and EBED members’ magazine-Discovery (עמ' 28):

מתחילים עם דוגמא פשוטה:

2023-09-19_080859

אתה, דרום, משחק ב-No-Trump ומערב מוביל את ה-J כנגד החוזה שלך. מסיבות שונות, אתה רוצה לזכות בלקיחה הראשונה ביד שלך ולא בדומם – איזה קלף היית בוחר? ה-K או ה-Q – ולמה? שחקנים רבים יבחרו אוטומטית ב-K בתור המשחק המטעה יותר, אבל זה אולי לא הכי טוב, במיוחד אם אתה הולך לאבד את ההובלה למזרח. למה?

ובכן, מזרח יודע שיש לך את ה-Q כי הובלת הפתיחה של ה-J שוללת את הקלף הזה; משחק של ה-K, לפיכך, מראה בבירור שהתחלת עם ה-K ו-Q. המשחק הטוב ביותר הוא לזכות ב-Q, הקלף הידוע שאתה מחזיק בו, ולהשאיר את האפשרות פתוחה שמערב הוביל מ-KJTxx. בואו נראה איך מזרח עלול לטעות בחלוקה הבאה. אתה (דרום) פותח 1 ו-re-bid 2NT על תגובת 2, צפון מעלה את זה למשחק מלא. מערב מוביל את ה-J והנה אנחנו…

2023-09-19_082533

אתה זוכה בהובלת ה-club ביד ומריץ את T♦  למזרח, שעליו למצוא את המעבר ל-K כדי לנצח-להביס את היד. איך הוא יכול לעשות את זה? ובכן, אם זכית בלקיחה הראשונה עם K אז מזרח יכול להסיק את פריסת ה-clubs. החזרת club בלקיחה השלישית משמעותה להמשיך ולהתמקד בסוגיה או נושא כלשהו שכבר אין בהם שום שימוש או רלוונטיות.

עם זאת, אם היית זוכה בלקיחה הראשונה עם ה-Q, מזרח עשוי בהחלט לשחק על השותף שלו עבור 5 קלפי clubs ובראשם ה-KJT וה-A diamond. אם זה היה המקרה, חזרה ל-club תהיה קטלנית עבורך אבל תאפשר ל-3NT להתבצע לפי החלוקה בפועל. משחק הקלף הידוע שאתה מחזיק מקשה על המגנים לדעת מה לעשות.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Maritha Pottenger: עיקרון בסיסי של משחק הגנה הוא: כאשר זה לא נותן שום דבר, שחק את הקלף שאתה ידוע כמחזיק בהקדם האפשרי!! (דוגמה: יש בידך KJT ובדומם יש AQxx. הכרוז לוקח את העקיפה ל-Q ואז גובה את ה-A. שחק את ה-K מתחת ל-A. (ה-J וה-K שלך שווים ברגע שה-Q משוחקת). ידוע שאתה מחזיק ה-K.הכרוז אינו יודע למי יש את ה-J.

לקישור ל " Defensive False Cards & Combinations " – לחץ כאן וכאן

עפ"י ניתוח יד של Paul Mendelson בכותרת " Great chance to defeat game contract missed — by everyone ": שחק את הקלף שידוע שאתה מחזיקי בו, לא כזה שצריך להישאר בסוד.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י tedmuller: לכרוז יש את היתרון המובנה של מודעות מלאה למשאבים הזמינים שלו; החיסרון הוא שהמגנים יכולים לראות חצי מהם. בתור כרוז, אתה צריך להסתיר את שאר הקלפים שלך כמיטב יכולתך.

שחק את הקלף שאתה ידוע כמחזיק:
רוב הכרוזים מטפלים בזה באופן אוטומטי. זכייה בלקיחה עם הקלף השווה הגבוה ביותר שלך בדרך כלל היא הטובה ביותר. אם הובלת פתיחה עוברת ל-J של RHO, אתה מנצח את ה-K מ-KQx, ובכך מסתיר באופן זמני מ-LHO את מיקומה של ה-Q. לו היית זוכה ב-Q במקום זאת, ה-LHO היה יודע שיש לך גם את ה-K; אחרת, השותף שלו היה משחק בזה. באופן דומה, עם AKxx, זכייה עם ה-A יכולה להשאיר ספק במיקומו של ה-K.

