אתה נמצא כאן: ראשי / אזור הכתבות באתר / שיטות הכרזות המשיב לפותח לאחר 1NT Overcall של היריב
שיטות הכרזות המשיב לפותח לאחר 1NT Overcall של היריב

שיטות הכרזות המשיב לפותח לאחר 1NT Overcall של היריב

פורסם ביום: 12.10.2020; עודכן ביום: 04.12.2023

קהל היעד:

2015-12-12_115247

וכעת, כתבה חדשה " שיטות הכרזות המשיב לפותח לאחר 1NT Overcall של היריב "

המידע באתר מנוסח בלשון זכר לצורכי נוחות בלבד, ומתייחס לגברים ולנשים כאחד.

עפ"י rpbridge: אם שותפך פתח עם 1-בסדרה והשחקן הבא 1NT Overcalls, המצב דומה לזה שלאחר take-out double. יש רק דרך אחת להראות יד טובה: אחרי 1NT Overcall אתה צריך להכפיל לעונשין עם 10+ HCP. כל הכרזה לאחר overcall 1NT היא הכרזה מגבילה-limit bid של כוח היד בגלל הכישלון להכפיל. כל התגובות בסדרה אינן מחייבות.

לקישור – לחץ כאן

עפ"י bidandmade: נניח ששותפך פתח 1, אשר מלווה ב-overcall 1NT ע"י היריב (המראה יד מאוזנת, 15+ HCP, עם עוצר ב- סדרת היריב). 2 המכריזים עד כה הראו לפחות 27 HCP. הכפלה-doubling כאן לא יכול להיות הכפלת 1NT במשמעותה הרגילה, מכיוון שזה מראה 16+ HCP, שלא ייתכן שיהיו בידך. אז מה זה אומר? ובכן, נניח שיש לך יד המכילה כוח כלשהו, אבל עם 8-12 HCP כנראה שלא מספיק כדי להכריז בגובה-2 בסדרה חדשה מכיוון שהסדרה שלך היא Major של 4 קלפים, למשל. בכל מקרה, אתה רוצה להכריז, כי ביד שותפך יכולות להיות 16-18HCP. ולשניכם ביחד יש את רוב הנקודות. נראה כי חוזה חלקי אפשרי גם אם משחק מלא אינו סביר למדי. עם זאת, אינך אוהב את סדרת ה- של שותפך. למעשה, אם היריב שלך לא היה מתערב, היית בעצמך יכול להכריז 1NT עם HCP 8-9.

תגובות השותף: שותפך ישיב, תוך התחשבות באורך סדרת ה-בידו, ובעובדה שכוחו של היריב נמצא במיקום אומלל, כלומר ישירות לאחר ידו של השותף החזק שלך. למרות שה-double שלך הוא בדרך כלל הכרזה מחייבת, אולם עם יד חזקה שותפך יכול לעבור-pass מעל הכרזתך. זה ממיר את הכרזתך מ"take-out double "ל-double לעונשין, ההיגיון הוא שהיריב נמצא ב-1NT עם משהו כמו 15 HCP, והשותף שלו כמעט ולא קיבל דבר. אם הם פגיעים זה עלול להכאיב להם.

לקישור  לכתבה " Double a 1NT overcall " – לחץ כאן

עפ"י Larry Cohen: אם היריבים overcall 1NT, ובהנחה שלא משחקים קונבנציות, double הוא לעונשין, והכרזת סדרה חדשה היא טבעית, לא מחייבת. לדוגמא:

הכרזת הפתיחה

היריב

שותפו של הפותח

המשמעות

♣1

1NT

Double

לעונשין

1

2

+6 לא מחייב

♠1

♠3

Pre-emptive

לקישור – לחץ כאן

עפ"י Robert S. Todd: כאשר שותפך פותח המכרז בהכרזת סדרה בגובה-1 והשחקן הבא overcalls 1NT, אנחנו רוצים שתהיה לנו מערכת-שיטות המאפשרות לנו להתמודד עם הכרזת הפרעה זו ביעילות. ביד טובה (וזה מעט נדיר במכרז הזה), אנחנו מכריזים double עונשין. ביד גרועה מאוזנת יחסית, סביר להניח שנרצה להישאר מחוץ למכרז ופשוט לעבור-pass. בידיים חלוקתיות עם ערכים מסוימים, אך פחות מ-10 HCP, שם אנו עשויים לרצות להתחרות ולהכריז. אחת הדרכים להקל על הכרזות בידיים חלוקתיות אלו היא להשתמש במערכת-שיטה דומה למה שאנו עושים כאשר היריבים פותחים ב-1NT. בואו נסתכל באילו שיטות עלינו להשתמש במכרזים הללו וכיצד השיטה שלנו משתנה בהתאם לאיזה סדרה השותף פתח.

Meckwell כנגד overcall של 1NT: כאשר השותף פותח את ההכרזה עם 1 ב-Major והיריב מצד ימין-RHO מכריז overcalls 1NT, גישה טובה להראות את הידיים החלוקתיות שלנו היא שהמשיב ישתמש בגרסה שונה של Meckwell:

לאחר 1NT Overcall מעל פתיחת 1:

ההכרזה

HCP

המשמעות

מחייב / לא מחייב

double

+10

לעונשין

♣2

5-9

♣ + ♠ לפחות 9 קלפים ב-2 הסדרות

לא מחייב

2

5-9

+ ♠ לפחות 9 קלפים ב-2 הסדרות

לא מחייב

2

5-9

טבעי, 3+

לא מחייב

♠2

5-9

טבעי, 5+♠

לא מחייב

לאחר 1NT Overcall מעל פתיחת 1:

ההכרזה

HCP

המשמעות

מחייב / לא מחייב

double

+10

לעונשין

♣2

5-9

♣ + לפחות 9 קלפים ב-2 הסדרות (בד"כ 5 קלפי ♣)

לא מחייב

2

5-9

+  לפחות 9 קלפים ב-2 הסדרות (בד"כ 5 קלפי )

לא מחייב

2

5-9

טבעי, +5

לא מחייב

♠2

5-9

טבעי, +3♠

לא מחייב

Woolsey כנגד 1NT overcall מעל פתיחת 1 ב-minor: כאשר השותף פותח את ההכרזה בסדרת minor, המצב שונה מעט עבור המשיב ויעיל יותר מכיוון שאנו נוטים פחות להעלות את סדרת השותף כאשר הוא פותח ב-1 ב-minor.

לאחר 1NT Overcall מעל פתיחת ♣1:

ההכרזה

HCP

המשמעות

מחייב / לא מחייב

double

+10

לעונשין

♣2

2 ה-Major's (לפחות 4-4). הפותח יכול לעבור על ה-♣2 עם ♣ ארוך, או להכריז 2 עם אורך שווה ב-2 ה-Major's

2

Major אחד (בד"כ +6 קלפי או ♠. הפותח מכריז לגובה ה-Major לבקש מהמשיב לעבור-pass או לתקן לסדרתו

2

5-9

+ , +5 קלפי ♥, +4 קלפי

לא מחייב

♠2

5-9

♠ + , +5 קלפי ♠, +4 קלפי

לא מחייב

2NT

5-9

2 ה-minor's

לאחר 1NT Overcall מעל פתיחת 1:

ההכרזה

HCP

המשמעות

מחייב / לא מחייב

double

+10

לעונשין

♣2

5-9

2 ה-Major's (לפחות 4-4). הפותח יכול לעבור על ה-♣2 עם ♣ ארוך, או להכריז 2 עם אורך שווה ב-2 ה-Major's

2

Major אחד (בד"כ +6 קלפי או ♠. הפותח מכריז לגובה ה-Major לבקש מהמשיב לעבור-pass או לתקן לסדרתו

2

5-9

♣ + ,+5 קלפי , +4 קלפי ♣

לא מחייב

♠2

5-9

♣ + ,+5 קלפי ♠, +4 קלפי ♣

לא מחייב

2NT

5-9

2 ה-minor's

מבני הכרזות אלה נותנים למשיב דרך טובה להתחרות בהכרזות עם ידיים דו-סדרתיות כנגד 1NT overcalls של היריב.

מסקנתו: כאשר השותף פותח את ההכרזה וה-RHO מכריז overcalls 1NT אנו רוצים להתחרות בהכרזה (לא להגן כנגד 1NT) כשיש לנו ידיים חלוקתיות עם ערכי  מינימום. על ידי אימוץ מערכת-שיטת הכרזה מלאכותית, אנו מתחמשים בכלים לעשות זאת.

לקישור לכתבתו " Responder’s Systems After a 1NT Overcall " – לחץ כאן

עפ"י Marty Bergen: לאחר ששותפך פתח בהכרזה וה-RHO-היריב מצד ימין שלך overcalls 1NT, הפעולה החזקה היחידה שלך היא double עונשין. כאשר שותפך הראה כוח כלשהו על ידי פתיחת ההכרזה, אתה עלול להכפיל overcall של 1NT לעונשין עם עד 9 HCP-נקודות קלפים גבוהים אם יש בידך לפחות 9 HCP, אתה יודע שלצד שלכם יש יותר ממחצית הנקודות.

אם אתה מכריז במקום להכפיל, שותפך יידע שיש בידך פחות מ-9 HCP. לכן אתה מוזמן להכריז (או אפילו להכריז בקפיצה) בידיים חלוקתיות. בכל פעם שיש לך צורת יד טובה, ההגנה כנגד 1NT לא צריכה להיות הבחירה הראשונה שלך.

לקישור לכתבתו " After a 1NT Overcall "  – לחץ כאן

(המקור: January 2005 ACBL Bulletin)

עפ"י Tommy Solberg: כאשר השותף פתח ♣1, נקצה לו באופן שרירותי 12 HPC. היריב overcalled 1NT עם 15-18, אז ניתן לו 16 HPC. עד עכשיו איתרנו 28 HPCs ואתה מחזיק ביד: KJx Kxx Qxx xxxx. מה אתה הולך לעשות? ובכן, כנראה שזה היה מתאים להכרזת 1NT, אבל ההכרזה הזו כבר נלקחה ע"י היריבים. יש תמיד את האסטרטגיה "לעבור-pass ולראות מה מתפתח". מצד שני אתה יכול להוסיף אותם, 12 + 16 + 9 = 37. כך לשותפו של ה-overcaller יכולות להיות לכל היותר 3 HCPs ביום טוב. המציאות הקשה היא שהפותח לעולם לא יכול להגיע לדומם. אם תיתן נקודה נוספת לפתיחה או ל-overcaller וזו " ודאות מתה ".

תחשוב על זה, בכל פעם שה-overcaller יזכה בלקיחה, הוא יצטרך להוביל מהיד המאוזנת של 16 HCP עם ten-aces. רובנו שיחקנו בחוזה 1NT ללא כניסה לדומם והיינו מעדיפים לשכוח זאת מאשר לזכור זאת. אם יריבים פגיעים להשתמש ב- "double" זה כמו לצוד בחוות משחק. אפילו ה-double שלך שאינו פגיע, יפיק תוצאת matchpoint (ה-top-bottom שלנו) מצוינת מכיוון שאתה מביס את כל אותם זוגות שלא יקראו את הכתבה הזו.

מהם הסיכונים? שנחמיץ ניקוד של משחק חלקי? ובכן, גם אם אנו מוצאים סדרת minor לשחק בה זה לא יכול להיות קל שכן נקודות ה-overcaller יושבות ממש מאחורי השותף. אפילו הצלחה היא כישלון, שכן גם אם אתה יכול לבצע חוזה של 2 ב-minor, זו הכרזה מפסידה אם אתה יכול להביס את חוזה 1NT של היריבים אפילו בלקיחה אחת. האם יש סיכוי שה-overcaller יבצע חוזה 1NT? לא סביר בכלל. יש לו יד מאוזנת וכמעט מובטח שלא יוכל להריץ סדרה ארוכה. אם ה-overcaller הכריז 1NT מעל 1, סביר להניח שידו 4333 או 4432. אם היו בידו 5 קלפים בסדרת Major הוא היה מכריז אותה ולא 1NT. עומדת בפניך הזדמנות לזכות ב-top מובטח אם רק תכפיל.

המחשבה הראשונה של הכותב היא האם אנחנו יכולים להביס את חוזה ה-1NT הזה? זהו חישוב פשוט אם השותף מראה משמעת כלשהי בידיים פותחות. אני חושב שזה מצביע על החשיבות של ספירת לקיחות מהירות בעת קבלת ההחלטה האם לפתוח. אם ההסכם שלך עם השותף הוא שאתה פותח עם כל הידיים של 7 LTC (לקיחות מפסידות) ללא קשר ללקיחות מהירות ולערכים, ואז השתמש בכרטיס ה-pass שלך כשתזדקק לו. שים לב כי ה-LTC עובד רק אם אתה והשותף מוצאים התאמה, ואינם מהווים מציין-אינדיקטור להצלחה בהגנה כנגד 1NT מוכפל.

אפילו עם שותף אמין, ישנן פעמים רבות כאשר ייתכן שיש בידך ערכי משחק אבל היד לא מתאימה להכפלת overcall 1NT. לידיים כאלה יש תכונות חלוקתיות, סדרות טובות או תמיכה בסדרת ההכרזה של השותף. כדי להיכנס למכרז אתם זקוקים להסכם שמשמעותו שאתה צריך לספר לשותף מראש מה קורה! רעיון חדשני! תחשוב על להפוך דף חדש. אם יש בידך סדרה הניתנת להכרזה, אתה יכול פשוט לבצע overcall, אבל מאחר וידך אינה טוב כמו של שותפך, זה אומר שאם אתה הכרוז, הובלת היריב תגיע עד היד החלשה. הסיכוי שלך לזכות בלקיחה נוספת בהובלת הפתיחה כבר פחת. אם אתה לא צריך, אתה אף פעם לא רוצה לשים את היד החזקה על השולחן. הממ … הנושא הזה נשמע מוכר? ובכן זה צריך, מכיוון שאתה מתמודד איתו בכל פעם שהשותף פותח ב-1NT. זה מתחיל ב-"T" וזה לא "Trouble" – מה לגבי "Transfer?"

נניח שאתה מחזיק ביד: Kx KT9876 Kxx, xx. שותפך פותח1 כך שיש בידו כמה ערכים (אני מקווה) וככל הנראה חלוקה 5-3-3-2. מה עוד אנחנו יודעים? ל-overcaller יש HCP 15-18, ככל הנראה יד מאוזנת עם עוצר בכל הסדרות. מהניתוח הנ"ל אנו יכולים לראות כי דרך טיפול אחת של השותפות תהיה פשוט לשחק "systems on" בדיוק כפי שהיית צריך אם השותף היה פותח ב-1NT ולהשתמש ב-Stayman ו- Transfers (סדרה רביעית אם אתה אוהב).

לקישור – לחלק הראשון – לחץ כאן; לחלק השני – לחץ כאן

לקישור לכתבתו של רם סופר " הכרזות המשיב לפותח לאחר התערבות 1NT " בגיליון דצמבר 2023 של התאגדות ישראלית לברידג' (עמ' 14) – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Losing Trick Count – ספירת לקיחות מפסידות " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Bidding after a 1NT overcall of partners major suit opening " – לחץ כאן

ולמתקדמים, ניתן להשתמש בקונבנציית 2 ♣ Landik:

Landik לאחר Landik :1NT overcall היא קונבנציה לשימוש לאחר שהיריבים מתערבים עם 1NT, פורסמה ע"י Nuno Ferreira. בדרך כלל ההכרזה מראה יד מאוזנת וטווח של 15-18 HCP. לפיכך, מנקודת מבט של כוח היד עם לפחות 15 HCP בחוץ קיים סיכוי קטן למשחק מלא. כך מופנית תשומת הלב למציאת חוזה משחק חלקי הטוב ביותר. כבסיס ההנחה היא שלפותח יש יד ששווה לפחות 12 HCP, המשיב מחזיק 9 לפחות, ומכאן מגיעים ל-21 HCP משולבות מעל 19 ה-HCP שלהם. כך בכל יד המחזיקה לפחות 9 HCP ההכרזה הנכונה היא double, הכוונה היא להביס את היריבים בחוזקה כשאין להם התאמה. אם הם כן מוצאים התאמה, אז לפחות הפותח מודע לחלוקת הנקודות ויכול גם לשקול להתחרות. כל ההכרזות האחרות מראות אם כן בהכרח פחות מ-9 HCP ולכן הן תחרותיות בטבען.

לאחר הכרזת פתיחה בסדרת minor ו-1NT overcall, המשיב, (השחקן במושב השלישי) יכול לנסות למצוא התאמה בסדרת Major באמצעות הכרזה מלאכותית של ♣2 לה נדרשים: חוזק של 5-8HCP; יד דו-סדרתית ב-Major's עם 5-4 לפחות.

אם הפתיחה היתה בסדרת Major, אין צורך בהכרזה שתראה את 2 ה-Major's. לכן ההכרזות ♣2, 2, 2 ו-♠2 הן הכרזות העברה-transfer המראות 5 קלפים (או התאמה של 3 קלפים) ב-, , ♠ ו-♣ בהתאמה.

לקישור לפרק 18.4 בספר " Sistemi VMajor" – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The 2 clubs Landik " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Convention Landik " לחברינו דוברי השפה הצרפתית – לחץ כאן

לקישור לכתבה " ?Systems On Over 1NT Overcall — How about Lebensohl " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Systems On After a 1NT Overcall " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Defence Against Opponent’s 1NT Overcall " – לחץ כאן וכאן (עמ' 13)

לקישור לכתבה " Survey of methods after a 1NT overcall " – לחץ כאן

לקישור לכתבה העשירית " הכרזות Overcall של 1NT " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Super Stolen After 1NT Overcalls " – לחץ כאן

לקישור לכתבת טיפ " Leading after a 1NT Overcall " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " Puppet and 'Hinckley Smolen' after 1NT Overcall " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " The bidding after a 1NT overcall is doubled " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " "Systems on" or "Front of card" after NT overcall " – לחץ כאן

לקישור לכתבה " No trump intervention " – לחץ כאן

בברכה,

גבי לוי

אודות Gabi

כתוב תגובה

למעלה

תפריט נגישות

נגישות