לפעמים הבחירה לא כל כך ברורה. נניח שיש לך AQJ ביד. ה-LHO מוביל את ה-T של הסדרה הזו כנגד חוזה של No-Trump, וה-RHO משחק קלף spot. מנקודת המבט של ה-RHO, ההובלה הייתה יכולה להיות ממגוון החזקות, בהתאם להסכמים שלהם:

      Tx     T9x     JTxx     QT9x     KT9x     AT9x     KJTx

אם הם משחקים את Rusinow (הנמוך ביותר של מכובדים נוגעים), אז אתה יודע שההובלה חייבת להיות מקוצר. זכה ב-Q; אף יריב לא ידע איפה ה-J נמצא. אם הם משחקים אפס או שניים גבוה יותר, זכה ב-Q. ה-RHO יודע שיש לך את זה.

אם הם משחקים בשיטה הסטנדרטית, אז ההובלה חייבת להיות מ-KT9x. זכה ב-J. ה-RHO כבר יודע איפה זה, אבל רגע. זה אומר ל-LHO שיש לך את ה-Q; אחרת, השותף שלו היה משחק בזה. אז תזכה ב-Q, אבל חכה; כעת, ה-RHO יודע גם על ה-J וגם על ה-Q. אבל זה משנה? לא, הוא יחזיר את הסדרה בלי קשר; אז תשחק את ה-Q. זה ה-LHO שחייב להישמר בחושך; הוא עשוי לשחק על השותף שלו עבור ה-J כשהוא ייכנס.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י הכתבה בכותרת " ?So has AI conquered Bridge ": דנו כיצד בני אדם או AI-בינה מלאכותית יכולים למקסם את הביצועים שלהם. עם זאת, שחקנים טובים חייבים גם לנסות למזער את ביצועי היריבים, ע"י הגבלת המידע שהם עצמם מוסרים.

לדוגמה, יש אמרת-פתגם ברידג' 'שחק את הקלף שאתה ידוע כמחזיק".

        הדומם:    432

T98                    KJ7

        הכרוז:    AQ65

הכרוז משחק את ה-4 מהדומם, והיריב מצד ימין-RHO משחק את ה-7, מכניס את ה-Q, זוכה בלקיחה. כעת הוא גובה את ה-A ויד ימין מפילה את ה-K, הקלף שידוע שיש לו. כעת לכרוז אין מידע נוסף. הוא יכול לשחק סיבוב שלישי של הסדרה כדי לבסס זוכה, אבל הוא עלול לחשוד שהסדרה מתחלקת בצורה גרועה. קל יותר לכרוז להניח את מיקום הקלפים אם מזרח משחק את ה-J ולא את ה-K. לזה אנחנו יכולים לקרוא ערפול. אם לוקחים את זה לקיצוניות, ערפול הופך להטעיה, עם ההבחנה, אם נרצה בכך, שערפול הוא בדרך כלל משחק בעלות אפסית, בעוד שמשחק מטעה צריך להיות בסכנה מסוימת אם מערערים על ההטעיה.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Reg Busch: בהגנה, שחק את הקלף הידוע שאתה מחזיק בתנאי שזה לא עולה לך בלקיחה.

לקישור לניתוח יד שלו – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד נוסף – לחץ כאן

עפ"י Alan Truscott: עיקרון כללי חשוב שחל כמעט תמיד על הכרוז ולעתים קרובות מאוד על המגנים: שחקו את הקלף הידוע שאתם מחזיקים.

לקישור – לחץ כאן

ועפ"י מקור נוסף: שחק את הקלף שידוע שאתה מחזיק בו לאחר הסיבוב הראשון.

עפ"יLouis Sachar: שחק את הקלף שאתה ידוע כמחזיק. ההזדמנות לעשות משחק זה מתרחשת בהזדמנויות רבות, גם אם אינך יודע כיצד היא עלולה לגרום לכרוז לטעות בכל יד נתונה.

לקישור לניתוח יד (מס' 9) שלו – לחץ כאן

עפ"י Karen Walker: בשיעורה בכותרת " נסו להפריע לתקשורת של המגנים ":

בהובלה של מגן, אם יש לך מבחר קלפים שיזכו בלקיחה:

  1.  אם אתה רוצה לעודד אותם להוביל את הסדרה הזו שוב, שחק את הקלף שידוע שאתה מחזיק.
  2. אם אתה רוצה להרתיע אותם מלהוביל שוב את הסדרה הזו, זכה בקלף זול.

לקישור – לחץ כאן

לניתוח יד של Marty Bergen (עמ' 52)-Life in Notrump – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד (מס' 6) – לחץ כאן

לקישור לניתוחי ידיים (מס' 8 ו-9) – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של Andrew Robson בכותרת " Good bye my friend, Shahriar " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד של Ron Klinger בכותרת " The Spade Illusion " (עמ' 22) – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " משחקים ערמומיים שמומחים עושים " (עמ' 19 במצגת)  – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Novel twist in the Yeh Brothers Cup " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Playing the card we're half known to have " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Playing the Card You Are Known to Hold " – לחץ כאן

לקישור לניתוח יד בכותרת " Playing a card you’re known to hold " – לחץ כאן

עפ"י " Learning Encounters of the third kind ": "שחק את הקלף הידוע שאתה מחזיק" הוא עקרון הגנה מבוסס היטב, יחד עם התוצאה הבלתי מוצהרת שלו, כמובן – "אחרת הכרוז לא יכול לטעות". בסדר. נסה זאת עבור גודל – "שחק את הקלפים שהכרוז הכי פחות רוצה לראות". המסקנה שלו הפעם – "אחרת לכרוז יהיה פחות סיכוי לטעות".

לקישור – לחץ כאן

ניתוח יד נוסף עפ"יleedsbridgeclub:

2023-09-21_113416
הכרוז זוכה ב-A ומיד משחק club אחר, כשהוא חותך נמוך בידו. עליך לעקוב עם ה-Q, הקלף שאתה כידוע מחזיק לאחר שהובלת את ה-K. אנחנו לא יודעים מהי התוכנית של הכרוז, אבל כל עוד אתה משאיר את ה-Q הוא ממוקם בנוחות, בידיעה שהוא יכול לחתוך בפעם הבאה ש-club ישוחק בלי שיחתכו מעליו-overruffed. ברגע שה-Q שוחקה, הוא צריך לחשוב על לחתוך גבוה. אם הוא יעשה את זה והשליטים יחולקו בצורה לא טובה לכרוז, אז אולי זה יקדם לקיחה מנצחת עבור אחד מהמגנים.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י הטיפ לכרוז של acbl-district13: נסה להפריע לתקשורת בין המגנים: על הובלה של מגן, אם יש לך מבחר קלפים שיזכו בלקיחה: אם אתה רוצה לעודד אותם להוביל את הסדרה הזו שוב, שחקו את הקלף הידוע שאתה מחזיק.

לדוגמא, לאחר שה-LHO מוביל את ה-2 וה-RHO משחק את המלכה (2, 3, Q): אם אתה מחזיק ב-AKT, זכה ב-A (הקלף שאתה כידוע מחזיק בו, כי ה-RHO היה זוכה ב-A אם היה לו). אתה רוצה ש-LHO יוביל את הסדרה שוב. תן לו סיבה להאמין ששותפו עשוי לקבל את ה-K או את ה-T. אם אתה מחזיק AKx, זכה ב-K. אתה רוצה שידעו שיש לך AK. אם ה-LHO התחיל עם Jxxxx, הוא יהסס להוביל את הסדרה שוב כי הוא לא יודע מי מחזיק ב-T.

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות